LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bontkragen vaak echt

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

[Extreem lang bericht vol met geschreeuw verwijderd door de Moderator (in verband met de leesbaarheid en met het oog op de gedragsregels)]

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Vegetariërs maken weinig indruk op vrouwen'Echte mannen eten vlees' AMSTERDAM - Mannen die denken als vegetariër indruk te maken op een vrouw komen bedrogen uit. Vrouwen vinden dit juist helemaal niet mannelijk en zeker niet macho.

De dames bestempelen hen zelfs als watjes. Ook als de vrouw in kwestie zelf geen vlees eet. Dit blijkt uit een onderzoek van de University of British Columbia. Dus als man kan je maar beter je tanden in een steak zetten. Welke redenen de heren ook mogen hebben om als vegetariër door het leven te gaan, zeer weinig zijn daar van onder de indruk.

Traktatie

Dr. Steven Heine, de onderzoeker, zegt dat vlees ontegenzeggenlijk aan mannen verbonden is. "Vlees wordt door de eeuwen heen gelinkt aan macht en privileges. Een must voor de adel en een zeldzame traktatie voor de boeren. Door geen vlees te willen eten, lijkt de man zich te ontdoen van macht, status en mannelijkheid. De vegetarische mens wordt zo aangezien voor een meer principiële, maar minder mannelijke tegenhanger van de carnivoor".
Vandaag in de krant...... :lol: (maar ik koop nog steeds geen bont )

Doch woon-, werk- en leef ik in redelijk beschaafde landen, waar de meeste mensen en dieren worden gerespecteert op wat zij te bieden hebben. De hier, qua dierenleed, tentoongestelde voorbeelden komen in Europa in mindere mate voor als in de Aziatische landen. (wat het natuurlijk niet minder triest maakt.......)

Het probleem wat Tosradar ter sprake heeft gebracht middels dit topic en de uitzending is dat men gewoon geen duidelijkheid heeft of een kledingstuk met echt- of replica- bont vervaardigd is.
Dit hoort duidelijk te zijn opdat men een weloverwogen keuze kan maken
om aan het doden van dieren, omwille van luxe, te participeren of niet.

Er zijn vrouwen die enorm van dieren houden:
Een jaguar voor de deur
Een vos in de nek
En een ezel die alles betaald
:wink:


Even een kort feitje om over na te denken na de apocalyptische voorspellingen alhier. Als we het bestaan van de aarde naar 1 uur zouden terugbrengen heeft de mensheid daar tot op heden slechts 1 milliseconde deel van uitgemaakt.......

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

Bericht verwijderd wegens schending van meerdere gedragsregels
Laatst gewijzigd door Wasbeerhondje op 02 feb 2011 00:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Tjonge wat een gedoe en discussie allemaal om wat kraagjes. Ik heb zelf ook een jas met zo'n lekker kraagje en ze zijn allerschattigst.

Ik zeg altijd maar zo, dieren zijn om de mens te dienen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Daarom ben je ook in deze discussie gestapt, je voelde je uitgedaagd door mijn Provocerende taal en de Uitspraak dat ik al Tienduizenden van deze discussie's gevoerd en Gewonnen heb op Feiten door:.....................
Dan is het eigenlijk wel een beetje triest dat u nog steeds in de minderheid bent..

Niet alle vega's zijn hetzelfde:

http://www.doorbraak.eu/gebladerte/10388l24.htm
Ook hier In Nederland is dat gebeurd, alhoewel "DE ZELFSTANDIGSTE" anders beweerd ook Hier in NL wordt er Afschuwelijk met dieren omgegaan
Ik schreef "in mindere mate" en dat het het "daarom niet minder triest is".....
Da's een andere benadering als u omschrijft.

