LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bontkragen vaak echt

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Ice Age
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:43

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Ice Age »

rozemarijntje schreef:@wasbeertjehondje

je gaat echt wel iets te ver door mensen te beledigen.
we hadden het over bontkragen en ik meen dat het zelfs nog een topic is die radar zelf heeft aangemaakt,

je argumenten snap ik wel,maar het komt nu wel heel erg drammerig en ik wil gewoon gelijk hebben over zeg maar...maakt niet uit hoe je het zegt,je zegt het heel bot...

start een topic en er zullen vast veel mensen in discussie gaan...
als ik ook nog een keer zie dat je mensen zoals dhc of bianca enz beledigd dien ik ook een klacht over je in....
dhc zegt als eerste tegen wasbeerhondje: "Ik weet alweer genoeg, je leidt aan tunnelvisie" en dat is geen beledigen???
En natuurlijk is niets zo makkelijk dan beweren, zoals dhc, alles te weten maar vervolgens niets te beargumenteren want 'daar kan de ander niet tegen'. In de maatschappij zijn dit de schreeuwers en aandachttrekkers die inderdaad niets te vertellen hebben. Kijk maar uit, je gelijk halen met kippebotjes kan gevaarlijk zijn... En natuurlijk kun je iemand adviseren een andere topic te starten als je de link met het onderwerp zelf niet ziet, maar dat hoeft helemaal niet opgevolgd te worden. Wasbeertje is gelukkig al ver in het proces van weten, geweten en eigen verantwoording wat omgang met dieren betreft maar zover is nog niet iedereen. Ik ben blij met alle aandacht die dieren krijgen waarmee iets niet goed gaat. Hoe meer er naar buiten komt, hoe beter. En of dit in binnen of buitenland gebeurd, is niet relevant want voor dieren tellen geen grenzen. Het fokken en doden van nertsen en afslachten van honden, katten en zeehondjes voor hun vacht, olifanten voor ivoor, apen voor kruiden, stierenvechten voor toerisme, hanen-en hondengevechten voor ego en geld, etc. gebeurd omdat er vraag naar is! En zo wordt het dier, na behoefte van de mens zonder respect gebruikt en misbruikt, vreemd genoeg hoe erger hoe verder de cultuur zich ontwikkelt, geaccepteerd en normaal gevonden en zodoende in stand gehouden. Ook ik vind dat het onderwerp veel breder is dan 'alleen de bontkraag'.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beide nonredeneringen worden dan gevolgd door hersenloos lachen.
Laat ik dit nu direct geloven............ :wink:
Voor de analfabeten, hou op met reageren want de reden dat Vleesconsumptie hier ter berde gebracht werd is omdat hier iemand tegen Bont is en vervolgens verteld geen moeite te hebben met het leed dat Vlees heet.
Een prachtige vocabulaire zegt niets over het IQ of EQ van een persoon, dus uw bewoordingen kunnen eenvoudig als beledigend ervaren worden.
En sinds wanneer bepaalt u de maatstaf voor het mogen uitten van een mening op dit forum?
er is geen verschil tussen het vermoorden van een Dier voor Vleesconsumptie of het vermoorden van een Dier voor een Bontje.
Ik eet om te leven, luxe staat op een geheel andere plaats in Maslow's piramide! (en dus ook in mijn "belevingswaarde")

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

De zelfstandigste: Een prachtige vocabulaire zegt niets over het IQ of EQ van een persoon, dus uw bewoordingen kunnen eenvoudig als beledigend ervaren worden.
En sinds wanneer bepaalt u de maatstaf voor het mogen uitten van een mening op dit forum?
Als je reageert weet dan ook waarop je reageert. Als je iemand bij voorbaat al buiten spel wilt zetten door in te gaan op het laatste bericht dat je van hem of haar leest zonder de juiste voorgaande context te kennen en ik leg die context aan je uit en je stapt er ongelezen overheen en herhaalt een voorbarige uiting, dan ben je in mijn ogen een analfabeet. Beledigend? Ik vind het een belediging om met zulke commentaren in aanraking te komen en met herhaling te maken te krijgen ondanks de uitleg.
De zelfstandigste: Ik eet om te leven, luxe staat op een geheel andere plaats in Maslow's piramide! (en dus ook in mijn "belevingswaarde")

Dat is een
goede onderbouwing van jouw beleving en hoe jij de noodzaak van voeding scheidt van een niet noodzakelijk luxeproduct als bont, toch kun je zonder de consumptie van vlees om een gezond en gelukkig leven te leiden.

