LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuisapotheek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door muppet-81 »

nog even voor de volledigheid, wij weten GEEN medicatiehistorie! Het EPD of LSP wordt niet gebruikt.
Ik vind het grappig dat ik eerder een berichtwissel hier op het forum heb gehad met de apotheker van de Thuisapotheek (die ondertussen verwijderd is, puur onze 2 berichten dan) waarin hij aangeeft dat de medicatiebewaking gewaardborgd wordt door gebruik te maken van het LSP......??

En dan hier keihard opeens het tegenovergestelde beweren....hoezo betrouwbaar.

Vond het een jammerlijk stukje toneel net in de uitzening.
Die mensen gaven aan dat ze elk medicament verteld kregen van de callcenter medewerker en hij beweerd nu dat dat absoluut niet het geval is.
Zij weten niets...

Vind het ook triest dat hij de "buurtapotheek" beschuldigd van zwartmakerij.
Hetgene waar wij ons zorgen over maken is puur de gezondheid van de personen die gebruik maken van deze "service" (die elk andere apotheek trouwens ook biedt), omdat naar ons inzien de medicatiebewaking niet optimaal is en kan zijn.
Wij als assistenten maken ons niet druk om de centen, wij zijn er voor de betrouwbaarheid van zorg en ik denk dat iedere assistente hier op het forum dat kan beamen.

Vind het maar een ontbetrouwbaar verhaal.

Een ieder die wel van de Thuisapotheek gebruik wilt maken moet dat uiteraard zelf weten, het is een vrij land.
Maar zoals eerder ook al vermeld worden de mensen hier om de tuin geleidt en daar moet ik op reageren.

Ben benieuwd of "Buren" hier een reactie op wil geven.........

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door sephora30 »

pbarendse schreef:Als je toch gaat informeren, informeer dan eerst even bij je eigen vertrouwde apotheek of die het ook doen. Grote kans van wel.
Wat bedoel je?

Ik vraag me trouwens af of het voor de migraine medicijnen ook kan, want dat zijn zeg maar pijnstillers dus die zijn niet voor dagelijks gebruik. Anders heeft t geen nut, dan moet ik alsnog voor die medicijnen naar mijn eigen apotheek.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik vond die directeur erg zwak en niet eerlijk overkomen.
Eigenlijk zeggen dat tientallen mensen liegen als ze zeggen dat de medicatie met naam en toenaam bekend was bij Thuis Apotheek, de reguliere apothekers gaan beschuldigen van zwartmakerij (zonder bewijs).
Dat apothekers collega's benaderen om klachten over Thuis Apotheek te verzamelen is geen zwartmakerij, dat is puur klachten inventariseren.
Als meneer een mail had waarin stond 'Raad de klanten Thuis Apotheek af en maak ze zwart' dan had hij een poot om op te staan.
Vond het maar schimmig overkomen, als ze mij ooit benaderen kunnen ze lachen.

PS
Grappig ook dat hij zelf niet meer weet wie hij terug zou bellen om een voice log te beluisteren.
En dan Radar verwijten dat hij geen namen van klagers op voorhand door krijgt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja die directeur was echt een aanfluiting.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sephora30 schreef:
pbarendse schreef:Als je toch gaat informeren, informeer dan eerst even bij je eigen vertrouwde apotheek of die het ook doen. Grote kans van wel.
Wat bedoel je?

