LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door eversteegt »

pdaas schreef:Bericht namens KPN Webcare:



Voor veel van de klachten en onduidelijkheden die in het programma aan de orde kwamen staat extra informatie op de site van KPN Glasvezel. Graag verwijzen we u daarnaar, namens KPN Webcare. Hier vindt u ook een speciaal emailadres waar u met uw klachten terecht kunt.

http://www.kpn.com/glasvezel/service/me ... -radar.htm

KPN Webcare
Toch wel weer netjes, die pagina. En ook de maatregel om FttC (glas tot in de straat) in de toekomst géén "KPNGlasvezel" meer te noemen :).

Mooier was geweest als ze de ballen hadden gehad om in de uitzending te komen, maar dit klinkt als een goed begin.

En nog steeds vind ik dat Radar ook nog eens een onderwerp zou moeten wijden aan de wél tevreden gebruikers (m.n. ook van alternatieve aanbieders). Ik wil wel gast zijn in de studio :D

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Royalflush »

mich24 schreef:
Royalflush schreef: KPN's afwezigheid valt te scharen onder de noemer "minachting van de klant."
mich24 schreef:
Is het resultaat onder de maat, pas dan is KPN weer aan zet.
Is bevestigd door KPN Zelf, althans door de monteur..

KPN is nu ook aan zet, en ze nemen het allemaal niet zo serieus, want je bent al snel een klager bij de KPN. Maar wie gaan er de fout in? Juist de KPN, in mijn ogen en volgens mij ook in de ogen van de wet,mag een bedrijf niet iets aanbieden wat niet te behalen valt.
Interessant. Indien de KPN-monteur ook een ondermaatse snelheid heeft geconstateerd, dan is KPN inderdaad verplicht dit euvel te verhelpen. Wat heeft de monteur tegen jou gezegd dat er zou gaan gebeuren?

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

Royalflush schreef:Interessant. Indien de KPN-monteur ook een ondermaatse snelheid heeft geconstateerd, dan is KPN inderdaad verplicht dit euvel te verhelpen. Wat heeft de monteur tegen jou gezegd dat er zou gaan gebeuren?
De monteur meet 6,1 a 6,2 mb.

Er gaat niks gebeuren gaf de monteur aan, aangezien er in de wijk (nieuwe wijk, ons huis is 2 jaar oud) waarschijnlijk ergens een kabel gekronkeld of dubbel lag. . Ze zouden moeten graven om het euvel op te lossen,aldus de monteur, maar dat moest ik zelf vragen want dat was niet een standaar procedure.
Ik woon volgens de monteur namelijk 2 km van de centrale en KPN geeft aan ruim 4 km, ruim verschil dus.

Wat ik ook even aangehaald had in een ander topic van mij:
KPN bied nog steeds het extra pakket ook aan op mijn adres he, 16 mb, schandalig toch eigenlijk?

rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door rafc »

mich24 schreef:
Jij steunt je bedrijf nog steeds,en ik vind het belachelijk dat een KPN nou niet eens flink op zijn donder krijgt voor de dingen die ze beloven en niet waarmaken.
Tuurlijk steun ik ons bedrijf. Zeker omdat het niet zo zwart wit is zoals jij probeert te schetsen. Vooral niet onderbouwd. Ik schaar jou dan ook onder de groep: 'ik schreeuw maar wat.'


In dit topic gaat het over KPN,en niet over de andere providers. Helemaal goed dat je tot 22u open blijft,wees er trots op.
Juist daarom geef ik even weer dat wij juist WEL voor de klanten zijn, meer dan de andere providers waar jij weer prat over gaat. Blijkbaar ga ik een stuk te snel voor je.

En uiteraard ben ik er trots op, dat ik dag in en dag uit weer mijn best mag doen om ontevreden klanten tevreden te maken. Als dat lukt, ben ik altijd heel blij, maar dat heb jij niet begrepen in heel mijn pleidooi.

En elke provider heeft zijn mankementen, dus ook KPN. En het is jammer als mensen een slechte ervaring hebben, ik blijf erbij elke ontevreden klant is er een teveel, maar naar 100 procent tevreden klanten lukt nooit, geen enkel bedrijf. Hoe graag iedereen dat zou willen.


