LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe versus Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
hfpk
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 sep 2009 07:44

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door hfpk »

Mensen die de dupe hier van zijn veel sterkte. Wist niet wat ik zag. Vooral dat sommige er 6000 euro aan hebben uitgegeven en dan dat het niet naar je zin werkt. Niet te geloven dat is meer dan 10.000 gulden voor een TV.

Wat ook door me hoofd ging. Mijn TV is meer dan 50 jaar oud en werkt nog perfect. De TV's van nu zijn zo stuk. Vroeger werd iets gemaakt met kwaliteit en dat het lang mee gaat. Nu word iets gemaakt om snel stuk te gaan om de economie draaiende te houden.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Het hele verhaal is naar mijn idee een miscommunicatie tussen Loewe en Ziggo. Loewe ging er vanuit de de decryptie sleutel in iedergeval een aantal dagen houdbaar zou zijn zodat een opgenomen uitzending snachts gedecodeerd kon worden en Ziggo gooit roet in het eten door een update uit te voeren waardoor dit truukje niet meer werkt. Loewe heeft gewoon geld bespaart door dit truukje toe te passen. Loewe had beter 2 decoders kunnen toepassen zodat de oplossing toekomst zeker zou zijn. Gezien de prijs van een Loewe tv had je wel een duurzame oplossing mogen verwachten.

Ik weet niet wat deze update Ziggo oplevert, het illegaal kijken met cardsharing blijft gewoon mogelijk en naar mijn idee is er nog geen andere hack aanwezig. Er zijn dus maar 2 oplossing, een nieuwe tv van Loewe (gaat niet gebeuren) of Ziggo draait deze update terug. Het zou Ziggo sieren door deze update terug te draaien of heel duidelijk te communiceren waarom deze update noodzakelijk is. Maar uiteindelijk vind ik Loewe verantwoordelijk, zij hebben een tv geleverd welke niet meer naar behoren werkt.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

renegade66: je zit hier een beetje gefrusteerd af te geven op Loewe zonder ook maar een beetje kennis in huis te hebben over de techniek die hier wordt besproken. Voor dat je een reactie plaatst verdiep je a.u.b. in de techniek. Het lijkt nu of Loewe in jouw ogen alles fout doet. Nou ik kan je zeggen en bewijzen dat het niet zo is. Na vele technische trainingen bij zowel Loewe als andere merken zijn wij prima op de hoogte van het Ziggo probleem. Vreemd is dat het bij andere providers als Canal Digital niet speelt. Ziggo heeft ook erkend en vermeld op hun eigen forum dat het de sleutel sneller veranderd. Dus bij ligt de fout??? Tros Radar zegt in het intro dat Ziggo de sleutel veranderd, vervolgens wordt Loewe aangevallen en laat de presentratice de heer Daneels niet eens uitpraten, zeer onbeschoft. Zodra Ziggo de versleuteling terugplaatst naar 1 dag is dit hele probleem opgelost. Blijft er een optimale TV met goede beeld en uitstekende geluidskwaliteit over.
Dus volgende keer je huiswerk doen en als je iets niet zeker weet: je er niet mee bemoeien!!

digitv
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:18

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door digitv »

Het zijn niet alleen de ziggo abonnees die problemen hebben met hun Loewe TV.
Wij zijn abonnee bij Delta digitale televisie. En ook wij kunnen met onze Loewe Connect DR+ nu geen digitale zenders meer opnemen. Koop je daar nu een dure top-TV met ingebouwde harddisk voor? We zijn nu helaas gedwongen om genoegen te nemen met het opnemen van de ouderwetse analoge kanalen. Welke abonnees van Delta digitale televisie hebben dezelfde negatieve ervaringen?

gpduc
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door gpduc »

Eigenlijk is het heel simpel met Loewe versus Ziggo en de andere kabelaars!
Loewe wist dat dit evt ging gebeuren en de kabelaars doen gewoon kinderachtig. Het bekende welles/nietis verhaal.
De meeste loewe dealers(ook de dealer uit het filmpje in baarn) wisten dit al jaren. Dus trek je conclusie zelf. Het is niet anders.
TIP: koop een tv en losse decoder(met hdd) en 2 ziggo kaarten, geen ergenis en veel goedkoper.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Zodra Ziggo de versleuteling terugplaatst naar 1 dag is dit hele probleem opgelost
dan is het probleem helemaal niet opgelost omdat er maar 1 tuner aanwezig is.
hierdoor is het niet mogelijk om en digitaal te kijken en digitaal op te nemen tegelijkertijd.
Dus volgende keer je huiswerk doen en als je iets niet zeker weet: je er niet mee bemoeien!!
ik bemoei me er mee wanneer ik wil!!!!
ik zit al 12 jaar als storingsmonteur in de CAI, dus ga mij niet vertellen dat ik niet weet wat er speelt.
ik heb meer tv's gezien dan jij denkt.

loewe pretendeert vooruit strevend te zijn, waarom wordt met dit probleem dan
geen rekening gehouden?
het gaat tenslotte om een tv met een niet misselijke prijs.
dan mag je verwachten dat er in dit geval ( wat al meer dan een jaar bekend is)
toch wel ingespeeld was.

de afwerking is super, beeld is super, geluid is super. inwendig is goedkope baggertroep.
dit is toch ook al jaren bekend.

dus ik verzoek je om even normaal tegen mij te reageren.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

ik bemoei me er mee wanneer ik wil!!!!

dus ik verzoek je om even normaal tegen mij te reageren.

En dit is normaal???

De manier waarop jij op dit forum Loewe aanvalt, ben je gefrustreerd over dit merk?
Heb je ze van binnen gezien, heb je LG, Samsung, Philips van binnen gezien? Een beetje techneut met een paar goede ogen ziet het verschil. Maar ik heb meer eigenwijze storingsmonteurs meegemaakt.
Succes met je uitspraken, voor mij is de discussie met jou voorbij, kon het alleen niet nalaten te reageren op zinloze uitspraken zonder goeie onderbouw.

Evert.R
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 22:03

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Evert.R »

De uitzending van gisteren heeft mij niet veel wijzer gemaakt. Heeft Radar overtuigende bewijzen dat Ziggo terecht kon weg blijven met als argument dat zij "onschuldig" zijn, dan zou ik dat graag willen zien/horen. En als er bij de andere "kabelaars" geen problemen zijn, geeft dat misschien aanleiding om toch Ziggo eens uit te laten leggen hoe dat mogelijk is. Ik hoop wel dat de zaak nog niet gesloten is.

pwdh
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:32

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door pwdh »

Wie heeft dit probleem ook bij Canal Digitaal.
Beste techneuten hoe kan het dat dit probleem ook heb bij Canal Digitaal waarbij zowel de DR+ als de TV van ee appart signaal zijn voorzien???

gpduc
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door gpduc »

Het is simpel! De dealer die het toestel verkocht heeft is de eerst aanprakelijke daar deze van het naderende probleem afwist. Tenzij andres op je factuur staat vermeld heb je de PVR functie. Dan had de dealer het moeten vermelden(ook op de factuur) Ook de dealer in baarn uit het filmpje wist dit.
Dus trek je conclusie! enne ja de kabelaars verschuilen zich hier achter. Maar deze kabelaars hebben min of meer een monopoly positie en draaien gewoon het knopje om!!!!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

En als er bij de andere "kabelaars" geen problemen zijn, geeft dat misschien aanleiding om toch Ziggo eens uit te laten leggen hoe dat mogelijk is.
alleen providers die met de codering van irdeto werken hebben dit probleem.
hier wordt elke keer ziggo aangevallen, maar eigenlijk moet je irdeto aanvallen.
zij doen de codering niet ziggo. ziggo voert hem alleen door.

gpduc
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door gpduc »

Misschien moet iedereen SHARP aanklagen! Deze maakt signaalbord voor Loewe.
Google maar eens naar Sharp LC46HD1 zelfde board, zelfde menustructuur maar dan grafisch kleurijker. Zelfs op de tuner van loewe staat sharp. Alleen de sharp geeft een nog mooier beeld! eigen sharp lcd panel.

gpduc
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:07

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door gpduc »

Nogmaals!
De dealer die het toestel verkocht heeft is de eerst aanprakelijke daar deze van het naderende probleem al afwist. Tenzij andres op je factuur staat vermeld heb je de PVR functie zoals in de folder/manual vermeld staat. Dan had de dealer het moeten vermelden(ook op de factuur) dat de werking niet gegarandeerd kan worden omdat Loewe geen certificering had. Dit geldt uiteraard voor alle merken met PVR. Ik meen dat bij het merk METZ(rollsroyce onder de tv's) het wel gewoon werkt maar hou me dit ten goede!

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Geenetta schreef:Heb hetzelfde probleem gehad met CanalDigital (satelliet). Die (twin)tuner kan ook kijken en opnemen tegelijk en dat laatste inderdaad ook gecodeerd. Kon in mijn geval opgelost worden door het opgenomen programma dezelfde maand af te spelen en daarvan tegelijk een kopie te maken. De kopie is dan code-ongevoelig.
Hoop dat de Loewe dat ook kan!
mvg en succes.
Het probleem is hetzelfde, maar de details zijn anders. Canal Digitaal verandert zijn sleutels eens per maand. Maandelijks de sleutels wisselen is normaal gedrag. Omdat de sleutel maar één keer per maand verandert kon jij het programma dezelfde maand afspelen, waardoor je ontvanger het kon ontcijferen.

Ziggo verandert zijn sleutels om de 2 uur. Dat is abnormaal gedrag, het vaak wisselen van sleutels komt eigenlijk alleen voor bij systemen die op het punt staan om gekraakt te worden. Dat betekent dat het opgenomen programma binnen de 2 uur ontcijferd moet worden, en dat is praktisch bijna niet uitvoerbaar.

Daarom, ik blijf het herhalen: De booswicht in deze kwestie is Ziggo. Ik ben het niet eens met de visie van Trosradar dat Loewe fout zit.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

gpduc schreef:Nogmaals!
Dan had de dealer het moeten vermelden(ook op de factuur) dat de werking niet gegarandeerd kan worden omdat Loewe geen certificering had.
Dit probleem heeft niets met certificering te maken. Ik ben het met je eens dat Loewe had moeten waarschuwen dat kabelboeren gemene streken kunnen uithalen die delen van de functionaliteit van de TV onbruikbaar kan maken, dat hoort bij het verstrekken van correcte informatie over het produkt dat je verkoopt. Maar dat is wel een lichte mate van verzuim, de hoofdverantwoordelijkheid ligt toch echt bij degene die de gemene streken uithaalt.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

renegade66 schreef: alleen providers die met de codering van irdeto werken hebben dit probleem.
hier wordt elke keer ziggo aangevallen, maar eigenlijk moet je irdeto aanvallen.
zij doen de codering niet ziggo. ziggo voert hem alleen door.
Nee, beste Renegade, daar hoef je niet mee af te komen, omdat dat simpelweg niet juist is. Ziggo kan met een paar muisklikken regelen hoevaak de sleutels gewisseld worden. Bij Ziggo staat die instelling nu op 2 uur. Bij Canal Digitaal, die ook Irdeto gebruikt (maar voor maar een klein deel van de klanten), staat die instelling bijvoorbeeld hoger, waardoor dit probleem daar niet kan optreden.

Alles wat nodig is om deze kwestie op te lossen is een paar muisklikken van Ziggo om de termijn op minimaal 1 dag te zetten. Lijkt me heel redelijk om te verwachten dat Ziggo dat voor haar klanten doet.
Laatst gewijzigd door Daniël Mantione op 26 jan 2011 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

erg makkelijke dingen worden hier nu gezegd.

- ziggo zou decoder kastjes verkoper nummer 1 zijn.
nee... maar wel allemaal voor aan in de rij staan bleeren als je er een met korting of gratis kan krijgen.

- ziggo zou gecodeerd hebben.
man... ze hebben dit jaren gedoogd en passen nu de codering toe welke van IRDETO komt.