Ik vraag me trouwens af of het voor de migraine medicijnen ook kan, want dat zijn zeg maar pijnstillers dus die zijn niet voor dagelijks gebruik. Anders heeft t geen nut, dan moet ik alsnog voor die medicijnen naar mijn eigen apotheek.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je eigen apotheek vaak ook medicijnen gratis thuisbezorgd.
En dan is er wél overzicht in je medicijngebruik.
Schrijft je arts dan bijv. antibiotica voor, dan weet je apotheker dat en kan hij/zij je deskundig adviseren of die antibiotica wel bij je migrainemedicijnen gebruikt kan worden.
Aangezien Thuis Apotheek niet voor 'spoed' recepten is, weten zij niet dat je antibiotica slikt en kunnen dus niets over een mogelijke wisselwerking zeggen.
Lijkt mij aardig gevaarlijk.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Neem me niet kwalijk, maar ik moet telkens minstens een half uur tot een uur uittrekken voor een bezoek aan onze apotheek, en regelmatig is het bestelde zelfs niet op voorraad.
O.a. daarom krijgen deze lieden een kans.
Niet dat ik iets van deze 'thuisapotheek' zou afnemen overigens.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door sephora30 »

VioletPrue schreef: Ik denk dat er bedoeld wordt dat je eigen apotheek vaak ook medicijnen gratis thuisbezorgd.
En dan is er wél overzicht in je medicijngebruik.
Schrijft je arts dan bijv. antibiotica voor, dan weet je apotheker dat en kan hij/zij je deskundig adviseren of die antibiotica wel bij je migrainemedicijnen gebruikt kan worden.
Aangezien Thuis Apotheek niet voor 'spoed' recepten is, weten zij niet dat je antibiotica slikt en kunnen dus niets over een mogelijke wisselwerking zeggen.
Lijkt mij aardig gevaarlijk.
Aha bedoel je dat. Ja dat zou kunnen maar dan moet je toch weer aktie ondernemen omdat geregeld te krijgen.
Ik neem aan dat je bij Thuisapotheek eenmalig alles doorgeeft en er daarna geen omkijken meer naar hebt.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door pbarendse »

VioletPrue schreef: Ik denk dat er bedoeld wordt dat je eigen apotheek vaak ook medicijnen gratis thuisbezorgd.
En dan is er wél overzicht in je medicijngebruik.
Schrijft je arts dan bijv. antibiotica voor, dan weet je apotheker dat en kan hij/zij je deskundig adviseren of die antibiotica wel bij je migrainemedicijnen gebruikt kan worden.
Aangezien Thuis Apotheek niet voor 'spoed' recepten is, weten zij niet dat je antibiotica slikt en kunnen dus niets over een mogelijke wisselwerking zeggen.
Lijkt mij aardig gevaarlijk.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. De oma van mijn vrouw gebruikt ook chronisch medicijnen. Toen ik ze een tijd geleden kwam halen wees de apothekersassistente ons op een service die zij al enige tijd bieden voor herhaalrecepten. Je vult eenmalig een formulier in waarop je aangeeft welke medicijnen je gebruikt, in welke dosis en hoe vaak. Zij zorgen er dan voor dat de volgende verpakking automatisch op tijd thuisbezorgd wordt.

En omdat zij al haar medicijnen verstrekken, ook de incidentele, hebben ze het volledige overzicht over het gehele medicijngebruik en kunnen dus direct reageren als er iets niet klopt. Een erg vertrouwd gevoel.
sephora30 schreef: Aha bedoel je dat. Ja dat zou kunnen maar dan moet je toch weer aktie ondernemen omdat geregeld te krijgen.
Ik neem aan dat je bij Thuisapotheek eenmalig alles doorgeeft en er daarna geen omkijken meer naar hebt.
Zie mijn verhaal boven: ook bij de eigen apotheek is eenmalig doorgeven voldoende. 't Is maar net waar je de voorkeur aan geeft...

vissertjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 21:40

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door vissertjes »

Ook ik werd in Februari 2011 gebeld door de thuisapotheek.
Zo ging dat.
U spreekt met de thuisapotheek, kan ik mevr Scholte-Zandbergen te spreken krijgen.
Ik schrok me een ongeluk.
Mevr Scholte-Zandbergen is op 01-12-2005 overleden, vertelde ik.
O sorry dat wist ik niet, en er werdt direct opgehangen.

Mijn commentaar:Dit neem ik de thuisapotheek zeer kwalijk.
JLH Scholte

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sephora30 schreef:
VioletPrue schreef: Ik denk dat er bedoeld wordt dat je eigen apotheek vaak ook medicijnen gratis thuisbezorgd.
En dan is er wél overzicht in je medicijngebruik.
Schrijft je arts dan bijv. antibiotica voor, dan weet je apotheker dat en kan hij/zij je deskundig adviseren of die antibiotica wel bij je migrainemedicijnen gebruikt kan worden.
Aangezien Thuis Apotheek niet voor 'spoed' recepten is, weten zij niet dat je antibiotica slikt en kunnen dus niets over een mogelijke wisselwerking zeggen.
Lijkt mij aardig gevaarlijk.
Aha bedoel je dat. Ja dat zou kunnen maar dan moet je toch weer aktie ondernemen omdat geregeld te krijgen.
Ik neem aan dat je bij Thuisapotheek eenmalig alles doorgeeft en er daarna geen omkijken meer naar hebt.
Fout, in de uitzending kwam duidelijk naar voren dat zij voor chronische medicatie zijn en niet voor incidentele.
Zoals dus een antibiotica kuur of bijv. medicijnen voor malaria als je op vakantie gaat.
Zij hebben daar geen inzage in en weten dus niet wat je slikt.
Ik zou zeggen, als jij het ziet zitten om te gaan gokken met medicijnen moet je vooral naar de Thuis Apotheek.
Maar als ik jou was zou ik eerst eens vragen wat voor service mijn eigen apotheek kan bieden m.b.t. leveren van medicijnen, want zij hebben wel overzicht in al je medicijnen.

Ik herken trouwens die horrorverhalen over uren wachten en medicijn op medicijn wat fout gaat niet.
En ik kan bij mijn apotheek ook een medicijnenpaspoort krijgen.
Even van te voren doorgeven dat ik een bijgewerkt ding wil, even nalopen met hen wat er op moet staan en klaar.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vissertjes schreef:Ook ik werd in Februari 2011 gebeld door de thuisapotheek.
Zo ging dat.
U spreekt met de thuisapotheek, kan ik mevr Scholte-Zandbergen te spreken krijgen.
Ik schrok me een ongeluk.
Mevr Scholte-Zandbergen is op 01-12-2005 overleden, vertelde ik.
O sorry dat wist ik niet, en er werdt direct opgehangen.

Mijn commentaar:Dit neem ik de thuisapotheek zeer kwalijk.
JLH Scholte
Dat is heel erg pijnlijk na dik vijf jaar.
Ik hoop dat zij u direct uit het telefoonbestand hebben gehaald, anders blijft u telefoontjes krijgen.

geng
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 21:52

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door geng »

Bij mij is ook gebeld door de Thuisapotheek.
Mijn vrouw heeft het telefoontje aangenomen. De Thuisapotheek wist te vertellen dat ik dagelijks medicijnen gebruikte, toen mijn vrouw vroeg hoe ze dit wisten werd gezegd dat ik dit in een enquete aangegeven had.
Nou vergeet het maar, ik vul geen enquetes in!!
Dit duister clubje heeft mijn gegevens dus ergens anders vandaan, en hier ben ik zeer benieuwd naar!
Toen mijn vrouw aangaf dat ze dit een raar verhaal vond en geen gebruik wilde maken van de Thuisapotheek werd als klap op de vuurpijl op een zeer geirriteerde toon door de jonge dame van het callcenter verteld dat ik volgende keer geen enquetes meer in moest vullen!
Overigens wordt ik de laatste tijd vaker gebeld, door bv. de Postcode Loterij enzo, als ik dan vraag hoe ze aan m'n nummer komen is dat altijd via een enquete.
Is dit misschien een nieuwe maas in de wet om het bel-me-niet register te omzeilen?!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door sephora30 »

Fout, in de uitzending kwam duidelijk naar voren dat zij voor chronische medicatie zijn en niet voor incidentele.

De bloeddruk medicijnen die ik slik zijn ook chronisch.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door VioletPrue »

sephora30 schreef:Fout, in de uitzending kwam duidelijk naar voren dat zij voor chronische medicatie zijn en niet voor incidentele.

De bloeddruk medicijnen die ik slik zijn ook chronisch.
Punt is, dat als je er ooit een medicijn (incidenteel of chronisch) bij krijgt, je dit ook weer zelf moet doorgeven aan Thuis Apotheek.
Zij zitten niet gekoppeld aan het systeem van je eigen apotheek en hebben dus geen inzage in je andere medicijnen.
Het lijkt mij alleen maar extra geregel.

luky
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 dec 2008 17:53

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door luky »

1e die directeur liegt dus, als hij beweert dat er geen klachten zijn, of dat de mensen tel. benadert worden door een call-center die hun vertellen wat hun medicatie is. Dat die directeur liegt heeft Radar aangetoond!

2e Het gaat mis als je een spoed-recept hebt, die volgens de "eigen apotheek" in conflict kan zijn met je chronische medicijnen, die de thuis-apotheek levert, omdat je "eigen apotheek" die waarschijnlijk niet meer bijhoud, een gevaarlijke situatie dus!
De Thuis-apotheek zou de "eigen-apotheek" moeten informeren welke medicatie ze geleverd hebben, of de huisarts zou het evengoed moeten doorgeven aan de "eigen apotheek" ook als de geleverd wordt door de Thuis-apotheek al was het alleen maar voor de registratie!

Daarom alleen al is volgens mij het Elektronisch Patiënten Dossier een uitkomst, alleen bevoegde kunnen dit dossier inzien, van insiders weet ik dat er precies geregistreerd wordt wie er in een dossier inzage neemt, onbewust langs elkaar heen werken. De Thuis-apotheek zou de

Ik kom nu nog in een ziekenhuis die wel een papieren dossier heeft, maar elke opname opnieuw alle gegevens weer in een pc moet invoeren + medicatie, gelukkig heb ik een medicijn-paspoort, overigens gaat de registratie van de opname wel weer elektronisch naar het EPD naar de huisarts.

Geloof me, het EPD kan als men dat wil goed afgeschermt worden, maar alles kan gekraakt worden natuurlijk. De bescherming is zo goed als de programmatuur!

anushka27
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:28

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door anushka27 »

In elk bedrijf gaat er wat fout. Mensen maken fouten en er kunnen ook bugs in systemen zijn. Maar je fout toegeven is wel netjes om het te doen.

Maar het mooie van een forum is, is dat je heel makkelijk jezelf kan registreren en reclame kan maken (een een forum eigenlijk niet voor dient) wat Thuisapotheek doet.

Ik heb zojuist alle reacties gelezen en het valt me op dat bepaalde reacties een beetje TE rooskleurig zijn, zoals "in deze aflevering ben ik het niet eens met Radar, want het is niet zo dat Thuisapotheek fout zit". Hoe weet je dat, werk je er zelf?

En zeg eens eerlijk mede forum leden, wie van jullie is benieuwd naar de IP adressen van de geposte forum berichten? Ik natuurlijk wel. Ik ben zelf werkzaam als Online Marketing Developer en studeer ook nog Informatica. Elk bericht wordt gelogd met een ip adres. Dus ja, de administrator/beheerder kan in deze forum zien hoeveel berichten/accounts aangemaakt zijn op een IP adres. En geloof me, je zult er van versteld staan wat een bedrijf wel niet voor over heeft om dit te doen.

We weten allemaal dat slecht ervaringen sneller naar buiten komt dan goede ervaringen. En trouwens, wat mij opviel was ook dat bepaalde gebruikers die te positief zijn vandaag of enkele dagen geleden pas geregistreerd zijn en nauwelijk berichten gepost hebben. Je kan dus hier ook je vraagtekens bij zetten.

Uiteraard doet een bedrijf niet altijd verkeerde dingen zoals een forum lid die al sinds 2009 lid is enorm positief is over Thuisapotheek. Deze lid kunnen wij zeker als een goede en betrouwbare lid aanmerken.

En terug te komen op het verhaal van de directeur: Het leek net of hij het in zijn broek deed. Alles ontkennen is geen manier van zaken doen. Zelf heb ik geleerd dat je altijd iets in twijfel moet nemen en beter kunt zeggen dat je het tot de bodem zult uitzoeken en niet gelijk op de man af zeggen dat ze liegen, want dat deed deze meneer wel. En lid "buren" heeft ook op de EPD tot op heden geen antwoord gegeven. Hij is zelf al enkele dagen niet meer hier gesignaleerd dat wel enorm verdacht lijkt.

Wat ik hoop is dat Thuisapotheek het in de toekomst beter zal doen. En eventueel zijn service zal uitbreiden waardoor het geen omslachtig werken zal zijn voor alle partijen.

Zelf ben ik blij met mijn normale apotheek. Soms komt het mij niet uit om naar de apotheek te gaan en dan brengen ze het even in de avond of weekend langs, ben er heel blij mee.

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groetjes Anushka (is mijn echte naam :wink: )

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik ben totaal niet benieuwd naar de IP-adressen... Ik kan zo ook wel zien dat er hier trollen aktief zijn. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben. Een jaar of wat ervaring met internetforums helpt wel ;)

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door pbarendse »

berichtenmelder schreef:Mijn IP is 155.35.28.77 en mijn e-mailadres is: [email protected] tot schrijvens :mrgreen:
Vermoedelijk doelde anushka27 niet op uw berichten. Wel op de jubelberichten van sommige mensen, die hier net 2 minuten geregistreerd zijn en als eerste bericht meteen de thuisapotheek de hemel in prijzen. Maar dat is een bekend fenomeen hier helaas.
berichtenmelder schreef:Jij hebt een prijs gewonnen naar een Arabisch land van keuze :D
???
Raar gevoel voor humor...

cargi
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011 18:36

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door cargi »

Voor alle duidelijkheid: ik mag mij dan wel vandaag pas geregistreerd hebben, maar dat is, omdat ik al meer dan drie jaar zeer goede ervaringen heb met de Thuisapotheek. (die ik toentertijd overigens zélf heb benaderd, omdat ik er iets over gelezen had in de consumentengids of zo, dat weet ik niet zeker meer - niet zo gek, na drie jaar, natuurlijk). Ik had de uitzending nog niet gezien - en ja - ik vind inderdaad, dat de heer Berwald (de hoofdapotheker, zullen we maar zeggen) bepaald niet overtuigend overkwam. Hoe dan ook, ik blijf genieten van het gemak en de efficiëncy. En als je een goede relatie hebt met je eigen huisarts, hoeft de wisselwerking met "spoed-medicatie" via je buurtapotheek geen probleem te zijn.

Marischka
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 21:35

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Marischka »

Bij toeval kwam ik bij het item over de Thuisapotheek terecht vanavond.
Ik zou het ook heel vervelend vinden wanneer mensen al mijn gegevens zouden weten. Maar ik herken de genoemde problemen absoluut niet. Sinds een jaar maak ik, zeer tevreden, gebruik van de Thuisapotheek. Ik heb zelf mijn medicatie moeten opgeven en sindsdien loopt alles gesmeerd.

Het gebeurde mij vaak dat ik te laat aan mijn herhalingsrecept dacht en dat ik vervolgens te laat bij de apotheek was waar ik vervolgens 1 of 2 van de soort medicijnen, die ik moet hebben, niet op voorraad was.
Ik heb zelf altijd het gevoel dat de apotheek een slechte service geeft. Mijn voormalige apotheek liet me rustig 20 min. wachten en de volgende dag weer terug komen omdat er iets niet op voorraad was. Nou blijken ze wel te bezorgen, maar dat noemen zelf nooit!

Gesloten