Om gezond en gelukkig te zijn en te blijven is dierenleed onnodig, tot die conclusie ben ik een tiental jaren geleden gekomen en heb mijn verantwoordelijkheid ten opzichte dierenleed genomen.

Als ik mij uit, om het verband tussen Bontgebruik en de Vleesconsumpie te leggen, dan is het onmogelijk om iemand daarin te muilkorven. Iedereen heeft een hekel aan meten met twee maten, behalve diegenen die het meten met twee maten uit eigenbelang toepassen.

En ik vind dat als men tegen diermisbruik is in het geval van Bont maar voor diermisbruik betreffende de Vleesconsumptie dat er dan oneerlijk en met twee ongelijke maten wordt gemeten, dat heet onrecht en dat moet een halt worden toegeroepen.

De Maslow's behoeftehiërarchie spreekt alleen over de noodzaak van het voeden van het individu. Over wat je dan moet eten heeft hij het niet, zolang je maar voldoende gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt waar je gezond en happy bij bent en blijft, dit kan ook met een strikt plantaardig menu, aangevuld met fruit, noten en een B12 synthese.

Wat de dracht
van Bont betreft, er zijn zoveel schitterende jassen die zonder dierenmishandeling worden vervaardigd, waar je er ook heel goed mee uitziet, dat ik eenieder wil vragen om zulke mooie dierenleedvrije mode aan te schaffen in plaats van een mode-item waar ernstige dierenmishandeling aan kleeft.

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

Ik ben echt blij dat er nog mensen zijn met wel een eerlijk en realistisch beeld van echte pure dierenleed, die mensen weten echt wel waar ze over praten en verdiepen zich daar ook in, en dat is echt geen tunnelvisie, dat zijn gewoon de keiharde feiten in deze wrede wereld. Je maakt uiteindelijk toch zelf de keus of je wel of geen vlees eet, of je wel of niet een bontjas koopt, het gaat allemaal gepaard met vreselijk dierenleed, en heel veel mensen weten dat wel, maar niet iedereen staat daarbij stil, en denken daar verder niet bij na. Maar je zal daar maar in dat slachthuis staan en je wordt je de keel roekeloos doorgesneden tot je helemaal leeggebloed bent, en waarbij dat dier van tevoren zo van slag is dat het wordt volgepompt met hormonen om het vlees houdbaar te maken, zo dat het niet verrot. Tis ook niet voor niets bewezen dat de meeste mensen in Europa ziek worden van dierlijke vetten, ze krijgen er op den duur een verhoogd cholesterol, een verhoogde bloeddruk, overgewicht, spijsverteringsproblemen, vermoeidheid en een verhoogde kans op kanker van. En wat dacht je van al die giftige stoffen die je binnenkrijgt die opgeslagen zitten in de organen en vetweefselen van dieren die geslacht zijn. En dat allemaal voor een lapje vlees, nou eetsmakelijk en deze behandeling krijgen al die dieren ook die voor bont worden misbruikt, alleen die worden levend verbrand en verminkt net zolang tot ze dood zijn en dat alleen voor een stukje stof, en ook tegen dit dierenleed zal ik me altijd blijven verzetten, want elk dier is weerloos en wij moeten voor ze opkomen en ze beschermen, wij willen zelf toch ook niet zo behandeld worden?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door dhc »

Je maakt uiteindelijk toch zelf de keus of je wel of geen vlees eet, of je wel of niet een bontjas koopt...
Precies, en daarom heb ik geen behoefte aan dat wereldvreemde gepreek van die dierenactivist.

Laat duidelijk zijn: Bont hoeft van mij niet (zeker niet op zo'n PC Hooft-tante) en ik stoor me ook aan onnodig dierenleed, maar ik eet er geen stukkie vlees minder om.

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

dhc schreef:
Je maakt uiteindelijk toch zelf de keus of je wel of geen vlees eet, of je wel of niet een bontjas koopt...
Precies, en daarom heb ik geen behoefte aan dat wereldvreemde gepreek van die dierenactivist.

Laat duidelijk zijn: Bont hoeft van mij niet (zeker niet op zo'n PC Hooft-tante) en ik stoor me ook aan onnodig dierenleed, maar ik eet er geen stukkie vlees minder om.
Nu hebben de dierenactivisten het weer gedaan, ik hoop dat je de verbanden tussen het een en het ander nog eens weet te leggen DHC, pijn is pijn of het nu linksom of rechtsom komt het blijft hetzelfde alleen gevat in een ander naampje.

