LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslag kinderopvang

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door flits75 »

En hoe kan ik weten of die "administratiekantoortjes" wel te vertrouwen zijn? Ik durf niemand meer te vertrouwen en daar baal ik van!!!

Informant-BD
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:49

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door Informant-BD »

http://www.toeslagen.nl/particulier/kin ... 09-24.html

Op deze website vind u alle benodigde gegevens waarmee u in bezwaar of beroep kunt gaan.

van den Akker
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:50

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door van den Akker »

Ik pas op mijn 2 kleinkinderen samen met mijn man.
Dit vinden we allebei geweldig en eigenlijk willen we hiervoor geen toeslag.
Maar de wet geeft het aan dat wij daar recht op hebben, dus...

Nu hoorde ik van het gastouderburo "Viaviela" uit Beek en Donk (N.br)
dat zij gewoon niet weten wat ze met het geld moeten doen wat ze van de balasting krijgen. De direkteur (M.V.) heeft gigantische huizen gekocht en je wilt niet weten van hij van gekkigheid moet doen. Half Beek en Donk heeft hij opgekocht!!
Hij zegt zelf ook: ik kan alles kopen wat ik wil. Dit geld krijg ik noot meer op.
Hij is 32 jaar!!!
Het huis waarin hij nu woont is een "kasteel" en helemaal onderkeldert. Hij neemt iedereen (Familie en vrienden) mee op vakantie omdat hij anders niet weet hoe hij het geld op moet krijgen.
Ook in Zwitserland heeft hij al diverse huizen gekocht.

Is dit de bedoeling van de gastouder-buro`s. Dat zij al het geld opstrijken?
Waarom kunnen ouders dit niet zelf regelen?
Als de gastouder-buro`s stoppen, dan blijft er genoeg geld over en hoeft er hierop niet bezuinigd te worden!!
Nu gaat al het geld naar die buro`s.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

Het blijft altijd de vraag of iemand te vertrouwen is. Vraag in de omgeving naar ervaringen. Vraag offerte op. Als iemand 100 euro per uur vraagt of meer kun je nog even verder kijken. Als iemand 20 euro of minder vraagt ZOU ik even verder kijken. Er zijn genoeg administratiekantoren die voor een goede prijs goede diensten aanbieden.
T

maren-hessel
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 sep 2010 13:36

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door maren-hessel »

Hoi,

Heb de uitzending gezien en de bedragen gehoord, daar valt dat van ons bij in het niet. Maar het is niet alleen de " Appelbloesem ", wij hebben deze problemen met gast ouderbureau KINOP.

Zijn hierover met ze in gesprek geweest, en ja ze gaven de fouten toe. Er is zelfs een overeenkomst ondertekend tot terugbetaling van de kosten, ongeveer €5000.

Maar nu, binnen 1 week kregen wij een schrijven dat er geen gehoor werd gegeven aan deze overeenkomst omdat men zich bedreigt en geintimideerd voelden. Verder werd per onmiddelijke ingang de oppas VERBODEN bij ons op te passen, dit tegen een boete van €1000 per overtreding.

Op naar een advocaat..... Deze kreeg uiteindelijk te horen dat mochten wij ook maar enige proceduren tegen de KINOP aanvangen, alle kosten ,verliezen etc. op ONS zouden worden verhaald. O,ja daar werden we ook vast voor aansprakelijk gesteld.

Lang leven de witte boorden criminaliteit.

aggie83
Berichten: 0
Lid geworden op: 22 sep 2010 19:02

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door aggie83 »

Beste ouders/gedupeerden,

Speciaal voor de uitzending over problemen met de Kinderopvangtoeslag heb ik een account aangemaakt. Zelf ben ik geen ouder/gedupeerde, maar als assistent-accountant met clienten in de kinderopvang wel zeer bekend met de materie. Wat ik zag in de uitzending is echt ongelofelijk! Ik zou, net als Thea Schaap al deed in dit forum, iedereen die problemen heeft op het hart willen drukken naar een financieel adviseur, administratie- of accountantskantoor te gaan. Zij kennen de materie, de problemen bij de Belastingdienst en weten hoe je een adequaat bezwaarschrift opstelt!

Heel veel succes..

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Sla de handen ineen mensen en bal uw buisten. U komt op deze wijze buiten eigen schuld in problemen waar u niet om hebt gevraagd. Appelbloesem is niet meer en de belastingdienst buteerde de terugvordering aan u en daar kunt u helemaal niets aan doen. Nog niet ten minste!

