LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuisapotheek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Radar »

De Thuisapotheek benadert patiënten telefonisch met de vraag of zij voortaan hun medicijnen thuis willen laten bezorgen. Radar zoekt uit hoe de Thuisapotheek weet dat deze mensen dagelijks medicatie gebruiken.

Maandag 28 februari in Radar, 20.30 uur op Nederland 1

melkboer
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:06

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door melkboer »

OOK IK BEN EEN TIJDJE GELEDEN GEBELD;
ZE HADDEN ALLEEN PECH DAT IK AL GEWAARSCHUWD WAS DOOR MIJN EIGEN APOTHEEK VOOR DEZE MALAFIDE PRAKTIJKEN.
IK KREEG GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG HOE ZE AAN MIJN GEGEVENS WAREN GEKOMEN

10eke2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2011 19:25

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door 10eke2 »

Ook wij zijn gebeld, nadat ikzelf had aangegeven in een enquête, benadert te willen worden.
Wat geweldig, nooit meer voor niets naar het afhaalpunt, echt soms dagenlang en steeds nog geen medicijnen.
Mediq gaf soms de huisarts de schuld en de huisarts dan weer Mediq.
Ik was het helemaal zat.

We hebben een medicijnenpaspoort gekregen, zodat we die mee kunnen nemen naar een apotheek als er eens spoedmedicijnen moeten worden opgehaald, zodat de medicijnen elkaar niet tegenwerken.

We zijn goed ingelicht door de Thuisapotheek en we vinden ze ook heel aardig aan de telefoon.
Ik kan me wel voorstellen dat de huidige apotheken hier niet mee eens zijn, ze hebben de boot gemist.
Van de week weer, mijn man moest andere medicijnen omdat hij last had van bijwerkingen, dit via de huisarts geregeld.
5 dagen voor niets bij het afhaalpunt geweest, hij zit nu al meer dan een week zonder medicijnen.
Dit heb ik bij de Thuisapotheek nog niet meegemaakt, in het begin moesten ze even weten wanneer de medicijnen weer op waren en toen ik keurig bericht kreeg van uw medicijnen zijn weer bij uw huisarts aangevraagd en willen we dan en dan bezorgen, toen dat te laat was en ik er achteraan gebeld heb, hadden we ze de volgende dag al in huis. Dat is pas service.

De assistente zei ook nog dat ze liever niet hadden dat we het via hun gingen bestellen, omdat ze het overzicht niet meer hebben, nou nog steeds wordt er toestemming gegeven voor medicijnenrecepten door mijn huisarts, dus wat geen controle.
Hier heel wat stress minder door de Thuisapotheek en heel wat meer tijd over.

pen3way
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jan 2009 00:23

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door pen3way »

Ook ik ben benaderd of ik de medicijnen voortaan thuis gebracht wilde hebben het verbaasde mij dat ze weten dat we medicijnen gebruiken. Ik heb ook gevraagt hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen, en daar kreeg ik geen antwoord heb. Ik heb daarna direkt kontakt opgenomen met mijn eigen apotheek en die was heel verbaast, die heeft gelijk weer kontakt opgenomen met mijn huisarts. En ze konden mij niet vertellen hoe de mensen aan onze gegevens zijn gekomen.In de wet van pravicy vind ik dit schandalig dat er mensen bellen die weten wat voor een medicijnen wij gebruiken, ze maken op die manier de apotheken allemaal kapot.
Dit moet stoppen en uitgezocht worden hoe die mensen aan die gegevens komen. :roll: :shock:

buren
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:36

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door buren »

Alle kritiek en klachten zullen we natuurlijk gebruiken voor een nog betere service, bedankt hiervoor.

De Thuisapotheek is opgericht door Gerard Berwald omdat hij als apotheker zag hoeveel moeite chronisch patienten moeten doen om hun medicatie te krijgen: aanvragen recept, elke keer weer bezoek aan apotheek (soms vaker ivm niet beschikbaarheid), vrij nemen van werk en bv communicatie met arts De Thuisapotheek heeft als doel dit makkelijker te maken.

Wat doen wij: we houden uw voorraad bij (in ons systeem) sturen een (proactief) bericht of u een herhaal recept wilt, regelen alle communicatie met de arts en sturen uw medicijnen naar elk gewenst adres. Verder proberen we bv bijbetalingen ook zo veel mogelijk voor u te regelen.

De Thuisapotheek is de grootste apotheek van Nederland voor chronische patiënten met ruim 20.000 tevreden klanten elke maand komen daar vele honderden patiënten bij.

Om de klanten te kunnen vertellen over het gratis (herhaal) gemak, de service, het thuisbezorgen hebben we vele advertenties en enquêtes op internet en in kranten staan (net zoals bv de zonnebloem, astma fonds, en vele andere partijen) daar schrijven mensen zich VRIJWILLIG in om gebeld te worden, wij weten dan ook GEEN geschiedenis! U kunt zich ook inschrijven rechtstreeks op de website van de http://www.thuisapotheek.nl

U kunt met vragen altijd bellen naar 1 van onze 30 assistentes of 3 apothekers die te bereiken zijn op 010-2452666 of kijk op de site.

Met vriendelijke groet, prettig weekend De Thuisapotheek
Laatst gewijzigd door buren op 02 mar 2011 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Ria Geist
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2011 11:17

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Ria Geist »

Ook ik werd enkele weken geleden door deze organisatie gebeld op een GSM-nummer, dat bij het bel-me-niet register geregistreerd staat en geblokkeerd is voor colportage.
Op mijn vraag hoe zij aan mijn gegevens zijn gekomen, geven ze geen antwoord.
Mijn eigen apotheek en mijn huisarts melden, dat zij de gegevens niet doorgegeven hebben.
Is het dan toch het EPD waar deze, van criminele praktijken gebruik makende organisatie, toegang toe heeft of spelen de ziektekostenverzekeraars hier een dubieuze rol

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door sephora30 »

Logisch dat de vaste apotheken hiervan balen, die zien hun inkomsten verdwijnen. Als je altijd vast medicijnen gebruikt kan je ze gewoon via internet bestellen, niks mis mee.

Over een jaar of 10 bestaan er ws niet eens vaste apotheken meer.

Roodborst84
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2011 11:38

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Roodborst84 »

Ik ben erg blij met de thuisapotheek. Scheelt mij een hoop tijd. Ik werd gebeld omdat ik in een equete had aangegeven dat ik mijn herhaalmedicijnen graag thuisbezorgd wilde hebben. Ik ben inmiddels klant en bevalt erg goed. Dit is gewoon de volgende logische stap van branches die op internet gaan werken.

Wellicht een tip voor als je niet gebeld wilt worden is schrijf je in in het bel me niet register en vul geen enquetes en prijsvragen in! want bij enquetes mogen ze je wel bellen, ook al sta je in het register. lijkt me nogal sterk dat ze gegevens uit het elektronisch patienten dossier kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd door Roodborst84 op 26 feb 2011 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Roodborst84
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 feb 2011 11:38

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Roodborst84 »

Het bel me niet register kun je hier vinden trouwens: https://www.bel-me-niet.nl/

buren
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:36

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door buren »

Beste Ria en vele anderen, de Thuisapotheek is geregistreerd bij het college bescherming persoonsgegevens en voldoet aan alle normen ook qua bel me niet register. Alle gebelden hebben zelf hun (naw)gegevens ingevuld op advertenties, of op de site van de Thuisapotheek of in enquetes, wij gaan er dan vanuit dat u geinteresseerd bent en willen u uitleggen hoe gemakkelijk de Thuisapotheek is, het verplicht u tot niets en onze service kost ook niets.

Wij willen graag onze service aanbieden aan alle chronisch patienten van Nederland het gemak, de service, het bezorgen, en ons team met 30 apothekers en assistenten om uw vragen te beantwoorden. We willen de ruim 20.000 tevreden klanten verder uitbreiden, om ook u van het gemak te laten profiteren!

De Thuisapotheek houd uw voorraad bij, informeert u over ontwikkelingen, neemt alle zorg aangaande herhaalrecept uit handen en bezorgt in heel nederland bij u thuis of indien gewenst op vakantie, werk etc.

Voor verdere vragen kunt u altijd bellen met 010 – 245 26 66 of kom langs in Rotterdam, de koffie staat klaar! of kijk op http://www.thuisapotheek.nl

Met vriendelijke groet, prettig weekend,

De Thuisapotheek

nog even voor de volledigheid, wij weten GEEN medicatiehistorie! Het EPD of LSP wordt niet gebruikt.
Laatst gewijzigd door buren op 28 feb 2011 15:57, 3 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ranzig dat een bedrijf wat juist op de korrel wordt genomen hier nog even reclame komt maken...

luky
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 dec 2008 17:53

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door luky »

Ik ben een tijdje "klant" geweest van de Thuis-apotheek, maar mijn enige voorwaarde niet bezorgen bij de buren, daar konden ze niet aan voldoen, de buren hadden een hond, en de buurvrouw legde het pakketje gewoon in de hal, dat vond ik niet juist, toen bleek ook dat mijn huisarts geen overzicht meer had, wat ze tegenspreken, ben ik gestopt. Als ze een eerlijk en open organisatie zijn kunnen ze toch gewoon eerlijk zeggen waar ze hun gegevens vandaan komen, ontkenning is verdachtmaking. Ik ga gewoon naar de apotheek, bestel ze via de website van de apotheek, en kan als ik dat wil laten thuisbezorgen, dit loopt voor mij prima!

MvrVisser
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2011 16:14

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door MvrVisser »

Wij zijn als huishouden man, vrouw bij de thuisapotheek sinds december. De mevrouw was zeer vriendelijk en ik vond het fijn dat ik met iemand 20minuten kon praten over allergieen en mijn gebruik!

De eerste levering nu gehad en zowel mijn man zijn medicijnen als mijn medicijnen worden in 1 keer afgeleverd (op zaterdag omdat wij dan thuis zijn), ik heb ook al een keer gebeld voor een wijziging en ook dit ging erg fijn.

Ik begrijp dat het irritant kan zijn om gebeld te worden, maar het is echt handig als je medicijnen gebruikt.

En oh ja..ik ga volgende week op wintersport en krijg bij elke levering een medicijn paspoort, daar moest ik vroeger apart voor langs bij de apotheek!

hansvanerven
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2011 22:08

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door hansvanerven »

:oops: NIET DOEN. LEVENSGEVAARLIJK. Ik moet groeihormoon spuiten en heb aangegeven bij hen dat dit een probleem op zou kunnen leveren omdat deze gekoeld gelevert moeten worden. Nee hoor geen probleem. Afgelopen vrijdag kreeg ik ze binnen. Natuurlijk niet gekoeld weg 1.000,00 euro. Erg boos gebeld en aangegeven dat ik inmiddelijk wil stoppen. Geen probleem hoor. We sturen u wel een mail. Nog steeds niet gehoord. Dan kijk je op het recept en dan staat erop 1x per 4 weken 1 injectie: PARDON ik moet deze dagelijks spuiten. Nu kan ik niet terug naar mijn eigen apotheek omdat ik deze voor deze 3 injecties geen nieuw recept kan krijgen van het ziekenfonds en nu zelf waarschijnlijk voor deze 1.000,00 opdraai.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hansvanerven schreef::oops: NIET DOEN. LEVENSGEVAARLIJK. Ik moet groeihormoon spuiten en heb aangegeven bij hen dat dit een probleem op zou kunnen leveren omdat deze gekoeld gelevert moeten worden. Nee hoor geen probleem. Afgelopen vrijdag kreeg ik ze binnen. Natuurlijk niet gekoeld weg 1.000,00 euro. Erg boos gebeld en aangegeven dat ik inmiddelijk wil stoppen. Geen probleem hoor. We sturen u wel een mail. Nog steeds niet gehoord. Dan kijk je op het recept en dan staat erop 1x per 4 weken 1 injectie: PARDON ik moet deze dagelijks spuiten. Nu kan ik niet terug naar mijn eigen apotheek omdat ik deze voor deze 3 injecties geen nieuw recept kan krijgen van het ziekenfonds en nu zelf waarschijnlijk voor deze 1.000,00 opdraai.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Wat vreselijk zeg ! :twisted:
Daar moeten hun voor opdraaien, hun hebben het ongekoeld gebracht !

Hoop voor je dat hier de persoon "BUREN" je hiermee gaat helpen die hier
geschreven heeft in dit topic.

10eke2
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2011 19:25

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door 10eke2 »

Mijn medicijnen die gekoeld moeten blijven worden keurig met ijszakjes in een tempexdoosje bezorgd.

Bij ons wisten ze niet wat voor medicijnen we gebruiken, dit moesten we allemaal zelf doorgeven bij het intakegesprek, ook hoe vaak we een medicijn gebruiken, daarna werd het bij de huisarts gecontroleerd en toestemming gegeven.

Het bel me niet register werkt idd niet meer als je aan een enquête op internet meedoet.

Helemaal eens met Sephora30, ze hebben gewoon de boot gemist.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Donna schreef: Ik denk dat iedereen zelf wel kan beslissen hoever men het geloofwaardig vindt.
Tuurlijk kan iedereen dat.
Vandaar dat er ook zo veel mensen het schip in zijn gegaan met de DSB, de woekerpolissen etc.
Donna schreef:Bezorgen doen ze alleen als je heel oud of heel slecht ter been bent en dat loopt vaak fout. Zo zat een van mijn buren de hele dag thuis te wachten, maar er kwam niemand. Foutje, vergeten, zei de apotheker.
Ja, ook een apotheek maakt eens een foutje, het blijft mensenwerk.
1 keer iets vergeten is geen patroon.
En het lijkt mij heel normaal dat aleen bij mensen met een beperking en ouderen die slecht ter been zijn medicijnen worden gebracht.
Als ze bij iedereen medicijnen komen brengen gaat de medicijnprijs omhoog en zijn er minder mensen aanwezig in de apotheek.
En wat is het probleem om, als je geen beperking hebt of niet slecht ter been bent, zelf even je medicijnen op te halen?

luky
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 dec 2008 17:53

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door luky »

Het enige negatieve van de gewone "Apotheek" zijn de openingstijden 8.15 - 16.30 als je buiten de stad werkt kan dat een prebleem geven, maar dan is er gelukkig ook de afhaalbalie van de AH waar je ook je medicijnen tot 21.00 en zaterdags kunt afhalen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

luky schreef:Het enige negatieve van de gewone "Apotheek" zijn de openingstijden 8.15 - 16.30 als je buiten de stad werkt kan dat een prebleem geven, maar dan is er gelukkig ook de afhaalbalie van de AH waar je ook je medicijnen tot 21.00 en zaterdags kunt afhalen.
Mijn apotheek is anders van 08.00 tot 17.30 uur open, dus dat verschilt ook per plaats.

superklaver

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door superklaver »

Ik bestel mijn medicijnen via de site van de apotheek. ik kan ook aangeven als ik het bezorgd wil hebben. Maar ik heb sinds kort een medicijnkluisje. (slik veel medicatie ivm niertransplantatie)ik krijg een sms als het klaar ligt. en dan kan ik het ophalen wanneer het mij uitkomt. hoeft niet tijdens de openingstijden. kan ook gerust om 3 uur 's nachts bijvoorbeeld.
ook heb ik een keer gehad met een nieuw recept dat niet alles op voorraad was, toen boden ze zelf aan om het thuis te bezorgen. ik kon zelf kiezen hoe laat. Dit terwijl ik gewoon goed te been ben (25 jaar) en 10 minuutjes lopen van de apotheek woon. ik blijf dus gewoon bij de gewone apotheek.

Gesloten