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

Ja, Wasbeerhondje heeft het heel goed begrepen, die kent en weet ook de gruwelijke werkelijkheid wat er met die lieve weerloze dieren gebeurt, hij die telt, een ware dierenliefhebber, dat zijn pas de echte echte mannen, en hij zegt het ook nog, hij steekt tenminste niet zijn kop in het zand. Daar houden heel veel vrouwen van, mannen die eerlijk, oprecht zijn en van dieren houden. En die weet hoeveel dieren onnodig lijden, voor hun vlees, en hun vel, voor experimenten, voor geld enz. Ik zal daar ook nooit aan meedoen aan dat dierenleed, voor mij telt elk dierenleven, of het nou een koe, een paard, een varkentje of een zeehond is, ze worden zo erg behandelt als grof vuil, zo willen we zelf ook niet behandelt worden. Ik wou dat iedereen dat door had, en niet zo egoistisch was, door alleen aan zichzelf te denken, en de genoegens van henzelf te verheerlijken, we hebben toch wel een beetje verantwoordelijksgevoel voor die levende wezens, die vergaan van de pijn als ze op zo"n brute wijze de keel wordt doorgesneden en of worden doodgeslagen of vergast worden, voor alleen hun vlees, of haar, vel, schandalig!! Ik ben ook trouwens blij dat Margit71 zich ook zo inzet voor dat dierenleed, ik doe het ook op straat, in winkels, overal waar ik ben, door posters op te hangen, brieven te schrijven, mailtjes te versturen, mensen op straat aan te spreken op een rustige manier( wat wel trouwens helpt) ze luisteren dan wel, gelukkig!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Wat ik persoonlijk ook zo afschuwelijk vind dat zijn die @#$leeuwen die zomaar een weerloos hertje opjagen en dan met huid en haar opvreten. Schandalig. Hier moest ook eens een actiegroep tegen optreden.

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

Ik las net je opmerking, en ik lach me dood, Josefientje, tis dat ik er nog op inga, kijk je vergeet kennelijk 1 belangrijk groot verschil tussen een mens en een (roof)dier.

De mensheid doodt puur uit hebzucht, plezier, macht, economische belangen,geld (Een mens gaat echt niet dood als het geen vlees meer eet hoor, er zijn ook zoveel andere alternatieven, maar daar kies je zelf voor)

Een (roof)dier doodt puur uit overlevingsdrang om te overleven anders gaat het wel dood ( heb je ooit een dikke overetende leeuw of tijger gezien? )
Laatst gewijzigd door rylanad17 op 02 feb 2011 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

Dat begrijp je wel toch

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

rylanad17

uh mag ik ff weten welke opmerking?als je dan ergens mee komt?doe het dan even goed....
ik heb eens even zitten kijken...maar jij en wasbeerhondje....zijn op 1dg verschil tergelijkerijd lid geworden?mmmmmmm en alleen in dit topic en oh nee onder verdoving bij de tandarts had jenog wat geschreven? over bond?en het andere persoon ook,wasbeerhondje dus ook alleen maar dit topic....vreemd heel vreemd....


lezen is dus niet je sterktste kant....misschien eerst dat beter leren voor je in discussie gaat

ik vind deze discussie niet normaal !

rylanad17
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jan 2011 19:45

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rylanad17 »

je weet best wel dat ik Rozemarijntje niet bedoelde maar josephientje, en ja ik heb daar ook wat geschreven bij de tandarts en verdoving mag het ik doe het overal, gaat jou dat wat aan? dan lees je het maar niet. [Belediging verwijderd door de Moderator]

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

zelfstandigste schreef:
Daarom ben je ook in deze discussie gestapt, je voelde je uitgedaagd door mijn Provocerende taal en de Uitspraak dat ik al Tienduizenden van deze discussie's gevoerd en Gewonnen heb op Feiten
Dan is het eigenlijk wel een beetje triest dat u nog steeds in de minderheid bent..


Niet alle vega's zijn hetzelfde:

http://www.doorbraak.eu/gebladerte/10388l24.htm
Ook hier In Nederland is dat gebeurd, alhoewel "DE ZELFSTANDIGSTE" anders beweerd ook Hier in NL wordt er Afschuwelijk met dieren omgegaan
Ik schreef "in mindere mate" en dat het het "daarom niet minder triest is".....
Da's een andere benadering als u omschrijft.

Hi Zelfstandigste er zijn heel veel medestanders die er net zo over denken als ik doe en zo te lezen in het goede artikel op Het gebladerte Archief die in je respons hebt meegezonden zijn er DierenRechtenActivisten die zelfs verder gaan dan ik doe.

