LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe versus Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door BertJansen »

dvincent schreef:Beste Bert,

met de tekst "dan moet dat analoog ook niet kunnen" bedoel ik dat dat met het analoog signaal ook niet moet toegelaten zijn in de optiek van Ziggo maar dat heb je kennelijk niet begrepen.
Mijn excuses. :oops:

Freeridedude
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2011 14:20

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Freeridedude »

het is toch duidelijk dat het aan de CI + ligt als alles voorheen top werkte en de opnames nu niet meer werken
Ten eerste aan de mensen die een Loewe hebben gekocht en nou 1 een keer lopen te klagen door te zeggen dat ze niks meer kunnen / een toestel hebben die ze niet wouden "onzin" ik heb nog steeds mega top HD beeld thuis als ik mijn tv aanzet.. wat ik niet kan opnemen download ik & stream ik naar het toestel in dezelfde kwaliteit
in duitsland hebben ze hier ook een hoop gezeik met CI+, Als ziggo gewoon met de oude common interfaces zonder CI+ zou blijven werken "zoals dat was" was der ook niks aan de hand geweest....
Ziggo heeft in het verleden al een hoop dingen verandert wat ook een hoop gezeik opleverde
Moet zeggen dat UPC ook heel slecht was maar nu steeds een stuk beter begint te werken
Als de Nederlandse wet nou even mooi aangepast zou worden, dat wij zelf "als gebruiker" zouden mogen kiezen welke provider we willen als televisie aanbieder dan zijn we al heel snel klaar met dit onderwerp
kijk BV naar multikabel 80 zenders Free to air nooit gezeur met opnemen, alles werkt, vooruit spoelen terug spoelen in HD noem maar op.. Het wordt zelfs zo dat je straks ook niet meer door de reclames heen kan spoelen enz enz

Mooi filmpje op Youtube voor de liefhebbers die het goed uitgelegd willen hebben

http://www.youtube.com/watch?v=cvroR8cN6To

Voyager
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2011 09:16

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Voyager »

Freeridedude schreef:het is toch duidelijk dat het aan de CI + ligt als alles voorheen top werkte en de opnames nu niet meer werken
Als ziggo gewoon met de oude common interfaces zonder CI+ zou blijven werken "zoals dat was" was der ook niks aan de hand geweest....
Ja, Ziggo heeft in het verleden aangegeven dat CI+ ingevoerd ging worden en dat dit mogelijk problemen zou kunnen geven. Echter, het probleem van Loewe heeft niets met CI+ te maken!
Het heeft te maken met het feit dat ze de codeer sleutels iedere 2 uur veranderen en met het feit dat de Loewe TV de opnames gecodeerd doet en dit dan snachts rond een uur of 2 gaat decoderen. Tegen die tijd is de sleutel al dusdanig vaak veranderd dat decoderen niet meer lukt. De smartcard heeft simpelweg niet de juiste decodeer sleutel meer. Het maakt dan niet uit of je CI+ of een normale CI module gebruikt.

De oplossing zou door Ziggo geboden kunnen worden door de sleutels langzamer te veranderen. Ook zou Loewe een poging kunnen wagen door te kijken in hoeverre ze het systeem aan de praat kunnen krijgen als ze bij de opname niet alleen het beeld plus de decodeer data (ECM stream) opnemen maar ook de beheer data (EMM stream) waar de sleutels in zitten opnemen. Dit kan ook met CI+.

