LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De gevaren van Lariam

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Radar »

Als je gaat reizen naar een gebied waar malaria voorkomt, moet je verplicht aan de malariamedicatie. Een van die middelen is het omstreden Mefloquine, oftewel Lariam.

Lariam is omstreden omdat de bijwerkingen heel ernstig kunnen zijn. Een paar voorbeelden van bijwerkingen die kunnen optreden zijn: angststoornissen, hallucinaties, depressies, duizeligheid, nachtmerries, paniekaanvallen of psychoses.

Maandag 31 januari in Radar

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

Geschreven door R.S. op 02-02-11
Ik ben een van de "bofferds" die van november 1992 tot juli 1993 heeft geslikt op voorschrift van Defensie. Dit in verband met uitzending naar Cambodja.

Nu, januari 2011, weer in behandeling bij de GGZ in verband met een zware depressie. Na het gebruik van Lariam nooit meer hetzelfde geweest en defensie wast zijn handen in onschuld.

Overigens ooit getest op een PTTS en daar is geconcludeerd dat daar geen sprake van is..



Beste R.S;

Dergelijke symptomen duiden op vergiftiging door schadelijke gifstoffen, bepaalde insecticiden/verdelgingsmiddelen. Bij het onderzoek van de Cambodja-veteranen in het St. Radboud-ziekenhuis werden het gebruik van het antimalariamiddel Lariam en het overvaccineren als mogelijke oorzaak aangewezen.

In deze praktijk http://www.tinussmits.nl kan stap voor stap onderzocht worden welk vaccin, medicijn of ziekte de klachten heeft veroorzaakt

Op deze wijze kan ook de oorzaak van het veelbesproken 'Jungle-syndroom' achterhaald worden, een syndroom waarvan zo vele jonge militairen het slachtoffer zijn geworden en waarvoor in de universitaire geneeskunde noch een goede diagnostiek noch een afdoende therapie aanwezig is.

http://www.me-cvs.nl/index.php?pageid=1783&printlink...

De ernstigste beschadigingen aan het zenuwstelsel ontstaan door overbelasting met metalen als kwik, lood, aluminium en cadmium, titanium, palladium en de pesticiden DDT, permethrin en lariam.
De atomen en moleculen van deze stoffen - die niet in het bloed
zijn te vinden - nestelen zich bij voorkeur in het vettige weefsel van de
zenuwen en hersencellen

Kwikvullingen, pesticiden, overvaccineren, Lariam
Het heeft allemaal met elkaar te maken.
Gegevens waar men universitair/regulier niet of slecht mee uit de voeten kan en dergelijke regulier lastig te bevatten problemen dan maar liever onder het vloerkleed vegen. Binnen de "alternatieve" diagnostiek is dit probleem allang bekend en via homeopatische middelen te behandelen .

http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3 ... gnose.aspx
http://www.homeopaath.eu/ziektebeelden

Het wordt tijd dat we zelf op zoek gaan naar de waarheid...
Laatst gewijzigd door Welwaar op 03 feb 2011 12:55, 3 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Is het niet een beetje vreemd om dit op 2 februari te gaan posten, terwijl de uitzending op 31 januari was?

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

Arjan, marinier van Cambo-2, maakte acht jaar geleden deel uit van de
blauwhelmen die in Cambodjaanse jungle opereerden. Hij is er van overtuigd dat zijn hartkloppingen, moeheid en transpiratieaanvallen het gevolg zijn van de 'kilo's Lariam' die hij destijds moest slikken. Daar willen ze bij het korps niks van weten, het zit tussen zijn oren en 'dan kan ik het verder wel schudden,' zegt hij. Iedere oorlog zijn eigen syndroom, lijkt het wel. Lijden Cor, Jeffrey, Sander en Arjan aan het Korea-, het Libanon- en Cambodja-syndroom? Zijn ze de voorgangers van de mannen die zich nu met het Balkan-syndroom melden? Ook na de Golfoorlog, ook wel bekend als 'Operation Desert Storm', ontstond er grote onrust onder vele soldaten over hun vaak verslechterde gezondheid. Concentratiestoornissen, chronische vermoeidheid, auto-immuunziekten en andere aandoeningen, duidend op vergiftigingen, bleken veel voor te komen. Tevens werden geheugenverlies, gewrichtspijnen en onduidelijke pijnen in spieren genoemd.

http://www.me-cvs.nl/index.php?pageid=2035&printlink...

