LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bontkragen vaak echt

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

Wasbeerhondje schreef:Wat vleeseten betreft dat is juist de oorzaak van al het kwaad, als er dieren worden gebruikt voor consumptie is er altijd leed. Daarom om dit allemaal voor te zijn ben ik gestopt met het consumeren van dierlijke producten. Er is zoveel grens- en regeloverschrijdend gedrag jegens dieren achter de gesloten deuren van de dierenindustrie dat je onwetend bent over wat er werkelijk gebeurd is met het dier dat achter het stukje vlees op je bord schuilt.

Zolang als er slachthuizen bestaan zullen er slagvelden zijn heeft Tolstoi gezegd en dat zijn de verbanden die hij gezien heeft waar velen van ons ook eens bewust van moeten worden, alles hangt met alles samen.
Kanita schreef:Het gaat hier om de bontkragen en het dragen van bont. Jouw mening en leefwijze met betrekking tot vlees en de vleesindustrie is de jouwe.

Ik vind het prima dat vegetariërs, veganisten en pescotariërs eten wat zij willen eten. Enkel, zelfs bij de transport van biologische groenten gaan er onschuldige diertjes dood (platgereden dieren op de snelweg, op het boerenland, insecten etc).
Ik bleef ontopic want ik volg de discussie en die gaat over het veroordelen van bontdracht terwijl diezelfde veroordeler van bont, leer draagt en vlees eet. Dat wordt hypocriet gevonden vervolgens kom je met retoriek over insecten en doodgereden dieren langs de weg, dat is het puur afzeiken van iemand.

Vleesconsumptie is
het moedwillig meedoen aan een zieke industrie en die dode insecten of doodgereden dieren omdat een vegetariër groentes en fruit wil eten en er door het transport van dat voedsel er ook dierendoden vallen is spijkers op laag water zoeken.

Dat is hetzelfde als roepen: "Ben je een Vegetariër? O dan laat je de muggen in je slaapkamer zeker ook in leven als je gaat slapen? Hahaha" stomme opmerkingen van nog dommere mensen, gelukkig ben ik zo mondig geworden dat ik dat soort lui vierkant in de vegetarische pan hak.

De vleesconsumeerder is
juist verantwoordelijk voor enorm veel leed, ook in Nederland, de beelden van wrakke en zieke halfdode dieren van het godzijdank failliete "Friesland Vlees", voor jouw Kiloknaller staan me nog kraakhelder op het netvlies.

Wereldwijd worden de regenwouden omgetrokken om Soja, mais en granen te telen als voer voor vee.

Er ontstaat enorme landerosie door de kaalkap en de uitputting van woudgrond door de verbouwing van veeleisend veevoer.

Het niet inheemse vee vreet de planeet kaal en laat niets meer over voor de wel inheemse dieren, desertificatie slaat grootschalig toe door het scherpgrazende en scherphoevige vee.

De uitstoot van al het vervoer van voedsel voor vee vervuilt.

Het vervoer
van vee van hot naar her vervuilt.

De veestapel wereldwijd is verantwoordelijk voor methaanuitstoot die vele malen opwarmender is voor de Aarde dan de uitstoot van voertuigen, de ammoniak die vrijkomt uit de urine van dat vee is zeer schadelijk voor het grondwater.

Een vegetariër
in een Hummer is schoner voor het milieu dan een vleesconsumeerder op de fiets.

De productielijnen die vlees produceren vervuilen.

Acht procent van de dieren leeft nog tijdens het slachtproces omdat de dodingmethoden in dat percentage falen.

De armoede
en honger(dood) van mensen die hun wouden en land kwijtraken aan corrupte regeringen is enorm en neemt hand over hand toe.

De armoede van mensen die geen land kunnen betalen omdat de vleesboeren meer geld bieden voor land dan arme tuinbouwers kunnen ophoesten is oneerlijk.

De Vleesverpakkingsindustrie vervuilt.

De distributie
van al dat vlees naar de winkels is zeer vervuilend.

Het koelen van vlees vreet energie en vervuilt.

