LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ROFRA Home

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

ROFRA Home

Ongelezen bericht door Radar »

U betaalt 3000 euro voor een bank, maar binnen een week zakt u er al doorheen. Radar kreeg tientallen klachten over slechte service, lange levertijden en ondermaatse kwaliteit over de chique meubelzaak ROFRA Home.

Als klanten klagen, wordt er niks mee gedaan. ROFRA Home geeft tekst en uitleg, live in de studio.

Maandag 1 november in Radar, 20:30 uur.

unefriend
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 okt 2010 16:45

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door unefriend »

Ik ben blij dat er eindelijk in openbaar wat met Rofra Home gedaan wordt. Ben erg benieuwd naar de reactie in live programma.
Helaas heb ik nooit reactie gehad op mijn emailsssss en brieven over een order die in januari 2009 geplaatst is en in december 2009 nog niet volledig geleverd! En dat terwijl men over een levertijd van 8 tot 12 had!
Ik kan kopieen van mijn emails/brieven aan Radar sturen.

Kwaliteit van de gekochte tafels is 0. Ondanks de lange vertraging bij levering was blijkbaar hout nog nat toen die bij ons geleverd werd waardoor nu op de boven blad van de salontafel barsten in zitten. Erg lelijk en niet waard voor het geld.
Onze eettafel kan je groter maken maar omdat hout nu vervormt is, is het heel moeilijk om de tafel groter of kleiner maken! Stukken passen niet meer bij elkaar.

Bizar dat zo'n grote zaak zo onproffesioneel met klanten en hun geld omgaat. Gaan ze de schade betalen?
Laatst gewijzigd door unefriend op 31 okt 2010 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

JackFree
Berichten: 0
Lid geworden op: 30 okt 2010 23:08

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door JackFree »

Hierbij onze ervaringen met Rofra-Home.
In september 2009 hebben we een bestelling gedaan bij Rofra voor een kast en een tafeltje. Deze artikelen zouden in week 44 geleverd worden. Uiteindelijk vond de levering plaats in week 50. Het tafeltje was niet in de juiste kleur en de kast bleek 5,5 cm hoger te zijn dan in de showroom was nagemeten en op de Website vermeld stond, waardoor de kast niet in onze woonkamer paste. Het tafeltje en de kast zijn, in overleg met iemand van het hoofdkantoor, mee teruggenomen. Eind december 2009 belde er iemand van het hoofdkantoor met de mededeling dat hij van zijn directeur geen nieuwe kast mocht leveren, maar dat van de “oude” kast zowel van de onder- als van de bovenkant een stuk afgezaagd zou worden, zodat de kast op de bestelde hoogte van 242 cm zou komen. Begin januari 2010 hebben we een mail ontvangen voor de levering van de kast en het tafeltje voor eind januari. Ik heb gebeld met de vraag of er nu een nieuwe kast van de juiste afmeting geleverd zou worden. Daarop kreeg ik wederom te horen dat men weigerde een nieuwe kast van de juiste hoogte te leveren. Hij stelde voor om naar Vaassen te komen, zodat we zelf konden zien dat het toch wel een mooie “afgezaagde” kast zou worden. Dit aanbod hebben we afgeslagen, omdat het ons zinloos lijkt om ruim 320 km te gaan rijden om naar een kast te gaan kijken die we niet besteld hadden.
Tussendoor hebben het tafeltje opgehaald in het filiaal in Roermond. Bij het verwijderen van de belletjesfolie waren alle belletjes nog duidelijk zichtbaar op de verf. Dus tafeltje weer terug. Om een lang verhaal kort te houden. Uiteindelijk is er toch een “afgezaagde” kast geleverd die redelijk voldeed aan onze verwachtingen, waarbij we een korting hebben bedongen, maar nu was de kleur van het boven en onder gedeelte en de plint niet hetzelfde, de linkerzijkant was niet goed gespoten, bodem van de onderkast was ruw, rail bovenkast raakte beschadigd door het schuiven met de deuren, spijkers in de glaslatten waren erg lelijk. De kast werd erg smering en vol stof en slijpsel afgeleverd. Het glas was vet en zat vol vieze vingers. Na een paar weken bleef er, nadat we een nat kopje op het tafeltje hadden gezet, een kring zichtbaar. Dus kast en tafeltje weer terug.
Bij het terugbezorgen, in juni 2010, was de kast in de goede kleur, maar weer vies en er zaten twee beschadigingen aan de rechter en linker achterkant van de bovenkast. Het tafelblad zag er nu goed uit, maar de poot zat nog steeds niet goed onder het blad en was er opnieuw een beschadiging. Dit alles ondanks de toezegging van de directeur dat hij persoonlijk zou toezien op een correcte afwikkeling van alles.
Omdat we zo ongelofelijk genoeg hadden van alles en de kast er wel redelijk uitzag, hebben we het er maar bij gelaten.
Ook van de 4 eetkamerstoelen die we hadden besteld, werd de eerste keer het verkeerde model geleverd.
Een stoel die we besteld hadden was aan de onderkant erg slecht afgewerkt. Na het invullen van een serviceformulier en het nodige heen en weer gebel met de “service” afdeling is de stoel ook teruggegaan.
Al met al in de winkel een prima en correcte behandeling totdat er klachten komen. Dan is er niemand thuis en moet je alles met het hoofdkantoor regelen, waar nooit iemand op z’n plaats is, je bijna nooit terug wordt gebeld en je dus steeds zelf weer opnieuw moet bellen.
Wij hebben het helemaal gehad met Rofra-Home en zullen er nooit meer iets kopen.

