LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door Radar »

Argeloze mensen gaan mee op een busreis met als doel uiteindelijk een mooie prijs te ontvangen. In plaats van een prijs krijgen ze echter een agressief verkoopverhaal voorgeschoteld: een verkoper in een achterafzaaltje probeert hen een peperdure kuur (maar liefst 1500 euro) met Q10-pillen aan te smeren.

Maandag 15 november in Radar, 20.30 uur op Nederland 1

TheoKimswerd
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 nov 2010 17:04

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door TheoKimswerd »

Wat blijven we toch naïef. Dergelijke mensen zijn zó hebzuchtig dat ze zich niet realiseren dat zulke reisjes er niet zijn om cadeautjes weg te geven, maar te verdienen. En wel veel! Laat ze stikken met hun troep!

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door stap50per »

bij mij gaan zulke folders meteen de prullebak in
hoe aanlokkelijk ze ook zijn!!!!!
het gaat deze mensen alleen om je iets aan te smeren

als hier niemand meer op reageerd is het zo afgelopen

privo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:26

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door privo »

M&T, Ter Apel ook deze busreizen organisator komt
op generlei wijze schriftelijke beloften na.

stuur uw klachten naar :

Stichting Reclame Code
t.a.v. Reclame Code Commissie
Postbus 75684
1070AR Amsterdam

reclame waarschijnlijk in strijd met;

Art.2 lid 5, brengt schade toe aan het vertrouwen in reclame te stellen .
Art 2 lid 7 en 8, is oneerlijk en misleidend door het feitelijk niet nakomen van beloften en toezeggingen al dan niet door gebruik te maken van dubbelzinnige of onbegrijpelijke teksten.
Art 14.2, is aggressief conform Bijlage 2 lid 2, de indrukwekkend dat een reeds gewonnen prijs kan worden verkregen.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door Sjors_B »

gewoon kaartje in de bus gooien ( invullen dat er 4 man komen)
verder niets of onzin invullen
laat die bus maar voor piet snot rijden dan is de ll er wel snel vanaf.

marleenvanh
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door marleenvanh »

Ja, heel sneu dat toch -meestal- de ouderen hier de dupe van worden. Maar toch ook, ja sorry hoor: Je moet wel een I-Q van niet meer dan 10 hebben om in deze volksverlakkerij te trappen.....Gratis dingen BESTAAN NIET en al helemaal geen verzorgde busreisjes. DIT IS ALLEMAAL OPLICHTERIJ. Hoe vaak moeten we dit nu nog zeggen?? Gewoon niet meer meegaan dan houdt het vanzelf op! Ga je nog wel mee, dan van nu af dus gewoon E.S.D.B.!!!!

elly1959
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2010 17:41

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door elly1959 »

Een jaar geleden heb ik met mijn vriendin voor de lol eens meegedaan met zo`n busreis. We moesten al vroeg in Best klaar staan om naar een zaaltje in Utrecht te gaan. Daar aangekomen kregen we meteen een registratie formulier met de vraag of we die maar meteen in wilde vullen. Hebben we niet gedaan ondanks het aandringen van de verkopers. We hebben met rode wangen en verbazing gezien hoe de oudjes bedondert werden waar ze bij stonden. Vitamine pillen, voetenbadjes, cremes noem maar op. Ook werd er een reis verloot, alleen maar als je ook iets kocht. Mijn vriendin en ik gingen tijdens de pauze maar wat wandelen in de omgeving, toen we terug kwamen konden de verkopers het niet na laten ons erop te wijzen wat we gemist hadden. De beloofde kado`s waren een aanfluiting.
De bus chauffeur zei na afloop nog in de bus dat je 8 dagen bedenktijd hebt

doemaarwat
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 okt 2010 11:22

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door doemaarwat »

Nou, je hoeft echt niet zo heel dom te zijn hoor om in deze meesteroplichters te trappen. Ze zijn echt gehaaid. Ik zelf ben ook eens hier samen met mijn broer in getrapt, zo'n 10 jaar geleden en ons IQ is niet zo bijster laag. Eerder het tegen overgestelde. Als je met de busreis mee ging dan kreeg je sowieso een cadeau naar keuze. De reis kostte dacht ik 30 gulden. Er was toen ook een mini-tv met een beeldschermpje van zo'n 10 cm doorsnee. We kwamen ergens in the nowhere in België terecht. Toen we in de zaal aankwamen (twee tieners, wij dus, en de rest bejaarden), zagen we de drie gratis geschenken waaruit je kon kiezen al uitgestald. Gelijk zag ik dat het geen echte mini-tv was maar eentje van plastic. Wat was ik pissig. Mijn testosteron gierde door mijn lijf. En ik was niet de enige. Ook een paar bejaarden waren hier woedend over. Heb later ook die reisleider nog persoonlijk hierover aangesproken en uiteindelijk gaf hij mij 10 gulden terug. Als 17 of 18 jarige was ik weer een beetje gekalmeerd, maar heb echt op het punt gestaan om hem een knal voor zijn kop te verkopen. Wij zijn ook een beetje gaan rondlopen in de omgeving, kijken of we met onze OV terug konden gaan. Helaas we zaten helemaal gevangen ergens op het boerenland, zonder bussen, treinen, gsm's etc. en moesten gedwongen de dag daarblijven om al die onzin aan te horen. Later op school hebben we er wel nog goed om kunnen lachen, maar het zijn klootzakken. Je meelokken onder valse voorwenselen...

