LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekrente veel te hoog

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door crazyme »

Scherp opgemerkt Tennis, erg scherp.

Weer een trol ontmaskerd.

avizeur

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door avizeur »

De trollen hier zijn anders wel crazyme(betekent) idioot of zo iets en die andere trol reageer ik niet op. Die kijkt alleen maar of iemand iets verkeerds doet. Zielig hoor.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door crazyme »

avizeur schreef:De trollen hier zijn anders wel crazyme(betekent) idioot of zo iets en die andere trol reageer ik niet op. Die kijkt alleen maar of iemand iets verkeerds doet. Zielig hoor.
Ach, Tennis is er 1 vergeten. Of is deze zojuist even aangemaakt om bovenstaande tekst neer te plempen.

flusje

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door flusje »

Wanneer word jij nou eens geband met je ruziemakerij en beledigingen walgelijk tennis figuur.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:Scherp opgemerkt Tennis, erg scherp.

Weer een trol ontmaskerd.
De gebruiker is inactief
Reden: Profieldetails gewijzigd

avizeur


Geregistreerd: 06 nov 2010 13:08
Laatst bezocht: 06 nov 2010 13:19
Totaal aantal berichten: 3

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Shine »

Het is natuurlijk ook opmerkelijk dat de hypotheekrente in nederland maar hoog blijft. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat de banken over de ruggen van deze groep hun 'flow' driftig zit aan te vullen.
Vooral de banken die gesteund zijn door de overheid, welbeschouwd ons aller geld maken er een potje van.
Verder stoor ik me mateloos aan het gegeven dat banken hun bestaande klanten een hogere hyporente berekent dan nieuwe klanten. Vaak loopt dit verschil op in meer dan 1%. Je zou toch verwachten dat banken hun vaste klanten wil houden.
Overstappen naar een andere voorziener zou je dan zeggen. Alleen dan krijg je de welbekende rekensom, kosten/baten. Immers, als je wilt overstappen dan krijg je weer te maken met onkosten die je hiervoor moet maken. En die onkosten moeten dan uit kunnen.
Kortom, deze groep klanten zitten in een houdgreep, waar banken/hyptheekvoorzieners akelig misbruik van maken.

Vorig jaar zomer kreeg ik welgeteld 2 weken voordat mijn hypotheek afliep het bericht. Afgezien van de wel héél erg korte periode (over de aanschaf van een bankstel neem/krijg je zelfs meer tijd!) was ik verbaasd over de rentepercentages. Hoog, erg hoog!
Ik heb toen maar besloten de rente voor 5 jaar vast te zetten tegen 5,6%. Zou ik 10 jaar kiezen zat ik ruim boven de 6% ! Dat terwijl ik rondkijkend zag dat het beter kon, namelijk leuk onder de 5%. In iedergeval ten opzichte van mijn bestaande hypotheek rentepercentage zou me dat 1% schelen.
Overstappen zat er voor mij gezien het kosten en baten verhaal niet in. Hierdoor heb ik dus eieren voor mijn hypotheekrente moeten kiezen.
Tsja, wat moet je anders?
Maar leuk en klantvriendelijk is vanuit mijn visie toch echt anders.
Beleid van talloze instellingen (niet alleen banekn):
We paaien de klant met aantrekkelijke aanbiedingen. Eenmaal klant zijnde wordt je genaaid en ben je niet meer interessant. Immers, 'die is dan binnen'. (sorrie voor dit laatste woord)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@shine, dat doen ze wanneer de rente binnen afzienbare tijd verhoogd wordt. Zodra er verlaging wordt verwacht heb je de verlenging al beduidend vroeg binnen en laten ze je het liefst zo vroeg mogelijk bijtekenen.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Shine schreef:Vorig jaar zomer kreeg ik welgeteld 2 weken voordat mijn hypotheek afliep het bericht. Afgezien van de wel héél erg korte periode (over de aanschaf van een bankstel neem/krijg je zelfs meer tijd!) was ik verbaasd over de rentepercentages. Hoog, erg hoog!
Ik heb toen maar besloten de rente voor 5 jaar vast te zetten tegen 5,6%. Zou ik 10 jaar kiezen zat ik ruim boven de 6% ! Dat terwijl ik rondkijkend zag dat het beter kon, namelijk leuk onder de 5%. In iedergeval ten opzichte van mijn bestaande hypotheek rentepercentage zou me dat 1% schelen.
Voor een bedenktijd of adempauze was even 'variabel' kiezen ook nog een optie geweest.
Ten eerste vaak een lage(re) rente.
Ten tweede kan je desnoods de maand of maanden daarop volgend alsnog een goed overdachte keus maken voor langere termijn maken.
Ten derde kan je met 'variabel' vrijwel op ieder gewenst moment straffeloos overstappen naar een andere aanbieder.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Shine »

Ten derde kan je met 'variabel' vrijwel op ieder gewenst moment straffeloos overstappen naar een andere aanbieder.
Als je nou goed had gelezen dan had je kunnen weten dat dit zeker niet voor iedereen geldt. Immers, als je overstapt moet je weer extra kosten maken. En dan is het goed berekenen of die overstap wel voor je uit kan.
In mij geval iig niet. Wat zoveel betekent dat ik genoodzaakt was bij de bestaande aanbieder te blijven. En zo zal dat voor meer consumenten zijn.

Ad_Viseur
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2010 21:26

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Ad_Viseur »

Toeval, of opzet?
Toeval dus!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Shine schreef:
Ten derde kan je met 'variabel' vrijwel op ieder gewenst moment straffeloos overstappen naar een andere aanbieder.
Als je nou goed had gelezen dan had je kunnen weten dat dit zeker niet voor iedereen geldt. Immers, als je overstapt moet je weer extra kosten maken. En dan is het goed berekenen of die overstap wel voor je uit kan.
In mij geval iig niet. Wat zoveel betekent dat ik genoodzaakt was bij de bestaande aanbieder te blijven. En zo zal dat voor meer consumenten zijn.
Dat had ik wel gelezen.
Ik heb toch maar vermeld omdat:
1. Men zich daarmee sowieso de kosten (boete) van de afkoop van lopende hypotheek kan besparen.
2. Er hier meer mensen meelezen dan alleen Shine.
Die zijn dan ook volledig op de hoogte van de voordelen.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door jonis »

Tis weer bijzonder schreef:
Shine schreef:
Ten derde kan je met 'variabel' vrijwel op ieder gewenst moment straffeloos overstappen naar een andere aanbieder.
Als je nou goed had gelezen dan had je kunnen weten dat dit zeker niet voor iedereen geldt. Immers, als je overstapt moet je weer extra kosten maken. En dan is het goed berekenen of die overstap wel voor je uit kan.
In mij geval iig niet. Wat zoveel betekent dat ik genoodzaakt was bij de bestaande aanbieder te blijven. En zo zal dat voor meer consumenten zijn.
Dat had ik wel gelezen.
Ik heb toch maar vermeld omdat:
1. Men zich daarmee sowieso de kosten (boete) van de afkoop van lopende hypotheek kan besparen.2. Er hier meer mensen meelezen dan alleen Shine.
Die zijn dan ook volledig op de hoogte van de voordelen.

Moet je de variabele rente wel nog kunnen krijgen; ING bijv. werkt daaraan ook niet mee, bij renteherziening is het daar niet meer mogelijk om de variabele rente te kiezen (i.p.v. .. jaar vast) + voor nieuwe klanten is het alleen nog maar mogelijk om voor 50% variabel te kiezen met daarbij het overig deel minimaal 5 jaar vast; betekent dat boetevrij overstappen alleen kan bij afloop renteperiode van het vaste deel.

Dus bij ING geen optie, bij de Rabo geen optie (variabele rente daar nooit interessant) en dan is het dus al voor zowat de helft van het land sowieso geen optie.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Dan weet je gelijk bij je NIET moet zijn.
Ik kan me trouwens helemaal geen producten herinneren waarbij dat bij 'grootbanken' het geval is.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door tennis »

Ad_Viseur schreef:
Toeval, of opzet?
Toeval dus!
Ad_Viseur schreef:Compliment voor Dubbeltje! Je leert snel. Misschien mag ik je toch nog een advies geven: neem niet alles al te serieus!
Chanmaster schreef:Goedzo Tennis je leert snel :-)

Even naar TS, je kan natuurlijk denken over alternatieve energiebronnen zoals zonne-energie en windkracht! Maar een idee hoor!
Toeval?

Ad_Viseur
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 nov 2010 21:26

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Ad_Viseur »


Ad_Viseur schreef:
Compliment voor Dubbeltje! Je leert snel. Misschien mag ik je toch nog een advies geven: neem niet alles al te serieus!

Chanmaster schreef:
Goedzo Tennis je leert snel :-)
Even naar TS, je kan natuurlijk denken over alternatieve energiebronnen
zoals zonne-energie en windkracht! Maar een idee hoor!
Denk je nu echt dat ik de enige ben die hier complimentjes kan geven? Als je dus denkt dat ik meerdere namen gebruik kan ik je verzekeren dat dit niet zo is. Ik begrijp trouwens niet waar je je druk om maak. Behalve misschien dat je heel graag vervelende opmerkingen op het forum plaatst.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door tennis »

Ad_Viseur schreef:Ik begrijp trouwens niet waar je je druk om maak. Behalve misschien dat je heel graag vervelende opmerkingen op het forum plaatst.


Bij zulke en andere opmerkingen ben ik alert geworden, want sommige nieuwe leden weten al naar 1 of 8 dagen, wie er wat doet.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Is het echt nodig prive correspondentie te blijven voeren in een discussie die oorspronkelijk heel ergens anders over gaat?
Daar is de knop PB voor gemaakt.

P.S. Ik hoef er geen antwoord op terug, trek het je (jullie) maar gewoon aan.

twaalfjes

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door twaalfjes »

Denk je nu echt dat ik de enige ben die hier complimentjes kan geven? Als je dus denkt dat ik meerdere namen gebruik kan ik je verzekeren dat dit niet zo is. Ik begrijp trouwens niet waar je je druk om maak. Behalve misschien dat je heel graag vervelende opmerkingen op het forum plaatst.
Ad als je de berichten van tennis leest, dan bemerk je dat hij een beetje boel sociaal debiel is. Links laten liggen dus.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Shine »

@ tis bijzonder:
als je me quote en daarop een antwoord geeft in de 'je' vorm, ga ik ik er van uit dat je mij beantwoordt. Mijn rereply is derhalve niet zo vreemd, ongeacht of er meerderen meelezen.
Overigens antwoord je op eenzelfde wijze naar Jonas.
Je citeert hem/haar:
Dan weet je gelijk bij je NIET moet zijn.
Ook hier is je antwoord weer weinig zeggend en erg kort door de bocht. Want wederom ga je voorbij aan het feit dat er voor velen weinig te kiezen valt als je reeds in een hypotheek situatie zit bij een bepaalde verstrekker. Zeker als het kosten/baten verhaal een overstap ook al niet interessant maakt.

@ Tennis en consorten: Gelieve dit topic niet blijvend te vervuilen met onderlinge nickname discussies. Pak daarvoor dan het PB gedeelte.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Hypotheekrente veel te hoog

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik geef me over.
Voortaan: men.
Blij?

Gesloten