De verhoogde snelheid van sleutel wissels is een dringend advies van Irdeto en een keuze van Ziggo om dit advies op te volgen. Ziggo kan makkelijk de sleutels langzamer vervangen aangezien de piraten kaarten er toch geen last van hebben. Het probleem komt doordat de Irdeto kaarten gekraakt zijn. Ja, Irdeto-2 smartcard versies ACS2, ACS4, ACS5 enz. zijn daadwerkelijk gekraakt. Zo kan je werkende piraten kaarten kopen die Canal Digitaal decoderen (die waren er al wat langer) maar je kan ook kaarten kopen die (uiteraard zonder maandelijkse kosten) Ziggo decoderen.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Voyager schreef:De oplossing zou door Ziggo geboden kunnen worden door de sleutels langzamer te veranderen. Ook zou Loewe een poging kunnen wagen door te kijken in hoeverre ze het systeem aan de praat kunnen krijgen als ze bij de opname niet alleen het beeld plus de decodeer data (ECM stream) opnemen maar ook de beheer data (EMM stream) waar de sleutels in zitten opnemen. Dit kan ook met CI+.
Dat lijkt me geen begaanbare weg: EMM's worden niet voortdurend verstuurd. De kans dat er aan het begin van de opname een EMM-pakketje zit die de juiste sleutel in de kaart programmeert is erg klein. Verder zou na het ontcijferen van de opname de verkeerde sleutel in de kaart zitten, wat weer problemen oplevert als de klant de TV weer aan zit, hij heeft geen beeld totdat er een EMM voorbijkomt die de actieve sleutel programmeert.
Voyager schreef:De verhoogde snelheid van sleutel wissels is een dringend advies van Irdeto en een keuze van Ziggo om dit advies op te volgen. Ziggo kan makkelijk de sleutels langzamer vervangen aangezien de piraten kaarten er toch geen last van hebben.
Een belangrijk argument daarvoor dient te zijn dat betalende klanten nu ernstige overlast ondervinden van de encryptie, terwijl piraten niet betalen, ze zijn geen klant, en het is twijfelachtig of ze dat wel zullen worden als de encryptie wel goed werkt.

Een termijn van 24 uur lijkt me heel verdedigbaar: Een zwartkijker moet dan iedere dag een nieuwe sleutel in zijn apparatuur zetten, dat is vaak genoeg om irritant te zijn, terwijl het opnameapparatuur voldoende gelegendheid heeft de boel te ontcijferen.
Het probleem komt doordat de Irdeto kaarten gekraakt zijn. Ja, Irdeto-2 smartcard versies ACS2, ACS4, ACS5 enz. zijn daadwerkelijk gekraakt. Zo kan je werkende piraten kaarten kopen die Canal Digitaal decoderen (die waren er al wat langer) maar je kan ook kaarten kopen die (uiteraard zonder maandelijkse kosten) Ziggo decoderen.
Voor zover ik de berichten heb gelezen heeft de Irdeto-codering van Canal Digitaal opengelegen, maar heeft men het lek kunnen dichten.

In ieder geval: Frequentere sleutelwissels zijn uitstel van executie, het is niet dat je daarmee een lek in je systeem kan dichten. Zodra de AU-sleutels uitlekken heeft wisselen helemaal geen zin meer. Het snel wisselen van sleutels kan je hooguit tijd doen winnen om je chipkaarten om te ruilen. Als Ziggo daadwerkelijk gekraakt is en reparatie daarvan niet mogelijk is, dan is een spoedige overstap naar Irdeto3 de enige optie.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

JantjeC schreef: Bedankt voor de uitleg nu is het duidelijk. Als je dus uitgaat van het feit dat je voor opnemen en tegelijk tv kijken 2 zenders ongecodeerd nodig hebt en je CI module kan maar 1 zender aan kun je dus nooit een goede PVR funktie krijgen in een tv met CI module. Wat betrefd dat Irdeto3 vehaal op een Humax. Je zegt dat het een softcam is dus software, kunnen ze dat tzt dan niet aanpassen met een firmware/software update ?
Ja, dat kan en goede fabrikanten brengen dat soort softwareüpdates ook daadwerkelijk uit. Helaas doet een minderheid van de fabrikanten dat, vaak is een apparaat waar een dergelijk update voor nodig is al een flinke tijd uit produktie er zijn nu eenmaal veel fabrikanten die liever een nieuwe ontvanger verkopen dan dat ze geld in hun verouderde produkten moeten steken.
JantjeC schreef: Dat een Humax alleen geschikt is voor Ziggo en nog een paar dat weet ik. Ik heb thuis ook nog een Motorola rondzwerven van KPN (ipTV) wat ook een PVR is maar onbruikbaar voor kabel. Kun je die Loewe daar dan ook voor gebruiken ?
De betreffende Loewe-televisies zijn geschikt voor alle vormen van digitale kabel-, ether- en satelliettelevise. Dus een andere kabelmaatschappij zoals Caiway, of een andere vorm zoals Canal Digitaal, of Digitenne is geen probleem, je hebt daar geen nieuwe televisie voor nodig. Voor ipTV zoals KPN gebruikt zijn deze televisies niet geschikt.
JantjeC schreef: Als ik dan een conclusie mag trekken, los van wel of niet versleutelen door ziggo,
had Loewe toch kunnen bedenken dat als een CI module maar 1 zender tegelijk kan decoderen dat een GOEDE PVR funktie eigenlijk niet mogelijk is. Dus het basispakket niet versleutelen dan geen probleem bij het basispakket maar als je er een pakket bijneemt, dat is wel versleutelt, heb je dus wel een probleem.
Loewe had dit gewoon naar de klant moeten communiceren. Als je er dan toch voor kiest kan je achteraf ook niet zeuren.
Ik denk dat Loewe uitgegaan is van normaal gedrag van kabelboeren: Dat sleutels wekelijks of maandelijks gewisseld worden. Ik ben het met je eens dat Loewe de beperkingen van het apparaat naar hun klanten hadden moeten communiceren.

koffiekopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2011 20:40

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door koffiekopje »

dvincent schreef:DIE discussie ga ik nu niet aan want daar gaat het nu even niet om. Het gaat om het feit dat de kabelprovider om de 2 uren de sleutelcode wisselt en vervolgens de zwarte piet doorschuift naar de fabrikant. Het was inderdaad bekend dat de Alphacrypt kaartlezers niet persé ondersteund worden maar ook niet gedwarsboomd worden.
De digitale sleutel wordt om de 2 uren gewisseld zodat je niet achteraf kan decoderen en aldus verplicht wordt om hetzij analoog op te nemen hetzij een extra abonnement met "uitzending gemist" te nemen. Indien het aan de Nederlandse kabelaars lag, verdween het analoog signaal meteen van de kabel en zitten we met z'n allen vast aan de nukken van de kabelaars. Het heeft niks te maken met eender welk merk van TV. Zolang ze de aandacht voor hun handelswijze kunnen afleiden naar een derde, kan het langzaam "brain washen" van de kijker verder gaan. DAAR gaat het in werkelijkheid om.

Vriendelijke groet.
Precies en dit is nog maar het begin, je kan de volgende stap al voorspellen bv het wissen van opnames op de hard disc

koffiekopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2011 20:40

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door koffiekopje »

dvincent schreef:Beste Bert,

met de tekst "dan moet dat analoog ook niet kunnen" bedoel ik dat dat met het analoog signaal ook niet moet toegelaten zijn in de optiek van Ziggo maar dat heb je kennelijk niet begrepen. Vind ik niet erg hoor, hooguit vind ik het niet slim van je. De enige die begrijpt wat ik bedoel is koffiekopje. Maar ik trek me verder niks meer aan van deze situatie na de reactie van meneer Bert. Die schijnt alles beter te weten en zal ongetwijfeld met zijn grote mond de situatie rechtzetten. Ik neem DIGITAAL op en kijk terzelfdertijd DIGITAAL (zelfs HD) via CanalDigitaal en heb absoluut geen problemen. Ik had jullie echt een eind op weg kunnen helpen omdat ik wel degelijk beschik over de informatie die jullie nodig hebben.
Maar in dit soort oeverloos gezwam heb ik geen zin. Het was op verzoek van een kennis dat ik even een kijkje kwam nemen hier.
Koffiekopje: veel sterkte hier.

Groeten.


Bedankt maar een beetje hulp kan ik wel gebruiken tegen de Ziggo mafia

koffiekopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2011 20:40

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door koffiekopje »

Freeridedude schreef:het is toch duidelijk dat het aan de CI + ligt als alles voorheen top werkte en de opnames nu niet meer werken
Ten eerste aan de mensen die een Loewe hebben gekocht en nou 1 een keer lopen te klagen door te zeggen dat ze niks meer kunnen / een toestel hebben die ze niet wouden "onzin" ik heb nog steeds mega top HD beeld thuis als ik mijn tv aanzet.. wat ik niet kan opnemen download ik & stream ik naar het toestel in dezelfde kwaliteit
in duitsland hebben ze hier ook een hoop gezeik met CI+, Als ziggo gewoon met de oude common interfaces zonder CI+ zou blijven werken "zoals dat was" was der ook niks aan de hand geweest....
Ziggo heeft in het verleden al een hoop dingen verandert wat ook een hoop gezeik opleverde
Moet zeggen dat UPC ook heel slecht was maar nu steeds een stuk beter begint te werken
Als de Nederlandse wet nou even mooi aangepast zou worden, dat wij zelf "als gebruiker" zouden mogen kiezen welke provider we willen als televisie aanbieder dan zijn we al heel snel klaar met dit onderwerp
kijk BV naar multikabel 80 zenders Free to air nooit gezeur met opnemen, alles werkt, vooruit spoelen terug spoelen in HD noem maar op.. Het wordt zelfs zo dat je straks ook niet meer door de reclames heen kan spoelen enz enz

Mooi filmpje op Youtube voor de liefhebbers die het goed uitgelegd willen hebben

http://www.youtube.com/watch?v=cvroR8cN6To


Bert zou deze video ook maar eens moeten aankijken en de andere gebruikers van dit forum ook, dan weten ze wat ze te wachten staat met CI+

reneoli4
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2011 11:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door reneoli4 »

Ziggo maakt gebruik van een Cisco digitale tuner net als UPC. Weliswaar een ander type, maar met de zelfde problemen. De eerdere Philips tuner van UPC had geen problemen van dien aard (werd wel erg warm).

Mijn Philips Cineos TV heeft ook problemen met de Cisco tuner. Ook hier het bekende kastje muur verhaal.

Na wat forums bezocht te hebben lijkt het probleem te zitten in het HDCP protocol wat Cisco over het HDMI kanaal mee stuurt. Een kopieer beveiliging. Hier gaan een aantal TV's niet goed mee om. UPC heeft nog wel een software update uitgevoerd waardoor de meeste TV's weer gewoon functioneren, maar de Philips Cineos dus niet. Hier moet volgens UPC de oplossing bij Philips gezocht worden. Na diverse mailtjes onderkent Philips dit ook, maar een software update zit er niet in. Heel misschien over 1 jaar. De TV is uit 2007 en tja dat is een oud model en daar maken ze niet zomaar even tijd voor vrij.

Ik ben bang dat het gewoon een nieuwe TV wordt om volledig van het digitale signaal te kunnen profiteren en dat alles omdat Amerika zo angstig is dat TV uitzendingen opgenomen kunnen worden en daarna voor eventuele andere doeleinden gebruikt kunnen worden.

Zelfs een Europese standaard gaat niet werken, tenzij Amerika ook bij Europa gaat horen.

Tip: Voordat je een nieuwe TV aanschaft even googlen op merk tv en je kabel leverancier. Je komt er dan al snel achter welke leverancier je niet moet kiezen.

gpduc
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door gpduc »

Wat een ophef! Loewe(en ook andere merken) hebben een tv gemaakt met een DR+ die kan opnemen, timeshift en HDopname kan. De loewe's met 2 tuners kunnen FTA digitaal 1 zender kijken en de andere digitaal opnemen en dat is mooi. Maar zodra er een codering met tijdsleutel op de zender wordt gezet werkt het niet meer!
Conclusie: tv werkt volgens specs, kabelaar/zender gooit roet in het eten!
Dus wie heeft het probleem gecreeërd!

I.d.d. is een softcam een optie MAAR loewe(sharp) heeft een all-round tv gebouwd die alle coderingen aan kan voor alle landen en door middel van een CAM-module wordt de decodering bepaald. Het CI-slot voldoet aan de specificaties die aan een CI-slot worden gesteld. Dus voldoet aan de norm.

Blijf ik toch bij mijn standpunt dat de dealer de klant goed had moeten in/voorlichten over de functies van de DR+ i.c.m. de signaalprovider.

NB: Ik denk dat we nog een hoop narigheid gaan krijgen als de nieuwe HD-norm ook naar europa komt! Maar dan gezeik met alle huidige TV's en terug bij af! Allemaal weer een extra decodertje bij de tv!

koffiekopje
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2011 20:40

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door koffiekopje »

gpduc schreef:.

NB: Ik denk dat we nog een hoop narigheid gaan krijgen als de nieuwe HD-norm ook naar europa komt! Maar dan gezeik met alle huidige TV's en terug bij af! Allemaal weer een extra decodertje bij de tv!
CI+ is geen norm, is bedacht door de 4 grote TV merken.

HD+ is precies zo'n paard van Troje als CI+
http://xxhdplusxx.wordpress.com/

tontaron
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:47

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door tontaron »

MaschaP schreef:Heb net met de Consumentenbond gebeld. Er loopt reeds een een collectieve actie van consumenten via de Consumentenbond tegen Ziggo waar dit punt in meegenomen kan worden. Dus ik denk dat het verstandig is om de krachten te bundelen dmv de Consumentenbond, lid worden, klacht neerleggen binnen de collectieve actie tegen Ziggo... http://www.consumentenbond.nl
[Geschreeuw verwijderd door de Moderator]

rob wintjens
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:15

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door rob wintjens »

Daniël Mantione schreef:
Voyager schreef:De oplossing zou door Ziggo geboden kunnen worden door de sleutels langzamer te veranderen. Ook zou Loewe een poging kunnen wagen door te kijken in hoeverre ze het systeem aan de praat kunnen krijgen als ze bij de opname niet alleen het beeld plus de decodeer data (ECM stream) opnemen maar ook de beheer data (EMM stream) waar de sleutels in zitten opnemen. Dit kan ook met CI+.
Dat lijkt me geen begaanbare weg: EMM's worden niet voortdurend verstuurd. De kans dat er aan het begin van de opname een EMM-pakketje zit die de juiste sleutel in de kaart programmeert is erg klein. Verder zou na het ontcijferen van de opname de verkeerde sleutel in de kaart zitten, wat weer problemen oplevert als de klant de TV weer aan zit, hij heeft geen beeld totdat er een EMM voorbijkomt die de actieve sleutel programmeert.
Voyager schreef:De verhoogde snelheid van sleutel wissels is een dringend advies van Irdeto en een keuze van Ziggo om dit advies op te volgen. Ziggo kan makkelijk de sleutels langzamer vervangen aangezien de piraten kaarten er toch geen last van hebben.
Een belangrijk argument daarvoor dient te zijn dat betalende klanten nu ernstige overlast ondervinden van de encryptie, terwijl piraten niet betalen, ze zijn geen klant, en het is twijfelachtig of ze dat wel zullen worden als de encryptie wel goed werkt.

Een termijn van 24 uur lijkt me heel verdedigbaar: Een zwartkijker moet dan iedere dag een nieuwe sleutel in zijn apparatuur zetten, dat is vaak genoeg om irritant te zijn, terwijl het opnameapparatuur voldoende gelegendheid heeft de boel te ontcijferen.
Het probleem komt doordat de Irdeto kaarten gekraakt zijn. Ja, Irdeto-2 smartcard versies ACS2, ACS4, ACS5 enz. zijn daadwerkelijk gekraakt. Zo kan je werkende piraten kaarten kopen die Canal Digitaal decoderen (die waren er al wat langer) maar je kan ook kaarten kopen die (uiteraard zonder maandelijkse kosten) Ziggo decoderen.
Voor zover ik de berichten heb gelezen heeft de Irdeto-codering van Canal Digitaal opengelegen, maar heeft men het lek kunnen dichten.

In ieder geval: Frequentere sleutelwissels zijn uitstel van executie, het is niet dat je daarmee een lek in je systeem kan dichten. Zodra de AU-sleutels uitlekken heeft wisselen helemaal geen zin meer. Het snel wisselen van sleutels kan je hooguit tijd doen winnen om je chipkaarten om te ruilen. Als Ziggo daadwerkelijk gekraakt is en reparatie daarvan niet mogelijk is, dan is een spoedige overstap naar Irdeto3 de enige optie.
Wat ik graag zou willen weten is wie er nu voor kan zorgen dat Ziggo deze 2 uur omzet naar voor mijn part 12 uur. Dit zou al meer dan voldoende kunnen zijn. De meeste mensen op dit forum geven de oplossing aan maar niemand geeft een manier aan om dit gezamenlijk aan te pakken. Er moet toch een manier zijn om dit te realiseren !? Voor mijn part betaal ik iets meer per maand om de "oude" functionaliteit weer terug te krijgen maar Ziggo moet natuurlijk wel willen :-(. Ben benieuwd wie met de oplossing komt want het probleem is inmiddels wel duidelijk !

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Degene die dit kan oplossen is Ziggo en ze hoeven daarvoor niet meer dan een instelling te veranderen. De technsiche mogelijkheden die Loewe heeft om de zaak op te lossen zijn nihil.

Even onafhankelijk van het verhaal wie schuldig is: Zet de paar muisklikken die van de zijde van Ziggo nodig zijn eens af tegen de financiële compensatie die in de uitzending van Loewe gevraagd werd.

Zelfs al is, contrair met mijn visie op de zaak, Loewe schuldig aan de ellende, dan is het toch niet meer dan redelijk dat Ziggo, die de zaak zonder veel moeite en met verwaarloosbare kosten kan oplossen, dat doet? Uit respect voor de klant, en uit redelijkheid.

metfen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2011 20:19

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door metfen »

:( Help, na 2 jaar begint de loewe tv van ons kuren te krijgen.
Na het zien van de uitzending op internet, kan ik ook niet meer opnemen in HD.
Kan ook niet meer andere zenders bekijken want de tv geeft de hele tijd CA module. Ik wil graag ook 't mediacentrum van loewe, maar na dit alles begin ik hier toch over te twijfelen.
Vindt het wel een slechte service van loewe, je mag toch wat meer verwachten als je zo'n dure tv aanschaft.

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door BertJansen »

metfen schreef:[...] want de tv geeft de hele tijd CA module.
Ligt het aan mij? Of snapt iemand anders misschein wel wat er met bovengenoemd citaat bedoeld wordt?

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Nee, dat ligt niet aan jou.... Metfen: Je schrijft dat je geen andere zenders meer kan kijken. Dan heb je dus niet het hier aangekaarte probleem, maar er zal wat anders aan de hand zijn.

metfen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2011 20:19

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door metfen »

Gisteren met onze leverancier gebeld, want we hebben ook het probleem. Ze verwijten echt ZIGGO voor het probleem. Ze hebben ons echt verzekerd dat je wel nog kunt opnemen, alleen dan niet meer digitaal. Wel analoog. Vind ik opzich geen probleem, hoef je geen extra kastje.
Je kunt niet meer digitaal kijken en opnemen tegelijk.

tontaron
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:47

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door tontaron »

metfen schreef:Gisteren met onze leverancier gebeld, want we hebben ook het probleem. Ze verwijten echt ZIGGO voor het probleem. Ze hebben ons echt verzekerd dat je wel nog kunt opnemen, alleen dan niet meer digitaal. Wel analoog. Vind ik opzich geen probleem, hoef je geen extra kastje.
Je kunt niet meer digitaal kijken en opnemen tegelijk.
De leverancier is echter niet bereid omhet niet digitaal opnemen zijnde 300 Euro te vergoeden!

cees1181
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:29

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door cees1181 »

Het is nu 2 jaar na de uitzending van Radar over dit onderwerp! Volgens mij is het probleem nog steeds niet opgelost. En het is voor Ziggo zo eenvoudig:
ofwel zet die codeerwijzigingen op 12 uur ipv 2 uur,
ofwel geef het basispakket ongecodeerd op het net, net zoals UPC en Caiway doen.

Zou Tros Radar de bedrijven nog eens kunnen aanmanen om hun klanten tegemoet te komen?

Gesloten