De ernstigste beschadigingen aan het zenuwstelsel ontstaat door overbelasting met metalen als kwik, lood, aluminium en cadmium, titanium, palladium en de pesticiden DDT, permethrin en het anti- malariamiddel Lariam.

Ernstige neurologische verschijnselen t.g.v. vergiftigingen zijn o.a; ernstige vermoeidheid ,tachycardie = verhoogde hartslag , cognitieve tekorten, kort lontje , slecht geheugen, verwardheid, duizelingen, desoriëntatie ,schokken , angstdromen, spoken zien, waanbeelden.

Dergelijke verschijnselen worden door reguliere artsen vaak aangezien voor traumatische psychische stoornissen.
Wat denk je verder van; dwalen,verhoogde hartslag, verhoogde lichaamstemperatuur, zweetaanvallen slecht zien, slecht horen, slecht slapen veel slapen, angsten........... En een voor Lariam meer specifiek verschijnsel; depressiviteit.

Helaas..............reguliere artsen hebben echt geen enkel idee wat neuro -intoxicatie inhoudt en wat dit met een mens kan doen.

Ook hier moeten we zelf op zoek gaan naar de werkelijke achtergrond van deze ernstige verschijnselen.


Het leven biedt ons vele mogelijkheden om te genezen maar we moeten ze wel willen zien.
De inspectie voor de volkgezondheid heeft liever dat wij dat dit niet zien.......

Reguliere artsen kennen het fenomeen ; sub klinische vergiftiging niet en dus; zit het tussen je oren .
Sub- klinisch wil zeggen; een stapeling van stoffen die ziekmakend zijn, zoals in dit geval Lariam.
Ieder ziektebeeld is te behandelen als je de oorzaak weet .
Reguliere artsen weten de oorzaak vaak niet omdat zij het niet kunnen vinden in het bloed, maar daar zit het ook niet !

Gelukkig zijn er in ons land vele goede natuurgeneeskundigen die met behulp van bio- energetische meetapparatuur en resonantie precies vast kunnen stellen waar en waardoor de problemen zijn ontstaan om zo een adequate behandeling in te kunnen zetten. Deze technologie zal een steeds grotere rol gaan spelen in de moderne geneeskunde.


Gelezen;
Zelfs de Wereld gezondheids organisatie adviseert Artemisia Annua ter bestrijding van resistentie tegen Malaria. Na enige keren Malaria te hebben opgelopen in Zambia gebruik ik de laatste jaren Artemisia complex met elke maaltijd tijdens mijn lange verbijfs perioden in Zambia. Ik heb reeds drie jaar geen last van Malaria en ook geen voedselvergiftiging meer opgelopen! Een uitstekend werkend middel met slechts positieve bijwerkingen o.a. op de maag en darmen. Geen synthetische rommel dus tegen malaria. Een zeer belangrijk medicijn voor deze wereld.

Artemisinine is een natuurlijk antimalariamiddel dat uit de plant Artemisia annua wordt verkregen

De Chinezen gebruiken het al meer dan 2000 jaar als geneesmiddel.

Pas in 1966 begint het Westen in te zien dat het inderdaad het enige echt werkende geneesmiddel is. Er sterven jaarlijks 1,5-3 miljoen mensen (waaronder ca 800.000 kinderen) aan malaria. De malariaparasiet is resistent geworden tegen gangbare geneesmiddelen zoals chloroquine. De productie met behulp van de plant Artemisia annua is tot nu toe de enige economisch haalbare productiewijze. Het gehalte aan Artemisinine in de plant is echter laag, waardoor de productie van Artemisinine duur is. Componenten van Artemisinine zijn o.a. Artesunaat en Arthemeter.

carmen_ferrets
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:03

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door carmen_ferrets »

Malarone is zeker geen veilig middel.
Ik wist niets over malaria medicijnen en alleen malarone werd mij door de GGD Arnhem gegeven. Men trok zich niets aan van de door mij ingevulde gezondheidsverklaring waar niet echt ruimte was overgelaten voor een verklarend antwoord. Met geen woord werd er gerept over mijn allergieën.
Malarone is bijna mijn dood geworden. Elke bijwerking in de bijsluiter vermeld had ik.
Klagen heeft geen zin bij deze organisatie die zegt dat je advies op maat krijgt!
Na bijna dood geweest te zijn en een overdosis aan dexamethasone gekregen te hebben die mij het leven heeft gered en welke ik ook bij thuiskomst nog weken heb moeten slikkenis de enige reactie van de GGD: beterschap.
Ronduit schandalig! Ik wist niet dat dit maar verpleegkundigen zijn maar had wel vraagtekens omdat zij geen enkel antwoord hadden op evt. bijwerkingen met andere medicijnen en ook niet wisten waar Gambia lag. Al zaten zij op internet te kijken!
Als consument wordt je gewoon uitgeleverd aan onwetende mensen die een verhaaltje zitten op te reutelen en je een folder in je hand douwen.
Op hun site staat duidelijk vermeld: advies op maat! Deze zou zijn nav ingevulde gezondheidsverklaring en hoe de vakantie door te brengen. Hier van uitgaande had een heel ander advies moeten zijn!
Het probleem is niet zozeer wat je te slikken krijgt (geen van de medicijnen garanderen dat je geen malaria kunt krijgen) maar het feit dat ongeïnteresseerde mensen een standaard verhaal ophoesten! Er wordt absoluut geen rekening gehouden met persoonlijke omstandigheden en als er iets mis gaat kun je doodvallen.
Ik slik in ieder geval nooit meer malaria pillen preventief. Er zijn zat andere methoden om dit te voorkomen. Liever dood dan dit soort ellende nog eens mee te maken.
Ik weet ook dat ik bij lange na niet de enige ben.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door bolleke »

Waar ik nu benieuwd naar ben is het volgende. Ik heb zelf Lariam geslikt in 1992 ivm de uitzending van Cambo 1, de uitzending van mei 1992 tot december 1992. Ik heb dus een flinke periode dit geslikt. Maar gelukkig voor mij en vele met mij hebben we geen last gehad van verschillende bijwerkingen etc. Ik kan me herrinderen dat ik meegedaan heb aan een onderzoek van het Radbout, maar ik kan me niet herrinderen dat er een terugkoppeling is geweest.

Ik ben benieuwd waar de verschillen in "medische" aard zitten. En om aan te geven ik zat echt midden in de jungle, in de opbouwfase op een plek die zeer "gevoelig" was voor malaria.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

In het document;

http://www.me-cvs.nl/index.php?pageid=1783&printlink...

staat te lezen ;

Een verwarrende bijkomstigheid is, dat veel mensen giftige stoffen van nature kunnen verwerken en uitscheiden. Ongeveer een op de vijf is hier echter genetisch niet toe in staat

Genetisch;
Er is een gen dat verantwoordelijk is voor de uitscheiding van kwik, lood etc..
Door veranderingen van dit gen missen bepaalde mensen erfelijk het vermogen om bijv. lood en kwik uit te scheiden.
Deze zogenaamde methylering erft nl door.
DNA methylering is een proces waarbij een methylgroep aan een DNA-molecuul wordt toegevoegd. Hierdoor verandert de structuur van het DNA
DNA-methylering is voor de cel een simpele maar doeltreffende manier om een gen langdurig uit te schakelen.
Deze hebben mensen dus een beschadigd immuunsysteem.
Deze mensen worden ziek van bijv amalgaamvullingen in hun kiezen ,bij de zware metalen; kwik en aluminium en de pesticide DDT en het middel Lariam.
Dat zijn de ongeluksvogels...............
Logisch beredeneerd zullen door een combinatie van bovenstaande neuro- toxische belastingen de klachten ( nog ) ernstiger zijn.
Dus jij bent een bofferd Bolleke.

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door bolleke »

hmmm,

maar als 1 op de 5 dit genetisch niet kunnen verwerken, dan spreken we over 20%. Als je uitgaat van de 3 termen van uitzending van 4 compagie's, een bat staf, een FDS en extra personeel, zeg even een kleine 800 man per uitzending is dus 2400 man, waarvan een deel zelfs in cambo 1 en 3 hebben meegedaan. Dan zouden er toch meer gevallen bekend moeten zijn. Want om hoeveel personen gaat het. :?:

Ik wil mezelf geen bofferd noemen, maar ik leef wel mee met diegene die de nare effecten hebben overgehouden.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

Bolleke, ik begrijp het ,je vind jezelf geen bofferd, maar ik leef ook mee met anderen.
Dan zouden er toch meer gevallen bekend moeten zijn. Want om hoeveel personen gaat het.Het zullen er ongetwijfeld veel meer zijn , helemaal mee eens.

Pindakaaspotje;als je mij geen enig wetenschappelijk bewijs hiervan kan geven, zou ik de informatie toch echt als broodje aap verhaal willen classificerenWetenschappelijk bewijs is inderdaad moeilijk te vinden.
Dat is nu juist het probleem met dit soort ellende

Wil dat zeggen dat deze mensen zich aanstellen...... :?:
Steeds hoor en lees je ; eerst wetenschappelijk bewijs.

Het DNA probleem is misschien (nog) niet wetenschappelijk aan te tonen maar het verklaard mogelijk wel waarom de een wel ziek wordt van Lariam en een ander niet.

Het "Jungle-syndroom " is een syndroom waarvan zo vele jonge militairen het slachtoffer zijn geworden en waarvoor in de universitaire geneeskunde noch een goede diagnostiek noch een afdoende therapie aanwezig is. Dit lees ik op de site van een homeopaat.
Deze man bevestigd al dat het niet via wetenschappelijk onderzoek is vast te stellen.

Dus; als het binnen de universitaire geneeskunde niet volgens wetenschappelijk bewezen diagnostiek te bevestigen is en ook niet te behandelen is dan bestaat het blijkbaar niet.
Daar lopen velen in Nederland tegenaan; Het wetenschappelijke bewijs.
Is dat er niet , dan ben je dus niet ziek.
Helaas voor velen de bittere werkelijkheid.
Gelukkig zijn er die verder kijken dan hun neus lang is.
Ieder ziektebeeld heeft een (nog veel diepere)oorzaak, of die veel diepere onderliggende oorzaak nu al wetenschappelijk aan te tonen is of nog niet!

http://www.xs4all.nl/~stgvisie/VISIE/ba ... droom.html

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

Als je van het woord; "homeopaat "een vieze smaak in je mond krijgt, ik vind het prima.
Heb je de site uberhaupt wel gevonden en gelezen ?
Ik heb geprobeerd mensen die in deze ellende terecht zijn gekomen en door de reguliere geneeskunde niet serieus genomen worden /werden (cambodja veteranen) een aanwijzing te geven dat er wel mogelijkheden zijn om van er vanaf te komen.
Het leven biedt ons vele mogelijkheden om te genezen maar we moeten ze wel willen zien.
Ons wordt te vaak voor ogen gehouden dat alles wat alternatief is ook direct kwakzalverij is.
En; wij worden door de overheid graag dom gehouden.
Hoe vaak hoor je het niet; "geen gevaar voor de volksgezondheid." Hoe harder ze dit roepen ,hoe twijfelachtiger ik dit vind.
Maar ieder het zijne. :)

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

Gelezen;
De laatste jaren zijn er tekenen van een toenemend respect voor de homeopathische geneeskunde, maar er moet in Nederland nog veel veranderen. In een onderzoek naar de integratie van reguliere en complementaire geneeskunde, bleken de Verenigde Staten op de eerste, Duitsland op de tweede plaats te staan en Nederland op de laatste – 22ste – plaats.
De media vinden het veel interessanter een negatief artikel of column over homeopathie te publiceren geschreven door iemand die geen verstand van zaken heeft en niet los kan komen van het materiële denken in plaats van
homeopathische beroepsbeoefenaars naar hun mening of resultaten te vragen. Dat geeft een verkeerde boodschap naar het grote publiek.

wondertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2010 11:09

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door wondertje »

even reactie van mij,
Ik heb in 1998 lariam geslikt op advies van de ggd.
Ik had besloten een week voor ik weg ging naar venezuela ook de gebieden op te zoeken waar je lariam nodig had.
Normaal moet je lariam een paar weken voor de vakantie slikken.
Na de vakantie moest ik ze ook een paar weken doorslikken.
elke week 1 is de normale gang van zaken.
Omdat ik daar geen tijd meer voor had zei de ggd dat het alsnog kon.
namelijk 3 dagen voor de vakantie elke dag 1 te slikken.
Heb ik dus gedaan.
zonder onderzoeken of wat dan ook.
Ik voelde mij al een beetje raar worden tijdens de vakantie.
Na de vakantie ben ik onderzocht bij het amc ziekenhuis door een tropenarts.
Deze vertelde mij dat ik tegen een psychose zat aan te vechten.
De tropenarts zei mij dat het wel een jaar kan duren voor deze stoffen uit me lichaam zouden zijn en ik zolang antidepresivapillen en oxazepam moest innemen met daarbij therapie.
Ik werd zo weer weg gestuurd na dat gesprek terwijl opname echt noodzakelijk was.
Na paar dagen ben ik opgenomen geweest op de psychiatrische afdeling in een ander ziekenhuis.
Ik ben daar zelf heen gegaan toen der tijd en ze zagen inderdaad dat ik het niet meer hield en mocht gelukkig blijven.
Ik ben daar begonnen met opstarten met antidepresiva seroxat.
Na ongeveer een week sloeg de seroxat aan en kon ik weer weg.
Ik zat niet meer tegen psychose te vechten en dat was natuurlijk een opluchting.
Daarna ben ik gewoon elke dag die seroxat jaren blijven innemen.
Ook dan kom je in een verhaal terecht dat met geen pen te beschrijven is.
Seroxat ben ik een paar jaar geleden mee gestopt uit eigen kracht.
Vergeet de hulp maar hier in nederland.
Er word niet meer naar je omgekeken als ze niks meer van je horen.
Het stoppen met de seroxat was tevens een zelfde gevecht met jezelf.
Het is een gevecht met de keuze dood willen of doorgaan.
pure zelfgenezing geloof ik heilig in.
Het is mij gebeurt.
Ik ben er helemaal nu vanaf en het gaat heel goed.
hoe? je kan er een boek over schrijven maar die capiciteiten heb ik niet.
Niet te min dat ik in de tijd ik door deze gebeurtenis wel mijn vriendin.huis en mijn zaak' die goed verzekerd was' allemaal heb verloren.
Claimen is na 5 jaar niet meer mogelijk dus kan je ook vergeten.
Aangezien ik pas wakker ben geworden toen ik van de seroxat was gestopt
ben ik daar nu te laat mee.
Het verjaren kan een rechter wel 20 jaar van maken als je dan kan aantonen dat je toen niet bij krachte was.
Alleen met mijn verhaal wat ik hier in het kort heb verteld is dat een bijna onmogelijke zaak.
Wel zie ik in om bv met meerdere slachtoffers de ggd aan te klagen of een andere die daar verantwoordelijk voor is.
Met ze alle sta je sterker misschien en zijn de kosten te betalen.
Mocht iemand daar met mij aan de gang willen dan sta ik graag open voor ideeen of optie's.
Van wat ik gelezen en meegemaakt hebt geloof ik niet meer in psychiaters die door een dsm bril heen kijken.
die zitten helemaal fout met diagnose's etc.
Dit is te bevestigen door meerdere wetenschappers en andere professoren wat te lezen is op internet.
die vertellen namelijk dat de oude dsm waar de psychiatrie op gebaseerd is helemaal er naast zitten volgens nieuwe onderzoeken.
Ook deze onderzoekers vertellen dus dat de pillengiganten er baad bij hebben. om vervolgens de dsm regels die psychiaters nou eenmaal geleerd hebben tijdens hun studie zo maar lekker door te gaan.
En wij maar hier discusseren met elkaar.
Wanneer gaan we is bij elkaar zitten en kijken we met meerdere wat we er tegen kunnen doen?
Alleen red ik het niet maar 1 ding weet ik wel,
Mijn leven is hierdoor zo veranderd dat ik recht heb op schadevergoeding.
Alleen doen we allemaal niks.
Maar 1 ding weet ik zeker
met ze alle kunnen we de ggd de oorlog verklaren.
wie durft?

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

http://www.ggzconsult.nl/shw_art.php?id=105.


Een artikel waarin de GGD aangeeft dat er wel problemen zijn rondom Lariam

Er zijn homeopatische middelen ontwikkeld welke je tegelijkertijd in kan nemen met Lariam om zo de kans op ernstige bijwerkingen sterk te reduceren.
Dat zou de GGD dan ook moeten weten vind ik.......
Het is ook niet de schuld van de GGD dat zij dit w.s. niet weten.
Het komt voort uit het feit dat er aan goede alternatieven, noem het bijv homeopatisch, niets te verdienen valt.
Je mag het ook geen "genees"middel noemen of verheffen tot een geneesmiddel omdat niet wetenschappelijk bewezen is
dat ;" het werkt".
Dit is alleen voorbehouden aan Big Farma , die aan Lariam wel geld verdienen
Daarom mocht de homeopaat die ik aangaf in een van mijn reacties wel kinderen in Nepal behandelen voor autisme , maar in Nederland mag dit niet !
Het mag wel: behandelen genoemd worden maar niet : genezen...

(Stel je voor dat je geneest, daar valt immers niks aan te verdienen...)
Zou de integratie van beide geneeswijzen in Nederland naar een hoger niveau zijn geklommen dan de laatste plaats :( dan zou de GGD mogelijk wel van deze middelen weten.

Permethrine is een pesticide die sinds lang verboden is.
Het heeft soldaten ernstig ziek gemaakt in de Golfoorlog waarbij deze uiterst giftige stof werd gebruikt om te voorkomen dat Saddam Hoesein een bio ware fare zou ontwikkelen

Echter de kleding van soldaten wordt nu toch behandeld met permethrin. Het ministerie van Defensie heeft voor de soldaten die in Afganistan zitten daarvoor n.b. speciale ontheffing moeten aanvragen!!

Er zijn homeopatische middelen ontwikkeld die een overbelasting /vergiftiging van permethrine weg kunnen nemen, maar de Inspectie volksgezondheid ontraadt het gebruik hiervan , en ze weten niet eens de bedoeling van die middelen!
Want ja homeopathie is bij voorbaat al kwakzalverij , onwetenschapelijk, etc etc.
Deze behandeling is in het verleden elders met succes toegepast bij veel soldaten maar in Nederland mag het niet.
Het is gewoon te gek voor woorden.

tiddly-pom
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:33

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door tiddly-pom »

Ook ik heb negatieve ervaringen met het middel Lariam en als ik deze aflevering mag geloven had ik dit middel ten eerste nooit voorgeschreven mogen krijgen en was het ook niet nodig geweest.
Het ging in mijn geval om een reis naar Indonesië in 1997. Ik was 16 jaar en liep in die tijd bij een psychologe. Ook ik moest 3 weken van te voren beginnen met slikken, maar het is mij (tot nu dus) nooit duidelijk geweest dat deze tijd bedoeld was om te kijken hoe je op het middel reageert. Dit is dus ook helemaal niet nagevraagd of gecontroleerd. De gehele reis duurde 28 dagen, dus een ander middel was sowieso ook mogelijk geweest, maar dit is nooit ter sprake gekomen. Ook over de bijwerkingen is niets gezegd. Daar kwam je pas achter als je de bijsluiter opende.
Ik heb hierdoor 3 maanden slapeloosheid gehad (de tijd van het slikken)en het is de vraag of mijn depressie uit die periode daarvoor al als zodanig aanwezig was, of hierdoor extra getriggerd is of verergerd is. Ik heb hierna nog ruim twee jaar bij een psychologe gelopen. Al met al heb ik een aantal van de mooiste plekken van de aarde gezien en heb er geen moment van kunnen genieten. En werd nog eens aangekeken als 'verwende puber die niets leuk vindt' ook. Ik ben blij dat er nu aandacht aan dit middel besteed wordt, maar wat mij betreft ook behoorlijk laat. En sowieso: welke puber van 16 heeft z'n emoties nou onder controle? Zo'n middel schrijf je toch niet voor aan iemand van die leeftijd? Zou daar niet ook eens naar gekeken kunnen worden?

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

Tiddly schreef; "Ik was 16 jaar en liep in die tijd bij een psychologe"

http://www.vaccinatiesopreis.nl

Op deze site kun je het volgende lezen;

Mensen die last hebben van epilepsie, depressies of psychosen kunnen lariam niet gebruiken. Vanwege het risico op evenwichtsstoornissen kun je het ook beter niet gebruiken als je gaat duiken. De bijwerkingen van lariam komen vooral voor in de eerste paar weken dat je het gebruikt, meestal dus nog in Nederland, omdat je drie weken voor je reis met de lariam moet beginnen. Als je er dan geen last van hebt gehad, heb je weinig kans dat je tijdens je reis nog last zult krijgen. Bijwerkingen van lariam kunnen wel lang (weken) aanhouden. Als je in de eerste weken bijwerkingen krijgt die niet verbeteren, neem dan contact met ons op voor een alternatief malariamiddel.

tiddly-pom
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2011 16:33

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door tiddly-pom »

Ja, dat is mij nu bekend, maar wat ik al schreef: er is mij niets gevraagd over mijn psychische toestand of die van mijn familie bovendien was 'depressie' toen nog niet als zodanig benoemd. Evenmin is het mij duidelijk gemaakt dat de 3 weken slikken voor de reis bedoeld waren als 'test-periode' en was het mij niet bekend dat ik er mee terug kon gaan i.v.m. de toen al opgekomen slapeloosheid.
En we hebben het over 1997. Als dat soort websites toen al bestonden, wist ik nog niet hoe je die info op kon zoeken.
Ik blijf bij mijn mening dat je een kind of adolescent niet zomaar dit soort heftige middelen mag voorschrijven (i.i.g. niet als preventiemiddel) omdat 't nog niet goed door heeft wat 'normaal' en niet normaal is en daarom niet snel zal zeggen last te hebben van psychische problemen of aan de bel zal trekken als de bijwerkingen heftig zijn. Als een arts je zegt dat je pillen moet slikken (en geen alternatieven benoemt) en de volwassenen om je heen hebben nergens last van en zij stellen ook geen vragen, dan neem je die pillen gewoon.
Tsja, nu zou ik dat spul nooit meer nemen. Maar dat is omdat ik weet wat het met mij doet. Maar als ik op reis ga en de arts zegt dat ik ingeënt moet worden, dan doe ik dat ook, zonder te lang na te denken over wat het middel met je doet of echt in te gaan op de bijwerkingen, want ergens denk je toch dat 'de arts het wel zal weten'.....

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: De gevaren van Lariam

Ongelezen bericht door Welwaar »

…………want ergens denk je toch dat 'de arts het wel zal weten'....

Ja ,dat is lang zo geweest.

Helaas weten artsen tegenwoordig niet alles, omdat dit van hogerhand verzwegen wordt of tegengewerkt.
Natuurlijk willen we onszelf en onze kinderen beschermen tegen vreselijke ziekten.
Maar mijn partner kreeg als kind (meer dan een halve eeuw geleden)stuipen na vaccinatie.
Dit had concequenties toen mijn kinderen ingeent werden.

Een vrouw wilde eens haar verhaal vertellen in het blad van de vereniging voor epilepsie .
Haar zoon kreeg epileptische insulten na vaccinaties, en was succesvol ontstoord via homeopatische inzichten. De vereniging reageerde enthousiast
Echter ,het verhaal werd niet gepubliceerd maar wel kwam er direct een artikel in te staan van het RIVM dat epilepsie geen enkel verband had met vaccins.
Dit geeft te denken...........
Overigens; middelen als seroxat, levodopa en haldol kunnen ook neurotoxische verschijnselen geven. Op mijn werk noemen we haldol gekstekende weg vaak: half-dol.
Het zegt genoeg.

In het Radboud vonden onderzoekers in het bloed van Nederlandse patienten en gezonde controlepersonen geen spoor van het XMRV virus
Een virus wat mogelijk een rol speelt bij ME /CVS.
De Amerikanen hebben overigens ook al XMRV gevonden in Nederlandse bloedmonsters, die ze kregen van het UMC St. Radboud.
Maar vorig jaar april kwam aan het licht dat de Nijmeegse onderzoekers hadden verzwegen dat ze in dezelfde bloedstalen van Nederlandse patienten wel sporen vonden van XMRV.In hun wetenschappelijk artikel in de Britisch Medical Journal wijdden de Nijmegenaren echter geen woord aan deze Amerikaanse bevindingen De Nijmeegse onderzoekers vonden het niet nodig om deze positieve resultaten te vermelden in hun eigen onderzoeksartikel. Hierin verwijzen ze een mogelijke relatie tussen XMRV en ME/CVS naar het rijk der fabelen..


Iets ; " niet kennen” is ; óntkennen

"Ik weet niet hoe zij hier etisch mee weg denken te komen "zei XMRV onderzoeker Francis Ruscetti van het NCI tegen Gert Schuitemaker tijdens het congres in Praag.
Dr. Gert Schuitemaker is apotheker en doctor in de geneeskunde. Hij houdt zich al vanaf 1980 bezig met de orthomoleculaire geneeskunde volgens de principes van tweevoudig Nobelprijswinnaar Linus Pauling.
Laatst gewijzigd door Welwaar op 16 feb 2011 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten