LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door Radar »

De compensatieregeling voor de woekerpolissen is eigenlijk een wassen neus. Radar heeft daarom in december de verzekeraars opgeroepen om met aanvullende maatregelen te komen. Antoinette Hertsenberg bezoekt de vier grootste verzekeraars om te horen wat zij gaan doen om de schade voor de consument zoveel mogelijk te beperken.

Het is nu tijd om de balans op te maken, het dossier te sluiten en met fatsoenlijke nieuwe producten te komen voor de toekomst. Gaat uw verzekeraar u een beter product aanbieden met lagere kosten? Mag u stoppen met uw ORV? Moet u kosten betalen als u wilt overstappen of afkopen? Maandagavond hoort u hoe de verzekeraars zich opstellen en of zij de verantwoordelijkheid nemen voor de ellende waarmee ze u aanvankelijk hebben opgezadeld.

Maandag 7 maart in Radar, 20.30 uur, Nederland 1

jolly48
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 mei 2010 14:48

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door jolly48 »

ik ben niet zo op de hoogte van de woekerpolis maar misschien kan iemand mij helpen.
ik heb een abc studiepolis afgesloten 1 voor 15 jaar en 1 voor 20 jaar,
die van 15 jaar heb ik 1 januari 2010 uitbetaald gekregen. mijn inleg per maand was 26 euro, ik heb totaal ongeveer 4100 euro uitbetaald gekregen. heb ik nou ook een woekerpolis gehad. die andere polis stond op dat moment iets lager.
kan ik nog iets doen aan die polis die is uitbetaald.
alvast bedankt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door manondoris »

jolly48 schreef:ik ben niet zo op de hoogte van de woekerpolis maar misschien kan iemand mij helpen.
ik heb een abc studiepolis afgesloten 1 voor 15 jaar en 1 voor 20 jaar,
die van 15 jaar heb ik 1 januari 2010 uitbetaald gekregen. mijn inleg per maand was 26 euro, ik heb totaal ongeveer 4100 euro uitbetaald gekregen. heb ik nou ook een woekerpolis gehad. die andere polis stond op dat moment iets lager.
kan ik nog iets doen aan die polis die is uitbetaald.
alvast bedankt.
26 euro per maand en dat 15 jaar zit ik op 4680 euro toch jammer had het maar op een spaarrekening gezet. of je hier van een woekerpolis kunt spreken dat weet ik niet heb ik ook geen verstand van daar heb ik zelf nooit aan mee gedaan .

Floorke
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2011 18:56

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door Floorke »

Ik heb een polis lopen bij Reaal met een looptijd van 15 jaar. Deze polis komt per 01-06-2011 tot uitkering (bericht ontvangen van Reaal) maar over de compensatieregeling weet ik nog NIETS!
Ik heb begin vorig jaar een brief gekregen dat ik ultimo 2010 meer zou vernemen. Eind 2010 kwam er een brief dat e.e.a. verlaat was. Nu is het maart 2011 en ik weet nog niks. Wat gebeurt er als er geen compensatieregeling bekend is per 01-06-2011? ik vind dit geen stijl voor een (bank)verzekeraar!

jolly48
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 mei 2010 14:48

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door jolly48 »

manon

toen ik de polis afsloot was de rente 12% er werd toen een bedrag genoemd van 13000 gulden dat ik zou krijgen na 15 jaar.
ik heb niet eens de helft omgerekend in euro's gehad.
die andere polis werd geschat op 23000 gulden. nou dat krijg ik van me leve nooit
helaas staat er onderaan de polis die kleiner lettertjes iets van afgesloten polissen bieden geen garantie voor de toekomst.

asussie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2010 00:55

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door asussie »

Wat ze ook uitkeren deze bloedzuigers ze houden minimaal 40.000.000
in hun knip en lachen zich een ongeluk !!!!!!!

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

"Het is nu tijd om de balans op te maken, het dossier te sluiten en met fatsoenlijke nieuwe producten te komen voor de toekomst." Het dossier sluiten? Dat zouden de verzekeraars wel willen. Gaan nu ook KASSA en TrosRadar meehuilen met deze wolven in het bos?
Aanleiding: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93562

Prima natuurlijk, al die aandacht om verdere woekerschade te beperken.
Nu graag ook even dezelfde publieke steun voor de actie 'I want my money back'!

Zeker nu er net deze week eindelijk een boek uitkomt, waarin zowel aandacht wordt besteed aan schadebeperking als aan schadevergoeding. Zie daarvoor het forum waarin het vorderen van 100% schadevergoeding wordt ondersteund: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92844

Inderdaad, de compensatieregeling is een lachertje.
Maar het kosteloos oversluiten is natuurlijk daarvoor geen alternatief! Maar slechts een eerste noodzakelijke actie om moed te verzamelen voor het zetten van de volgende stap: 100% schadevergoeding.

De Woekerpolis check is al 80.000 keer geraadpleegd. Mooi! Nu graag ook aandacht voor instrumenten om de vordering van schadevergoeding te vereenvoudigen en niet 4,5 jaar te laten duren!
Het 'Crommentuyn arrest' wijst de weg, een aantal gedupeerden is gevolgd. Nu de steun van media & politiek graag. Anders laden zij de verdenking op zich het grote publiek alleen maar af te leiden van de werkelijke witteboordencriminaliteit die in Nederland op grote schaal gewoed heeft, zonder dat er een haan naar kraait.
En hoezo spreken we in de verleden tijd?

Waarschuwing
Met nadruk wil ik er op wijzen dat de woekerpolischeck van independer op een paar punten kan werken als een 'eyeopener'. Maar vooral toch gezien moet worden als een uitnodiging met een deskundig tussenpersoon contact te zoeken. Een voorbeeld van 'soft marketing' dus. Daarbij doen zich de volgende dilemma's voor:
- te biecht gaan bij de tussenpersoon met wiens hulp je de woekerpolis hebt afgesloten (niet gratis, indien je persoonlijke omstandigheden zijn gewijzigd!) is lastig te combineren met een ook tegen hem in te stellen vordering tot 100% schadevergoeding
- tussenpersonen die iets hebben begrepen van woekerpolissen zijn dungezaaid; sterker nog, ik ben ze nog niet tegengekomen; wel tussenpersonen die meteen maar 'afkopen' adviseren en elders oversluiten, zonder aandacht voor het vorderen van 100% schadevergoeding

Independer adverteert tegelijkertijd ook voor onafhankelijk advies door een lid van de VOFP:
Als je een volledig onafhankelijk advies wilt, dan kun je je laten adviseren door een financieel planner van de Vereniging Onafhankelijke Financieel Planners (VOFP). De VOFP biedt in het kader van deze woekerpolischeck een speciaal tarief (vaste prijs van € 375, incl. BTW, per polis, en € 175 voor iedere volgende polis) voor gericht woekerpolisadvies. Leden van de vereniging verdienen op geen enkele wijze aan het verkopen van financiële producten. Hun bron van inkomen bestaat uit het geven van advies.
Ook KASSA biedt ongegeneerd podium aan de oprichter van VOFP, Kapé Breukelaar.
Die in een bijzinnetje er voor pleit dat verzekeraars de schade uit het verleden moeten compenseren, maar vervolgens snel doorgaat over schadebeperking.

Wat blijkt:
Het advies van de planner bestaat uit de volgende onderdelen:
- Een beschrijving van de fiscale regels die voor uw polis gelden
- Een opgave van mogelijke alternatieven
- Een indicatieve berekening van de eindopbrengst van het meest passende alternatief waarbij rekening is gehouden met alle fiscale beperkingen
- Een actieplan waarin alle stappen zijn opgesomd die u moet volgen om uw woekerpolis om te zetten naar een constructie waar u wel beter van wordt.
Dat betekent dat u niet bij deze VOFP planners moet zijn voor een advies over het vorderen van 100% schadevergoeding.

Zo, de tussenpersonen hebben even in het brandpunt gestaan, nu de verzekeraars weer:
http://www.depers.nl/economie/549516/En ... s-dan.html
Dus waarom vooral het intermediair aanpakken? Waarom zo weinig aandacht voor de praktijken van verzekeraars? Het kan natuurlijk zijn dat SEO de markt niet begrijpt, maar de praktijken van verzekeraars zijn genoegzaam bekend. Andere verklaring kan zijn dat SEO een stuk minder onafhankelijk is dan het op het eerste gezicht lijkt.

