LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Patiënt ondergeschikt aan financiën

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Nederbelg
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2006 11:30

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Nederbelg »

Tijdens de regering Balkenende, toen voornamelijk de VVD het beleid bepaalde, werd de nieuwe zorgverzekering geboren. Dat het ons de strot zou uitkomen, werd symbolisch gedemonstreerd door Hogervorst middels een vingertje in de keel.
Wie de ijdele hoop had, dat het wel zou wennen en beteren, kwam uiteraard bedrogen uit.
We wilden, en hebben, nu weer een rechtse regering, en weer bepaald de VVD het a-sociale beleid. We stemden voor liberalisering, marktwerking, privatisering, en we kregen waarvoor we kozen. Hoe naief kan een volk zijn, en nu maar klagen.
Reeds voor de aanvang van het nieuwe zorgstelsel werd gewaarschuwd dat dit voor minima t/m modaal een catastrofe zou worden, en ziedaar, het nu is al erger als we toen vreesden, en dit is nog maar het begin.
Bij de zorgverzekeraars telt maar een ding, en dat is GELD, niet uw gezondheid.
De kloof tussen arm en rijk word steeds groter, er ontstaat een steeds groter wordende tweedeling in onze samenleving, men snauwt en grauwt naar elkaar, met o.a opmerkingen als van Vogels als randverschijnsel.
Wat nu gebeurd is niet te vergelijken met het vroegere particuliere en/of ziekenfondssysteem, het word nu bepaald en geleid door private ondernemingen, met de zegen van de VVD.
Of u het nu leuk vind of niet, of u het kunt betalen of niet, geld bepaald in hoeverre er aandacht en zorg voor uw gezondheid word besteed.
Geen geld? Zoals Vogels zegt, dan heeft u pech gehad. Is het niet in en in triestig, dat dit kan gebeuren in een zo moderne en ontwikkelde maatschappij als de onze? Waar is de menselijkheid gebleven, onze sociale gevoelens, de onderlinge solidariteit, het respect, de burgerzin, de loyaliteit, het medeleven?
Er is een gedeeltelijke oplossing, het is geen wondermiddel, het kan niet alle problemen verhelpen, maar in elk geval in de toekomst veel zaken heel wat draagzamer maken,..... Kies NOOIT meer voor liberalisme!

Henri1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2011 07:05

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Henri1968 »

''Ik weet niet uit welk EI deze Vogel is gekropen''. Hier schrik wel van. Bij mij is in 2004-2005 Sarcoïdose (Besnier-Boeck-Schaumann) ontdekt. Nu is het stabiel maar wel aanwezig. Momenteel ben ik zonder medicijn, maar kans is aanwezig dat ik een terug val krijg, en dan !!!!
In 2005 koste het mijn baan (werkeloos). Nu gelukkig sinds 2006 weer een leuke en goede job. Toch heb ik van die dagen dat ik moe en vutloos ben. Gelukkig kan ik dit prima op vangen met mijn werk. Maar de toekomst?????

orpheus1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2011 23:12

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door orpheus1 »

er zijn wel studies die willen hebben nagewezen, dat mensen die Remicade of iets dergelijks slikken en hogere sterfte door infectieziekten en niet-natuurlijke doodsoorzaken hebben. Daarom is nu ook een tuberculosetest voor een Remicade behandeling noodzakelijk, omdat bij andere mensen, die zelf niet wisten, dat ze tuberculose hadden, door de behandeling de tuberculose geactiveerd werd en de patienten eraan verstorven zijn, omdat het dan niet meer te behandelen was.
TNF alpha die door Remicade geremmt wordt is een nodig bestanddeel in het immuunsysteem, voor het herkennen van ziektekiemen zoals pathogene bacterien en virussen.
Ook de risico met melkproducten is lastig. Pasteurisatie is helaas niet 100% zeker en runderen tuberculose lijkt weer vaker voor te komen. Jammergenoeg moeten melkproducten niet worden getest. Ruwe melkproducten mogen dan natuurlijk niet meer maar ook de andere zijn een kwestie.

Er zijn risicos maar "no risk no fun"!

De kosten van meer dan 20.000,- Euro per patient en jaar, voor 3 infusen per jaar en dat levenslang, zijn goed te begrijpen, als je de hoge ontwikkelingskosten van de farmaceutische industrie bedenkt.

Diana.B
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2012 02:30

Re: Patiënt ondergeschikt aan financiën

Ongelezen bericht door Diana.B »

Onze kroonprins heeft dezelfde zeldzame ziekte, maar die hoeft zich geen zorgen te maken! Hier schijnen alleen de rijken te mogen overleven en wij zijn er alleen om hen te financieren!
Wat niet te begrijpen is dat wij met deze ziekte maar met een paar duizend patiënten zijn. Dus in feite is het slechts een druppel op een gloeiende plaat, maar zelfs dat kleine beetje geld die ons leven kan redden wordt ons nog ontnomen!

Dit is dus de dank die ik krijg voor een levenlang werken en betalen voor alles en iedereen! Ze kunnen ons net zo goed een pistool in de handen geven om er een einde aan te maken!

Gesloten