LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld storten bij de SNS-bank

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste lezer van het TROS -Radarforum,

Vanaf 18 juli 2011 is het storten van contant geld inderdaad kosteloos voor klanten van SNS Bank. De kosten voor het storten van contant geld via de bestaande service ‘verzekerd geld verzenden’ via de PostNL-vestigingen worden door SNS Bank volledig vergoed. Omdat PostNL nog wel een betaling vraagt voor de transactie, werkt dit in de praktijk als volgt:

Oude situatie
PostNL rekent € 13 voor deze service. Dit bedrag rekent de klant af bij de PostNL-vestiging van waaruit het geld wordt verstuurd. Het bedrag bestaat uit:
• Sealbag: € 2
• Waardeverzending: € 11
Als tegemoetkoming in de kosten maakt SNS Bank € 3,25 over op de rekening van de klant. We storten dit bedrag tegelijk met het gestorte bedrag dat van PostNL afkomstig is.

Nieuwe situatie
PostNL rekent nog steeds € 13 voor de service.
SNS Bank maakt het volledige bedrag à € 13 over op de rekening van de klant. We storten dit bedrag tegelijk met het gestorte bedrag dat van PostNL afkomstig is. Hiermee is de service uiteindelijk kosteloos.

Meer informatie hierover vind je via https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... ijven.html .

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare

kousebandslang
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2011 16:32

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door kousebandslang »

Huh met vriendelijke groet van we care van de sns bank?
Heeft we care-sns al ingezien dat je wel erg veel moet doen om je geld op de bank te krijgen, de klant heeft banken koning gemaakt.
Wat heeft banken van de klanten gemaakt?
Sns ik dank u hartelijk, maar uw inzet is te laat, mijn kindertjes kunnen niet meer hun opgespaarde centjes kwijt zoals het hoort.
Dit stimuleert sparen niet, da,s zeker.
Banken zijn er toch om geld te beheren/bewaren?
Of om ons te bezwaren.

Zoals ik nu al heb ingezien, zijn er nog banken waar je nog een beetje ethisch verantwoord behandeld wordt.
Sns is te grof voor woorden, met de huidige crisis en houding ten opzichte van klanten, dag sns wij zijn weg, weer een paar klantjes minder :idea:

Mypos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:20

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door Mypos »

De enigste oplossing om paal en perk te stellen aan de wanpraktijken (je zou zelfs criminele praktijken kunnen zeggen) van banken zoals de woekerpolissen, het investeren in wapenbedrijven die clusterbommen maken en het gebruiken van de klant als melkkoe is simpel. Of allemaal geld van de bank halen. Of allemaal overstappen naar 1 bank die de dingen het beste en eerlijkste aanpakt. Ben zelf overgestapt naar de Triodos bank.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door dhc »

Nou , da's echt iets dat we nog niet/nooit gehoord hebben....
En het is "enige"...

Mypos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:20

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door Mypos »

dhc schreef:Nou , da's echt iets dat we nog niet/nooit gehoord hebben....
En het is "enige"...
Zijn toch niet veel mensen die al overgestapt zijn. Althans niet genoeg anders zou de wereld er wel een stukje beter uitzien. Ben jij al overgestapt? 8)

zarabully
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2013 08:33

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door zarabully »

ABN doet dit ook, ik ben zz per, en heb veel met contant geld te maken.
Ik moet nu 3 euro per stroring gaan betalen bij de ABN en 0.025 van het bedrag.
Voor mij komt dit op zo een 300 euro per jaar uit. Echt belachelijk.
Het is een schande, want wat doen ze er extra voor? Helemaal niets, daar komt ook nog bij dat het apparaat vaak stuk is, dus ik rij regelmatigen voor niets naar de ABN.
Aangezien alle banken dit doen, kunnen we er niet veel tegen doen, de Rabo vraagt zelfs 6 euro dus overstappen heeft weinig zin.
Ik vind dat de overheid hier moet ingrijpen, want zzpers hebben het al zwaar, krijgen lastig krediet etc en dan worden ze extra belast.

Zara

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door kweenie »

zarabully schreef:Het is een schande, want wat doen ze er extra voor? Helemaal niets, daar komt ook nog bij dat het apparaat vaak stuk is, dus ik rij regelmatigen voor niets naar de ABN.
Ja, gelukkig zijn die apparaten gratis en hebben de banken daar helemaal geen kosten aan. En het personeel werkt gelukkig ook vrijwillig en het bankgebouw wordt ook gratis ter beschikking gesteld.

Raar dat ze dan toch geld durven te vragen...

zarabully
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2013 08:33

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door zarabully »

Banken verdienen genoeg, daarbij betaal ik 6 euro per maand voor mijn betaal pakket.
De pin automaten en personeel die er rond lopen worden al van de winst betaald, dit is gewoon weer een manier om via de klant geld binnen te halen. Een aantal jaar geleden zijn de kassen al gesloten om te storten en op te nemen zodat er personeel weg kon om op deze manier te bezuinigen, om nog maar niet te spreken over het aantal kantoren wat gesloten is, mijn dichtstbijzijnde is is nu 12 km en was voorheen 4 km, ze kunnen beter eens stoppen met hoge bonussen en risico nemen op onzekere beurs en vastgoed, dan hoeft er ook minder te bezuinigd worden.
Een salaris pinnen kost je ook niets, dus waarom zou een zzper moeten betalen om zijn salaris te storten? Als dat personeel en de automaten zoveel kosten moeten ze alle klanten laten betalen, dus ook de loondienst mensen die pinnen, maar niet alleen de zelfstandige die komt storten.
Daarbij ben je voor een storting van 1000 euro al zo een 11 euro kwijt en dat gaat nergens meer over.
Zeker niet als je dit iedere week moet doen.

Ik heb het gelukkig heel goed als zzper maar ik ken er zat die het zwaar hebben , en ook geen krediet krijgen, als diezelfde bank je dan extra gaat belasten voor het storten, waar ben je als bank dan nog mee bezig.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geld storten bij de SNS-bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Mensen willen nu eenmaal steeds meer alleen betalen voor de diensten die ze afnemen.

En het gros van de 'gewone' mensen komt nooit bij een bankkantoor. Waarom zouden die ervoor moeten betalen dat er een kantoor bij jou in de buurt is zodat jij je geld daar kunt storten?

Gesloten