Het adagium: Wat jij niet wilt dat jou geschiedt, doe dat ook een ander niet. blijf ik aanhangen en daar horen wat mij betreft de andere levende wezens van onze planeet ook bij.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

de noodzaak van voeding scheidt van een niet noodzakelijk luxeproduct als bont,
Zijn we het in ieder geval daar over eens :)

Voor mij is die scheiding van noodzaak en geen noodzaak volkomen duidelijk.
Als voor u die scheidingslijn dunner is, is dat uw goed recht om dat streven te volgen. Dat is de vrijheid van keuze. Het opdringen van een dergelijke keuze is in mijn ogen de ware overtreding. Enerzijds door de mode-industrie welke een beeld schept dat je er zonder "bontkraag" niet bij hoort......Anderzijds door de dierenactivisten die de wet overtreden om hun gelijk te halen of een denigrerende toon aan slaan tegen andersdenkenden.

De oplossing is evenwel simpel als effectief. Er bestaan WETTEN, als deze nu eens nageleefd en gecontroleerd werden zouden vele discussies op dit forum niet gevoerd worden...

enkele voorbeelden:
* Bont uit china mag niet "zomaar" ingevoerd worden, doch komt het met containers tegelijk binnen?
* Slachterijen hebben ook vele regels omtrend het doden van dieren en nog worden er op de balkons 3 hoog achter geiten geslacht door ze langzaam dood te laten bloeden.

Er MOET maar eens een eind komen aan de preferentie van geld boven leed.
Maar vooralsnog blijft het zo; geen vraag = geen aanbod......
er zijn zoveel schitterende jassen die zonder dierenmishandeling worden vervaardigd, waar je er ook heel goed mee uitziet, dat ik eenieder wil vragen om zulke mooie dierenleedvrije mode aan te schaffen in plaats van een mode-item waar ernstige dierenmishandeling aan kleeft.
Kijk....met zulke teksten gaat het een stuk beter :wink: Ook hier ben ik het met een dikke pluim mee eens :D

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

Ik ben blij dat we het daar wel over eens zijn met zijn allen, zie je nou dat we elkaar best wel kunnen helpen, ik zou wel graag willen weten wat jullie allemaal doen tegen dit dierenleed, zijn jullie ook lid van dierenstichtingen, houden jullie ook protesten, hangen jullie ook overal posters op, spreken jullie ook mensen op straat aan hierover, en hebben jullie nog andere ideeen hoe en wat? Misschien kunnen we elkaar zo helpen op deze manier, we houden tenslotte allemaal van dieren ja toch

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

Ik ben overigens ook op het forum Blikvoer van de Vara actief, waar meediscussiërende Bontproducenten OOK zeggen dat ze het Hypocriet vinden dat er mensen zijn die zelf wel Vlees consumeren en/of Leder dragen, maar ondertussen ageren tegen Bont.

Bontproducenten die dus in tegenstelling tot sommigen hier, wel die link kunnen leggen tussen Bont en de Consumptie van Vlees en Leder. Deze Bontproduceerders worden ook niet becommentarieerd dat ze offtopic zouden zijn, zoals hier bij mij gedaan is.

Mijn idee is meer dat mensen die zelf Vlees consumeren maar wel tegen Bont zijn, meer getriggerd worden door het Decadente uiterlijk die Bontdracht met zich meebrengt.

Is het angst voor die groepjes Bontkraagjes die je overal ziet samenscholen? Of jaloezie over het geld dat erachter schuilgaat en zouden ze zelf niets liever willen dan ook met zo'n Horrorproduct lopen?

Het idee dringt zich op, dat er idd. jaloezie in het spel is en dat is een geheel andere reden voor protest dan waarvoor je in de eerste plaats zou moeten protesteren als het over Bontdracht gaat en dat zijn de ontstellende martelingen die dieren moeten ondergaan voor deze Gruwelmode.

Om er een aantal te noemen:

[*]Het te klein opsluiten van een instinctmatig solitair territoriaal dier, met veel ongewenste soortgenoten.

[*]Het verkeren tussen de eigen uitwerpselen en die van anderen.

[*]Het ontstellende geestelijk leed en het stereotype gedrag dat uit deze mishandelingen voortvloeit.

[*]Het anaal elektrocuteren van dieren.

En o.a.

[*]Het zelfs op grote schaal levend villen van dieren.

Mijn speciale inzicht is , dat Vleeseters die tegen Bont protesteren, ladingen boter op het hoofd hebben.

Eigenlijk is
een Bontdrager veel eerlijker dan een Vleesconsumerende Bontprotester. Een Bontdrager laat openlijk zien dat hij /zij geen donder om ander leven dan hem/haarzelf en het eigen kringetje geeft.