Maar goed, succes met het niet onderbouwd schreeuwen in de ruimte.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door mich24 »

rafc schreef:Juist daarom geef ik even weer dat wij juist WEL voor de klanten zijn, meer dan de andere providers waar jij weer prat over gaat. Blijkbaar ga ik een stuk te snel voor je.


En elke provider heeft zijn mankementen, dus ook KPN. En het is jammer als mensen een slechte ervaring hebben, ik blijf erbij elke ontevreden klant is er een teveel,

Zet mij eens niet weg als een of andere malloot. Zo maak je jezelf wel erg ongeloofwaardig! Jij laat maar weer eens zien wat de aard is van een KPN medewerker blijkbaar. KPN die er voor de klant is, nou sorry maar bij mij heb ik dat geen seconde gemerkt..

pmvoorza
Berichten: 0
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:42

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door pmvoorza »

Hier Etten-Leur nog een keer.
Allereerst: ik heb Glasvezel privé, maar ook voor mijn werk: ik werk vanuit huis. Regelmatig valt de verbinding gewoon uit. Zeer vervelend.

De TV ontvanger werkt wel: de opnamefaciliteit niet. Daarvoor heb ik een afspraak gemaakt op vrijdag om 15:00. Om 16:20 nog niemand. Gebeld met KPN Glasvezel: de afspraak staat om 16:00 uur, ik laat de monteur even met u bellen. Monteur weet van niets; moet nog naar een klant en kan misschien over een uur hier zijn. Dat duurt te lang: ook wij hebben een sociaal leven. Opnieuw met KPN Glasvezel gebeld en daar kwam de volgende verdedigingslinie: Welke tijd staat er in de brief die we n.a.v. deze afspraak hebben gestuurd? Er is geen brief gestuurd. Daarna gesteggel over de afspraaktijd. Het is nu 17:00 en er is nog niemand. Ik heb het opgegeven. Moedeloos wordt je ervan.

Na een moeizame aanleg; een uitvallende verbinding; niet werkende afstandsbedieningen(die je moet kortsluiten om ze weer aan het werk te krjigen) nu dit. Ik geef het op en ga naar iets anders zoeken.

andre-nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 19:43

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door andre-nl »

Ls,

naja ik ben al vanaf maart bezig om de aansluiting te krijgen van KPN.
maar door diverse problemen aan KPN kant komt mijn aanvraag er niet door maanden lang irritatie.
En daarna nog niets.. ik heb het in Juli op gegeven KPN snapt niet dat ik nu 2x ADSL heb.
en de KPN lijn op dik ader 1 die moet dan op gezegd worden en aangepast worden.
maar alle systemen van KPN slaan op tilt en dan komt mijn aanvraag er niet door.

echt om radeloos van te worden !!

Andre

Henk 1750
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:10

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Henk 1750 »

Ook ik heb de nodige "ervaringen" met dit bedrijf.

Zie de volgende reactie van de KPN:

Geachte heer/mevrouw Freriksen,


In antwoord op uw e-m,ails over de onverwerkte korting op uw facturen en de snelheid van het internet, kan ik u mededelen er inmiddels drie actiekortingen van 15,- klaar staan om verrekend te worden met een van uw eerst komende facturen. De afgelopen kortingen zijn niet tijdig verwerkt om verrekend te worden met de eerder aangemaakte facturen. Mijn excuses hiervoor.

Wat betreft de internetsnelheid, kan ik u melden dat snelheid van het internet afhankelijk is van omstandigheden, waarin de verbinding tot stand komt. Ten eerste dient er een onderscheid te worden gemaakt tussen draadloos internet en bekabeld internet.

Bekabelde internetverbindingen geven een betrouwbaar beeld van de snelheid, waarbij een draadloos signaal afhankelijk is van de de fysieke omgeving en velen malen gevoeliger is voor snelheidsverlies. U kunt hier denken aan dikke muren, hemelsbrede afstand tussen modem en draadloze adapter, kwaliteit van de adapter, aanwezigheid van andere draadloze netwerken in uw buurt, andere apparatuur die door middel van hun signalen het draadloze internetsignaal kunnen beinvloeden en nog tal van andere factoren.