Over mijn persoonlijke medestanders gesproken Ik heb bijvoorbeeld op Hyves al zo'n Duizend Persoonlijke Dierenvrienden en op Facebook zo'n 350 Internationale Gelijkgestemden Gevonden. Op You Tube waar veel Dierenleed gepost wordt door bijv. Jagers heb ik ook een Paar Honderd Internationale Contacten onder Dierenvrienden. Het overgrote deel van mijn Dierenvrienden zijn overigens Vrouwen en ik heb geen klagen over gebrek aan vrouwelijke aandacht in tegenstelling tot het artikel dat jij hebt meegezonden in een eerdere post.

Waar het mij om gaat is dat als de mens zich met dieren bemoeit dat het dan altijd weer uit de hand loopt.

Ik ben zo fel geworden toen ik die beelden zag van dieren in de Bont-Industrie van China die levend gevild werden en nog steeds worden, nu lopen veel mensen met de Vachtjes van Diezelfde Dieren rond.

Als je het Sec bekijkt dan is de Omgang van Mens met Dier Nazistisch. Ik zeg altijd maar zo: Zodra het blaft als een hond, kwispelt als een hond en zich gedraagt als een hond Dan is het ook een Hond.

Zo is het ook met Kampen waar Levenden verblijven en ook met de veronachtzaming van de Lichamelijke Integriteit van die Levenden en het Commercieel Uitbuiten van Levenden om deze Levenden allerlei rechten te ontzeggen en deze levenden Vervolgens te Doden.

Als je het woord Levenden zou vervangen door het woord Mensen dan is het in ene verschrikkelijk en spreekt de hele wereld schande en wordt er gezegd dat het om een Dictatoriaal Misdadig Regime gaat. (Iran?)

Maar als je het woord Levenden met het woord Dieren vervangt dan is het in ene, volgens de Dubbele Standaarden van de Mensheid, toegestaan en dan zeg ik en velen met mij, hier gaat iets heel erg mis in onze benadering naar het leven dat ons omring, die is in de huidige context gezien ook Misdadig te noemen.

De mensheid gedraagt zich als een stel Opportunistische Uitbuiters en dat heeft een beperkte levensduur, zeker met de uitdijende populaties van nu en de opkomende economieën die daar bijkomen.


Wij hebben we volgens rapporten van Belangrijke Milieu-Organisaties binnenkort een Tweede Aarde nodig. Terwijl er Berekeningen zijn die uitgerekend hebben dat als de Gehele Menselijke WereldPopulatie zou overstappen op de Heerlijke Zeer UitgebreideVeganistische Keuken, wij slechts het LandbouwOppervlak nodig hebben Ter Grootte van een Provincie als Noord Holland om de Gehele Huidige WereldBevolking van 6 tot 7 Miljard mensen te Voorzien van Voedsel.

Dat is een veel mooier en beter Vooruitzicht dan dat we Nu hebben met de Huidige Consumptie van Dierlijke Producten.

Wat Bontdracht betreft Er zijn zoveel Mooie, Leuke en Ook Lekker Warme alternatieven dat Je een Dierenbeul bent als je Alsnog voor Bont zou gaan.

@Josephine: Rylanad heeft het al juist beantwoord, Het Leeuwargument is uitgebreid besproken hier en is een invalide argument.

@Rozemarijntje hou op met dat gezeur over dat dit OffTopic zou zijn, als dit zo was dan had de actieve moderator hier wel een stokje voor gestoken.

Dat ik weet dat er een meelezende Mod is, komt omdat ik een bericht van een totaal niet ter zake doende reageerder verwijderd heb zien worden.

Mensen hebben ook op de "Meld dit Berichtknop" gedrukt rechtsonder in beeld te zien als driehoekje met uitroeptekentje erin, maar mijn reacties zijn bllijkbaar volgens de regels.

Ik had overigens niet anders verwacht want Bontmode is ook afkomstig uit de Bio-Industrie en de koppeling met Vleesconsumptie ligt alleen al in dat feit.
Laatst gewijzigd door Wasbeerhondje op 02 feb 2011 14:32, 4 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:D zegt mij genoeg met welke type ik te doen heb

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

rozemarijntje schreef::D zegt mij genoeg met welke type ik te doen heb
Je hebt gelijk Rozemarijntje je hebt te doen met iemand die een sterk ontwikkeld rechtvaardigheids gevoel heeft. Waarschijnlijk iets wat jij terdege mist, of bedoelde je iets anders? :twisted:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik blijf netjes....ik ga even mijn snotneussnuiten :D :D :D :D
nou ik ben zo rechtvaardig dat ik MIJN mening niet 1000000 keer neerzet en het andere opdringt,misschien een idee hoor
het ga je goed,....ga niet in discussie met jou en die andere....loopneus