Vlees bederft zeer snel dus veel wordt weggegooid, zonde van al die ellende die er aan vooraf is gegaan.

Daarbij komt
dat vlees echt een killer is voor je gezondheid, voor je hart en hersenen, obesie is een sluipmoordenaar voor je gestel, welvaartsziekten worden grotendeels veroorzaakt door vleesconsumptie.

Het gebit
van de mens is het gebit van een herbivoor die op een bepaald moment in de geschiedenis is gaan aaseten omdat het te koud was om vruchten en groen voedsel te verbouwen of te vinden, zo heeft de mens helaas zijn smaak naar vlees ontwikkeld.

Als wij als menselijk collectief zo door blijven gaan met deze foutieve consumptie dan hebben we binnenkort twee tot meerdere Aardes nodig met deze wereldbevolking die maar blijft groeien, als men collectief zou overschakelen op groenten en fruit dan hebben we voor deze wereldbevolking een stuk land nodig ter grootte van slechts de provincie Noord Holland.

Het land
raakt op, het drinkwater raakt op, grondstoffen om dit consumptiepatroon vol te houden of voor de onmogelijke uitbreiding raken op en daar ben jij met je "ik vind vlees lekker" allemaal verantwoordelijk voor.

Je beweert ook nog eens dat de vleesproductie nooit zal stoppen, nou die zal stoppen. Al is het niet goedschiks dan wel kwaadschiks, omdat de planeet en haar gehele ecosysteem kapotgaat door jouw zucht naar vlees.

Vlees is niet nodig voor de menselijke gezondheid, slechts de aanvulling van een B12 synthese op het vegetarische dieet volstaat om gezond te blijven als vegetariër/ veganist.

Je verhaal over Bont kan ik onderschrijven, ook de productie van Bont gaat samen met heel veel vervuiling en leed, de chemicaliën die voor de productie van bont en ook leer gebruikt worden stromen in de Derde Wereldlanden zo de grond in om in de rivieren, meren en zeeën terecht te komen.

Ook in westerse landen wordt er op het oppervlaktewater geloosd. Daardoor is o.a de visconsumptie ook een sluipmoordenaar, veel biologisch niet afbreekbare in vet oplosbare gifstoffen zitten in vissenvlees omdat de Zee een dumplaats is geworden voor gif.

De gifstoffen waarmee het bont bewerkt wordt zijn carcinogenen en tegenwoordig krijgen zelfs kleine kindjes al jassen met bontkragen.

De ellende
op deze wereld zou grotendeels voorbij zijn als wij zouden stoppen met onze bloeddorstige neigingen die beginnen met de Vleesconsumptie, nou jij weer.....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door dhc »

Kun je die beweringen van jou ook bewijzen?
Eén voorbeeld:
"De distributie van al dat vlees naar de winkels is zeer vervuilend"
Vervoer van vleesvervangende produkten is dus niet vervuilend?
Graag bewijs voor je redenatie. Kennelijk denk jij nog steeds dat er een vrachtwagen vol vlees naard ewinkel rijdt. Nooit gehoord van gekoeld, gecombineerd transport?

Ik weet alweer genoeg, je leidt aan tunnelvisie en je bijdrage heeft ook niet zoeveel met bontkragen te maken...deze discussie ontspoort.
Ik ga nog ff een BigMac halen:)

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

dhc schreef:Kun je die beweringen van jou ook bewijzen?
Eén voorbeeld:
"De distributie van al dat vlees naar de winkels is zeer vervuilend"
Vervoer van vleesvervangende produkten is dus niet vervuilend?
Graag bewijs voor je redenatie. Kennelijk denk jij nog steeds dat er een vrachtwagen vol vlees naard ewinkel rijdt. Nooit gehoord van gekoeld, gecombineerd transport?

Ik weet alweer genoeg, je leidt aan tunnelvisie en je bijdrage heeft ook niet zoeveel met bontkragen te maken...deze discussie ontspoort.
Ik ga nog ff een BigMac halen:)
Ik begrijp dat vleesconsumeerders zich aangevallen voelen door mijn repliek, omdat er aan de vrijheid van misconsumenten gemorreld wordt, zoals jij die blijkbaar vleestransporten doet en DAAROM preekt voor eigen parochie.

Een misconsument zou voor eeuwig door willen blijven gaan met zijn/haar destructieve consumptiegedrag. De pijn van andere levende wezens dan henzelf wordt onachtzaam door hen opzijgeschoven om het "lekker" en de "smaak" of economische belangen. Maar als een pedo aan je kind komt omdat hij of zij dat toevallig "lekker" vindt, dan schreeuw je moord en brand en terecht!

Als je de discussie rond vleesconsumptie hebt gevolgd de laatste jaren dan komen alle uitspraken die ik doe van andere bronnen dan mijzelf en zijn ze allang ronduit uitgemeten in allerlei media. Ik onderwijs mijzelf ermee en herhaal datgene dat plausibel genoeg is om herhaald te worden.

O.a. de Partij voor de Dieren heeft veel uitgezocht en veel autoriteiten op milieugebied onderkennen wat hier geschreven wordt, op welke planeet heb jij gezeten?

[Belediging verwijderd door de Moderator]

Er komt duidelijk naar voren dat bont alles met vleesconsumptie te maken heeft. Het is ook het vlees waar het om gaat, of wil je zeggen dat huid en vacht geen bedekking zijn van het kale vlees dat achterblijft na het villen van een hulpeloos dier?

Je moet daarvoor het geduld dat jou blijkbaar ontbreekt, opbrengen om de rest van de bijdragen te lezen hier, want de parallel met vleesconsumptie is al getrokken voordat ik met mijn bijdrage kwam.

De parallel is
dat mensen die commentaar hebben op Bontdragers zelf vaak wel leer dragen en vlees eten en dat dit als hypocriet ervaren wordt door bontdragers.

Mijn antwoord hierop
is dat de consumptie van vlees het overgrote deel van de wereldse ellende veroorzaakt die wij meemaken en zien.

Ga jij die
hamburger maar eten, want jij kijkt niet verder dan die hamburger groot is.

Overigens doe je aan cherrypicking want je pakt er een aantal punten uit die jou goed uitkomen maar negeert de rest, succes ermee!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door dhc »

Voor jou gemoedsrust; ik heb geen link met de vleesindustrie...

[belediging verwijderd door de Moderator]

En ik wil best op elk punt uit jouw bijdrage reageren en ze stuk voor stuk onderuit halen, dat doe ik niet. Je zou daar niet tegen kunne, en zakdoekjes nodig hebben.

Zo, nu tijd voor een biefstuk!

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door bianca82 »

bontkragen ging het over niet vlees concumptie dus ben met je oneens dat je ontopic bleef.

dus laten we weer ontopic gaan...

en maak een apart topic aan voor deze discussie

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd het ging om bontkragen en niet om mensen die vlees eten en weet ik veel wat.
ik heb ook zo'n jas gekocht,ja je zult haast wel moeten want je wordt er mee doorgegooid...
ik heb ook nog een jas daar zitten veren in?mag dat wel?
en een wollen jas...zo kan je overal wat achter zoeken...
de mijne is nep...gelukkig! ik heb een test gedaan...en het stond op het label..

zoals bianca en dhc zeggen....laten we het weer over bontkragen hebben en niet over vegetariers...

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

dhc schreef:Voor jou gemoedsrust; ik heb geen link met de vleesindustrie...

[belediging verwijderd door de Moderator]

En ik wil best op elk punt uit jouw bijdrage reageren en ze stuk voor stuk onderuit halen, dat doe ik niet. Je zou daar niet tegen kunne, en zakdoekjes nodig hebben.

Zo, nu tijd voor een biefstuk!
Ad Hominem , die zgn. argumenten die je nu gebruikt om een Vegetariër of Veganist onderuit te halen zijn invalide. Geitenwollensokken zijn dierlijke producten en daar onthouden wij ons van, wanneer dringt dat nu eens tot je door!