Kortom, ik raad u aan bekabelde snelheidstest uit te voeren met uw computer en indien deze een veel te lage snelheid vertoond, raad ik u aan telefonisch contact met ons op te nemen via 0900-0747 (10ct/min). Met u aan de telefoon zijn wij in staat een goede analyse van de situatie omtrent uw internetverbinding te maken.

Ik vertrouw erop u hiermee naar tevredenheid te hebben genformeerd.


Met vriendelijke groet,

Merijn Vorenholt
Klantenservice Glasvezel van KPN

Dus ik moet zelf aan het testen of de snelheid en dergelijke haalt wat zij in hun reclames aangeven!!

flappiedekrokodil
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:09

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door flappiedekrokodil »

mich24 schreef:
rafc schreef:Juist daarom geef ik even weer dat wij juist WEL voor de klanten zijn, meer dan de andere providers waar jij weer prat over gaat. Blijkbaar ga ik een stuk te snel voor je.


En elke provider heeft zijn mankementen, dus ook KPN. En het is jammer als mensen een slechte ervaring hebben, ik blijf erbij elke ontevreden klant is er een teveel,

Zet mij eens niet weg als een of andere malloot. Zo maak je jezelf wel erg ongeloofwaardig! Jij laat maar weer eens zien wat de aard is van een KPN medewerker blijkbaar. KPN die er voor de klant is, nou sorry maar bij mij heb ik dat geen seconde gemerkt..
Het is een simpel en algemeen feit dat iets nooit 100% kan zijn, zeker niet landelijke netwerken welke beheerd worden door deze bedrijven. Je had problemen met KPN dus ben je maar over gegaan naar een andere en die is goed tot het daar ook fout gaat en dan is de volgende aan de beurt.

Ik denk bij mijzelf, wat goed dat we concurentie hebben hier in Nederland en dat je keuze hebt, kijk maar eens naar Belgie en hoe het daar aan toe gaat. Als het bij jou niet goed gaat met KPN dan betekent dat niet dat ineens die hele organisatie niet goed is. Loop maar eens een paar internet fora af, zul je zien dat er meer dan voldoende tevreden klanten zijn (waarvan ik ook eentje). Als jij problemen hebt met een provider pak gewoon een andere en loop niet zo te zeuren.

Voor mensen die er echt niet uit komen is het goed dat er intermediares zijn (zoals dus ook Radar) waarmee je de problemen kan oplossen maar we moeten de zaak niet overdrijven. Het hele Glasvezel gebeuren is voor KPN ook nieuw. Nieuw netwerk, nieuwe infrastructuur, nieuwe aanleg, etc. het kan niet zijn dat dat zonder kinderziektes loopt. Ik vindt het daarom de constructieve houding van KPN dus zeer angenaam. De klachten die in de uitzending zijn genoemd (van dat handje vol mensen) zijn eenvoudige dingen die je bij elke provider wel hebt. KPN had ook simpelweg kunnen zeggen dat ze het maar via de normale kanalen moeten oplossen (want daar zijn ze voor) maar dat hebben ze dus niet gedaan. Apart telefoonnummer waar mensen met een bijzonder probleem hun klacht kunnen indienen en dan heb je dat ook weer opgelost.

Wat wel zeer gevaarlijk is dat als de intermediare foute informatie gaat geven en bepaalde merken/bedrijven/producten gaat afschilderen als ronduit bagger vanwege commerciele belangen dan is er toch iets mis. Dan ga ik vraagtekens zetten bij de juistheid van het hele programma.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Royalflush »

Henk 1750 schreef:Ook ik heb de nodige "ervaringen" met dit bedrijf.