remixx
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2010 10:00

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door remixx »

op 02-08-2010 hebben wij een nieuwe eettafel gekocht bij rofra home in Roermond.

omdat wij een speciale tafel wilden hebben , hebben we hier 5 jaar voor moeten sparen , op 8 augustus zijn we naar Roermond gereden , om er een uit te zoeken .

we hebben hier bijna de hele middag over gedaan , samen met de verkoopster.

we hebben dus heel goed nagedacht over wat we nu precies wilden hebben , echt waar voor ons geld , een tafel die een hele lange tijd mee zou gaan .

alle eer gaat hier naar de verkoopster , die ons steeds met alle geduld te woord stond , en gelijk in werk stelde wat we graag zouden willen , daar ligt het dus niet aan.

we zijn die dag ook heel tevreden weer naar huis gereden , met de gedachte , over een paar weken , zitten wij aan onze nieuwe tafel , en hoe zou hij binnen staan .

de weken vlogen voorbij, totdat we een e-mail kregen , dat ze op 08-09-2010 onze nieuwe tafel kwamen leveren.

de grote dag was eindelijk aangebroken , om 20 minuten voor 11 waren de bezorgers bij ons huis , een half uur later stond hij binnen .

toen ze weg waren , ben ik gaan zitten en heb er een hele tijd naar zitten kijken , zo mooi dat ie was , en groot , echt mooi , echt een goede aankoop.

de volgende dagen kreeg ik geregeld bezoek, en iedereen had het over onze tafel , iedereen vond hem prachtig.

zo ook s avonds de 13 september, ik kreeg toen ook bezoek , en zei tegen hun , kom eens naar mijn nieuwe tafel kijken , dat deden ze gelijk , mooi vonden ze hem , totdat die man aan mij vroeg , waar ik de tafel had gekocht.

verbaasd zei ik , bij rofra in Roermond , nou zei hij toen , dan ga je die morgen maar eens bellen , want in die tafel zit of zat de houtworm.

ik weet niet meer hoelaat dat bezoek weer naar huis is gegaan, want mijn wereld was ingestort, de houtworm in mijn tafel , hoe kan dat nu , de hele nacht heb ik niet geslapen , en de volgende morgen heb ik gelijk naar het hoofdkantoor gebeld.

daar deden ze er heel koeltjes over , hij zei, ik zal eens kijken wanneer de chauffeurs weer bij u in de buurt zijn , dan kunnen ze even naar de tafel kijken en zonodig ter plekke bij opnieuw behandelen.

opnieuw behandelen zei ik , jij zorgt dat die tafel hier zo snel mogelijk weer word opgehaald , en komt me ook zo snel mogelijk een nieuwe brengen , nou dan moest hij toch eerst het probleem bij de directie voorleggen , en ik zou daar vanzelf wel wat van horen.

ik heb die middag nog naar Roermond gebeld , en met die verkoopster gepraat, haar verteld wat er gebeurt is , en haar gevraagd wat zij zou doen , als ze mij was, waarop zij zei , ik zou die tafel naar buiten zetten , dadelijk zijn al je meubels aangetast, dat zou ik doen , zei ze. zij zou ook nog wel naar het hoofdkantoor toe bellen .

na dit gesprek heb ik zelf ook maar naar het hoofdkantoor , naar ene meneer frank slot een e-mail gestuurd , en dat was deze;


Dus vanmorgen gelijk naar het hoofdkantoor gebeld en alles zo doorgeven , zegt die meneer , heeft u zaagsel onder de tafel liggen , waarop ik zei hoezo, toen zei hij , het kan namelijk zijn dat de tafel al voor houtworm is behandeld , nou toen knalde ik bijna uit mijn vel , ik heb namelijk GEEN TAFEL MET HOUTWORM gekocht, niet behandeld en niet onbehandeld, hij zou het doorgeven aan de directie, ik hoor er zo snel mogelijk wat van .

Ik heb hierop naar Roermond gebeld , waar ik mijn tafel ook heb gekocht, en heb gevraagd of dit gebruikelijk is , nee natuurlijk niet zei de verkoopster tegen mij , ik vroeg haar wat zij zou doen , waarop ze zei , ik zou die tafel naar buiten zetten , ik heb namelijk ook antiek binnen staan , en dat weet zij, zodadelijk zijn al uw meubels aangetast, dus vandaar deze mail , ook heb ik contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering, ze hebben mij alsvolgt geadviseerd, bij deze geef ik u 2 weken de tijd om de tafels om te ruilen voor eentje die geen houtworm heeft of had, zegt u dat doen we niet , dan kunt u uw tafel bij mij buiten komen ophalen , en mij gelijk mijn geld terug te geven , anders zie ik mezelf genoodzaakt , om tegen uw bedrijf gerechtelijke stappen te ondernemen, snel hoop ik van u wat te horen.


deze e-mail heb ik op 14-09-2010 verstuurd.

vanmiddag kreeg ik een telefoontje van die meneer slot, hij zei , ik heb u brief gelezen , en ik wil u een nieuwe tafel aanbieden, bla bla bla , waarop ik zei , nou meer slot , ik had liever mijn geld terug , want ik heb geen vertrouwen meer in uw zaak , ik weet niet wat ik dan weer ga krijgen , als je zo n zaak hebt als rofra home , dan ga ik ervan uit dat je iets speciaals krijgt, ja ik heb wel iets speciaals gekregen , maar dat is toch wel het laatste , ik vind het ook helemaal niet kunnen , dat er door een meubelmaker hout word gebruikt waar de houtworm in aanwezig is of was.

dus niks iets speciaals , maar eigenlijk iets heel goedkoop , waar ik 1000,- euro voor heb betaald, hij reageerde heel koeltjes , van nou , dat zal echt niet gaan gebeuren, ik vind dit gedrag en deze gebeurtenis bij de beesten af, welk normaal denkend mens wil van zo n iemand nu nog een tafel van maar 1000,- euro , toch niemand.

ik ben hartpatiënt, ik ben constant met deze zaak bezig , mijn man moet heel hard werken voor ons geld , we hadden goed nagedacht over deze aankoop , maar als ik ergens spijt van heb , is het wel dat ik ooit een stap bij rofra home heb binnen gezet .


dus mijn menig , naar het lezen van alle berichten wat rofra zoal uitspookt met hun klanten , vind ik , dat we samen een grote rechtzaak tegen hun moeten startten , ze hebben genoeg kansen gehad in mijn ogen , en we moeten gewoon ons geld terug eisen , niet meer en niet minder , wij zijn hier al volop mee bezig , met onze advocaat , dus ik hoop ook dat radar het met ons eens is , want dit is dweilen met de kraan open , er moet gewoon iets gebeuren , en niet in de vorm van anderen nieuwe meubels leveren , want schijnbaar hebben ze die niet , ik wil gewoon mijn geld terug , klaar, grtjs . m pisarowitz.

maso
Berichten: 0
Lid geworden op: 31 okt 2010 13:28

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door maso »

Hallo, hierbij onze ervaring met Rofra. In mei 2010 kochten wij een Cupboard Warnick MDF kast bij Rofra te Breda. De service in de winkel is prima. Echter bij aflevering van de kast gingen een aantal schuifdeurtjes niet gemakkelijk open en dicht, maar dit zou volgens Rofra door de nieuwigheid komen. Echter in augustus gingen een aantal schuifdeurtjes zo stroef dat de laklaag erdoor beschadigde. Vervolgens heb ik een aantal keren gebeld en een service formulier ingevuld. Na veel telefoontjes en e-mails, is de kast uiteindelijk vorige week hersteld. Het heeft even geduurd, maar de aanhouder wint en we hebben (voorlopig?) weer een prima kast.

veenbrink
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 09:51

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door veenbrink »

Naast negatieve mag er ook positief worden geschreven over Rofra home. Wij hebben een tafel gekocht bij hen. Er word een levertijd afgesproken. Helaas was de levering sneller dan afgesproken maar waren wij niet thuis op dat moment. Nieuwe leverdatum eind augustus. Tafel werd gebracht en na een week of 2 hadden wij klachten dat de tafel afgaf. Witte blous werd bruin op de ellebogen. Wij dit bespreekbaar gemaakt en men kwam kijken. Klacht gegrond. Tafel werd omgeruild. De tweede tafel was meteen al slechter levring 18 oktober. Derde poging vandaag 1 november. Ook deze tafel vertoont zaken die wij niet prettig vonden. Gebeld met Rofra. Verhaal gedaan en door verbonden met de directeur die vanavond in het programma zit. Morgen kijken we naar een goede oplossing en hopen samen met de directeur tot een goed compromis te komen. Natuurlijk is het zo dat de leverancier van ons product verantwoordelijk is. Maar de fabrikant levert geen goed materiaal af. Hier kom je als Rofra natuurlijk gaande weg pas achter. Hulde vanuit onze kant voor het gericht oplossen van ons probleem. Wij vinden de sertvice een 9 waard. Ook het verkopend personeel, wij zijn in Roermond nijmegen en eindhoven geweest, is zeer klantgericht. Nee ik kan mij niet vinden in de commentaren die ik heb gelezen.

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

@ Geachte Veenbrink.

Ik snap niet wat er nou zo positief is aan uw verhaal. Tot drie (!!!) keer toe wordt er een produkt geleverd van inferieure kwaliteit en het bedrijf zelf heeft klaarblijkelijk verzaakt om vóór levering te kijken of een en ander nu wel in orde was.
Natuurlijk, het personeel is vriendelijk, dat is positief dat ben ik met u eens. Maar kwalitatief vind ik uw verhaal er nou ook niet echt eentje waarvan ik zeg: "laat ik daar eens iets aan kopen"...

willem jansink
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 17:38

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door willem jansink »

Helaas ook een slechte ervaring.
Bestelde 2 zits veel te laat geleverd. Bij levering waren de poten niet vast te zetten. Dan maar een grote schroef er door. Na 15 maanden knappen de stalen veren en dan begint het: reactie via E-mail, formulier downloaden, invullen retour zenden en niets horen. Na 3 weken maar eens vragen, na twee weken reactie, formulier fout ingevuld. Dan maar bellen, uitgelegd. wij benaderen u binnen enkele dagen om de bank op te halen. Dat is dus nu weer 3 weken geleden. En ik mis 2 van mijn 4 zitplaatsen na al 3 maanden. Ballen tent !!
Kijk ook eens naar hun verkoopvoorwaarden !! Deze zijn in strijd met bijna alle wettelijke regels, dus eigenlijk in het geheel niet van toepassing. B.v. uitspraken en toezeggingen gedaan door winkelpersoneel zijn NIET bindend ! Wat is dan wel bindend ? alleen uitspraken van de directeur ? Dit is tegen alle regels.

rol@nd
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 17:46

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door rol@nd »

Ook wij hebben slechte ervaringen met Rofra home.
Een kast gekocht, cabinet bram, was bij levering kapot. Lades kwamen de schroeven uit en waren gebarsten.
Werd een nieuwe kast geleverd......na 6 weken.
Boven gedeeelte pastte niet op het onder gedeelte, kon direct weer retour.
Na 3 mnd opnieuw een kast. Na inspectie kwamen er allerlei gebreken aan het licht. Vele deurtjes waren krom of scheef. Deurtjes liepen ook uit de rails. Deurtjes begonnen te barsten en binnen in de kast zaten barsten. Na het weer melden is er iemand langs gestuurd om de LUCHTVOCHTIGHEID te meten!!
Alles bleek volgens hen daar aan te liggen. Er werd me een formuliertje voor gehouden en even tekenen dan neemt Rofra home contact met U op. Bleek dus een formuliertje te zijn waarin staat dat de luchtvochtigheid is gemeten en niet goed was. Het formuliertje was trouwens altijd goed vioor Rofra, te hoog of te laag het lag altijd daaraan!!!! Reparatie was voor eigen rekening!! Schandalig!!Ter info, ik woon niet in een museum. Ik woon in een normale éénsgezinswoning waar ik nóóit vochtproblemen heb gehad. Nooit meer iets vernomen, en daar gaan ze vanuit. Ze hebben gewoon een langere adem. Advies: NOOIT IETS BIJ ROFRA HOME KOPEN!!

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Dan komt vanavond een directeur in de uitzending en deze belooft van alles
en dat ze het zullen oplossen,maar met het personeel wat er op het hoofdkantoor werkt zal dat niet lukken.
Die zijn gewent om alle klanten met klachten een grote mond te geven en niets op te lossen.
Radar volgt niets op als ze ergens een uitzending over hebben gemaakt is voor hun de kous af.
Fletcher hotels gaat gewoon door om mensen op te lichten zoals in mijn geval ook,ik ben 400 euro kwijt aan die oplichters en ze reageren heel arogant en ik kan die vouchers in de prullebak gooien.

Maud1973
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 18:29

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door Maud1973 »

Zijn nu zelf op dit moment bezig met een klacht bij Rofra home. Eind feb. 2010 banken met stoffen bekleding (model baxley) geleverd gekregen. Na 3 maanden bij 1 loveseat al ernstige verkleuring van antracietgrijs naar een bruine kleur. Klacht schriftelijk gemeld in juni aantal weken later is er een chauffeur van Rofra geweest die klacht niet beoordeeld heeft maar alleen een foto heeft gemaakt. Ivm vakantie maar even afgewacht tot begin september zelf maar weer gaan bellen. Bleek klacht afgewezen met de reden dat hun eigen leverancier claimde dat verkleuring door zonlicht inherent is aan deze stof. Heb toen meteen gezegd dat als dit het geval zou zijn ze dit in het filiaal van Rofra in Eindhoven waar wij de bank gekocht hebben hadden moeten melden. Waarbij ik meteen aangaf dat wij dan van de koop hadden afgezien omdat in de gemiddelde Nederlandse woonkamer nu eenmaal zonlicht is !!!! De service afdeling zou de klacht laten bekijken door de directie en die kon dan uit coulance tot een oplossing komen. Hierop was mijn antwoord dat het hier niet om coulance gaat maar om een stof die niet kleurecht geverfd is. Heb zelf jaren bij een leverancier van gordijn en meubelstoffen gewerkt en dit kan echt niet !!! Wederom klacht afgewezen Rofra dus niet aangesloten bij geschillencommissie, helaas pindakaas. Kunnen nu zelf nog een keer een brief sturen verwacht hier zeker geen andere uitkomst van. Denk dat het zal uitdraaien op een dure brief van een advocaat en kijk hier rekent Rofra natuurlijk op, de meeste mensen laten het er ivm hoge kosten bij zitten. Moet eerlijk zeggen dat ik dit dus niet van plan ben en ondanks de kosten toch actie wil ondernemen. Zit nu met een bank die echt niet mooi is en die ik het liefste de deur uit wil doen. WAT ROFRA DOET KAN ECHT NIET!!!

erwinmeulman
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2004 16:07

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door erwinmeulman »

Mensen leer het nou een keer, chinese meuk dat door een paar amateurs wat wordt aangepast, en klaar; maatwerk

Als je levertijd 8 of meer weken is weet je bijna zeker dat het door een paar chinesen nog in een zeecontainer geflikkert moet worden, waarna er nog een paar liter giftige dampen aan toegevoegd worden om zo richting europa te gaan.

Kijk eens naar IKEA een europees bedrijf, met europeese wetgeving. Ook zorgen ze er voor dat het milieu zo min mogelijk schade optreed. En wil je geen IKEA ga dan naar een echte meubelmaker.

joost15051955
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2010 18:53

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door joost15051955 »

Net de uitzending over Rofra gezien, alwaar de algemeen directeur de kans kreeg om het zinkende Rofra-schip mogelijkerwijs nog te redden .... maar wat schetst mijn verbazing : de arrogante, irritante, betweterige kwal heeft met zijn optreden nog een paar extra gaten in de bodem geslagen! Wat een naar mannetje zeg.
Ik heb nog nooit wat bij Rofra gekocht en zal dat na de uitzending van vanavond ook zeker nooit doen!
Knappe actie meneer de algemeen directeur .... enne .... blup,blup,blup .... succes verder he.

crela
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:51

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door crela »

TROS Radar schreef:U betaalt 3000 euro voor een bank, maar binnen een week zakt u er al doorheen. Radar kreeg tientallen klachten over slechte service, lange levertijden en ondermaatse kwaliteit over de chique meubelzaak ROFRA Home.

Als klanten klagen, wordt er niks mee gedaan. ROFRA Home geeft tekst en uitleg, live in de studio.

Maandag 1 november in Radar, 20:30 uur.
Wat een slechte preformance van de algemeen directeur ROFRA op RADAR. Ja, we hebben na lang aandringen vervangende stoelen gekregen van ROFRA. Maar sinds 2000 zitten wij hier nog steeds op. Uiteindelijk maar een goede meubelmaker gezocht.
Van Rofra hebben wij niets meer vernomen......... :cry:

cgulikers
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 21:08

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door cgulikers »

Wat een leugenaar die meneer Schimmel. Wij hebben in 2007 2 kasten gekocht die pas na ruim 7 maanden geleverd werden. Dus toen waren er ook al leveringsproblemen en ook toen kregen we te horen dat er op de afdeling service wat personeelsproblemen waren. Dit wordt dus blijkbaar nog steeds als smoesje gebruikt bij het personeel in de winkels. Ik heb even de uitzending afgewacht en Rofra nog een beetje het voordeel van de twijfel gegeven maar het commentaar en de reactie van dhr.Schimmel heeft mij overtuigd, Nooit meer Rofra... Ben overigens erg benieuwd of er nu wel gereageerd wordt op mails naar Rofra. Onze mails, telefoontjes én een brief persoonlijk gericht aan dhr. Schimmel destijds hebben nooit enige reactie uitgelokt. Alle communicatie moest steeds van onze kant uitkomen. Het is ook een lachertje dat dhr. Schimmel het over 'leen producten' heeft... wij hebben zelf maanden met verhuisdozen in onze huiskamer gezeten omdat 1 kast niet leverbaar was. De andere kast die overigens ook later 'binnen' was dan de gestelde levertermijn van 10-12 weken werd ook niet geleverd. Daar konden ze niet aan beginnen. Helemaal naar het zuiden van het land rijden om 1 kast te leveren terwijl wij er 2 besteld hadden. Daar moesten we maar begrip voor hebben en wachten totdat alles 'binnen' was en dan in 1 keer geleverd kon worden. En dat terwijl ze een nb. een filiaal in Heerlen hebben, jawel het zuiden des lands. Het wordt nog erger...de betreffende kast was al helemaal betaald en van de 2e kast stond nog een bedrag van € 200,- open (op een totale aankoopsom van € 2200,-). Je zou toch zeggen dat die kast dan ons eigendom is en gewoon geleverd moet worden. Dus zelfs als het product er is moet je nog hemel en aarde bewegen om het geleverd te krijgen, laat staan dat je een tijdelijk leenproduct krijg...hahaha dat is nog eens een goede mop. Nou meneer Schimmel, maak uw borst maar nat. Dit verhaal krijgt nog een staartje

id_76
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 20:52

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door id_76 »

Hierbij ons verhaal:

In 2005 hebben wij 6 eetkamerstoelen a 275 euro per stuk besteld bij Rofra te Apeldoorn. Medio 2006 zijn deze stoelen geleverd.

Op dat moment alles conform onze wensen echter circa 1 jaar later begonnen de problemen. De stoelen begonnen los te zitten en werden wiebelig. Contact gezocht met het filaal in Apeldoorn en die adviseerde ons via het hoofdkantoor in Vaassen een klachtenformulier in te vullen.

Zoals het hoort het klachtenformulier ingevuld. Echter geen adequate reactie ontvangen dus telefonisch contact gezocht. We werden te woord gestaan door een telefoniste die ons op een zeer onvriendelijke wijze te woord stond. Ze ging het uitzoeken. Enige tijd later weer contact gezocht omdat we geen reactie ontvangen hadden. Wederom op een zeer onvriendelijke wijze te woord gestaan. Het enige dat zij deed was ons afwinpelen.

Na diverse telefoontjes hebben we een brief ontvangen dat de problemen onstaan zouden zijn door het gebruik van de stoelen en dat de gebreken niet verwijtbaar waren aan Rofra.

Erg makkelijk om zonder inspectie, telefonisch contact ect deze conclusie te trekken.

Op dat moment met de brief in de hand naar de winkel in Apeldoorn gegaan. Zij verwezen ons echter wederom naar Vaassen.

Wederom contact gezocht met Vaassen, daar werden we weer te woord gestaan door de onvriendelijke dame die ons afwinpelde. Een keer of 10 gebeld en toen de hoop maar op gegeven. De winkel in Apeldoorn kon ons ook niet helpen want de klachtenafhandeling liep via het hoofdkantoor, een protocol....

In de loop der tijd de stoelen naar een meubelmaker gebracht en die gaf aan dat de stoelen door de fabriek niet goed gelijmt waren. Het lijmen zou ons circa 75 euro per stoel kosten. Er maar voor gekozen om ze zelf te plakken omdat we er gewoon doorheen zakten. Dit kunstje meerdere malen herhaald.

Begin 2010 toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken en contact met de winkel in Apeldoorn gezocht omdat we op het punt staan de stoelen weg te gooien. We wilden het nog eenmaal proberen.

Toen hoorde we dat de dame van het hoofdkantoor ontslagen was omdat ze klanten op een onvriendelijke wijze nooit geholpen zou hebben en dat men intern ook over haar klaagde. Daar hadden we dus onze verklaring waarom we er nooit doorheen gekomen zijn.

Men gaf aan contact te zoeken met de directeur. Ik mocht hem niet zelf spreken. Enige dagen later gaf men aan gezien het feit dat het een probleem was van 3 jaar geleden ze er niets aan konden doen. Ze wilden ons wel een korting geven van circa 300 euro op een nieuwe bestelling van 6 eetkamerstoelen en een eettafel a 2900 euro. Het maken van de stoelen was geen optie, dat was nl duurder dan het leveren van nieuwe stoelen en men was van mening dat ze er nog iets op mochten verdienen.

Sorry maar daarmee werd geen oplossing geboden voor het probleem dat 1 jaar na levering gemeld was en op dat moment door Rofra werd afgewimpeld.

We hebben 'vriendelijk'bedankt voor het aanbod.

Nu de uitzending gezien te hebben snap ik het verhaal des te beter. Wat een man staat daar aan het roer. Wat een drama van een kerel.

Als hij de directeur is van Rofra dan zou ik me als medewerker 'zorgen' maken over de toekomst van mijn bedrijf en 'bang' dat hij door zijn gedrag, slechte klantvriendelijkheid en dramatische service zijn eigen faillisement inluidt. Zo ga je toch niet met klanten om?! Laat duidelijk dat je zonder betalende klanten geen bedrijf hebt.

Echter ik hoop dat Nederland Rofra boycot en ervoor zorgt dat hij zijn deuren kan sluiten. Dat is volgens mij de enige manier hoe dit gestopt kan worden....

Wij hebben onze les wel geleerd en zullen nooit meer gebruik maken van Rofra en zullen iedereen adviseren hun geld ergens anders te besteden.

Is getekend door een particlier die voor 1650 euro aan stoelen naar de stort kan brengen.....

joopscholten
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2010 21:34

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door joopscholten »

De manier, waarop de directeur antwoord gaf op uw vragen, vond ik onder de maat. Hij probeerde Annett de loef af te steken door snel te antwoorden alvorens de vragenstelster uit te laten praten. De hele houding van deze mijnheer zal mij niet naar Rofi brengen. Ik las iets over een chique zaak, maar in mijn optiek is dit het tegenovergestelde. Er zijn wel andere winkels die dit heel wel heel chique oplossen. Ik vraag mij af of de gedupeerden wel worden geholpen.

unefriend
Berichten: 0
Lid geworden op: 29 okt 2010 16:45

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door unefriend »

Niet te geloven. Op de website van Rofra staat: "Genomineerd voor Beste woonwinkel in 2010". Zeker de beste in slecht kwaliteit en service!

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door poespas »

Ik weet in ieder geval waar ik mijn meubels niet ga kopen.
Wat een onsympathieke vent zeg die directeur.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: ROFRA Home

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Ik vind het een toffe peer heerlijk zo laconiek hij lost de problemen op, zo'n type is het wel. Annette vond hem ook wel grappig. Heerlijk om te zien hoe hij haar aftroefde.

Gesloten