LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loewe versus Ziggo

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
JMvdM
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2011 22:37

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door JMvdM »

Beste Daniël,
Ik snap de techniek erachter maar het verbaast me dat vrijwel niemand zich zorgen maakt over de macht van de kabelaars. Waar bemoeien ze zich mee?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Na het kijken van het onderwerp op TV is mij opgevallen dat het woord van Ziggo opeens wel heel erg geloofd wordt, alsof Ziggo opeens zo eerlijk is.

Het zou een mooie oplossing zijn als Ziggo en Loewe in plaats van naar elkaar te wijzen samen tot een oplossing voor de gedupeerden komen, want uiteindelijk zijn de gedupeerden klanten van zowel Ziggo als van Loewe.

Moet voor twee van die grote "jongens" toch niet zo'n probleem zijn om die Loewe-bezitters (hoeveel zullen dat er nu helemaal zijn?) samen een ander toestel aan te bieden?

Uiteindelijk hebben beiden te maken met de ontevreden klanten, want een deel zal de schuld geven aan Loewe en een deel aan Ziggo en een ander deel aan beiden.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

MaschaP schreef:Mijn tuner werkte niet meer met de codes van Ziggo. Beide konden mij niet verder helpen en juridische gezien had ik volgens beide geen poot om op te staan aangezien Ziggo stelde dat ik eerst op hun site had moeten kijken of mijn Loewe toestel wel Ziggo gecertificeerd was...
Ik denk dat je juridisch wel een poot hebt om op te staan, omdat ik vermoed dat je televisie met behulp van CI+-commando's buiten bedrijf is gesteld. Dat is een schending van je eigendomsrecht. Net zoals niemand zonder jouw toestemming je auto mag bedienen, mag Ziggo ook niet zonder jouw toestemming je televisie bedienen doormiddel van CI+-commando's.

Dit is echter het enige juridische argument dat ik kan bedenken, als het faalt, dan heb je geen andere argumentatie om op terug te vallen. Je zou Ziggo zelf voor de rechter moeten dagen, voor een consument is dat altijd een hoop heibel waar je niet op zit te wachten.

Kruijffie75
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2011 22:16

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Kruijffie75 »

Na de uitzending van vanavond te hebben gekeken ben ik het niet geheel eens met Tros Radar.
Vanaf half oktober is er een update van Ziggo geweest voor de HD recorders van Cisco. Voor deze update geen problemen met HD TV en de (losse) recorder op de Loewe, maar na de update wel. Na de update geen beeld en geluid via de HDMI aansluiting. Het ligt dus niet alleen aan de CI+ of de CAM. Ook de HDMI signalen zijn na deze update op een of andere wijze verstoord. Ziggo heeft mij niet gevraagd welk type TV ik had en zelfs de monteur van Ziggo die bij mij is langs geweest attendeerde mij ook niet op het feit dat ik een Loewe TV had?! Intussen het nieuwste type HD recorder ontvangen van Ziggo, maar het zit h'm in de "firmware" update. Ook mijn Panasonic TV die ik boven heb staan vertoont dezelfde problemen als ik de HD recorder via de HDMI aansluit. Probleem ligt dus niet alleen bij Loewe, maar blijkbaar bij alle type TV's die niet Ziggo gecertificeerd zijn?! Ben benieuwd hoeveel mensen er een nieuwe TV gaan aanschaffen of over stappen naar andere provider. Echter door de monpolipositie die Ziggo in regio's heeft is als enigste KPN een mogelijke aanbieder (alles in één pakket). Ook ik ben er niet van overtuigd dat het probleem bij Loewe ligt, maar aan de software die Ziggo rondstuurt. Hoe kun je nu van alle televisietoestel fabrikanten verwachten dat zij ook alle software van alle providers ter wereld kunnen toepassen op de apparatuur. Ik vindt dat Ziggo ervoor moet zorgen dat de software die zij willen gebruiken via CAM CI+ of een HD recorder op elk televisie toestel moet werken! Ik heb alle jaren geen problemen met Ziggo of Casema gehad, maar sinds de update is HD TV kijken een ellende. Ik ga toch echt geen ander toestel aanschaffen, dan maar een andere provider.