Zie de volgende reactie van de KPN:

Geachte heer/mevrouw Freriksen,


In antwoord op uw e-m,ails over de onverwerkte korting op uw facturen en de snelheid van het internet, kan ik u mededelen er inmiddels drie actiekortingen van 15,- klaar staan om verrekend te worden met een van uw eerst komende facturen. De afgelopen kortingen zijn niet tijdig verwerkt om verrekend te worden met de eerder aangemaakte facturen. Mijn excuses hiervoor.

Wat betreft de internetsnelheid, kan ik u melden dat snelheid van het internet afhankelijk is van omstandigheden, waarin de verbinding tot stand komt. Ten eerste dient er een onderscheid te worden gemaakt tussen draadloos internet en bekabeld internet.

Bekabelde internetverbindingen geven een betrouwbaar beeld van de snelheid, waarbij een draadloos signaal afhankelijk is van de de fysieke omgeving en velen malen gevoeliger is voor snelheidsverlies. U kunt hier denken aan dikke muren, hemelsbrede afstand tussen modem en draadloze adapter, kwaliteit van de adapter, aanwezigheid van andere draadloze netwerken in uw buurt, andere apparatuur die door middel van hun signalen het draadloze internetsignaal kunnen beinvloeden en nog tal van andere factoren.

Kortom, ik raad u aan bekabelde snelheidstest uit te voeren met uw computer en indien deze een veel te lage snelheid vertoond, raad ik u aan telefonisch contact met ons op te nemen via 0900-0747 (10ct/min). Met u aan de telefoon zijn wij in staat een goede analyse van de situatie omtrent uw internetverbinding te maken.

Ik vertrouw erop u hiermee naar tevredenheid te hebben genformeerd.


Met vriendelijke groet,

Merijn Vorenholt
Klantenservice Glasvezel van KPN

Dus ik moet zelf aan het testen of de snelheid en dergelijke haalt wat zij in hun reclames aangeven!!


Natuurlijk moet u dat. U beweert immers dat de snelheid ondermaats is en zal dat dan hard moeten kunnen maken. Wat is daar vreemd aan? Als u iemand beschuldigt van diefstal, dan zal deze persoon toch ook niet veroordeeld worden totdat hij heeft aangetoond onschuldig te zijn? Wie eist bewijst, niet andersom.

Henk 1750
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 sep 2010 13:10

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Henk 1750 »

Beste KPN Glasvezel,

Het is niet erg klantvriendelijk om op deze manier samen met je klant, mijn persoon dus een oplossing te vinden. Jullie verkopen een artikel en dat artikel moet aan JULLIE gepromote eisen voldoen. Als ik als klant geen genoegen neem met het resultaat, verwacht ik van een bedrijf als KPN dat zij er iets aan doen, maar niet de klant zelf allerlei experimenten laten uitvoeren.

Jammer is het ook dat je als klant al jarenlang vertrouwen hebt in de KPN, zowel vaste telefoon als mobiel en dat net die ene tak van sport zo neigt naar klantonvriendelijkheid.

Enne iets over "diefstal".............................ik neem u serieus, probeer mij ook serieus te nemen!!

Beste mijnheer Glasvezel ik ga het verder privé oplossen en zal ook als dusdanig mijn eigen conclussies trekken.

andre-nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 19:43

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door andre-nl »

Vandaag telefoon van KPN gehad over mijn probleem zie ook topic (op radar forum van mij): http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=85052
maar nu blijkt het dat ik fout ben want volgens de opta ??? zou ik iets hebben wat niet mag ...

nu ben ik echt ff de weg kwijt ??

Andre

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Royalflush »

Henk 1750 schreef:Beste KPN Glasvezel,

Het is niet erg klantvriendelijk om op deze manier samen met je klant, mijn persoon dus een oplossing te vinden. Jullie verkopen een artikel en dat artikel moet aan JULLIE gepromote eisen voldoen. Als ik als klant geen genoegen neem met het resultaat, verwacht ik van een bedrijf als KPN dat zij er iets aan doen, maar niet de klant zelf allerlei experimenten laten uitvoeren.

Jammer is het ook dat je als klant al jarenlang vertrouwen hebt in de KPN, zowel vaste telefoon als mobiel en dat net die ene tak van sport zo neigt naar klantonvriendelijkheid.

