LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Burgerservicenummer

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
elfey
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2011 21:53

Re: Burgerservicenummer

Ongelezen bericht door elfey »

ik kwam vandaag dit bericht tegen... wordt ik niet echt vrolijk van. je moet je BTW nummer (in het geval van ZZP'ers je BSN nummer dus) op je site vermelden. zijn anderen hier ook van op de hoogte?

http://www.ing.nl/zakelijk/mkb-en-onder ... staan.aspx

elfey
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2011 21:53

Re: Burgerservicenummer

Ongelezen bericht door elfey »

en wordt is zonder t natuurlijk :lol:

juney
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2011 10:07

Re: Burgerservicenummer

Ongelezen bericht door juney »

Wat ik ook niet snap is dat er van kinderen ook vaker een kopie van hun paspoort wordt gevraagd. door bijvoorbeeld het kinderdag verblijf en zelfs voor zwemlessen!


Kinderen zijn toch nog helemaal verplicht om een paspoort te hebben of wel? Zo wordt je als ouder wel gedwongen om een paspoort te hebben. Ik snap al helemaal niet waarom een kind van 5 dat op zwemles gaat een kopie van hun paspoort moeten meenemen.

na het lezen van dit topic ga ik fijn het bsn van mijn dochtertje doorstrepen op de kopie. Paspoort is trouwens al 4 jaar oud dus wat ze nu gaan doen met de babyfoto die erop staat is mij een vraag.

het bsn staat trouwens ook op de verzekeringspasjes. die moet je ook overal laten zien bij bijvoorbeeld de fysiotherapy.

In amerika moet je inderdaad overal je bsn vermelden maar hier wordt totaal niet op gecontroleerd. kun je met ieder nummer electriciteit of telefoon aanvragen. zelfs als het een buitenlands nummer is.

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Burgerservicenummer

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Ik persoonlijk vind het niet erg als mijn bsn-nr. oftewel sofinr. op mijn ziekenzorgpas of iets anders wat niks met id-bewijs te maken heeft, vermeld word.
Stel dat ik mijn rijbewijs niet bij mij heb en ook mijn id-bewijs niet, maar wel mijn portemonnee met mijn zorgpas erin, ik krijg een ongeluk waarbij ik geheugenverlies oploop, ik weet dus niet meer wie ik ben en waar ik woon, men kan mij dan aan de hand van mijn bsn-nr. bij het bevolkingsregister traceren, wie ik ben en waar ik woon en zo andere mensen waarschuwen die aan mij verwant zijn.
Dus dattegaat vind ik het goed dat de Bsnnr.( lees sofinr.) op dergelijke dingen vermeld worden.

Erik Wannee
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2009 15:20

Re: Burgerservicenummer

Ongelezen bericht door Erik Wannee »

Enoxyz schreef:Is het misschien een idee, om het BSN-nummer niet op het kopieergedeelte van je paspoort en rijbewijs te plaatsen, maar op de achterkant ? Zodat voor de juiste instanties het wel te zien is, maar op een kopietje niet? Lijkt mij een simpele oplossing.

Voorlopig zelf maar kopietjes maken, met BSN en andere onnodige info afgeschermd.
Goed idee. Laten ze dan ook meteen de naam, geboortedatum, geboorteplaats en pasfoto op de achterkant zetten. Dan heb je alle gegevens handzaam bij elkaar, en dan kun je ook alles in één keer afschermen als je wilt, door gewoon de blanco achterkant te kopiëren.

Gesloten