LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trage computers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Trage computers

Ongelezen bericht door Radar »

Als je snel iets wil opzoeken is niets zo vervelend als een trage computer. Is uw computer na verloop van tijd ook langzamer geworden? Dan is het tijd voor een grote schoonmaak.

Computerdeskundige Joran Polak legt uit hoe u dat het beste kunt aanpakken. Volgens hem zijn er een paar simpele oplossingen om een computer op te schonen en sneller te maken.

Maandag 31 januari in Radar

spoekie999
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:23

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door spoekie999 »

Jammer dat ook hier niet verteld werd welke opstart programmas je kunt verwijderen. Misschien moet daar eens wat meer aandacht aan besteed worden. Verder heb ik één tip wel kunnen gebruiken: dank daarvoor.

hasjish
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2011 19:31

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door hasjish »

waardeloze tips. misschien handig om de tips voor te doen op een Nederlandse pc en Windows 7. Dat is toch meer van deze tijd.
Als je pc langzaam opstart heeft het geen nut om processen in de taak manager af te sluiten, ze zullen immers altijd weer opstarten. Beter ga je naar: start/uitvoeren/msconfig en vink je in het tabblad opstarten onbelangrijke programma's uit. Ook kun je een heleboel services uitvinken.

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Ik heb de tips opgevolgd resultaat het register is in de war veel problemen
bij het opstarten. Ik vind de Tros maar een rare provider.

Ik ga Alice maar eens proberen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door tennis »

lazy-lois schreef:Ik heb de tips opgevolgd resultaat het register is in de war veel problemen
bij het opstarten. Ik vind de Tros maar een rare provider.

Ik ga Alice maar eens proberen.
Je hebt volkomen gelijk! :wink:

privo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:26

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door privo »

voor alle leken onderons kijk bij: onderhoud

www.pcleek.com
succes

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door sephora30 »

1 tip heb ik opgevolgd, nou.....ik merk er helemaal niks van.
Hij is echt niet sneller ofzo :roll:

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door lazy-lois »

@tennis

Het is me gelukt om de PC iets sneller te krijgen. Het heeft me uren
gekost om dat kreng weer in het gareel te krijgen :wink:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door tennis »

lazy-lois schreef:@tennis

Het is me gelukt om de PC iets sneller te krijgen. Het heeft me uren
gekost om dat kreng weer in het gareel te krijgen :wink:

Heel fijn, dan hoef je ook niet van provider te wisselen! :wink:

Hier nog een link voor help:

http://www.schoonepc.nl/

lazy-lois
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 aug 2010 01:26

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door lazy-lois »

Bedankt voor de tip tennis :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door BBCS »

Soms kun je beter van je persoonlijke gegevens een backup maken en Windows opnieuw installeren.

Na 5 uur heb je de computer weer compleet herinstalleert, terwijl je soms 6 uur bezig bent om de boel op te schonen en dat de computer nog niet lekker loopt.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Vraag aan BBCS: ik heb eens Windows XP opnieuw geïnstalleerd en was al m'n gegevens kwijt o.a. e-mail adressenboek.

Kan je mij uitleggen hoe je een back up van persoonlijk egegevens zoals e-mail adressen maakt?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door Dirkie »

Eindelijk een gratis programma die zichtbaar resultaat oplevert
Even gekeken naar de website. Behalve dat de werking van het geheel niet echt duidelijk is zag ik dit staan bij de FAQ:
Q: Do I have to be connected to the Internet to use Soluto Beta?

A: Yes. In order for Soluto Beta to work properly, you must be connected to the Internet. Every action executed by every user of the boot feature is gathered anonymously into the PCGenome database. In turn, Soluto Beta uses the information contained in the PCGenome to generate its advice about applications and services, its community statistics, and its recommendations. You must be connected to the Internet to retrieve the most up-to-date information from the PCGenome servers.
Hoezo gratis. Het lijkt wel of hun werk het verzamelen van gegevens is........
Toch maar niet doen ?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door tennis »

Dirkie schreef:Hoezo gratis. Het lijkt wel of hun werk het verzamelen van gegevens is........
Toch maar niet doen ?
Er zijn zoveel Nederlandstalige opschoon programma's, dat je niet een Engelstalige moet gebruiken, vooral als je de taal niet machtig bent.
Voor mij, heeft het vermelden en plaatsen van deze link een andere achtergrond, als het melden van een advies/tip! :?:

goldlabel
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2009 23:37

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door goldlabel »

Hallo Allemaal,

Veel van de tips in de uitzending zijn waardeloos defragmenteren is niet nodig want je merkt er toch niets van net als de rest van die tips trouwens, wat wel werkt is inderdaad bij msconfig opstart programma`s zoals update programma`s uitzetten, je kan dit ongestraft doen want klopt er iets niet zet je het gewoon weer aan.
maar het belangrijkste van de vertraging is toch wel (en ja hier is hij weer) de update`s van windows als je deze direct uitzet zet je zien dat de pc veeeeel langer goed blijft.
Opschoon programma`s, de meeste zijn gewoon geld klop programma`s je betaald ervoor maar krijg er niets voor terug en soms zelf een pc die nog slechter draait als voorheen.

ftimmers12
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2011 20:02

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door ftimmers12 »

Ik had ook een trage computer. Maar dankzij een aantal goede tips gaat hij een stuk sneller.
Via de website: trage computer & oplossingen werden me verschillende factoren uitgelegd en vond ik een aantal instructies om de pc op te schonen. Vandaar dat ik deze site met jullie wil delen.

Johanwillem
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2011 15:18

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door Johanwillem »

Op deze pagina wordt wel aardig uitgelegd hoe je opstartprogramma's uitschakelt door msconfig. Mijn computer gaat daardoor een stuk sneller. Maak je computer sneller met msconfig

Niet alle tips zijn waardeloos, hoor. Extra geheugen doet het altijd goed. Maar het maakt niet zoveel uit hoeveel software je geïnstalleerd hebt, zolang ze maar niet bij opstarten geladen worden. Veel virusscanners geven om de haverklap een totale scan, maar dat kun je ook uitzetten of handmatig doen.

Succes!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Johanwillem schreef:Op deze pagina wordt wel aardig uitgelegd hoe je opstartprogramma's uitschakelt door msconfig. Mijn computer gaat daardoor een stuk sneller. Maak je computer sneller met msconfig

Niet alle tips zijn waardeloos, hoor. Extra geheugen doet het altijd goed. Maar het maakt niet zoveel uit hoeveel software je geïnstalleerd hebt, zolang ze maar niet bij opstarten geladen worden. Veel virusscanners geven om de haverklap een totale scan, maar dat kun je ook uitzetten of handmatig doen.

Succes!

msconfig is alleen voor het opstarten niet voor de rest.

Wil je echt eens de bezem er door heen halen met en zonder hulpmiddelen. ?

http://www.schoonepc.nl

s6 ermee:

Edit: zie dat de link al was genoemd door een voormalig lid

Digitalwater
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 aug 2011 15:19

Re: Trage computers

Ongelezen bericht door Digitalwater »

kan aan beide liggen.

Defragmenteren heeft zeker zin.
Daarnaast ook geregeld je internetgeschiedenis wissen, en je internet cookies.

Makkelijk programma dat ik daarvoor gebruik is Easy Cleaner.

Gesloten