Enne iets over "diefstal".............................ik neem u serieus, probeer mij ook serieus te nemen!!

Beste mijnheer Glasvezel ik ga het verder privé oplossen en zal ook als dusdanig mijn eigen conclussies trekken.
Beste Henk, niet iedereen die jouw geklaag kritisch benadert is een werknemer van KPN hoor. Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe dit soort zaken werkt. Als jij iets beweert, dan zul je dat hard moeten kunnen maken aan de hand van feiten. Dat doe jij niet. Jij wijst zonder onderbouwing direct naar KPN als schuldige. Hoe ben je daar zo zeker van? Stel jezelf eerst de volgende vragen alvorens met de beschuldigende vinger te wijzen naar KPN:

1. Hoe heb je de snelheid gemeten?
2. Is je computer bekabeld of draadloos aangesloten?
3. Staat er programmatuur op je computer die de internetsnelheid negatief kunnen beïnvloeden?

Jij verwacht meteen actie van je provider. KPN kan in dit geval ook direct een monteur naar jou toe sturen, maar blijkt dan de snelheid in orde te zijn, of blijkt de snelheid niet gehaald te worden als gevolg van je eigen aansluiting/instellingen, dan mag jij de hoge monteurskosten gaan dokken. Neem van mij aan dat je daar ook niet vrolijk van wordt. Wees blij dat je provider in dit geval eerst gerichte vragen stelt. Wat is daar mis mee?

iceteadrink
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 18:10

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door iceteadrink »

Wat een hoop gezeik zeg hiero van bepaalde mensen, pffff wordt er gewoon moe van!

Ik heb sinds jaar en dag al basis internet+bellen en digitenne, nooit geen problemen gehad.
Heb 2 weken geleden ITV aangevraagd bij de primafoon in Spijkenisse, de 24ste van september zou alles geleverd worden, wat schets mijn verbazing, ik heb 16 september alles al binnen gekregen (dat is toch een mooie service dacht ik zo), en kon nadat ik alles had aangesloten en geinstalleerd meteen ITV kijken... S'nachts werkt mijn afstandsbediening niet goed meer, sommige knoppen werkten niet meer, en opeens ging hij automatisch van nederland 1 naar sbs6, teletekst kwam opeens tevoorschijn en nog wat andere gekken dingen, meteen de batterijen eruit gehaald en probleem was opgelost, die ochtend vrijdag 17 september meteen de klantenservice gebeld en had ze binnen 3 minuten aan de lijn, probleem uitgelegd en men vertelde me dat ze kostenloos meteen een nieuwe afstandsbediening zouden toesturen, deze afgelopen dag zaterdag 18 september de nieuwe afstandsbediening binnen gekregen en alles werkt weer naar wens, dit lijkt me toch zeer goeie service van KPN, dus bij deze ---->

BEDANKT KPN VOOR JULLIE GOEDE ZORGEN!!!!
Groetjes van,
een ZEER TEVREDEN klant!

Mufassa
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2010 15:55

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Mufassa »

Ik woon in Almere en heb sinds februari / maart glasvezel van KPN, hoewel ik minder te vreden ben over het modem, (is overigens al eens gratis vervangen omdat ik niet over een IP adres uitgedeeld kreeg). Mijn abbonement is 50mbit en kan tot ongeveer 7 a 8 mb downloaden vanuit de nieuwsgroepen met behulp van Eweka. Verder vind ik ook dat radar een eenzijdige kijk heeft gegeven op KPN. HD kanalen via een devolo werkt nu eenmaal niet vlekkeloos. Dat heeft te maken met infrastructuur van de bedrading van je stopcontact en niet met KPN. Als ik klachten heb en geloof mij die heb ik gehad, heeft KPN ze allemaal goed opgelost. Kortom geen probleem met KPN.