pa0fmy
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2010 11:11

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door pa0fmy »

Weer een nieuwe busmaatschappij er bij. Bij ICT reizen verkochten ze vitaminewatertjes in een 180dagenkuur voor de "voordeelprijs" van EURO 1200,- Danny en Camel zijn bekende verkopers op dit gebied en duiken bij veel "busmaatschappijen" op. Ze zijn echt agressief hoor. vooral op mij omdat ik alles wel doorzag. Wij zijn voor de lol eens wezen kijken. Leuke middag als je zin hebt om naar een hoop "medische onzin" te luisteren en goed zitvlees hebt. We moesten er thuis nog lang over lachen wat we meegemaakt hebben. Teken vooral niks, koop niks, probeer je "medereizigers"te waarschuwen, stel veel vragen om Danny en Camel van de wijs te brengen, ga goed tegen hun argumenten in, dan worden ze lekker kwaad!

hetty-14
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 nov 2010 17:48

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door hetty-14 »

Ik ben ook wel eens meegeweest. Niets kopen!!!
Er zijn nu ook bijeenkomsten in de buurt waar je woont.
Ik ga daar 1 x per 2 maanden heen. Gratis eten en omdat ik daar veel kennissen heb is het gewoon een uitje.
Vorige week was er een bijeenkomst in het partycentrum te Sliedrecht.
Je kreeg ontbijt en een cadeautje. Zo een cadeautje raak je zelfs op marklplaats niet kwijt.
Alleen werd iedereen weer teruggestuurd naar huis,
Bij navraag bleek dat dit om ITC reizen ging maar die had zich opgegeven onder de naam SNS consulting. Toen de gemeente Sliedrecht daar achter kwam zijn ze geweigerd.
Dit is dus pure oplichting . Binnenkomen onder een andere naam!!
Verder kan je weinig doen aan deze praktijken want overal staat de gerechterlijke weg is uitgesloten.
Gewoon de papieren weggooien of anders zonder postzegel terugsturen .

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door WimP »

Vooral vrouwen zijn nogal al naïef tegenwoordig. Die smeer je gemakkelijk spiritueelse nonsens of alternatieve dingen aan. En dat heeft niks met IQ van doen, wel met onzekerheden en zoekende zijn. Wees altijd achterdochtig. Niemand geeft iets weg. Zeker commerciele organisaties niet.

ELTIEN
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2010 16:34

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door ELTIEN »

K zag al een aantal goede opmerkingen...
Nooit op ingaan! Bedwing je hebberigheid. En bedenk: voor niets gaat de zon op...
Wat ik wel erg vind is dat juist de oudere en eenzame mensen hierin trappen... Of zou dat dus inderdaad met het IQ te maken hebben?? Tja das dan anders zielig. Hoewel ?? Toch maar gauw die verlakkerij aanpakken is mijn idee. Overigens, bij mijn ouders lagen ook om de haverklap wollen kleedjes en met pitten gevulde kussens...Die hun gezondheid aanmerkelijk zouden verbeteren... Ach mijn ouders kochten graag gebakken lucht...Het ging toentertijd om honderd gulden of zo.,. incl. een busreis... Kennelijk is men er NU vanuit de verkopende organisatie slechts op uit zo snel mogelijk het grote geld binnen te hengelen van een bepaalde goedgelovige groep. Voor nota bene PILLEN!!!! Een gevaarlijke wending!
Trouwens jaren geleden was er al vaak sprake van dat ongeoorloofde praktijken werden gehanteerd en mensen tot kopen werden gedwongen. Daar zijn zelfs in t geheim opnamen van gemaakt...
Eltien uit stadskanaal

kasparova

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door kasparova »

Ook zo'n onderwerp van MBO niveau ook zonde van de tijd dus.

gerda444
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 nov 2010 09:27

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door gerda444 »

Ben blij dat dit soort bus reizen weer even onder de aandacht komt.
Ook Mercator en/of Fortuna Reizen verkopen dit soort producten en verdienen
er heel veel mee.
De kaarten gewoon weggooien want alleen deze reisorganisatie wordt er beter
van. Het is een en al oplichting van al de producten die ze verkopen.
De verkopers kunnen het heel mooi voorspiegelen maar trap daar niet in.
Geen pillen, matrassen, dekbedden, stoelen enz. kopen.
Deze reis organisatie's moesten gewoon verboden worden want het is erg triest hoeveel mensen erin trappen.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Hoi, Er is een groot verschil tussen mercator/fortuna reizen en de organisatie van de tv uitzending. Mercator licht de mensen niet op. De verkopers zijn vriendelijk en behulpzaam. Dat soort praktijken hoef je echt niet bij hun uit te halen. Dan sta je als verkoper op straat. De organisatie van uit het filmpje komt uit cloppenburg duitsland. Ik zag het aan de brief die jullie op internet hebben staan. Dit telefoonnumer is uit losser. En deze staat doorgeschakeld naar cloppenburg duitsland naar wti. Ik weet dit toevallig na minstens 18 jaar met dit soort dagtochten mee te gaan. En jullie zijn niet eerlijk geweest over de kuur. Er zitten namelijk ook andere grondstoffen in. En mijn vader heeft de kuur ook gedaan. En is een beetje beter van geworden.

hetty-14
Berichten: 0
Lid geworden op: 15 nov 2010 17:48

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door hetty-14 »

Of het nu mercator, fortuna , ICT enz, is ze zijn er alleen om geld te verdienen en
ze hebben totaal geen medische achtergrond maar weten alles beter.
Er was een keer een voetenbad en als je daar met je voeten in zat dan kwam er bruin water. Volgens hun gingen dan alle afvalstoffen weg. Wat bleek het was gewoon ijzer dat ging roesten waardoor er bruin water kwam.
Zo wordt je dus gewoon opgelicht.!!!
Alle brieven ongefrankeerd terugsturen desnoods met een heel zwaar voorwerp
b.v. een steen. Kunnen zij port betalen!!!

EGO57
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 nov 2010 14:10

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door EGO57 »

Prima aangepakt. Deze misleidende busreizen.
Het wordt altijd afgeraden om supplementen op plekken te kopen vaar de keuringsdiensten er geen zicht op hebben. Staat een product bij ETOS of DA, dan kun je het ook op internet kopen.

Het verhaal van de EFSA verdient enige nuance.
De EFSA is het Europese vioedings-veiligheid agentschap. Voor voeding worden alleen onderzoeken geaccepteerd die verricht zijn bij gezonde mensen. Onderzoek met zieke mensen wordt niet in behandeling genomen. Dat betekend niet dat het er niet is. Een duidelijk voorbeeld is glucosamine. Daar zijn alle claims door de EFSA afgewezen, omdat het onderzoek met zieke mensen was verricht. Op basis van hetzelfde onderzoek zijn inmiddels 10 glucosamine producten in Nederland als geneesmiddel geregistreerd. Zij mogen op de verpakking zetten dat het product helpt tegen milde tot matige artrose van de knie. Een geneesmiddel herken je aan het RVH nummer wat op de verpakking staat.
Het niet erkennen van onderzoek door de EFSA houdt dus niet in dat iets niet werkt.

Aan de andere kant kun je ook niet zeggen dat een supplement hetzelfde werkt als een geneesmiddel. De eisen voor een geneesmiddel zijn veel sterker en de kwaliteit wordt gecontroleerd door de overheid. Een ander verschil is dat er geen korting gegeven mag worden op een geneesmiddel. Een voordeel is weer wel dat bv glucosamine als het gekocht wordt bij de apotheek door de meeste verzekeraars vergoed wordt.
Ze vragen wel als eerste naar het RVG nummer.

kiona
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 nov 2010 16:29

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door kiona »

Mijn schoonouders hebben een keer meegedaan met een prijspuzzel. Deze was gezet in een folder over de apotheek en werd ook door de apotheek meegegeven. Wie niet waagt, wie niet wint, dus de puzzel ingevuld en opgestuurd. Zeker een half jaar later een brief: U krijgt een GRATIS lunch en heeft prijzen van €1500,- gewonnen (laptop, tv e.d.). Bij navraag op de bewuste locatie blijkt dat het bedrijf een reservering heeft gemaakt maar niet welkom is. Na een beetje googelen blijkt dit ook een verkooptruc te zijn.

EBH
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2009 00:21

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door EBH »

Wat begonnen mijn handen te kriebelen toen ik dat mens haar verkoopbabbel zag en hoorde doen. Wat een agressieve en arrogante houding, wat denkt het wel. Ik gun haar alles, waar pillen niets meer aan kunnen helpen. Zelfs de pillen die zoooooo geweldig zijn volgens haar lulpraat.
Heb je die arme mensen gezien, waarin de hoop in de ogen stond te lezen dat ze eindelijk misschien wat uit hun lijden verlost zouden worden! Dat sneed echt door mijn hard. Spreek hen niet aan op hun IQ of leeftijd. Deze mensen vertrouwen andere mensen, omdat zij nooit iemand dit aan zouden doen (anderen oplichten dus) en laten hun waarschijnlijk kleine wao'tje flink aantasten door een oplichtster 1e klas. Wat moet zij een rotjeugd of mislukte relaties oid gehad hebben, om anderen zo gewetenloos op te lichten. ik hoop dat zij haar straf ooit krijgt, door de wet, door Radar, door hogere krachten of wat voor manier dan ook. Of anders in ieder geval slapeloze nachten door wrok gevoel met ongezonde gevolgen. Schande!!

pipo2010
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2010 20:01

Re: Dr. Schuster en Zns. Busreizen

Ongelezen bericht door pipo2010 »

mensen moeten hun klachten bij de CONSUMENTEN AUTORITEIT neerleggen
zo is ook de firma pro aktief plus ten gronde gericht

Gesloten