LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROFRA Home

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
jogeo
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2010 16:57

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door jogeo »

Ondanks dat ons geschil met Rofra Home een paar weken geleden is opgelost (maar natuurlijk pas na ontelbare telefoontjes en uiteindelijk een dagvaarding) kwam de woede over dit bedrijf na het zien van Radar weer behoorlijk boven. Geachte heer Schimmel. Vanavond heb ik u voor het eerst gezien en gehoord, want natuurlijk kreeg ik u nooit aan de telefoon, en mijn vermoedens zijn bevestigd. Wat een onbehoorlijke vertoning. Een ander niet uit laten praten en vooral weer veel onwaarheden vertellen. Deze uitzending en uw optreden zullen uw zaak geen goed doen. En dat hoop ik ook. Dat een en ander er voor gezorgd heeft dat de omzet drastisch zal dalen en dat de, inmiddels niet meer onwetende, klanten uw zaken massaal links zullen laten liggen. Voor ons is Rofra EENS en NOOIT WEER

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Wat een gelul dat is gewoon een toffe peer die laat zijn zaken heus niet kapot maken door een paar klagers.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Een toffe peer??
klagende mensen zullen nooit je bedrijf kapot maken!!
Dat doe je zelf door de klachten niet op te lossen

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door crazyme »

joopscholten schreef:De manier, waarop de directeur antwoord gaf op uw vragen, vond ik onder de maat. Hij probeerde Annett de loef af te steken door snel te antwoorden alvorens de vragenstelster uit te laten praten. De hele houding van deze mijnheer zal mij niet naar Rofi brengen. Ik las iets over een chique zaak, maar in mijn optiek is dit het tegenovergestelde. Er zijn wel andere winkels die dit heel wel heel chique oplossen. Ik vraag mij af of de gedupeerden wel worden geholpen.
Antoinette is altijd degene die de ander niet laat uitpraten en maar doorratelt zonder echt op het antwoord in te gaan. Dat heeft niets met wederhoor te maken, meer met "aan de schandpaal nagelen"

Ik deel uw twijfel overigens wel over de de wijze van oplossen. Dat zal vast niet gebeuren.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:
joopscholten schreef:De manier, waarop de directeur antwoord gaf op uw vragen, vond ik onder de maat. Hij probeerde Annett de loef af te steken door snel te antwoorden alvorens de vragenstelster uit te laten praten. De hele houding van deze mijnheer zal mij niet naar Rofi brengen. Ik las iets over een chique zaak, maar in mijn optiek is dit het tegenovergestelde. Er zijn wel andere winkels die dit heel wel heel chique oplossen. Ik vraag mij af of de gedupeerden wel worden geholpen.
Antoinette is altijd degene die de ander niet laat uitpraten en maar doorratelt zonder echt op het antwoord in te gaan. Dat heeft niets met wederhoor te maken, meer met "aan de schandpaal nagelen"

Ik deel uw twijfel overigens wel over de de wijze van oplossen. Dat zal vast niet gebeuren.

Ik kijk er niet meer, maar blijkbaar is de werkwijze van onze Antoinette, nog altijd hetzelfde!

Jeroen212
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 23:30

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door Jeroen212 »

Tja en toen kwam Rofra ineens op Radar voorbij. Zag dit toevallig toen ik bij mijn ouders op de koffie was en het verbaast me helemaal niks. Ook ik heb alleen maar slechte ervaringen gehad met dit bedrijf.

Mijn case even kort samengevat:

Ik heb afgelopen zomer meubelen bij rofra aangeschaft die ik zelf zou ophalen. 200 euro aanbetaald en duidelijke afspraken gemaakt omtrent afhaaldatum, aangezien ik net naar luxemburg verhuist ben en ver moet reizen om de spullen op te halen. Aantal maal gebeld om te verifieren of alles gereed stond en ja, alles ok. Ik heb een dag van tevoren een bus gehuurd in lux. om de spullen af te halen. S'avonds krijg ik telefoon (de dag voor afhalen..) dat er een tafel ontbreekt. Ik leg verontwaardigd het bovenstaande uit en vervolgens wordt mij verteld dat het alsnog geregeld wordt en dat ik de spullen kan ophalen. Nogmaals geverifierd aangezien het een kostbare zaak is om voor niks te rijden. Afijn, de volgende dag 5 uur gereden en daar aangekomen....ja hoor er ontbreekt een tafel. En de andere meubels waren zodanig beschadigd dat wij die niet accepteerden. Daarnaast zaten de meubels vol met allerlei putjes wat leek op houtmolm. Beweerd werd dat deze er met de hand ingeslagen zijn voor het authenthiek laten lijken van de tafels.... Duizenden putjes die allemaal anders zijn van vorm, met de hand erin gemaakt... Ik weet niet wie die grap verzonnen heeft, maar wellicht heeft desbetreffend persoon ook een aantal putjes in de kop. De meubels in de showroom waren wonderbaarlijk genoeg schade en putjesvrij. Afijn, voor niks gereden dus. De teleurstelling was bij mij en mijn vriendin zodanig dat we absoluut geen zaken meer wilden doen met rofra. Ik heb de order geannuleerd en gevraagd of ik mijn borg terug kan krijgen. Brief gestuurd....maar ja geen antwoord uiteraard. Weet iemand hier of het mogelijk om de borg en evt reiskosten terug te krijgen of moeten zij de mogelijkheid krijgen om alsnog te leveren?

Nou dat was mijn verhaal. Wat betreft de uitzending vond ik het jammer dat beide partijen elkaar continu in de rede vielen. Maar dat de heer Schimmel een niet al te proffesionele indruk maakte moge toch duidelijk zijn. Erg makkelijk om je klachten te downplayen door met grote leverings aantallen en magazijnmeters te smijten. Denk zelf dat een behoorlijk aantal klachten niet eens zo'n groot probleem hoeven te zijn, mits je hier zorgvuldig mee omgaat. En daar gaat Rofra volledig de mist in. Klantenbinding en mond op mond reklame zijn onmisbare factoren voor een langdurig voorbestaand van een dergelijke winkelketen. Blijkbaar is Rofra daar niet op uit...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door sjoegel »

Met verbazing volg ik al enige tijd de verrichtingen van Rofra. Gezien de hoos aan klachten en de manier hoe Rofra hier mee omgaat had ik al een idee hoe het er in het bedrijf aan toe gaat. De verschijning van Schimmel op Tv doet alles op zijn plek vallen. Schimmel en zijn bedrijf vullen elkaar naadloos aan wat bleek uit zijn reacties die geen blijk gaven van respect voor zijn klanten. Het beeld zoals het bij mij bleef hangen was dat van een sjacheraar met een groot bedrijf maar erg onprofessioneel geleid. Ik denk dat dit filmpje veel gebruikt gaat worden bij mediatrainingen. Hoe het dus zeker niet moet.

Hij had zijn algemeen directeur Frank Slot moeten sturen. Deze is heel wat mediagenieker.

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door seuren »

Het is net zoals met KPN etc. miljoenen klanten die tevreden zijn en bij 2% gaat het mis. Geef iemand de kans en Radar naait mensen alleen maar op.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Directeur Ab Schimmel van Rofra Home heeft in elk geval een leuk gespreksonderwerp wanneer hij zijn goede zakenvrinden van Sociëteit Ventus weer ziet.

http://www.societeitventus.nl/?pagina_id=21

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door tennis »

seuren schreef:Het is net zoals met KPN etc. miljoenen klanten die tevreden zijn en bij 2% gaat het mis. Geef iemand de kans en Radar naait mensen alleen maar op.
Precies, zo denk ik er ook over.
Maar klagen en zeuren om (meestal) niets , is blijkbaar in deze maatschappij niet meer weg te denken.

remixx
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2010 10:00

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door remixx »

hallo allemaal, vooral die , die na het zien van de uitzending gisteren klaar zijn met rofra en over willen gaan tot actie , die meneer schimmel kon wel een sextent hebben zo kwam hij over , daar moet je zo n uitstraling aan de dag leggen , maar niet in een exclusieve meubelzaak. ik wil en ik ga mijn energie niet verder in gekibbel van welles en nietes steken , ook heb ik geen zin en allerminst vertrouwen in deze hele kwestie , dat ik ooit mijn tafel krijg die ik heb besteld, dus voor een ieder die met mij stappen wil ondernemen tegen dit heerschap kan zijn verhaal doen bij mijn advocaat, ik geloof er namelijk niet in dat er 1 rechter in dit land is , die ons geen gelijk geeft, ook voor de toekomst heb ik geleerd , dat ik alleen nog iets koop wat ik gelijk kan zien , en nooit geen dure spullen meer eerst bestel daarna laat leveren , enz , dus zien kopen en meenemen , gaat dit niet , dan heb ik pech gehad , maar op deze manier hoeft het voor mij niet meer ,
Laatst gewijzigd door remixx op 02 nov 2010 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door tennis »

remixx schreef:hallo allemaal, vooral die , die na het zien van de uitzending gisteren klaar zijn met rofra en over willen gaan tot actie , die meneer schimmel kon wel een sextent hebben zo kwam hij over , daar moet je zo n uitstraling aan de dag leggen , maar niet in een exclusieve meubelzaak. ik wil en ik ga mijn energie niet verder in gekibbel van welles en nietes steken , ook heb ik geen zin en allerminst vertrouwen in deze hele kwestie , dat ik ooit mijn tafel krijg die ik heb besteld, dus voor een ieder die met mij stappen wil ondernemen tegen dit heerschap kan zijn verhaal doen bij mijn advocaat, ik geloof er namelijk niet in dat er 1 rechter in dit land is , die ons geen gelijk geeft, ook voor de toekomst heb ik geleerd , dat ik alleen nog iets koop wat ik gelijk kan zien , en nooit geen dure spullen meer eerst bestel daarna laat leveren , enz , dus zien kopen en meenemen , gaat dit niet , dan heb ik pech gehad , maar op deze manier hoeft het voor mij niet meer ,

hieronder volgt het e-mail van mijn advocaat

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Gedragsregels:
Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.
Laatst gewijzigd door tennis op 02 nov 2010 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.

remixx
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2010 10:00

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door remixx »

hallo mensen van radar, voor jullie programma hoop ik dat jullie het hier niet bij laten zitten , speciaal voor Antoinette, niemand zou mij zo te kakken zetten op tv, dit mannetje moeten jullie blijven aanpakken , hij heeft nu 20 zaken door heel Nederland , dat zijn er wat mij betreft 20 teveel , als we iets willen bereiken moeten we echt samenwerken, in mijn geval zou ik het zo willen omschrijven, als er iemand in Nederland of waar dan ook een nieuwe auto koopt, en hij krijgt bericht dat hij zij auto kan komen halen , daar staat hij dan in volle pracht , maar he wat is dat , er zitten overal roestplekken onder de lak .
vervolgens zegt dan de verkoper tegen jou, dat jij je geen zorgen hoeft te maken , want die roestplekken zijn behandeld , hij kan niet meer verder gaan roesten , welke idioot neemt daar op dat moment genoegen mee, ik weet wel zeker dat niemand die auto nog mee naar huis neemt , en wat ik al helemaal niet geloof , is dat ze vervolgens die garage nog een kans moeten geven volgens onze wet , , om nog maar eens een auto te maken , en dan echt hun best moeten gaan doen , om plaatwerk te gebruiken waar geeeeen roest op zit, dit is geen blik groenten die bij open maken verrot in het blikje zitten, waar je vervolgens mee terug gaat naar de winkel , en gelijk nieuwe krijgt, dit zijn hele dure exclusieve meubels , en als je een bestelling bij zo n zaak doet , moet die gelijk de eerste keer goed zijn , dat er iets fout gaat bij de levering of iets dergelijks oke , dat zijn dingen , die ook gelijk verholpen kunnen worden , maar rofra kan mij niet verklaren , hoezo hun exclusieve meubelmaker , hout heeft gebruikt , dat vol met houtworm zit, en daar dan mijn exclusieve tafel van gaat maken , daar zit hem de fout , ze gokken er gewoon op , want dat hout hebben ze er toch liggen , en als het niemand opvalt, hebben ze weer gemakkelijk hun centjes verdient , en reageer je te laat , helaas pindakaas.
en daarom wil ik graag dat jullie , mensen van radar hier met ons mee in willen strijden , dat als je zoiets in je maag geduwd krijgt , je er ook gelijk vanaf moet komen , dus echt volgens die regel die we ook in Nederland kennen : NIET GOED GELD TERUG, eens kijken hoelang rofra dan nog bestaat , en let maar eens op dat meneer schimmel , dan jeuk gaat krijgen op plaatsen waar hij nog niet van wist , dat je dat daar kon krijgen .
in mijn optiek is dit de enigen manier om met zulke zaken af te rekenen , wat nog kans geven om alsnog een correct meubelstuk af te leveren , gewoon , word er iets stuk geleverd of vol met houtworm of met af gezaagde poten, enz , gewoon geld terug.

remixx
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2010 10:00

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door remixx »

oh sorry, daar had ik even geen erg in , het zal niet meer gebeuren,.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door tennis »

remixx schreef:oh sorry, daar had ik even geen erg in , het zal niet meer gebeuren,.
Haal het weg!

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door mihoen »

het valt me wel op bij die directeur. grote man, grote mond

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door Wim2007 »

zeeman-b schreef:Wat een gelul dat is gewoon een toffe peer die laat zijn zaken heus niet kapot maken door een paar klagers.
Deze 'toffe peer' deed een indirecte maar duidelijke oproep aan de potentiele kopers van meubelen: ga niet naar mijn winkel, maar ga direct door naar IKEA.

Kwiek
Berichten: 0
Lid geworden op: 02 nov 2010 11:31

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door Kwiek »

Ziezo!!

Meneer de directeur gaf, als 'n zichzelf respecterende macho, de laatste doodssteek aan zijn bedrijf..
Daar gaat niemand meer heen.

Tja..

willy en renske
Berichten: 0
Lid geworden op: 02 nov 2010 11:22

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door willy en renske »

hallo

ook wij hebben in november 2008 een bankstel gekocht a 2800 euro, bij rofra nijmegen.
omdat we niet zeker wisten of de kleur wel helemaal naar onze smaak was vroegen wij hoe lang de bank nog in de collectie zou blijven omdat we als de bank geleverd word en het mocht niet helemaal onze kleur zijn we er dan hoezen bij wilden bestellen a 1500 euro.
volgens de verkoper was deze bank net nieuw dus voorloping nog in de collectie.
twee weken later komen we weer bij rofra om nog even te genieten van de bank de we besteld hebben en die in de showroom stond. tot onze verbazing is de bank verdwenen. bij navraag uit de collectie.
we leggen het verhaal uit aan de verkoper en deze zegt dat we moeten opschieten met het bestellen van de hoezen want ook dat was een aflopende zaak. dus zonder dat we een bankstel hadden bestellen we toch maar de hoezen.
4 maanden later komt het banstel geleverd in 4 delen terwijl ik er maar 3 besteld had. bleek dat ik er 1 zelf in elkaar moet zetten. ik kreeg toch echt het gevoel dat ik bij ikea had gewinkeld.
na 1 week begint de bank door te zakken op de plekken waar je zit. kussens opkloppen werkt niet dus rofra gebeld. er word beloofd dat er een monteur gestuurd word.
weer een week later staat rofra op de stoep maar het het zijn de chauffeurs met de hoezen en niet de monteur. ik heb de chauffeurs verteld dat ik de hoezen niet wil zolang de bank niet gemaakt is en zeker niet als de bank uit de collectie is gehaald.
een paar weken later staan de chauffeurs er weer en nog steeds geen monteur,terwijl ze beloven dat deze zou komen. in de tussentijd menig keer rofra hoofdkantoor gebeld en de winkel, het kastje en de muur verhaal.
De derde en vierde keer dat rofra aan de deur staat stuurde ze mij vooraf een brief met datum wanneer ze weer langs komen en maande mij dan toch echt de hoezen te betalen en dat daarna wel een monteur kwam. vervolgens bel ik zelf dat ik die datums niet thuis ben als ze niet eerst een monteur sturen maar daar hadden ze geen boodschap aan. ze zijn toch langs geweest en hebben de voorrijdkosten in rekening gebracht net zoals de opslagkosten van 10 euro per week.

het is nu bijna 2 jaar geleden dat ik de bank besteld en betaald heb, de bank is nog steeds doorgezakt en er loopt inmiddels een rolzitting die door rofra is aangespannen en waar ik afgelopen woensdag naartoe ben geweest.

rofra,s eis 1600,-euro
voorijdkosten, rente, geen hoezen leveren, geen banstel maken en deurwaarderskosten

onze eis,
de bank hoeven ze niet meer te maken en de hoezen wil ik ook niet meer.
het geld willen we graag gebruiken om een ander bankstel te kopen.

uitspraak van de rechter 10 november 2010.

normaal is je zuur verdiende geld uitgeven aan het inrichten van je huis 1 van de leukere dingen. maar bij ons is het lachen inmiddels wel vergaan

Emily
Berichten: 0
Lid geworden op: 02 nov 2010 17:57

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door Emily »

Sorry maar ik begrijp niet waarom iedereen zo negatief is!
En zo vol kwaad over de directeur spreekt!
Hij is ook maar een persoon en kan fouten maken.
Het is zijn bedrijf en snap goed dat hij boos is, niemand vind het leuk als je eigen bedrijf afgekraakt word! Zou ik zelf ook niet leuk vinden!
En dat de medewerkers gefilmt zijn vind ik kwetsend voor ze!
Ze doen gewoon hun werk maar zijn nu wel flink goed op tv geweest!
Niet erg fijn voor je privacy lijkt mij!
Tuurlijk zijn mensen boos maar je moet ook denken aan iemands gevoel.
Denk dat rofra graag wil helpen en iedereen graag geholpen wil worden maar dat bereik je niet met rofra belachelijk maken!
Wij hebben thuis ook meubels van rofra en mensen ze zitten heerlijk en gaan al heel lang mee zonder problemen dus het kan ook goed zijn!

Gesloten