Arie67
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2010 11:38

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Arie67 »

YES ik heb sinds maandag 18 oktober ook Glasvezel!
FTTH aansluiting en het is overweldigend. Ik ben zeer te spreken over de communicatie van KPN Glasvezel tot nu toe! drie weken voor aansluiting netjes een brief met uitleg email adres en ww. Twee weken voor aansluiting de doos met 2 HDD boxen en aansluitsets. één week voor aansluiting bevesting per mail van de monteur. Monteur precisies optijd!! acht uur 's morgens.
Ik heb gekozen voor zelf installatie (dan heb ik de keuze hoe de bedrading wordt gedaan en op welke aansluitpunt in de kamers TV en Internet kan, alles netjes inbouw) de monteur heeft alleen de modem aangesloten en getest. Ik heb gekozen voor het Zilver pakket 50Mbs. Snelheid is 66Mbs waarvan 24Mbs voor digitale- en HD TV en 42Mbs voor internet. Alles werkte binnen één uur!! Laptops (3 stuks) NET-TV, Wii, PS3 alles werkte perfect.

Ik vind dat dat ook eens gezegt mag worden!. Ik ben zeer tevreden en alles precisies zoals is weergegeven bij het verkoop punt van KPNGlasvezel. eigenlijk ben ik niet anders gewend sinds 1990 al bij KPN en sinds 2004 ook TV bij KPN na heeeeeeel veeeel drama bij UPC

Groet, Arie

Sarge01
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2010 19:35

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Sarge01 »

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthre ... ad_id=1537

Lees mijn posts op bovenstaande link maar eens. Genoeg problemen met KPN glasvezel.
De oplossing laat ook te wensen over. Sterker nog....Er is geen oplossing en dat vanaf oktober al.

De mensen die ik te spreken krijg zijn vriendelijk, maar het lijkt wel of er totaal geen communicatie is tussen de diverse afdelingen.

Ik heb nu in ieder geval genoeg verzameld om er weg te kunnen, maar ik geef ze nog even de tijd. Begint bijna een sport te worden.

Nick van Veen
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2012 20:54

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Nick van Veen »

Leuk zo'n glasvezelpakket , op 28 nov.2011 geinstalleerd en op 5 december geprobeerd te annuleren vanwege niet opgeloste problemen.
Na een bezoek van de KPN monteur wordt ons verteld , prima in orde , goeiemiddag.
Gelijktijdig gebruik TV,Telefoon en internet is onmogelijk.
Alle poorten van de router zijn geblokkeerd en worden ook niet open gezet door KPN, dus de hobby , pc-cam en dure spelcomputers kunnen we wel dumpen.
Na diverse belletjes , mails en aangetekend schrijven word ons vertelt dat we gewoon de pech hebben van een slechte verbinding en dat ze daar van op de hoogte zijn.
En opzeggen vanaf 5 december?
Sorry fam. van Daal , tot 27 nov 2012 bent u geabonneerd en kunnen wij daar niets aan doen!
U kunt het eventueel afkopen tegen jaartarief van €650.
Heb intussen weer de kabel van UPC laten installeren maar de telefoon kan zonder nummerwijziging niet mee naar dit abonnement daar KPN die niet vrijgeeft.
Glasvezel,KPN niet doen dus,eerst 2x nadenken!

Vr.gr. een bedrogen KPN klant.

Assie WoBlo
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2012 15:25

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Assie WoBlo »