In het bestuur van SEO zit al ruim tien jaar Prof. Dr. Eric Fischer, interim decaan van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UvA. Fischer is daarnaast sinds 2006 lid van de raad van commissarissen van verzekeringsmaatschappij Delta Lloyd. Daar zit hij niet als nieuwkomer, maar als doorgewinterde belangenbehartiger, want Fischer was van 1993 tot 2006 directeur van het Verbond van Verzekeraars, de machtige lobbyorganisatie van de sector. Als er één iemand is die weet hoe verzekeraars ruim zeven miljoen woekerpolissen verkochten, dan is het deze netwerker.

Auteur van de invloedrijke evaluatie is SEO-directeur Barbara Baarsma. Zij is lid van de raad van commissarissen van verzekeraar Loyalis en geeft ook in een opinieartikel af op tussenpersonen. Die zouden transparantie tegenhouden. Maar net als in de evaluatie geen kwaad woord over de rol van de leveranciers van provisierijke wanproducten.
[...]
De vrees bestaat intussen dat de minister precies doet wat de verzekeraars willen. Want het gehele provisieverbod betekent een grote machtsverschuiving in hun richting. In de huidige plannen mogen adviseurs alleen nog maar een transparant uurtarief vragen van klanten, terwijl voor verzekeraars die regels niet gelden. Zij kunnen zo hun advieskosten blijven verstoppen in de premie, zodat het lijkt alsof het advies gratis is.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93624

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

jolly48 schreef:ik ben niet zo op de hoogte van de woekerpolis maar misschien kan iemand mij helpen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93594
Volg de discussie op de diverse subfora waar uw soort polis besproken wordt en als u daar aan toe bent, begin dan hier:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92844

Neem ook eens een kijkje op:
https://www.woekerpolisclaim.nl/algemene_info.php
https://www.woekerpolisclaim.nl/overzichtregelingen.php
en vooral:
https://www.woekerpolisclaim.nl/tipsvoorverbetering.php

Niet dat die stichting wat voor u kan betekenen, integendeel, maar nuttige basisinformatie is er wel te vinden.
Een kleine basiscursus is ook niet te versmaden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitaalverzekering

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Floorke schreef:Ik heb een polis lopen bij Reaal met een looptijd van 15 jaar. Deze polis komt per 01-06-2011 tot uitkering (bericht ontvangen van Reaal) maar over de compensatieregeling weet ik nog NIETS!
Volg de discussie op de diverse subfora waar uw soort polis besproken wordt en als u daar aan toe bent, begin dan hier:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92844

Neem ook eens een kijkje op:
https://www.woekerpolisclaim.nl/algemene_info.php
https://www.woekerpolisclaim.nl/overzichtregelingen.php
en vooral:
https://www.woekerpolisclaim.nl/tipsvoorverbetering.php

Niet dat die stichting wat voor u kan betekenen, integendeel, maar nuttige basisinformatie is er wel te vinden.
Een kleine basiscursus is ook niet te versmaden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitaalverzekering

Popdreef
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:42

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door Popdreef »

Ik ben in het bezit van een "F" polis van AXA, nu ondergebracht bij Reaal verz.
Betaal nu al 12 jaar 1900 euro per jaar voor een doel van 72000 Euro.
Het verwachtte resultaat over 12 jaar zal 23000 Euro zijn!
Moet ik er nu uit stappen of nog even wachten?
Ondanks dat ik al lang hier mee bezig ben loop ik steeds van het bekende kastje...
Wanneer nu eens openheid en rechtvaardigheid.
De banken zijn in staat om hun door ons verstrekte miljarden vervroegd af te lossen. Dat geld is ergens vandaan gekomen. :evil: :oops:

Popdreef
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:42

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door Popdreef »

Door een ongeval in de WAO terecht gekomen.
Bedrijf heeft bedrijfspensioenfonds opgeheven en aan Zwitserleven over gedaan.
Geen indexering meer dus geen toename van waarde.
Dit is zoiets als het veranderen van verzekeringsvoorwaarden tijdens dat je huis in brand staat.
Al een half jaar met DAS bezig, maar daar is alleen actie van John van de Heuvel te zien.
Kan iemand mij aub helpen dit op gang te brengen?