Een Vleesconsumeerder die hier op dit forum tegen Bont protesteert, weet van alle nadelen die zijn/haar eigen consumptiegedrag met zich meebrengt, want dat is hem/haar al meegedeeld, zoals:

[*]Ontstellend Veel Leed onder geïndustrialiseerde "boerderijdieren".

[*]Leed onder mensen die echt van dieren en de natuur houden.

[*]Enorme Armoedebevordering.

[*] Aankomende Wereldwijde Watertekorten.

[*]Ontbossing op Massaschaal.

[*]Welvaartsziekten zoals Hart en vaatziekten, Hersenziekten en Obesie.

[*]Zieke dieren.

[*]Op mensen overslaande dierziekten.

[*]Epidemieen waardoor dieren op massaschaal "geruimd" (Levend begraven, levend verbrand) worden, zie Zuid Korea: 13 miljoen varkens levend begraven, november 2010 maar het levend begraven of het massaal in een kuil gooien van dieren, brandstof erover heen en in de brand steken, gebeurd ook "gewoon" in NL.

En o.a.

[*] Grote milieuproblemen door Enorme CO2 Uitstoot (van het vee zelf, maar ook door de fabricage en onnodige langeafstandstransporten voor het geld).

Dit alles schuiven antibont zijnde Vleesconsumeerders simpel opzij, omdat zij de consumptie van vlees gewoon "lekker" vinden EN omdat zij vinden dat zij voor zichzelf denken te moeten weten, welke ellende zij menen te moeten eten.

Als dat zo is, laat je commentaar op een Bontdrager dan alsjeblieft achterwege, die zeggen namelijk precies hetzelfde en wel dat zij zelf denken te moeten weten welke ellende zii menen te moeten dragen.

Dus Antibonters die Vlees consumeren en de balk in hun eigen ogen niet zien, jullie zijn totaal ongeloofwaardig, PUNT.

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

Ik vind dat je dat heel helder ziet, jij begrijpt het pas, ik wou dat iedereen het zo eerlijk en helder zag als jou, wat zou de wereld er dan prachtig uitzien, en wat zou ik jou graag een dikke kus en knuffel geven, met al die andere lieve prachtige dieren die lijden, kon ik ze ook allemaal maar bevrijden en alleen maar baden in liefde, ben gisteren in Groningen nog in kledingwinkels geweest, daar zijn natuurlijk ook van die domme onnozele mensen( niet allemaal trouwens) die er weer geen snars van snappen, als je dan uitlegt hoe het allemaal zit, zeggen ze heel vaak ( wat ik meemaak, ja maar ze zijn toch al dood en echt bont verkopen ze niet meer want dat is veel duurder) ik moet mezelf altijd rustig houden en het uitleggen op een normale manier, omdat het anders uit de hand loopt. En er zijn ook heel veel mensen die alleen maar stom blijven kijken, zo ergelijk he, ik ben dan ook altijd buiten mezelf van woede, dan denk ik van, zijn jullie allemaal zo blind, onnozel en egoistisch, ik heb ook al zoveel brieven geschreven naar ministers, artiesten en die modebedrijven, stylisten die nota bene reklame maken voor echt bont. Dat is voor normale mensen met een hart voor dieren niet te bevatten, ze moesten allemaal die filmpje eens zien op internet van PETA.

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

Hoi rylanad17 wat is jouw Hyves? dan voeg ik je toe. :)

Overigens de reden waarom ik feitenkennis heb, is vanwege mijn activiteit voor verschillende Dierenrechtenorganisaties, Partij voor de Dieren, mijn eigen Dierenrechtensites, activiteiten op straat door het aanspreken van Bontdragers (Kijk uit! ze zijn net zo agressief als dat ze dom zijn.) en mijn tienduizenden online battles met boeren, jagers en bontdragers op internetfora o.a. op You Tube waar trotse jagers en andere dierenbeulen hun filmpjes presenteren aan weer andere dierenbeulen.

Ook de VELE zeer onheuse bejegeningen door Valsargumenteerders die met zeer goedkope onder de gordel retorieken proberen iemand belachelijk te maken als hij/zij meedeelt van dieren te houden en daarom geen dierlijke producten wil consumeren.

Ze halen er van alles bij zoals "Muggen die je als Veggie niet zou doodslaan in je slaapkamer", van "Leeuwen die TOCH OOK hertjes eten?" (Het Freek de Jonge argument) of Bontdragers die de werkelijke gang middels marktwerking omkeren en beweren: "Die dieren zijn toch al dood, waarom zou ik het dan niet kopen." (Het LMBO-argument) en Het Drugsdealer argument: "Als ik het niet koop dan doet een ander het wel."

Kijk uit op straat zoals ik je net al zei Bontdragers kunnen agressief zijn, hou het rustig, wordt niet boos want dit staat je communicatie in de weg. Hoe aardiger en rustiger je in een persoonlijk gesprek blijft hoe meer men geneigd is naar je te luisteren. Als zij met nonredeneringen komen zoals de Retoriek hierboven beschreven in de vorm van:

[*]Het LMBO-argument.

[*]Het Freek de Jonge argument.

of o.a.

[*]Het Drugsdealer argument.

Dan weet je dat er geen enkel argument bestaat om het leed van dieren in de verschillende dierenindustrieën recht te praten, dus train jezelf in de waarheid want die wint het van de leugens.

Ik moet wel zeggen dat er meer mensen zijn die geen bont dragen dan mensen die wel bont dragen, nu moet die verschrikkelijke leedveroorzakende, energievretende waterslurpende, kaalslagveroorzakende, gezondheidsingevaarbrengende Vleesindustrie, verboden worden.

Dat kan ook niet anders want de Vleesconsumptie gaat stoppen, goedschiks of kwaadschiks, de Aardse reserves raken op. We hebben nu al Twee Aardes nodig om dit consumptiepatroon vol te kunnen houden en zeker met de opkomende economieën en toenemende populaties die ook allemaal vlees willen consumeren en bont willen dragen.

Zo creëren we een onhoudbare situatie op de planeet, terwijl de oplossing zo gemakkelijk is als we daar collectief mee zouden instemmen en dat is overschakelen op een puur plantaardig dieet. Daar hebben voor de huidige wereldbevolking slechts het landoppervlak nodig ter grootte van de provincie Noord Holland, dat is wel even andere koek dan twee Wereldbollen die we voor Vleesconsumptie nodig hebben en zoals je weet hebben we maar één Aarde.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door VioletPrue »

[Bericht verwijderd door de Moderator wegens extreme lengte]

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

[Bericht verwijderd door de Moderator wegens extreme lengte]

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door VioletPrue »

[Bericht verwijderd door de Moderator wegens extreme lengte]

Fur is for Suckers
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:04

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Fur is for Suckers »

Mensen die niet in de barre koude leven, toch bont dragen zijn dierenbeulen, BASTA!

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

[belediging verwijderd door de Moderator] die violetprue die snapt er werkelijk helemaal niks van. In ieder geval van echt dierenleed niet, ga jij maar lekker met je kop in het zand, van zulke gasten word ik zo misselijk, of ga anders dat boek is lezen van Peter Singel(het is tijd om te stoppen met dieren uit te buiten als voedsel) kijken of je dan nog je ogen dichtknijpt voor die waarheid, waarschijnlijk wel! Trouwens wasbeertje ik heb me al toegevoegd op hyves!

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

[Bericht verwijderd door de Moderator wegens overtreding van meerdere gedragsregels]

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door VioletPrue »

[Bericht verwijderd door de Moderator wegens extreme lengte]

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@wasbeerhondje

geloof dat je nu je punt wel hebt gemaakt en wederom blijf je bezig!
als je mij zou aanspreken op straat dan kan je lachen...
ik ga verder niet op jou in...heeft geen nut...je wilt je gelijk halen en dat is het.
maar helaas krijg je dat niet van iedereen.en dat pik je niet.

start een topic over veganisme of weet ik wat ,maar dit is off topic.

Margit71
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:34

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Margit71 »

Dat mensen bont dragen vind ik onvoorstelbaar. Zelfs als ik ze vertel dat de beestjes , die al een vreselijk rotleven hebben gehad in kleine kooitjes, levend gevild worden dan is het (domme) antwoord... Ach , ze waren toch al dood. En het is lekker warm. Dat soort mensen zijn erg dom. Als er geen vraag naar is dan worden ze niet meer gemaakt!! Denken dat ze erbij horen als ze met zo'n jas lopen. Terwijl ik amper nog de stad in wil gaan omdat ik die mensen zie lopen met zo'n vuilniszak met lijken eraan. Ik huil als ik dat zie! Ik geef flyers over bont, hoe de jassen gemaakt worden. Ik spreek mensen erop aan. Of het helpt?? Ik hoop het.... De dragers van die jassen komen gillend naar me toe... Ach wat lief... die chiuahuha, die ik bij me heb... Mag ik hem aaien??? Dan zeg ik, wel dit lieve levende hondje, maar die om je nek laat je levend villen!!!!! Bah!!!!

[Geschreeuw verwijderd door de Moderator]

Gesloten