Mijn moeder is al meer dan 40 jaar klant bij KPN. Sinds vorig jaar heeft ze glasvezel. Afgelopen zaterdag deed niets het meer, geen tv, geen internet en geen telefoon. Dus ze belde mij in paniek en we hebben samen alles doorgelopen, maar konden niets vinden. Na bijna een half uur in de wacht te hebben gestaan, eindelijk iemand te pakken. Ze kon niet zeggen waar het aan lag. Harde reset, alles gedaan. Mijn moeder op een gegeven moment maar zelf gebeld, maar ze konden het probleem niet vinden. Er zou de volgende dag een monteur komen. Deze is geweest en heeft oppervlakkig gecheckt wat er aan de hand was. Hij kwam met de volgende conclusie: Het was een administratieve kwestie. Of te wel, mijn moeder had zeker niet betaald (ze heeft automatische incasso :? ) Dit kon pas maandag weer opgelost worden. Het mensje totaal overstuur 's avonds maar met een slaappilletje gaan slapen. Gisteren heeft ze weer gebeld. Nee, het was geen administratieve fout, maar een probleem van KPN. Maar welk probleem? Dat wisten ze zelf ook niet. Eindelijk 's middags krijgt ze te horen dat er een poort niet open staat en dat dit 2 dagen tot 2 weken kan duren. Punt. Punt? Niet dus. Ik heb zelf vandaag gebeld. Eerst ruim 10 minuten in de wacht. Vriendelijk gebleven, want een klantenservicemedewerker kan er ook niets aan doen. Hij zou de technische dienst bellen en vragen wat er nu precies aan de hand was en hoe lang het zou gaan duren. Ondertussen mij in de wacht gezet. Prompt wordt gewoon de verbinding verbroken. 15 minuten frustratie weg..... Na een half uur afkoelen maar weer gebeld. Weer meer dan 10 minuten in de wacht :roll: Een andere klantenservicemedewerker. Ook hij ging navraag doen. Gelukkig, deze keer wel teruggenomen. Het was inderdaad de poort en dat was mijn moeder gisteren ook al verteld, bla bla bla.... Dus ik geef aan dat het mens midden 60 is en voor haar leeftijd flink bij de tijd, maar dat sommige dingen haar ook boven de pet gaan. Geen gehoor. Hoe lang het ging duren? Geen idee. Dus ik raakte een beetje gefrustreerd over de laconieke houding van meneer v.T. Ik kreeg te horen dat 'hij het niet zo raar vond dat de verbinding werd verbroken als ik bij zijn collega ook zo'n toon had aangeslagen' :shock: Excuse me? Ik heb hem dus vriendelijk te verstaan gegeven dat dit voorheen niet het geval was, maar dat zijn houding dit bij mij tot stand bracht. Na een fikse discussie een kleine tegemoetkoming (uw moeder kan een digitennekastje ophalen bij een KPN-winkel en ze kan haar mobiele kosten declareren MITS DIT BINNEN DE PERKEN VALT! :shock: Excuse me? Het mens is sociaal van de buitenwereld afgesloten, maar mag niet even mobiel met haar zus bellen? Ze is vanmiddag naar de KPN-winkel geweest en daar krijgt ze te horen:'mevrouw, alle kastjes zijn op. Waarom belt u niet van te voren?' :cry: Nou, omdat ze dit vanochtend al had gedaan en er toen nog genoeg waren. Gek genoeg, waren er allemaal mensen voor zo'n kastje gekomen. Maar niemand in de winkel wist dat er storing was en bij de klantenservice konden ze mij ook niet vertellen of dit alleen bij mijn moeder was of ook bij anderen.
KPN is qua klantenservice erg achteruit gegaan en we denken er dan ook over na ruim 40 jaar afscheid van hun te gaan nemen. Erg jammer.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: KPN Glasvezel

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik heb nu al meer dan twee jaar glasvezel van KPN.

In het begin was het waardeloos. Ze noemen het alles in één, maar of mijn telefoonverbinding lag eruit of mijn internetverbinding. Televisieontvanger start spontaan opnieuw op en afstandbediening reageert zeer slecht.
Bellen met de helpdesk levert niets op, behalve alles resetten en als ik het kastje zelf 20x reset dan krijg ik op mijn kop. Na het schrijven van een brief kwam er een specialist kijken en deze heeft alles nagekeken. Er bleek een fout bij KPN te zitten. Sinds die fout hersteld is, is het stukken beter en ben ik zeer te spreken over hetgeen dat ik heb.

Maar:
Het beeld is 5x scherper. Scherper dan wat? Een blu-ray is scherp, maar beeld van de KPN laat nog iets te wensen over.
Het geluid is superieur. Dat verschilt per zender. Bij de meeste HD zenders is het normaal geluid en bij Discovery HD is het stukken beter.

Verder nog 1x problemen gehad met Digitenne. Wederom zeer moeizaam verlopen via de helpdesk. De helpdesk werkt eerst tegen alvorens te helpen. Gelukkig wordt wel serieus gereageerd op e-mail of brieven.

Gesloten