Ik zal op voorhand even een mogelijke procedure uitleggen.
Maak er een collectieve zaak van en stap naar de rechter.
U was allen ten goeder trouw en daar is de rechter kort en bondig is.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door tennis »

troubleshooter schreef:Sla de handen ineen mensen en bal uw buisten. U komt op deze wijze buiten eigen schuld in problemen waar u niet om hebt gevraagd. Appelbloesem is niet meer en de belastingdienst buteerde de terugvordering aan u en daar kunt u helemaal niets aan doen. Nog niet ten minste!

Ik zal op voorhand even een mogelijke procedure uitleggen.
Maak er een collectieve zaak van en stap naar de rechter.
U was allen ten goeder trouw en daar is de rechter kort en bondig is.
Breng gedupeerde mensen niet weer op een verkeerd pad, met jou stellingen!

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door graanvaarder »

tennis heeft gelijk lees de topics van aandelenlease gezamenlijk procederen heeft geen enkel nut tegen de belastingdienst. Een ieder heeft wel wat vergeten in zijn/haar aangifte.

Bovendien een advocaat die zich aanmeldt op een oproep doet het ook niet voor niets en ziet het grote geld alweer een stichting oprichten.

Trap er niet in.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

Alsjeblieft Troubleshooter, we hebben niets aan stemmingmakerij.
Daarbij begrijp ik nu al niet waar je het over hebt; laten we gewoon Nederlands blijven praten.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ach Thea, jij doet je naam eer aan.
Maar het was als hint bedoeld. Zoeken jullie het verder maar lekker zelf uit.
Ik dach alleen goed te doen u op het goede spoor te zetten maar als dat op deze wijze wordt beloond bedank ik hartelijk. Ik heb het niet over een advocaat gehad toch? Hebben jullie ook niet nodig.
Gegroet.

Mireille AC
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 sep 2010 14:33

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door Mireille AC »

Ook wij hebben een beschikking gehad van de belastingdienst; gelukkig " maar" 1400 euro. Gastouderbureau Darkom (bestaat nu niet meer) vertelde ons in 2007 dat we met terugwerkende kracht de opvanguren terug konden krijgen (Opa en Oma passen al jaren op). Dit hebben wij gedaan. Nu krijgen we dus een beschikking omdat de verklaring van goed gedrag pas in augustus 2007 binnen is gekomen (moment dat wij ons aanmelden bij Darkom). Van januari tot augustus moeten we nu dus terugbetalen. Darkom heeft ons hierover dus verkeerd voorgelicht; die verklaring was geen enkel probleem; wel dus!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Toch is het van belang dat u zich schaard tot de grote menigte als die er nog komt
17oo euro in ook niet niks.
Al zal het alleen uit solidariteit zijn.

theaschaap
Berichten: 0
Lid geworden op: 21 sep 2010 19:35

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door theaschaap »

Wat ik me ook nog even afvraag: is er iemand die reageert op de brieven van de belastingdienst? Met vragen om oplossingen of verklaringen?
Het blijft een organisatie van mensen. Vergeet niet dat ook zij fouten kunnen maken en die, soms zelfs MET excuses, kunnen herzien. Blijf communiceren.....!
T

audreyhelen
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:06

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door audreyhelen »

Het leek allemaal zo mooi.... maar nu is het een nachtmerrie van ruim 8000 euro.
Ook wij waren in zee gegaan met de Appelbloesem.
Wij krijgen van de belastingdienst geen verklaring, dat zou op de beschikking staan.... nou bij ons dus niet.
En de regeling die wij aangeboden kregen; 2008 en 2009 samen genomen dan 'mogen' we zo'n 500 euro per maand gaan betalen 24 maanden lang. Ik heb aan het eind van de maand nog wel een stukje salaris over, maar geen 500 euro :-(

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Appelbloesem heeft mooi weer gespeeld en nu moeten de belanghebbenden daarvoor boeten. Onterecht vindt ik maar goed mensen het is gebeurd. Hoe pak je dit aan? Wetsartikelen treft u in deze.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Wet%20 ... ng.html#47

Ik wens allen heel veel sterkte en succes.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

van den Akker schreef:Ik pas op mijn 2 kleinkinderen samen met mijn man.
Dit vinden we allebei geweldig en eigenlijk willen we hiervoor geen toeslag.
Maar de wet geeft het aan dat wij daar recht op hebben, dus...

Nu hoorde ik van het gastouderburo "Viaviela" uit Beek en Donk (N.br)
dat zij gewoon niet weten wat ze met het geld moeten doen wat ze van de balasting krijgen. De direkteur (M.V.) heeft gigantische huizen gekocht en je wilt niet weten van hij van gekkigheid moet doen. Half Beek en Donk heeft hij opgekocht!!
Hij zegt zelf ook: ik kan alles kopen wat ik wil. Dit geld krijg ik noot meer op.
Hij is 32 jaar!!!
Het huis waarin hij nu woont is een "kasteel" en helemaal onderkeldert. Hij neemt iedereen (Familie en vrienden) mee op vakantie omdat hij anders niet weet hoe hij het geld op moet krijgen.
Ook in Zwitserland heeft hij al diverse huizen gekocht.

Is dit de bedoeling van de gastouder-buro`s. Dat zij al het geld opstrijken?
Waarom kunnen ouders dit niet zelf regelen?
Als de gastouder-buro`s stoppen, dan blijft er genoeg geld over en hoeft er hierop niet bezuinigd te worden!!
Nu gaat al het geld naar die buro`s.
U slaat de spijker op zijn kop. In mijn ogen is het sowieso al een vorm van normvervaging en culterele achteruitgang dat groot ouders betaald moeten worden om op de klein kinderen te passen. Die flauwekul moet mijns inziens zsm stoppen dan behoeft er niet bezuingid te worden op kinderopvang

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

FiscaalJurist schreef:
van den Akker schreef:Ik pas op mijn 2 kleinkinderen samen met mijn man.
Dit vinden we allebei geweldig en eigenlijk willen we hiervoor geen toeslag.
Maar de wet geeft het aan dat wij daar recht op hebben, dus...

Nu hoorde ik van het gastouderburo "Viaviela" uit Beek en Donk (N.br)
dat zij gewoon niet weten wat ze met het geld moeten doen wat ze van de balasting krijgen. De direkteur (M.V.) heeft gigantische huizen gekocht en je wilt niet weten van hij van gekkigheid moet doen. Half Beek en Donk heeft hij opgekocht!!
Hij zegt zelf ook: ik kan alles kopen wat ik wil. Dit geld krijg ik noot meer op.
Hij is 32 jaar!!!
Het huis waarin hij nu woont is een "kasteel" en helemaal onderkeldert. Hij neemt iedereen (Familie en vrienden) mee op vakantie omdat hij anders niet weet hoe hij het geld op moet krijgen.
Ook in Zwitserland heeft hij al diverse huizen gekocht.

Is dit de bedoeling van de gastouder-buro`s. Dat zij al het geld opstrijken?
Waarom kunnen ouders dit niet zelf regelen?
Als de gastouder-buro`s stoppen, dan blijft er genoeg geld over en hoeft er hierop niet bezuinigd te worden!!
Nu gaat al het geld naar die buro`s.
U slaat de spijker op zijn kop. In mijn ogen is het sowieso al een vorm van normvervaging en culterele achteruitgang dat groot ouders betaald moeten worden om op de klein kinderen te passen. Die flauwekul moet mijns inziens zsm stoppen dan behoeft er niet bezuinigd te worden op kinderopvang
Die gastouders bureau's hebben ingespeeld op de hebzucht van mensen en hebben vaak de centjes in de knip gestoken

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door flits75 »

Die gastouders bureau's hebben ingespeeld op de hebzucht van mensen en hebben vaak de centjes in de knip gestoken


Ik vind daarin onze belastingen en tegemoetkomingen ook heel onduidelijk. Als ik recht op geld heb (vanwege wetgeving) vraag ik het ook aan, net als iedereen denk ik. Deze topic is niet op mij van toepassing maar wat ik zeggen wil. Achteraf een terugvordering krijgen over, ook nog eens, verschillende jaren is traag werk van de belastingdienst en een hele zure appel voor de mensen met deze blauwe envelope. Ik hoop echt dat het voor iedereen opgelost kan worden.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Toeslag kinderopvang

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

flits75 schreef:Die gastouders bureau's hebben ingespeeld op de hebzucht van mensen en hebben vaak de centjes in de knip gestoken


Ik vind daarin onze belastingen en tegemoetkomingen ook heel onduidelijk. Als ik recht op geld heb (vanwege wetgeving) vraag ik het ook aan, net als iedereen denk ik.
Tja, das de mentaliteit van de Hollander. Alles willen. Vind ik prima hoor, wel grappig dat 1,5 miljoen stemmers op de PVV hebben gestemd omdat buitenlanders dat ook willen als ze hier zijn. Uiteraard heeft de autochtoon meer recht om alles te melken dan de allochtoon, zal dan wel de redenering zijn.

Dat uiteindelijk iedereen en dus ook de "ik heb er recht op mensen" de rekening betalen door de huidig noodzakelijke ombuigingen van de regering gaat er blijkbaar niet in.

Uiteraard zijn degenen (links/christelijke partijen) die dit monstrum geschapen hebben het meeste schuldig in mijn ogen. Hebzucht is immers menselijk niet waar

Gesloten