- ziggo zou hier voordelig uit komen omdat die gast van Loewe niet uit mag spreken.
hoe vaak heeft ziggo daar gezeten dat ze werden uitgemolken en niet konden uitspreken? vaak zat, of iemand hier iets over gezegd heeft, nee.
alleen als het in je eigen voordeel is

Ik zit hier ook met een prut t.v. omdat Samsung niet eerlijk is geweest en ik kan geen kant op. De winkelier had eerlijk moeten zijn.

jammer dat er toch elke keer zo snel gewezen wordt naar de provider.

en nee ik heb geen aandelen in ziggo <= voordat deze domme opmerking komt

p.s. ik zou de ogen uit mijn kop schamen als ik die man in de winkel had staan en dan zulke dingen zegt tegen klanten. had bij mij ontslag op staande voet gekregen

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

renegade66 schreef: Het is geen frustratie hoor.
Het feit is alleen dat ziggo wordt aangevallen om een verandering "die geadviseerd wordt door Irdeto" doorgevoerd wordt.
Loewe en alle tv boeren zijn hier van op de hoogte gebracht.
Loewe is daar niet in meegegaan, en dan ligt het nu aan Ziggo?
Als je nu eens uitlegt waar Loewe in mee had moeten gaan, dan komen we al een eind verder. Voor zover ik zie, is het niet mogelijk op technische wijze hieromheen te komen.
Het moet niet gekker worden.

Er bestaat wel degelijk een technische oplossing voor. de humax decoders ( die aanzienlijk goedkoper zijn) kunnen dit toch ook?
Die Humax-ontvanger gebruikt een SOFTCAM, geen CI-module. Een CI-module kan maar 1 zender tegelijk ontcijferen. Basta, afgelopen uit. Of is de conclusie dat Ziggo-gebruikers geen CI-module meer moeten gebruiken?
Je betaald een paar duizend euro voor een eigenwijze tv (spreek uit ervaring) en dan kun je een stukje techniek van een paar euro niet aanbrengen?

Het lijkt wel of je aandelen in Loewe hebt, of werk je er zelf?
Tja... Kijk eens in de maatschappij: Een onafhankelijk rechter hoort beide partijen aan, bekijkt welke partij gelijk heeft en neemt dan stelling in.

Ik ben technisch in staat te bekijken wat hier gebeurt, en dat leidt tot de conclusie dat Ziggo (in merendeel) fout zit, met als gevolg dat ik stelling inneem tegen Ziggo. Betekent niet dat ik fan van Loewe ben. Reken er maar op dat ik net zo hard stelling zal innemen tegen een ondeugdelijk produkten van een fabrikant. Heb ik ook gedaan in het verleden, waarbij ik de TV-aanbieder in bescherming nam (op een ander forum).

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

pwdh schreef:Wie heeft dit probleem ook bij Canal Digitaal.
Beste techneuten hoe kan het dat dit probleem ook heb bij Canal Digitaal waarbij zowel de DR+ als de TV van ee appart signaal zijn voorzien???
Dit probleem kan niet optreden bij Canal Digitaal, die veranderen hun sleutels maar één keer per maand. Mogelijk heb je te maken met een ander probleem. Wat bedoel je met apart signaal? Wat voor chipkaart gebruik je (Seca2, Seca3 of Irdeto2)?

tontaron
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:47

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door tontaron »

Mijn mening is duidelijk; de fabrikant=Loewe is verantwoordelijk voor zijn product en heeft mij een apparaat geleverd wat deels(v.w.b. digitaal opnemen) niet werkt. Wil hij het commercieel oplossen dan zou hij er verstandig aan doen om dat deel aan alle afnemers te vergoeden; dan praten we over ca. 300 Euro. Wellicht bereikt hij hiermee dat ook andere mensen nog interesse hebben in het merk Loewe.
Verder zou ik Radar willen adviseren met het hoofdkantoor van LoeweDuitsland; neem aan dat hun de eindverantoording hebben voor het merk Loewe.

De heer Danieels heeft zeker geen sterke commercieele indruk achtergelaten bij Radar/consument.

Aan het oeoverloze technische geleuter van Ziggo dit en Loewe dat heeft de consument niets!

Gesloten