Het zou juist goed zijn als je met valide tegenargumenten zou komen die mij en andere Vega's op andere gedachten zouden kunnen brengen, feit is dat die argumenten onvindbaar zijn. Ik zou ze best van je willen vernemen, nu kom je met simpele retorische trucjes. Hoe wil je serieus genomen worden als jij je er met allerlei Jantjes van Leiden af probeert te maken, beetje sneu.

Nou kom op met dat onderuit halen, ik ben heel benieuwd!

Wat betreft
de verdere reacties boven mij, Bont heeft alles met vlees te maken, bont is vlees, de huid komt namelijk mee en wat is huid? Wat blijft erover na de anale elektrocutie van een dier en het afstropen van de huid met vacht waarbij veel dieren wakker worden uit hun verdoving van elektrocutie? Juist het vlees van het dier, het naakte spierweefsel en extreem lijden door het bewust meemaken van het fileren van de vacht.

Mensen zoals wij die iemand aanspreken op zijn of haar bontdracht worden vaak geconfronteerd met het tegenargument "Je eet toch ook vlees?" Neen iemand die tegen Bontdracht demonstreert en voor het recht op lijfsbehoud van dieren is die onthoud zich van de consumptie van dierlijke produkten, als wij met leer lopen en we spreken iemand aan op Zijn/Haar Bontdracht dan worden we ongeloofwaardig geacht. Dus de link van Vleesconsumptie, Lederdracht en het dragen van Bont wordt keer op keer door nota bene de Bontdragers zelf gemaakt.

Ik doe mee aan vele discussies over allerlei zaken die betrekking hebben op dierenrechten en ben o.a. Moderator van http://amnestyforanimals.hyves.nl/ en doe nu ook mee aan de discussie over Bont bij de Vara op http://blikvoer.vara.nl/Onderwerp.aspx? ... =45&page=3

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door dhc »

Ik doe mee aan vele discussies over allerlei zaken die betrekking hebben op dierenrechten en ben o.a. Moderator....
daar was ik al bang voor...met dat soort gasten voer ik geen discussie meer...vechten tegen de bierkaai...
Ga de politiek in zou ik zeggen...
Mazzel!

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

dhc schreef:
Ik doe mee aan vele discussies over allerlei zaken die betrekking hebben op dierenrechten en ben o.a. Moderator....
daar was ik al bang voor...met dat soort gasten voer ik geen discussie meer...vechten tegen de bierkaai...
Ga de politiek in zou ik zeggen...
Mazzel!

Jammer dat je het zo snel opgeeft nu ga ik echt mij zakboekjes pakken, verdrietig hoor.....


NB: Afzeiken is ongewenst, helaas begon jij ermee. Ik wens je oprecht het allerbeste en denk nog eens na over de argumenten die wij hebben om voor dieren op te komen.

Ik ben
overigens zo'n felle debatteerder geworden omdat mensen Vegetariërs met slechte argumenten proberen onderuit te halen.

In het begin
van mijn keuze om Vegetariër te zijn stond ik vaak en velen Vega's met mij met de mond vol tanden. Maar ben nu zo goed geworden in het debatteren met mensen die met valse retoriek komen, dat zij direct door de mand vallen. Het is namelijk zo dat alle argumenten van Vleesconsumeerders en Bontdragers voort komen uit de onwetendheid over welke enorme ellende achter de dierlijke produkten schuilgaat die zij dragen zoals Bont en consumeren zoals Vlees.

Wil ik nog iets
Poneren hier, het argument dat het dier toch al dood is als er bont of vlees wordt gemaakt en dat het daarom legitiem zou zijn is een omgekeerde redenering. Een dier wordt juist doodgemaakt alvorens er een produkt volgt, dat is logisch.

Dat de winkels volhangen met Bont komt door het marktmechanisme van Vraag en Aanbod, als jij iets maakt wat niemand wil dan stop je met produceren, zo is het ook met Bont als niemand het wil dan verdwijnt het uit de schappen.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door bianca82 »

nogmaals wasbeerhondje..
maak een ander topic aan.

leuk dat je een steven heb en dat je een mod ben
maar als mod zijnde weet je ook dat dit wel offtopic is.. + uitdagen

het gaat over het wel echt of niet echt zijnde van de kragen niet over het wel en wee van slachtdieren en vleesconsumtie

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

bianca82 schreef:nogmaals wasbeerhondje..
maak een ander topic aan.

leuk dat je een steven heb en dat je een mod ben
maar als mod zijnde weet je ook dat dit wel offtopic is.. + uitdagen

het gaat over het wel echt of niet echt zijnde van de kragen niet over het wel en wee van slachtdieren en vleesconsumtie
@Bianca houd jij op met je goedkope retoriek, ik zeg en schrijf wat ik wil en ben ontopic dat jij met je beperkte gezichtsvermogen dat ontkent is jouw probleem.

Ik zal je uitleggen waar de verbanden liggen:

Bontkragen zijn ook afkomstig van geslachte dieren, het mes erin betekent bij een bontproducerend dier dat je bezig bent met het slachten van het dier. Dit topic leent zich uitstekend om aan te tonen dat alles dat wij dieren aandoen afkomstig van een grondbeginsel en dat is het dier te ontdoen van zijn lichaamsdelen voor menselijk gebruik, dat is een kwaad waar wij zonder kunnen.

Een en een is twee, word een keer wakker.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik ben heel wakker
en op dit moment ben je gewoon aan het beledigen, jij kent mij niet dus kan jij ook niet over mij oordelen

wat ik je wel kan melden is dat ik op de meldingsknop heb gedrukt omdat jij blijkbaar je niet aan de regels van dit forum wilt houden.

ik gaf meerdere malen aan dat je beter over vleesconcumtie een eigen topic kan maken, blijkbaar is dat aan dovemans oren.

want ja het zijn slachtdieren maar, alleen voor de vacht, de meeste vlees die men hier in nederland eet is van dieren waar alles vanopgaat (botten, huid enz) daar zit een wezelijk verschil in, ben er wel mee eens dat de huishouding van deze dieren ook in nederland te wensen overlaat.. maar gelukkig begint biologisch zeer in trek te raken (alleen nog niet zo veel als gewenst)

ik heb overigens geen moeite met vega's mijn beste vriendin is al jaren vegetarisch en is ook actief lid bij een actiegroep tegen proefdieren..

dat is de reden dat ik ook meld dat je een apart topic moet maken, als je topics gaat kapen om over vleesconcumptie te gaan praten en mensen gaat beledigen omdat jij van mening ben dat iedereen die wel eens vlees eet of leren schoenen dragen achtelijk of goedkoop is zal je veel mensen in het harnas jagen en daardoor luisteren ze helemaal niet meer. dus aub ontopic,

want voordat jij je spui ging spuien was dit een actief topic en nu durft men niet meer omdat ze bang zijn voor kapers zoals jij.

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

Met die activiteit hier valt het wel mee ik heb een aantal malen gekeken bij dit topic en de discussie was al vrijwel doodgebloed tot ik het weer leven inblies. Jij hebt mij niets op te dragen, ik mag reageren op een voorganger die over de vleesconsumptie begon en doodleuk verteld tegen bont te zijn maar wel graag vlees eet, waar zit het verschil? Dan zeg ik, er is geen enkel verschil of je nu een dier vermoord voor het vlees of voor het bont het is in beide gevallen hetzelfde en gewoon moord. Alhoewel en dat is dan weer typerend voor het opportunisme van de mens de juridische notificatie voor moord ontbreekt, dus wettelijk gezien is het geen moord, lekker makkelijk dat menselijke gemeet met twee maten..

Dat er daardoor reacties kwamen na mij waarin de verbanden tussen het een en ander ontkend worden, doet mij wederom reageren om de verbanden tussen het wettelijk toegestane doden van dieren voor de vleesconsumptie en de hier besproken Bontproductie aan te tonen.

Ik ben een actievoerder zowel op straat als op internet en Bontdragers beginnen ZELF altijd over vleesconsumptie en lederdracht bij diegenen die hen op hun verkeerde modekeuzen, namelijk Bontdracht aanspreken. Ik kan als persoon die geen dierlijke producten gebruikt geloofwaardig overkomen naar een Bontdrager toe vanwege de feiten die ik je opnoem.

Dat jij je beledigd voelt is jouw probleem, je komt zelf met niet terzake doende opmerkingen in plaats van inhoudelijke, het beste ermee!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door dhc »

denk nog eens na over de argumenten die wij hebben om voor dieren op te komen.
Nee.
En nu ga ik pitten, moet morgen vroeg op de markt zijn, daar staat een kraam waar ze lekkere gebraden kippetjes verkopen.Heerlijk!
Jij ook voor straks smakelijk eten, zo'n sojaburger is niet te versmaden....

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

er is geen enkel verschil of je nu een dier vermoord voor het vlees of voor het bont het is in beide gevallen hetzelfde en gewoon moord.
Dus een leeuw die een buffel aanvalt en op vreet is een moordenaar; moet ie maar plantjes gaan eten? :roll: nah...da's flauw.

Er is wel een wezenlijk verschil, een stier welke volkomen geconsumeerd wordt en zijn huid gebruikt wordt voor kleding is een gebruik wat al sinds mensenheugenis voor komt. Een dier voor de luxe doden is niet nodig (ivoor / bont) en derhalve stuit dat bij veel mensen op weerstand.

Ik heb begrip voor andersdenkenden, of dat nou vegetariers-, veganisten- of mensen die een ander geloof aanhouden-, zijn. Zodra zij menen dat hun manier van leven de juiste is en mij die opdringen is het begrip voorbij. Een "verhit" debat mag natuurlijk altijd.....

Wat het bont betreft: als er geen vraag meer is, komt er geen aanbod.

En we hebben in Nederland wetten, als die nou gewoon eens na geleefd zouden worden...... :?

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

Konden we maar weer met zijn allen actie voeren en al die mensen die bont dragen onder gooien met verf en rommel hoe ze dat vroeger ook deden, toen kwamen ze ook zo fel in opstand waarom nu niet, ik wou dat de dierenbevrijdingsfront nog groter was. Ik hou van die mensen echt waar daar heb ik pas diep respect voor, die mensen hebben echt een hele diepe liefde voor dieren, net zo als die stoere gasten van Resque Inc in Amerika prachtig hoe die mensen voor die weerloze dieren opkomen, die bgrijpen ook hoe het moet!

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

Trouwens mensen die wel of geen vlees eten moeten ze zelf weten, alleen mensen die geen vlees eten die staan ook stil bij dat vreselijke dierenleed, want die weten en kennen de harde feiten wat er achter dat dierenleed schuil gaat en die steken hun kop tenminste niet in het zand, alleen omdat paarden, koeien, schapen enz. geslacht worden geeft nog niet weg dat die dieren ook gevoel hebben en net zoveel meer waarde hebben als dieren die voor de bontindustrie worden gebruikt, alleen de bontindustrie wordt door veel mensen nog steeds als een groot taboe gezien en dieren zoals vee niet, waarom niet? die dieren hebben net zoveel meer waarde als die dieren die voor bont worden misbruikt. En dan die dieren die worden gedwongen voor die lange verre veetransporten dat is ook echt pure dierenleed, en die varkens die levend worden begraven wat een horror het zijn toch geen planten, al die dieren worden gewoon als vuil behandeld en dat vind ik nog veel erger, moeten jullie dat boek maar eens lezen van Peter Singer: het is tijd om te stoppen met dieren uit te buiten als voedsel, nou als je een beetje een hart heb dan denk je daar wel over na en ga dat boek maar is lezen trouwens dat boek is wel voor mensen met een beetje een normale rationele denkwijze!

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door bianca82 »

sommige mensen die vlees eten weten ook exact hoe alles werkt omdat ze van oorsprong in die branche werken bijvoorbeeld

dus niet alleen de vegetariers weten het exacte

mijn ouders vonden het weer zeer belangrijk dat wij wisten waar ons voedsel vandaan kwam (en dat wij dus geen vlees en melk komt uit de supermarkt kinderen werden)

ik ben van plan mijn dochter dit ook te leren, dan kan zij een bewuste keuze maken wel of geen vlees, vis enz

maar blijf dit toch offtopic vinden, ik vind het zeer jammer dat mods amper aanwezig zijn op dit forum

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@wasbeertjehondje

je gaat echt wel iets te ver door mensen te beledigen.
we hadden het over bontkragen en ik meen dat het zelfs nog een topic is die radar zelf heeft aangemaakt,

je argumenten snap ik wel,maar het komt nu wel heel erg drammerig en ik wil gewoon gelijk hebben over zeg maar...maakt niet uit hoe je het zegt,je zegt het heel bot...

start een topic en er zullen vast veel mensen in discussie gaan...
als ik ook nog een keer zie dat je mensen zoals dhc of bianca enz beledigd dien ik ook een klacht over je in....

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

Beledigen? Het is maar hoe je het opvat ik hang het adagium aan "Hoe je iets opvat zo ben je zelf".

Ik vind het hypocriet om hier te roepen dat je tegen bont bent om dan vervolgens een biefstuk weg te schransen, er is geen verschil tussen het vermoorden van een Dier voor Vleesconsumptie of het vermoorden van een Dier voor een Bontje.

De reactie van de Zelfstandigste zijn er van 13 in een dozijn, de bekende "Leeuw en Mug vergelijkingen"
"O je bent Vegetarisch, dus dan laat je de muggen ook je bloed maar zuigen in plaats van ze dood te slaan? :lol:
Of
Dus een leeuw is ook een moordenaar omdat die een hertje vangt en opeet? " :lol:

Beide nonredeneringen worden dan gevolgd door hersenloos lachen.


Het verschil tussen een leeuw en een mens is navenant en met zulke vergelijkingkjes komen is goedkope retoriek, ga dat stuk op Wikipedia over Retoriek maar eens lezen. Dan kun je ook gelijk leren hoe mensen die zich met Drogredenen door het leven slepen ontdekken waar de oorzaken van hun persoonlijk falen liggen.

Voor de analfabeten, hou op met reageren want de reden dat Vleesconsumptie hier ter berde gebracht werd is omdat hier iemand tegen Bont is en vervolgens verteld geen moeite te hebben met het leed dat Vlees heet.

Dat heb ik meerdere malen uitgelegd in mijn replieken hier en als je dan nog met een onbelezen reactie komt dan kun je rekenen op een sneer!

Ik heb nog geen waarschuwing van een moderator gehad na alle klachten over mijn bijdragen, omdat die natuurlijk ook zien dat de dieronvriendelijke verbanden tussen de verschillende consumptiepatronen, mode en voedsel, er overduidelijk zijn.

Sommigen willen hun frustratie over bontgebruik hier uiten maar vervolgens wel weer Boerenkool met Worst serveren vanavond en zij zien mijn repliek als een aanval op die scheefgroei in hun consumptiegedrag en dat is hypocriet.

Ik denk dat als de dieren konden praten en hun afschuw konden uiten over het feit dat een mens denkt "Zelf te moeten weten wat hij/ zij doet" dat je zo'n dier ook als drammerig zou bestempelen. Ik zie mezelf als een stem voor de dieren, zij die niet kunnen spreken en ik moet helemaal zelf weten wat ik zeg, mits binnen bepaalde grenzen natuurlijk en wat mij betreft zijn die grenzen nog lang niet bereikt. :wink:

NB: Lees eens wat rylanad17 geschreven heeft over de Dierenindustrie, dat is toch Godsgeklaagd, wat daar allemaal met de dieren die velen vanavond op hun bordje hebben gebeurd, slechts voor de menselijk smaak! (mode en voedsel)
Laatst gewijzigd door Wasbeerhondje op 27 jan 2011 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten