LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Satésaus

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Josephh
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2011 22:22

Re: Satésaus

Ongelezen bericht door Josephh »

Indonesisch testpanel test vijf Nederlandse satésauzen.
Wijko eindigt met een mager zesje op de tweede plaats.
In het fragment ziet men duidelijk (14:10min) dat er grote emmers Wijko in dit restaurant worden gebruikt. Hoe geloofwaardig is dit panel? Of stellen ze hun eisen t.a.v. de satésaus bij voor hun Nederlandse gasten.
Op het moment dat Lony zijn satésaus bereidt, zijn de emmers uit de keuken verdwenen. Beetje pijnlijk...... :oops:
Laatst gewijzigd door Josephh op 29 mar 2011 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Kilroy711
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:51

Re: Satésaus

Ongelezen bericht door Kilroy711 »

Laten wij er vooral opletten dat het een satésaus-test was, dus een Nederlandse pindasaus. Moeten die dan alleen maar getest worden door Indonesiërs?
FOUT! Zij deden een sateH-test! Ja, dan vallen bijna alle Nederlandse sauzen af!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Satésaus

Ongelezen bericht door tennis »

Kilroy711 schreef:Er gaat absoluut NIETS boven een zelfgemaakte satehsaus!
2 fijn gesneden sjalot, 3 tenen fijn gesneden knoflook fruiten in 2 el olijfolie.
½ el sambal mee fruiten en voeg 1 dl water toe, 1 el azijn, beetje zout.
4 el pindakaas,1 el bruine suiker en wat ketjap manis. 10 minuten werk!
Deze gaan wij proberen!
Het leest lekker, dus ik denk, het smaakt ook zo! :D

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Satésaus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ff over dat overgevoeligheid voor sateh saus
heb nog niet naar radar gekeken,misschien zo ff terug kijken anders morgen.
maar ik heb het dus ook,ik kan het maar bij 1 chinees eten,anders komt alles er weer uit....
en oh ik vind het zo lekker kroepoek met pindasaus...dus bij die ene chinees gaan we nu altijd en dan maar een klein beetje en gelijk mijn maagbeschermers erbij(die moet ik al,maar dan neem ik ze gelijk bij het eten)...en dan gaat wel het goed.maar maak het zelf,nergens last van?????

maar ik ga het recept properen..heb het al opgeslagen...dank je wel!!!
ja ik weet niet of dat zoet indonesisch is..mijn buuv ie indo nou ja kwart en die zei het???dus ik zeg het via haar hoor :D

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Satésaus

Ongelezen bericht door bianca82 »

zoet is duidelijk chinees..

veel indo restaurants zijn langzamerhand chinees aan het worden (eigenaars vaak chinees)

vroeger hadden we hier in de wijk een goede indo zitten eigenaar met pensioen.. nieuwe eigenaar chinees en tja t smaakt niet meer als echt indo

is niet racistisch bedoeld overigens maar je merkt de smaakverschil overduidelijk wel jammer want als ik chinees wil eten ga ik naar de chinees (en ik ken een aantal adressen die heel goed zijn daarin)

heb de aflevering niet gezien maar ik kijk vanavond wel op uitzending gemist

Riviera
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 okt 2010 13:13

Re: Satésaus

Ongelezen bericht door Riviera »

Er zit een groot smaak verschil tussen Wijko 'kant en klaar' (getest) en Wijko welke je zelf moet aanvullen met een beetje water of melk. Die laatste is DE ultieme (Hollandse) sate saus. Geen dag zonder (letterlijk).
De kant en klaar saus heeft een te sterke 'curry' smaak IMHO en komt daardoor niet in de buurt van de 'enige echte'.

away9264
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2012 15:34

Re: Satésaus

Ongelezen bericht door away9264 »

Toch best vreemd dat de pindasaus wijko zo vaak genoemd wordt als zijnde "lekkere saus". Ik vind dat behoorlijk onbegrijpelijk want die saus is me toch smerig!
Aan de andere kant is het misschien toch ook weer niet zo heel erg onbegrijpelijk, groenten uit pot en blik wordt door de meesten per slot van rekening ook met veel smaak gegeten :?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Satésaus

Ongelezen bericht door gtp »

Gelukkig smaken verschillen. Veronderstel dat iedereen hetzelfde lekker of vies vind, niet aan denken dus.

Gesloten