Graag een reactie van Tros Radar of Ziggo

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Net zoals niemand zonder jouw toestemming je auto mag bedienen, mag Ziggo ook niet zonder jouw toestemming je televisie bedienen doormiddel van CI+-commando's.
net zoals niemand mag bepalen wat Ziggo wel of niet met zijn codering doet.

ziggo heeft dit in overleg gedaan, althans aangegeven wat ze van plan zijn.
dat loewe daar niet mee akkoord gaat is niet het probleem van ziggo.
het is voor loewe een kleine investering waarmee je veel klanten kunt trekken.
andere leveranciers hebben het ook gedaan toch?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ook mijn Panasonic TV die ik boven heb staan vertoont dezelfde problemen als ik de HD recorder via de HDMI aansluit. Probleem ligt dus niet alleen bij Loewe, maar blijkbaar bij alle type TV's die niet Ziggo gecertificeerd zijn?!
dit heeft totaal niets met dit onderwerp te maken.
dit is een fout in de decoder. de nieuwe decoder werkt waarschijnlijk nu wel?
daar zit dezelfde firmware in.

BertJansen
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 mar 2010 16:50

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door BertJansen »

Wetten schreef:Is er wel een oplossing voor dit probleem of niet ?
Ja en nee. Ja als ziggo de "software update" m.b.t het IrDeTo scrambling mechanisme terug draait (d.w.z.: geen sleutel meer die om de 2 uur veranderd, maar een sleutel die om de week veranderd). Ziggo beweert (zie het ziggo gebruikers forum) dat ze de software update wel in moesten voeren van IrDeTo. Ik zou zeggen: de pot op met het bedrijf genaamd IrDeTo. Laat Ziggo zelf maar bepalen of ze die sleutel om de tien minuten veranderen.

Maar aan de andere kant is het antwoord ook: "Nee". De Loewe TV's waar we het hier over hebben zijn in het bezit van slechts één (1) CAM. Er kan dus ook maar een signaal tegelijk ge-de-scrambled worden.

Ik heb al een eerder op internet geopperd dat of Ziggo of Loewe uit coulance een digitale decoder met ingebouwde harddiskrecorder moeten aanbieden aan de Loewe klanten (sommige zijn niet eens zo duur meer). Dan kun je wel in digitale kwaliteit opnemen en kijken tegelijk. Je kunt dan in principe ook met één afstandsbediening alles bedienen. Je hebt dan alleen weer een extra apparaat in het zicht staan.

Ik vind dat Ziggo en Loewe de kosten hiervoor moeten delen. Voor straf omdat ze beide stout zijn geweest en de lijn hebben zitten trekken. Verder moeten Radar, IrDeTo, Loewe en Philips (je: die schijnen ook Ziggo troubles te hebben) eens om de tafel gaan zitten. Want als je (zoals ik lees, net als bij UPC) altijd een door je kabelbedrijf geleverde decoder nodig hebt dan kunnen de TV fabrikanten deze net zo goed uit je TV halen en alleen een (hele mooie) monitor leveren. Zonder tuner, decodeer of harddisk dus. Dat scheelt weer in de kosten.
Laatst gewijzigd door BertJansen op 24 jan 2011 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Kruijffie75 schreef:Echter door de monpolipositie die Ziggo in regio's heeft is als enigste KPN een mogelijke aanbieder (alles in één pakket).
Is Tele2 niet leverbaar op jouw adres? Die bieden immers ook een prima alles-in-een pakket aan. (Als je een beetje geluk hebt zelfs tot 50 mb.) voor 35 euro, komt eventueel nog 4 euro bij voor een tweede TV.

Kruijffie75
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2011 22:16

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Kruijffie75 »

  • Is Tele2 niet leverbaar op jouw adres? Die bieden immers ook een prima alles-in-een pakket aan. (Als je een beetje geluk hebt zelfs tot 50 mb.) voor 35 euro, komt eventueel nog 4 euro bij voor een tweede TV.
Nee enige aanbieder (via breedbandwinkel.nl) is KPN met alles in één pakket vanaf 20mb. Balen dus of moet zaken gaan splitsen.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

renegade66 schreef: net zoals niemand mag bepalen wat Ziggo wel of niet met zijn codering doet.

ziggo heeft dit in overleg gedaan, althans aangegeven wat ze van plan zijn.
dat loewe daar niet mee akkoord gaat is niet het probleem van ziggo.
het is voor loewe een kleine investering waarmee je veel klanten kunt trekken.
andere leveranciers hebben het ook gedaan toch?
Loewe is niet de eigenaar van jou TV, dat ben je zelf. En Ziggo heeft niet overlegd met jou, dus mogen ze niet met hun tengels aan jouw televisie komen.

Het signaal coderen is één ding, actief signalen naar televisies sturen om ze buiten bedrijf te stellen is iets heel anders.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

BertJansen schreef:Ziggo beweert (zie het ziggo gebruikers forum) dat ze de software update wel in moesten voeren van IrDeTo. Ik zou zeggen: de pot op met het bedrijf genaamd IrDeTo. Laat Ziggo zelf maar bepalen of ze die sleutel om de tien minuten veranderen.
Ziggo beweert wel vaker wat, ze moeten ondertussen een behoorlijke lange neus hebben gekregen :D IrDeTo doet gewoon wat zijn klant wil, daar worden ze namelijk voor betaald, ir. Den Toonder heeft er geen enkel belang bij zijn klanten zaken op te dringen die ze niet willen. Het kan wel zijn dat IrDeTo Ziggo heeft aangeraden de sleutels regelmatig aan te passen, omdat bijvoorbeeld de beveiliging gekraakt dreigt te worden, dan nog is het Ziggo die de beslissing neemt en verwantwoordelijk is voor de gevolgen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Ziggo beweert wel vaker wat, ze moeten ondertussen een behoorlijke lange neus hebben gekregen IrDeTo doet gewoon wat zijn klant wil, daar worden ze namelijk voor betaald, ir. Den Toonder heeft er geen enkel belang bij zijn klanten zaken op te dringen die ze niet willen. Het kan wel zijn dat IrDeTo Ziggo heeft aangeraden de sleutels regelmatig aan te passen, omdat bijvoorbeeld de beveiliging gekraakt dreigt te worden, dan nog is het Ziggo die de beslissing neemt en verwantwoordelijk is voor de gevolgen.
dus met andere woorden, (even ander voorbeeld) jij koopt een nieuwe auto en volgend jaar komt hetzelfde model met nieuwere opties uit, dan ga jij naar je dealer en eist die nieuwere auto op?
het is een ander voorbeeld maar het komt op hetzelfde neer.
loewe mag allerhande veranderingen toepassen maar ziggo mag dit niet?

vind dit een hele rare gang van zaken.
de kabelboeren zijn altijd de dupe. ja, ze maken fouten, maar de vooruitgang staat niet stil, en de tv boeren moeten daar gewoon in meegaan.

loewe wilde hier niet in meegaan en moeten nu de tol betalen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

omdat bijvoorbeeld de beveiliging gekraakt dreigt te worden,
dan moeten de hackers aangepakt worden en niet ziggo/upc/enz enz enz

Siewert307SW
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2011 00:23

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Siewert307SW »

Het was voor twee geleden al bekend dat de codering zou veranderen.
Ik vind dat zowel Loewe als ziggo hun hand in eigen boezem moeten steken.
En de klant niet voor de gek moeten houden.
Dat Ziggo de codering elke twee uur veranderd is natuurlijk waanzin.
Maar dat Leowe ook mooi dom bezig is om zoiets simpels hun dure systemen niet kan aanpassen.

Ik bouw nu geruime tijd op professionele basis mediacenters.
En maak dus gebruik van digitale tuners.
En het was dus bekend dat de oude tuners met ci modules binnenkort niet meer bruikbaar waren.
En ben toen tegen een nieuwe speler in de markt aan gelopen.
Deze maakt gebruik van een softcam ipv hardcam

Ik weet niet wat de loewe toestellen doen.
Hardcam modules doen dit decoderen hardware matig.
En zijn dus niet aan te passen als er een wijziging plaats vind in het codeer systeem.
Softcam modules doen dit dmv software.
Wat dus in houd dat als er een wijziging plaats vind in het codeer-systeem van de provider.
Er makkelijk via een software-update het decodeer probleem is opgelost.

Als Leowe of andere merken nou in hun toestellen z'n softcam in bouwen.
Kan als er via bijvoorbeeld Ziggo makkelijk z'n update via de kabel worden verstuurd.
En word de tv automatisch geupdate en ben van alle problemen af.
Ziggo blij dat zij hun codering elke twee uur kunnen wijzigen.
En de tv fabrikanten blij dat klanten tevreden zijn en zonder poespas digitale tv kunnen kijken...

mtsoundandvision
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 00:24

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door mtsoundandvision »

Waarom Loewe laten komen als men niet mag uitspreken, en als men toch al een mening heeft aangenomen en Ziggo in het gelijk stelt. Loewe maakt toestellen voor heel europa en heeft nooit beweerd dat alle functie voor elke gebied beschikbaar zijn en werken. Er is altijd heel duidelijk verteld dat er geen samenwerking was tussen beide partijen. En dat er risico's waren m.b.t. ziggo. De toestellen zijn technische 100 % dit blijkt ook wel als je met canal digitaal werkt ondervind je geen problemen. Ook het beeld dat Tros Rader laat zien van gebruikers van Loewe geeft geen reeël beeld, het lijkt wel of deze gebruikers totaal niet weten waar ze over praten en een leuk toneel spel spelen. Als men een onderwerp als dit behandeld verdiep je er dan ook in en zet dan iemand aan de tafel die respect heeft en iemand laat uitpraten zonder steeds te onderbreken en haar eigen mening naar voor brengt. Zou bijna zeggen ze wordt goed betaald door Ziggo. Ondanks de wijziging van Ziggo zijn de Loewe tv's nog altijd perfecte tv's met bijzonder veel meerwaarde.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door renegade66 »

Er is altijd heel duidelijk verteld dat er geen samenwerking was tussen beide partijen. En dat er risico's waren m.b.t. ziggo.
hmm, waarom staat er bij de verkoop van die toestellen dan dat ze oa Ziggo gecertificeert zijn?
dit heeft ziggo er zeker neergezet?

zeeuws
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 07:04

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door zeeuws »

wat een gedoe allemaal wij kijken al jaren naar een loewe tv via de schotel en kabel tegelijk . Canal digitaal heeft dat probleem niet en de kabel wel!!
Aan wie zou het liggen dan?
Uiterst tevreden over ons toestel en over de 2 e op de slaapkamer ook,maar mensen zouden eens wat dankbaarder mogen zijn.
Ook het programma na radar bekeken? armoede in spoorloos en hier gaan we klagen dat we in 2011 geen analoge zender willen zien> Zulke mensen moeten zich schamen. Kijk analoog en neem digitaal op of andersom allemaal mogelijk via de kabel.
En als radar dan iemand uit nodigd laat die persoon dan ook zijn verhaal vertellen en val iemand niet steeds ongepast in de rede. Als het via de schotel werkt en de kabel niet rararadar wie is er fout?

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Zeg, kom eens even. Caiway, Kabel Noord, Rekam en Lijbrandt vercijferen hun basispakket niet, dus kan er per definitie geen probleem ontstaan met het ontcijferen van het signaal!

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

renegade66 schreef: dan moeten de hackers aangepakt worden en niet ziggo/upc/enz enz enz
... en dus niet de televisiefabrikanten of de eindgebruikers (wat in dit geval gebeurt).

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Loewe versus Ziggo

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

renegade66 schreef: dus met andere woorden, (even ander voorbeeld) jij koopt een nieuwe auto en volgend jaar komt hetzelfde model met nieuwere opties uit, dan ga jij naar je dealer en eist die nieuwere auto op?
het is een ander voorbeeld maar het komt op hetzelfde neer.
loewe mag allerhande veranderingen toepassen maar ziggo mag dit niet?
vind dit een hele rare gang van zaken.
de kabelboeren zijn altijd de dupe. ja, ze maken fouten, maar de vooruitgang staat niet stil, en de tv boeren moeten daar gewoon in meegaan.
loewe wilde hier niet in meegaan en moeten nu de tol betalen.
Ik snap de analogie niet. Er wordt helemaal niets opgeëist van Ziggo, er wordt verwacht dat Ziggo een goed signaal levert. Er is geen sprake van technische vooruitgang, maar van maatregelen die onlogisch zijn. Ik heb het al eerder verteld: Het heel vaak veranderen van sleutels heeft nadelen, we hebben het hier over problemen met opnames die niet meer ontcijferd kunnen worden, maar er zijn er meer, en Ziggo heeft die blijkbaar willens en wetens op de koop toe genomen.

Ik lees frustratie in je reactie dat de kabelboeren altijd de dupe zijn. Ik heb geen enkele reden om partij te kiezen anders dan de observatie dat Ziggo hier toch echt heel erg fout zit. Ik zie niet in waar Loewe in mee had moeten gaan, er bestaat simpelweg geen technische oplossing voor het probleem dat Ziggo hier geschapen heeft.

Gesloten