LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslag kinderopvang

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wat ik niet begrijp is dat dit hier in Nederland zomaar kan! Wie wel?

kimba444
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 sep 2009 10:26

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door kimba444 »

[quote="FiscaalJurist"]

Hele domme uitspraak en dat voor een fiscaal jurist..
Je discrimineerd je eigen volk...
Met je PVV uitingen..dom dom heeeeeel dom

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik vind dit erg, voor de getroffen mensen, echt, maar altijd maar die maar van mij.

Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor de financiën en voor je belasting aangifte, het is oplichting, ben ik totaal mee eens, maar in deze tijd, hoe goed gelovig kan je nog zijn?

Je laat toch ook niemand anders voor je boodschappen doen met een x bedrag en maar zien wat je kwijt bent? Oh, geen bonnetje, nou dan toch niet, ik vertrouw het wel hoor. Gemak dient de mens, toch?

Dit heeft trouwens niets met de PVV te maken, maar meer met het grote graaien wat er aan voor af ging, al jaren van de politici. Hun geven het voorbeeld aan, graaien mag toch?
Oh, de begroting valt tegen, nou dan gooien we meer belasting op benzine, roken, waspoeder, koffie, alcohol, wegenbelasting, boetes. Nee hoor zei kabouter Bos, de burgers gaan er echt niet op achteruit, ze gaan er zelf op voor uit, nou ik ga ik echt op vooruit, U ook?

Buiten het feit, dat ik best wel ouderwets ben en dat ik van mening ben dat igg 1 ouder thuis moet zijn voor de kinderen, mag stelen nog steeds niet en dat is ons voorbeeld wat ze ons geven. Zelfs het koningshuis ontduikt de belasting, maar ze blijven lachen.

Wat hun mogen, mogen wij toch ook?

peeltje
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 jun 2008 10:46

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door peeltje »

TWEE JAAR GELEDEN kreeg mijn dochter na de geboorte van haar zoon bezoek van iemand van Appelbloesem. In eerste instantie was zij enthousiast en gaf zij mij (de oma, die sowieso 1 dag per week zou oppassen) de papieren om door te nemen.
Wat ik daarin allemaal las wekte direct al mijn wantrouwen op. Ik ben toen een speurtocht begonnen naar de betrouwbaarheid van dit bureau. Je kunt altijd (sowieso) bij de vestigingsgemeente informeren. Ik kwam op een gegeven moment terecht bij iemand die mij na het horen van de naam Appelbloesem onmiddellijk adviseerde mijn dochter zeker níet met het bureau in zee te laten gaan, omdat men een onderzoek was gestart. Er waren namelijk al éérder problemen geweest!
Eén en ander is dus al héél lang bekend bij de gemeente Beilen en ik snap dus niet dat er niet éérder is ingegrepen. Typisch weer het gevolg van de traag draaiende ambtelijke molens.
Ik wens iedereen die nu de dupe is veel sterkte!
Laatst gewijzigd door peeltje op 29 sep 2010 11:02, 8 keer totaal gewijzigd.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

Respect!
T

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

kimba444 schreef:
FiscaalJurist schreef:
Hele domme uitspraak en dat voor een fiscaal jurist..
Je discrimineerd je eigen volk...
Met je PVV uitingen..dom dom heeeeeel dom
Alle partijen met rascistische uitingen in hun programma vind ik verschrikkelijk . Ik heb het helemaal gelezen, u ook? Streng straffen van wetsovertreders prima en goed.

Ik vind het een prima methode om de pvv stemmer te stigmatiseren dan voelen zij ook eens wat hun voorman in petto heeft voor de islamitische mensen. Voelt niet fijn he? Aangesproken worden op het gedrag van anderen alleen maar omdat ze hetzelfde zijn als jij?

1,5 mld mensen tot op het bot beledigen door hun geloofsovertuiging dom en achterlijk te noemen, dat dom ik dom, dommer dan dom.

Als u in de dierentuin in de berenkooi gaat staan, de beren sart, vind u het dan gek dat u klappen krijgt? Provoceren om het provoceren is zeer dom

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

Ah, we zijn er weer. Lieve mensen, ga met je discussies over de PVV en andere racistische onderwerpen ajb even van deze site. Maak daar lekker je priveoorlogje van. Dit is een forum over kinderopvangtoeslag.... mensen die daar problemen mee hebben en dat graag opgelost zouden zien.
T

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

theaschaap schreef:Ah, we zijn er weer. Lieve mensen, ga met je discussies over de PVV en andere racistische onderwerpen ajb even van deze site. Maak daar lekker je priveoorlogje van. Dit is een forum over kinderopvangtoeslag.... mensen die daar problemen mee hebben en dat graag opgelost zouden zien.
T
Je hebt een punt en zal er niks meer over zetten dan wel reageren. Voor het kinderopvangtoeslag "probleem" sluit mij aan bij kaarsje 69. Je bent idd ten alle tijden verantwoordelijk voor je eigen belastingaanslag. Alle aangiftes die wij maken worden naar de klant gezonden en ter review aangeboden. Daarna gaat ie pas naar de belastingdienst.

Het gebruik van een tussenpersoon of belastingconsulent onslaat je niet van deze verantwoordelijk. Het kan ten hoogste verweer bieden indien de belastingdienst stelt dat je te kwader trouw bent indien je een gerenomeerd kantoor gebruikt en die fouten maakt.

Mensen hebben zelf een onderzoeksplicht. @Peeltje heeft dat gedaan en haar dochter is niet in zee gegaan met dit bureau.

De mensen die zijn afgegaan op dit soort bureaus hebben het geld toch ook bijna altijd ontvangen?

Want men vaak vergeet is dat de belastingdienst bij een voorlopige aanslag de stukken waarop deze is gebaseerd, in beginsel niet controleert en dus het geld zonder meer uitbetaalt. Pas bij het opleggen van de definitieve aanslag volgt controle der stukken en moet worden terugbetaald of wordt deze op nihil vastgesteld (de belastingdienst is niet verplicht om ten faveure voor de belastingplichtige af te wijken).

Velen denken bij het aanvullen van de aangifte/toelsag formulieren dat de belastingdienst "het goed vind" dat ze het geld krijgen. Niet dus. Alleen een definitieve aanslag over het betreffende jaar is bevrijdend, tenzij er sprake is van een "nieuw feit"(een feit dat ten tijde van het opleggen van de aanslag niet bekend was of redelijker wijze niet bij de belastingdienst bekend kon zijn)

catoootje
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 sep 2010 12:05

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door catoootje »

Wie heeft er met onderstaand ook te maken:

mijn gastouder heeft haar diploma HELPENDE 2 (verderop staat welzijn en zorg) behaald in 2005.

Nu keurt de GGD haar diploma af, reden die we per mail (na 100x vragen) kregen:

Titel van diploma staat niet letterlijk op de lijst, daarom voldoet het niet aan de eisen.

jverhaaf
Berichten: 0
Lid geworden op: 27 sep 2010 20:06

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door jverhaaf »

Wij zijn ook de dupe van fraude door gastouderbureau De Appelbloesem.
Zoals het nu lijkt moeten wij 16.000 euro over 2008 terug betalen ook een bezwaarschrift in gediend maar afgewezen.
We zitten al krap bij kas heb je ook nog deze ellende er bij.
Tegenwoordig is het heel normaal om aan de deur of via de telefoon een poot uitgedraaid te worden. Laten ze in Den Haag daar eens boven op gaan zitten in plaats de gemakkelijke weg te kiezen en het bij de onwetende burger op te eisen.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Sorry hoor,

maar als burger heb je onderzoeksplicht/ recht.
Je hebt ook al burger nog een woord te kennen en dat heet nee.

Internet staat vol met waarschuwingen, maar weer de put pas weer dempen als het kalf is verdronken.
Nogmaals, ik vind het heel erg, maar wat is er mis om zelf je kind op te voeden, noem me maar ouderwets en nee, ik ben nog geen 60 jaar.

Aan de deur kan je nee zeggen en de telefoon kan je op de haak gooien, is toch niets echt moeilijks aan? Anders heb je het bel me niet register en ik heb een stikker, aan de deur wordt niet gekocht. Goede zogenaamde doelen, doe ik niet aan en ik voel me daar ook niet schuldig over.

Nee, nee en nog eens nee!

Je kiest tenslotte ook samen voor kinderen, wat is er mis met het opvoeden van, hun eerste stapjes zien?
Ga er maar verder niet over door, want anders kom ik aanvallend over.

Uiteindelijk ben je als ouder de eind verantwoordelijke en als dit je al hoog zit, wacht maar af tot ze hun eigen mobiel krijgen!
Het leven draait niet alleen om geld. Kleine kinderen, kleine zorgen, en die zorgen groeien met de jaren. Dit is nog helemaal niets.

m-j
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 sep 2010 17:54

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door m-j »

Zit iemand te wachten op dit soort loze berichten?

marcf
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 sep 2010 21:29

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door marcf »

Ook ik heb een aanslag ontvangen van 11.400,- euro!over het jaar 2008.
Alles volgens de regels gedaan,via de Appelbloesem.
Echt niet te geloven,je denkt alles goed geregeld te hebben en dan dit!!
Een telefoontje met de belastingdienst was ook "geweldig":
De persoon die me te woord stond had geen enkel begrip voor de situatie en viel me in de rede met de mededeling (letterlijk): dat ik op moest houden met verhaaljes vertellen en als ik niet kon betalen er beslag gelegd zou worden!

LEUKER KUNNEN WE HET NIET MAKEN........WEL MAKKELIJKER!!!!!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen, u moet als u iets wilt bereiken hier niet alleen schrijven en klagen maar de handen ineen slaan om samen een gebalde vuist te maken en gezamenlijk naar de bestuursrechter stappen alsmede uw verweer zelf voeren en u beroepen op handelingen tengoedetrouw dan wordt u ontzien en anders niet. Laat u zich niet van uw stuk brengen door ene tennis of wie dan ook maar doe en scoor, het is uw recht.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

Sorry Troubleshooter,
Ik denk dat "handen in eenslaan" en " samen sterk" niet de oplossing is....
Ik zou me hier heel graag voor iedereen in verdiepen maar ben bang dat de stapel te hoog wordt. Iedere zaak staat op zich. Iedereen moet kijken wat er bij hem of haar aan schort en dat dan alsnog bij onze vrienden van de belastingdienst aanleveren. Teken bezwaar aan en vraag uitstel van betaling. Vraag wat ze willen, in briefvorm. Zolang je communiceert hoef je niet te betalen. Ga in overleg!
T

peeltje
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 jun 2008 10:46

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door peeltje »

Het enige juíste advies , theaschaap!!!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

@Theaschaap, ik geeft slechts advies. Individueel heeft de belastingdienst geen keuze anders dan het terugvorderen der openstaande bedragen. Ze handelt hierin conform de wetgeving. Zaken ter goeder trouw zijn in deze aan de bestuursrechter en niet aan de belastingdienst. De belastingdienst stel de mogelijkheid tot het instellen van een beroepsprocedure open na het afwijzen van het bezwaarschrift. Deze beroepsprocedure loopt hoe dan ook of individueel dan wel gezamenlijk via de sector bestuursrecht en anders is het niet.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

Wederom ben ik het niet met je eens........

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

@theaschaap: Dat is uw goed recht. Ik distantieer mij voorts van dit onderwerp, rest mij allen heel veel sterkte en vooral succes toe te wensen.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

strak plan en hartelijk dank!

Gesloten