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

rozemarijntje schreef:ik blijf netjes....ik ga even mijn snotneussnuiten :D :D :D :D
nou ik ben zo rechtvaardig dat ik MIJN mening niet 1000000 keer neerzet en het andere opdringt,misschien een idee hoor
het ga je goed,....ga niet in discussie met jou en die andere....loopneus
Rozemarijntje, Waarom ga je niet in discussie, wat is jouw mening dan en dring jij die dan ook niet op aan de Dieren die Gevangen Zitten en Lijden om jou te voorzien van je "Lekker"!

@ Zelfstandigste:
Dit is een Mooie Quote van Het gebladerte Archief

Er zijn gelukkig heel wat dierenbevrijders en veganisten die zichzelf net als Underground als onderdeel zien van de grotere linkse beweging. Ze zien dat de onderdrukking van dieren "samenhangt met de andere machtsverhoudingen in de maatschappij. Er is een enorm politiek systeem verantwoordelijk voor de uitbuiting van de dieren, de vernietiging van het milieu en onze eigen slavernij door werk en vervreemding. Dat systeem is uiteindelijk slechts winstgevend voor een kleine klasse. Het kapitalisme is het totalitaire regime van de economie over het sociale leven. Al het leven wordt handelswaar in deze maatschappij. De dieren zijn ertoe gereduceerd en datzelfde geldt ook voor de meeste mensen op aarde", aldus een Engelse dierenbevrijder. Barbara Noske vergelijkt in haar proefschrift "Huilen met de wolven" de uitbuiting van menselijke arbeiders met die van dieren in de bio-industrie. Vrouwelijke dieren worden nog het meest uitgebuit vanwege hun eieren en melk.

Dierenbevrijders worden bij hun acties in de proeflaboratoria of de bio-industrie geconfronteerd met de systematische vernietiging van ontelbare dieren. Het is niet verwonderlijk dat ze in persverklaringen soms spreken van concentratiekampen. Veel linksen, met name die in Duitsland, vinden dat terecht maar niets. Het doet af aan het speciale karakter van de holocaust, namelijk de doelbewuste vernietiging van een heel volk en haar cultuur. Ook kun je de beleving van mensen en dieren niet gelijk stellen, en waarom zou je ook? De misdadigheid van de bio-industrie is ook goed duidelijk te maken zonder Auschwitz erbij te halen. In Frankrijk heeft de Anarchistische Federatie vanwege dit soort vergelijkingen helaas besloten geen artikelen of uitzendingen over dierenbevrijding meer toe te laten in haar media.
Goede Quote ook van het FAR Feminists for Animal Rights: An Ecofeminist Alliance:

"The animals of the world exist
for their own reasons. They were
not made for humans any more
than black people were made for
whites or women for men."
- Alice Walker

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door dhc »

Kan iemand mij uitleggen waarom er in talloze zinloze bijdragen onnodig HOOFDLETTERS worden gebruikt?
Is dat om je visie kracht bij te zetten?
Al met al toch een topic dat niets voorstelt: Vleeseters, waaronder ik, eten hun stukkie vlees en de tegenstander niet.
Ga je niet veranderen, al schrijf je duizend reacties....

Ga gras eten!

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

[Geschreeuw en beledigingen verwijderd door de Moderator]

witte angora
Berichten: 30774
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door witte angora »

De Wijze heeft aan EEN woord genoeg, maar de Dwaas nog niet aan Duizend Boeken.
En dat zegt degene die de langste bijdragen in de historie van Trosradar schrijft. :mrgreen:

Daarbij:
* Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.

* Het veelvuldig of overdreven gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het overdreven gebruik van vet, cursief en smileys.
Verbazingwekkend dat Trosradar haar eigen regels niet handhaaft, en iemand (niet ik) die een simpele vraag over dit topic stelt, nota bene een waarschuwing geeft. De hypocrisie ten top.

Wasbeerhondje
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jan 2011 03:15

Re: Bontkragen vaak echt

Ongelezen bericht door Wasbeerhondje »

[Bericht verwijderd door de Moderator wegens geschreeuw]
Laatst gewijzigd door Wasbeerhondje op 02 feb 2011 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten