LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rafc »

mich24 schreef:Niet meer als terecht, wordt tijd dat deze monopolist eens aangepakt wordt!
Want niet alleen met Glasvezel komen ze hun afspraken niet na, ook met internet plus interactieve tv komt men de toegezegde afspraken totaal niet na!!!
Weet jij uberhaupt wat het woord monopolist inhoud? Ik woon zelf in Belgie, daar kan je pas van monopolie spreken, zowel op de kabel als ADSL. Buiten de twee grote aanbieders (TELENET kabel) en BELGACOM(ADSL) zijn er weinig alternatieven, terwijl je in Nederland heel veel keuze hebt.........

Ik begrijp dat je een vervelende ervaring hebt gehad, maar kom dan wel met feiten en niet met loze nietszeggende argumenten....

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door eversteegt »

Ach 1 troost: Kijk eens hoe ze jaren lang soms aflevering na aflevering op UPC en Ziggo hebben lopen bashen :-)

Het komt denk ik wel goed met glasvezel. Hier in almere kunnen we nu al uit 5 !!! providers kiezen:

* KPN
* Tweak (werkt via het netwerk van KPN)
* Plinq (ook via het netwerk van KPN)
* XMS (via het netwerk van Reggefiber, iptv van glashart media)
* Tweak R+ (via het netwerk van Reggefiber, analoge rtv en iptv van glashart media)
* Concepts ICT (via het netwerk van Reggefiber, analoge rtv en iptv van glashart media)
* Lijbrandt (via beide netwerken, analoge rtv en iptv van glashart media)

Zo veel providers naast elkaar zie ik UPC nog niet doen!!!!

Granted, XMS en Lijbrandt zijn sterk gelieerd aan KPN/Reggefiber, maar de anderen zijn gewoon onafhankelijke aanbieders van de wholesale diensten van 1 van de twee.

Kijk dit is nou info, Radar!!!! Problemen bij KPN aan de kaak stellen, OK. Maar wel eerlijk blijven AUB.

clifton.cairo
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:50

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door clifton.cairo »

Ik heb nu sinds maart 2010 een glasvezel aansluiting van kpn. Mijn grootste problemen zijn de problemen die ik ondervind met de geleverde thompson modem. Deze is helemaal dichtgetimmert en geeft vooral problem met de mijn game consoles. De freezes tijdens het tv kijken zijn de laatste tijd ook erg toegenomen maar die neem ik voor lief als ze zo snel mogelijk die modem problemen oplossen er wordt toch duidelijk geadverteerd met probleemloos en snel gamen en dat is dus nu niet het geval.

rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rafc »

Zandink schreef:Dat was in Amersfoort de wijk Nieuwland een appartement kostte 2 jaar geleden € 350.000,00 en alles zou geregeld worden door KPN. Het is een groot fiasco geworden.

Glavezel was niet goed aangelegd niets werkte en luisteren naar klachten werd afgedaan als nonsens etc.

Tot zover maar de ervaringen met dit bedrijf !
Tot het moment dat het bij ZIGGO misgaat en dan is dat ook ineens een stinkbedrijf. Zo werkt de gedachtengang van de mensheid, afgeven op bedrijven is gemakkelijk.

Geloof me vrij, ik ben zelf medewerker van KPN en ik ben daar trots op. Ik vind het geweldig als ik klant kan helpen en ik doe er ook alles aan om het probleem voor de klant op te lossen. Alleen gaat dat niet altijd direct, hoe graag je het ook zou willen.

Echter de mensen aan de andere kant vergeten dat wij naast medewerker ook consument zijn. Het is voor mij jammer dat ik in Belgie woon, als ik in Nederland zou wonen zou ik zelf zonder twijfel KPN nemen, dit vanwege de service dat KPN verleend, KPN toch nog steeds voor mij de betrouwbaarste is en dat je als trouwe klant ook recht heb op kortingen, een telefoontje als je toch niet van plan bent om over te stappen en je kan je weer een jaar vast leggen met een leuke korting.

Terugkomend, ik zit in een land waar ik niet veel keuze heb, ik kan kiezen tussen TELENET of Belgacom (er is nog tele2 tegenwoordig BASE, Scarlet en Dommel). Helaas heb ik geen israpunt in mijn huis en is het ook niet mogelijk om aan te sluiten en ben ik 'gedoemd' tot de kabel. Ik betaal hier de hoofdprijs voor een goede verbinding, tv en dan ook nog eens een abo waar ik 'onbeperk' kan downloaden.... Mijn maandgeld voor zo'n pakketje is inclusief aansluiting kabel 110 euro per maand!

En bij mij heeft het ook heel wat voeten in aarde gehad om uiteindelijk dit naar behoren geleverd te krijgen, het heeft me 14 verlofdagen gekost met techniekers die langs moesten komen, heel wat communicatie etc etc. Heel frustrerend en ik weet als geen ander hoe moedeloos sommige mensen aan de andere kant van de lijn zijn als ik aan het werk ben en er van alles misgaat. Dat gevoel ken ik dus ook.

Na een heel gedoe is uiteindelijk alles in orde gekomen. Natuurlijk baalde ik ervan dat het zo moeizaam ging, ik kan nu TELENET heel negatief benaderen, maar ik kan het ook van de andere kant zien, ze hebben uiteindelijk er alles aan gedaan het probleem op te lossen, zij zijn mij ook financieel tegemoet gekomen etc etc. En uiteindelijk ben ik toch tevreden geworden. En dat laatste is bij KPN ook van toepassing, wij zullen er alles aan doen om de klant te willen helpen.

Kortom het is gemakkelijk om negatief uit de hoek te komen, maar men vergeet wel vaak als het eenmaal op orde is, dat ook even te vermelden.

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door eversteegt »

clifton.cairo schreef:Ik heb nu sinds maart 2010 een glasvezel aansluiting van kpn. Mijn grootste problemen zijn de problemen die ik ondervind met de geleverde thompson modem. Deze is helemaal dichtgetimmert en geeft vooral problem met de mijn game consoles. De freezes tijdens het tv kijken zijn de laatste tijd ook erg toegenomen maar die neem ik voor lief als ze zo snel mogelijk die modem problemen oplossen er wordt toch duidelijk geadverteerd met probleemloos en snel gamen en dat is dus nu niet het geval.
Helaas... mensen die dezelfde diensten van KPN hebben, maar dan via ADSL hebben precies hetzelfde probleem! Het is helaas wel mogelijk een ander modem/router te gebruiken maar hier heb je behoorlijk wat technische know-how voor nodig en bij KPN blijf je de Thomson altijd nodig hebben voor bellen.

Ik kan u alleen maar aanraden om eens bij "Tweak" te kijken (www.tweak.nl). Die bieden ook via het KPNglasvezel netwerk maar dan goedkoper (20 euro per maand minder voor het pakket dat KPN 'brons' noemt). Het enige verschil is dat bij hun bellen niet onbeperkt is. Echter, ze zijn wel bezig om een andere router aan te kunnen bieden dan het "Experia/thomson hok". Deze ben ik nu aan het testen. Een zeer fijn apparaatje!!!! Nog wat kinderziektes maar het gaat de goede kant op.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

KPN geeft aan dat ze dit en dat kunnen leveren,en dat kunnen ze niet.
Monopolist in de zin van: Je kan wel tig aanbieders kiezen,maar dat heeft geen enkele zin, kpn bezit de lijn, dus met die snelheid zal ik het moeten doen.

Het is natuurlijk schandalig hoe KPN zijn klanten benaderd,afwimpeld en afwerkt, belachelijk!

trosroos
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2010 09:54

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door trosroos »

Ik wil graag even reageren op Insanity83. Hij schrijft dat de mensen die hun beklag op tv deden ook eens naar de KPN-winkel of Info centrum zouden moeten gaan. Ik was een van de drie die in Radar kort hun woordje mochten doen en ik kan hem meedelen dat ik ettelijke malen bij de KPN-winkel en het Info-center ben langs geweest en de mensen hier op het laatst ook totaal wanhopig waren, me absoluut niet verder konden helpen en dat zelfs hun leidinggevenden niet reageerden op mailtjes om hulp.

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door eversteegt »

@Trosroos: Er is hier ook niemand die in twijfel trekt dat erbij KPN ontzettend veel fout gaat en dat hun sales afdeling er een potje van heeft gemaakt. Ik herken zelfs een groot deel van die dingen wel, ookal ben ik slechts indirect (via Tweak glasvezel) klant van ze.

Waar het echter om gaat, is dat Radar het behoorlijk uit z'n verband heeft gerukt, alsof Glasvezel in z'n geheel nu onbetrouwbaar is. En dát is gewoon onterecht.

* Het stopcontact in de meterkast, bijvoorbeeld: Volgens mij stond zelfs op de KPN site duidelijk dat de klant hier ZELF voor moet zorgen voordat glasvezel aangelegd kan worden. Of dat KPN het tegen meerkosten kan doen.

* De gevallen waarin glasvezel helemaal niet tot in huis ligt maar tot in de straat: De (zeer ondeskundige) advocaat in de uitzending heeft het erover dat het laatste stuk "coax" is. Dat is helemaal niet waar! Bij Fiber to the Curb (het andere KPNGlasvezel product) gaat het gewoon om twee-aderig telefoondraad.


Terzijde:
UPC maakt zelf overigens ook misleidende reclame. Hier in Almere maken ze dikke reclame met de slogan "Glasvezel? U gebruikt het al!". Pertinent onjuist want het laatste stukje infra tussen de glasvezel van UPC en de huizen is verre van glasvezel, maar 1 grote coax-bus waarop alle huizen hetzelfde signaal krijgen. Dat maakt concurrentie op de kabel (zie de Tele2 soap) ook zo lastig.

rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rafc »

mich24 schreef:KPN geeft aan dat ze dit en dat kunnen leveren,en dat kunnen ze niet.
Monopolist in de zin van: Je kan wel tig aanbieders kiezen,maar dat heeft geen enkele zin, kpn bezit de lijn, dus met die snelheid zal ik het moeten doen.
Nog steeds dikke onzin, niemand verplicht u glasvezel te nemen, er zijn ook nog andere prima werkende alternatieven.
Het is natuurlijk schandalig hoe KPN zijn klanten benaderd,afwimpeld en afwerkt, belachelijk!
Tuurlijk, daarom hebben wij miljoenen tevreden klanten. Omdat we de klanten slecht behandelen en afwimpelen.... yeah right. Ik ontken niet dat er dingen mis gaan en dat niet alles goed opgepakt wordt, maar hoe jij het schetst klopt van geen kant. Maar goed, het gras bij de buren is altijd groener, tot het moment je erachter komt dat het niet zo groen is....

Jee_Wee
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2010 09:24

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Jee_Wee »

Even getwijfeld of ik zou reageren, maar ik heb me bij het kijken naar het programma dusdanig geergerd aan de verslaggeving dat ik het toch niet kan laten.

Even voor de goede orde, met de negatieve berichtgeving OVER DE KPN ben ik het volledig eens:
Woonachtig in Son en Breugel met een glasvezelaansluiting tot in huis ben ik op dit moment grotendeels tevreden met het pakket (brons) van KPN. Maar de voorlichting van KPN om mij zo ver te krijgen een aansluiting te nemen is op zijn zachtst gezegd niet bijster goed.
Ik heb indertijd informatie ingewonnen op een daarvoor opengesteld informatiecentrum en er werden mij de volgende zaken beloofd:
1. Ja, het is mogelijk uw eigen modem te gebruiken, als het maar een VDSL modem is --> nee dus, alleen het modem van de KPN is te gebruiken en is nog zwaar dichtgetimmerd ook...(ik weet het eversteegt, met een intelligente switch e.d. valt het e.e.a. te tweaken, maar zoals je zegt, voor bellen heb je het Thomson modem nog steeds nodig)
2. Ja, U krijgt er ook analoge tv en radio bij --> inderdaad, op het moment van ingaan abo, maar na nog geen jaar was analoge tv verdwenen uit het pakket en moest tv EN RADIO! via de (knullige) decoders worden ontvangen, dus ook decoders op de plaats waar alleen een (radio) tuner staat....
3. U krijgt er gratis HD zenders bij --> ja ja, toen wel, maar ondertussen zitten ze in een apart pakket.
4. Gratis er bij: uitzending gemist tot 10 dagen terug --> ondertussen nog maar 2 dagen terug
5. Overstappend van een ISDN lijn naar glasvezel, jazeker u kunt een tweede telefoonnummer krijgen --> hoewel geadverteerd op de web site, heeft het meer dan een jaar geduurd voordat een aansluiting van een tweede lijn, zoals door KPN aangegeven, 'technisch mogelijk was'.
6. Regelmatig lag de hele verbinding er uit, waar je pas achter kwam als je wilde bellen en de gebelde leek de hele tijd in gesprek te zijn. Dus uiteindelijk bij twijfel of dit echt zo was een reset van het modem gedaan en alles werkte wel. Dit lijkt na ruim een jaar opgelost te zijn door installatie van een nieuwer type modem.

Al met al op dit moment niet al te ontevreden met wat ik heb, zeker kijkend naar de alternatieven die bij ons beschikbaar zijn en waar ik ook verschillende doem-scenarios van ken... Alleen zou KPN (veel) eerlijker moeten zijn in de informatievoorziening van het aangebodene en in wat de plannen voor de (nabije) toekomst zijn. (En eindelijk eens een volwassen alternatief voor die decoders aanbieden, maar dat terzijde)

Mijn ergernis v.w.b. het programma RADAR betreft echter de manier waarop de Devolo wordt afgekraakt. Zoals RADAR het brengt zijn deze Devolos geen goede producten, maar dit is zeker niet terecht. In de beschrijving die wordt meegeleverd staan de mogelijkheden en onmogelijkheden van de Devolo duidelijk uitgelegd. Ik heb ze tot volle tevredenheid in gebruik en, zolang ik ze op dezelfde electriciteitsgroep aansluit, komen ook HD signalen nog prima over. Op twee verschillende groepen wordt het moeilijker, maar de standaard tv zenders werken nog steeds goed. Niet Devolo moet hier de zwarte piet toegespeeld krijgen, maar de KPN omdat zij bij het aanbieden van de Devolos de beperkingen blijkbaar niet melden.

ritslinux
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2010 10:58

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door ritslinux »

Ik werd begin Juli telefonisch door een medewerker van KPN glasvezel benaderd met de vraag of ik interesse had. Ik heb gezegd wel e.e.a. serieus te overwegen en daarop hebben we afgesproken dat hij mij een overzicht per post zou toezenden waar ik binnen 7 dagen op zou kunnen reageren als ik er toch vanaf zou zien.

Nu belde hij net enkele dagen voor mijn vakantie en daar ik dan dus niet kon reageren omdat ik enkele weken afwezig was hebben we afgesproken dat hij de brief begin september zou toezenden.

Wat schetst mijn verbazing bij terugkomst van vakantie: niks geen brief, wel emailtjes van "welkom bij KPN glasvezel" en zelfs een email over een spookafspraak welke ik zou hebben gemaakt wanneer de monteur langskomt...
Tevens 2 dozen apparatuur tijdens vakantie in huis ontvangen..

Deze gang van zaken irriteerd mij mateloos: verder de uitzending gezien en inderdaad: IK HEB GEEN GLASVEZEL maar gewoon een koperen leiding in huis.

Dit word dus weer een hoop irritatie en bellen met KPN want ik wil hier vanaf terwijl ik notabene niets heb afgesproken nog toegezegd. En KPN verschuilt zich nu achter hun afspraak dat ik binnen 7 dagen had moeten annuleren...

pfalanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2007 13:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door pfalanda »

Wij hebben ook een aansluiting van interactieve tv internet plus bellen van KPN de tv ontvangst is redelijk als je het regelmatig op pauze gaan voor enkele secondes voor lief neemt maar het internet werkt slaap verwekkend langzaam. Ik moet volgens KPN een snelheid van minstens 500kb/s kunnen halen.Maar kom niet verder dan 245 kb/s. je kunt bellen zoveel je wilt maar na een bezoekje van een monteur hoor of zie je niets meer en laten ze je zitten,zonder ook maar een berichtje te laten. hoe ver men staat, Wat men wel vertelde dat ik 2,5 km van de centrale zit dus dat eens de oorzaak zou kunnen zijn.waarom dan aanbieden???

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

rafc schreef:
mich24 schreef:KPN geeft aan dat ze dit en dat kunnen leveren,en dat kunnen ze niet.
Monopolist in de zin van: Je kan wel tig aanbieders kiezen,maar dat heeft geen enkele zin, kpn bezit de lijn, dus met die snelheid zal ik het moeten doen.
Nog steeds dikke onzin, niemand verplicht u glasvezel te nemen, er zijn ook nog andere prima werkende alternatieven.
Het is natuurlijk schandalig hoe KPN zijn klanten benaderd,afwimpeld en afwerkt, belachelijk!
Tuurlijk, daarom hebben wij miljoenen tevreden klanten. Omdat we de klanten slecht behandelen en afwimpelen.... yeah right. Ik ontken niet dat er dingen mis gaan en dat niet alles goed opgepakt wordt, maar hoe jij het schetst klopt van geen kant. Maar goed, het gras bij de buren is altijd groener, tot het moment je erachter komt dat het niet zo groen is....
Lastig om de waarheid te horen,maar het is wel zo.
Als je eens wist wat een gedonder het is aan de klantenservice, ik verbind u door, koud doorverbinden om te verstaan, dingen beloven,niet nakomen,en bel je er voor terug dan weet men niet waar het over gaat enz enz..
Je bestelt internet + I-TV Basis met harddiskrecorder.
Moet je er zelf achter komen dat KPN die 8mb helemaal niet kan leveren en ik dus niks aan mijn hardiskrecorder heb, vervolgens bel je KPN en dan hang je ruim 48!!! minuten a 10 cent per minuut aan de lijn om door te dringen dat de fout bij KPN ligt..

Is het genoeg? Of moet ik nog ff doorgaan...

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door graanvaarder »

KPN is leuk voor mensen die over veel vrije tijd beschikken en de hele dag willen bellen met de helpdesk van KPN, Verder al kreeg ik een glasvezel voor niks van dit mooie bedrijf....Nou nee bedankt.

insanity83
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2010 23:27

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door insanity83 »

trosroos schreef:Ik wil graag even reageren op Insanity83. Hij schrijft dat de mensen die hun beklag op tv deden ook eens naar de KPN-winkel of Info centrum zouden moeten gaan. Ik was een van de drie die in Radar kort hun woordje mochten doen en ik kan hem meedelen dat ik ettelijke malen bij de KPN-winkel en het Info-center ben langs geweest en de mensen hier op het laatst ook totaal wanhopig waren, me absoluut niet verder konden helpen en dat zelfs hun leidinggevenden niet reageerden op mailtjes om hulp.
Hoi Troos,

ik lees uw bericht net.
Allereerst vind ik het vervelend dat het in uw situatie niet naar behoren is geweest.

Verder zeg ik niet dat mensen perse moeten, dat dat ook een optie is. Dit is namelijk niet 1 keer gemeld dat mensen ook daar terecht kunnen. Als u aangeeft dat het in uw situatie niet handelbaar was, hoort mij ook verder niet. Het totaal plaatje die de uitzending echter maakt is niet naar behoren.

Het begint er mee dat TrosRadar, ondanks de eventuele ondervonden klachten, ook zelf de voorlichting niet op orde had.
Zij hebben appels met peren doen vergelijken.

Ik had nogmaals zelf in het begin een kleine storing. Deze was binnen een week opgelost. Ik ben echt naar uiterste tevredenheid geholpen.

Het nadeel van deze uitzending is dat het vrij globaal zeggen dat heel KPN Glasvezel slecht is.
Maar nogmaals, als 1 automobilist de snelheid overtreed, zeg ik toch ook niet dat ALLE automobilisten snelheidsduivels zijn?

Succes!

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door seuren »

Ik heb net de uitzending van gisteren bekeken en geef de Tros een compliment, vooral het gedeelte met die monteur (een uurtje zonder faktuurtje)
werkte op mijn lachspieren.

Was hier het team van 'Bananasplit' aan het werk ?

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door aquino »

Wij hebben hier sinds 3 maanden glasvezel werkt prima.

lamersjn
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2008 12:52

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door lamersjn »

Als lid van het RADAR testpanel volg ik natuurlijk de uitzendingen.
Wat ik mij afvraag is, hoe zal het die monteur vergaan welke in het getoonde filmpje aanbood om prive het een en ander te installeren.

Dat kost hem zijn baan!
Ik begrijp wel dat die monteur in principe fout is maar dat is niets vergeleken met de rotzooi die de KPN er zelf van maakt.
En dan te bedenken dat deze monteur waarschijnlijk ontslagen wordt door mensen die zwaar boter op hun hoofd hebben.

mvg, JanL

tedkonijn
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2010 14:34

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door tedkonijn »

clifton.cairo schreef:Ik heb nu sinds maart 2010 een glasvezel aansluiting van kpn. Mijn grootste problemen zijn de problemen die ik ondervind met de geleverde thompson modem. Deze is helemaal dichtgetimmert en geeft vooral problem met de mijn game consoles. De freezes tijdens het tv kijken zijn de laatste tijd ook erg toegenomen maar die neem ik voor lief als ze zo snel mogelijk die modem problemen oplossen er wordt toch duidelijk geadverteerd met probleemloos en snel gamen en dat is dus nu niet het geval.

Je moet even goed zoeken op de website van KPN glasvezel, maar ik heb deze voor je gevonden, ik hoop dat je er iets aan hebt!

http://kpn-glasklanten.custhelp.com/cgi ... aqid=11170

Mikester
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 10:15

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Mikester »

Na aanleiding van de uitzending wil ik ook graag even reageren.

Allereerst heeft de kwaliteit van de uitzending van Radar mij gestoord. De technische details in het verhaal zijn niet allemaal juist (Devolo's zijn een merk homeplugs, coax vanaf de straat (?), snelheden die ook beperkt kunnen worden door andere factoren dan door schuld van KPN en nogal beperkte en tamelijk eenzijdige berichtgeving door een onderzoek bij slechts 1 familie met problemen. De onjuistheid van de technische details waren niet de enige irritatiefactor, maar ook de ongelooflijk slecht geinformeerde advocaat was ronduit een schande. De beste man had er duidelijk geen kaas van gegeten en was blijkbaar niet voldoende geinformeerd over de techniek en de mogelijkheden en beperkingen van glasvezel. Ook de manier waarop Antoinette ten strijde trok tegen de KPN leek alsof er ergens nog sprake was van oud zeer. Het had op zijn minst een hoog 'SBS6' gehalte.

Dit bovenstaande doet niets af aan het onderwerp, dat in mijn optiek terecht was om onder de loep te worden genomen. Wellicht ben ik hier niet helemaal onpartijdig in, aangezien ik het afgelopen jaar ook enige problemen heb ondervonden met KPN Glasvezel. Mijn problemen beperkten zich tot de aanvraag, levering en aansluiting van glasvezel in mijn woning. Door een tekort aan monteurs heeft de daadwerkelijke aansluiting van glasvezel in mijn woning dermate lang geduurd dat ik het hele traject heb afgeblazen. Glasvezel is in mijn meterkast aanwezig, maar het aansluiten van mijn woning liet meer dan een jaar op zich wachten. Vervolgens werden er 3x afspraken met mij gemaakt om een monteur langs te sturen om alles werkend aan te sluiten, maar deze werden vervolgens elke keer 1 dag voor daadwerkelijke aansluiting afgebeld wegens technische redenen. Ik ben zo kwaad geworden dat ik 3x een vrije dag op mijn werk heb moeten opnemen dat ik het hele pakket per direct heb opgezegd. De maanden daarna nog wel een aantal nota's ontvangen van KPN mbt mijn glasvezelaansluiting (welke?), maar aangezien ik de eerste 2 maanden van het oorspronkelijke abonnement gratis waren had ik voldoende tijd om alle processen binnen KPN tot stilstand te brengen mbt mijn situatie.

Hetgeen Radar feitelijk te weinig aandacht heeft gegeven is de schandelijke wijze waarop KPN telkens in het nadeel van zijn klanten de voorwaarden van zijn abonnementen aanpast. Dit is niet alleen van toepassing op de glasvezeldiensten, maar ook op Interactieve TV van KPN. Het kwam nauwelijks aan bod in de uitzending, maar de manier waarop uitzending gemist is beperkt van 10 naar slechts 2 dagen kwam slechts als een mededeling via de post van KPN. Wel had KPN als tegenprestatie hiertegenover besloten om de upload van glasvezel internet te verhogen naar 30/50 of 100 Mbit, afhankelijk van je abonnement (Jippie, had ik hier om gevraagd dan?). Vervolgens werd wel de mogelijkheid geboden om voor 'slechts' 10 euro per maand deze verandering ongedaan te maken en tevens te kunnen genieten van uitzending gemist op de commercielen. Ondertussen was de belonbeperkt naar vaste nummers mogelijkheid in het brons pakket ook al omgezet naar een belonbeperkt alleen in de avonduren en weekenden, zonder tegemoetkoming, dus uitkleding van het pakket. Vervolgens werden de langverwachte HD zenders die ruiterlijk in de plaatselijke informatieruimte worden vereert als 'glashelder beeld' zonder pardon 'ondergebracht' in een pakket van 10 euro per maand extra. Dus een pakket van Brons met uitzending gemist en HD zenders kostte inmiddels door deze wijzigingen geen 65 maar 85 euro per maand.

Deze manier van omgang met klanten vind ik persoonlijk schandelijker dan de problemen met glasvezel die door Radar zijn aangekaart. Natuurlijk moet KPN ervoor zorgen dat die homeplugs naar behoren werken en moeten ze de afgesproken bedragen mbt de installatie nakomen, maar ik vind dit in schril contrast staan met de ogenschijnlijke geldbelustheid van het complete bedrijf KPN. Dat gaat verder dan alleen glasvezel.

Glasvezel is overigens door de tendentieuze, onvolledige en onjuiste berichtgeving in de uitzending in discrediet gebracht, terwijl KPN hier slechts een speler in is. Er zijn inmiddels verschillende concurrenten die het beter voor elkaar hebben en niet afhankelijk zijn van de grillen van KPN (zoals Tweak wel is), dus er is inmiddels, het zij beperkt en nog niet op alle plaatsen in NL, de mogelijkheid te kiezen voor concurrenten.

Gesloten