Popdreef
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:42

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door Popdreef »

Geacht forum,

Ik ben in het bezit van verschillende woekerpolissen waaraan de financieel adviseur en verschillende organisaties veel geld hebben "verdiend" lees graaien.
Het verzekerd hypotheekfonds van AXA, afgesloten in 1999, is nu ondergebracht bij Reaal verzekeringen. Een maatschappij waar je geen antwoorden krijg op je vragen, dingen constant vertraagd en al helemaal niets voor je doet.
Het doel was 72000 Euro. De verwachting is 23000 Euro over 12 jaar. Dan ben ik 75 jaar! De inleg is al 12 jaar lang 1900 Euro!
.
Ik heb nog twee studerende kinderen en een zeer slecht geregeld pensioen.
Wie kan mij goed adviseren wat te doen.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Popdreef schreef: Wie kan mij goed adviseren wat te doen.
Leest u de vorige berichten wel?
Deze was ook voor uw geval bedoeld:
Volg de discussie op de diverse subfora waar uw soort polis besproken wordt en als u daar aan toe bent, begin dan hier:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=92844

Neem ook eens een kijkje op:
https://www.woekerpolisclaim.nl/algemene_info.php
https://www.woekerpolisclaim.nl/overzichtregelingen.php
en vooral:
https://www.woekerpolisclaim.nl/tipsvoorverbetering.php

Niet dat die stichting wat voor u kan betekenen, integendeel, maar nuttige basisinformatie is er wel te vinden.
Een kleine basiscursus is ook niet te versmaden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitaalverzekering

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door G7 »

Ik ben benieuwd, of ze ook nog wat gaan doen voor de mensen waarvan vorig jaar en het jaar ervoor de polissen afliepen en geen cent gezien hebben, wat na later bleek, ook woekerpolissen te zijn. Ik heb me destijds aangemeld bij verliespolis en ook heb ik vorig jaar een brief van SNS Reaal gehad, dat het wat langer zou gaan duren. Alleen.... weet ik niet wat er langer gaat duren.

h.roodbeen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:44

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door h.roodbeen »

Tjha en daar zit ik dan met mijn woekerpolis van ASR.
Eigenlijk snap ik er helemaal niets van, heb verstand van veel dingen maar hier kom ik niet uit.
Wie o wie weet een svp!!! betrouwbaar adres die mij a] alles kan uitleggen en b] mij kan adviseren het hoe en wat met deze polis ? :twisted:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door Shine »

Door de vele topics en ingewikkelde topics moet ik zeggen dat je door de bomen inderdaad het bos niet meer ziet. Voor een leek is deze materie al helemaal niet meer te volgen.

Wat gaat de verzekeraar nu doen?
Nou, tot op heden nog steeds niks!
Heb ik anderhalf jaar geleden een schrijven van ASR ontvangen inzake mijn woekerpolis verhaal (met verwijzing naar de 'vergoedings' afspraak en dat ze dit eind 2010 zouden laten weten) , is het daarna volkomen stil gebleven en blijft het nog steeds stil.
Het feit dat ik een dergelijk schrijven (welgeteld 2 brieven omdat ik dus 2 woekerzaken heb) heb gehad geeft aan dat ik ook tot de benadeelde groep hoor. Klopt want ik heb zo'n Levenhypotheek (Waerdije). Tevens lees ik in het notarisstuk ook nog het begrip Rohyp-Voordeel-Hypotheek. Verder zie ik verschillende data vermeld waarop een aflossing/uitkering zou plaatsvinden. Kortom voor is en blijft het allemaal een volkomen onduidelijke zaak.
ASR verzorgt helemaal niet, of komt met een voorstel wat voor mij beter zou zijn/is.
Welgeteld 2 jaar geleden, toen het hele woekerpolis verhaal al hot was, ben ik naar mijn tussenpersoon geweest. Met een scheef oog heeft hij naar de stukken gekeken en schamperde cynisch "oh u komt ook al n.a.v. woekerpolis hetse. Ik kan u vertellen dat alles behoorlijk overtrokken wordt inzake het woekerpolis verhaal."
Met zijn scheve oog gaf hij met te verstaan dat het voor mij wel mee zou vallen. En presenteerde een of ander onnavolgbare berekening. Waarbij ik me afvroeg 'hoe kan jij berekenen als je de papieren helemaal niet inkijkt en bestudeert?' Het kwam er op neer dat ik na afloop gewoon nog steeds minimaal de helft als hypotheek zou hebben. Wat voor mij, als dan gepensioneerde, een aanzienlijk bedrag is en blijft.
Het zou voor mij meevallen omdat de hoogte van mijn hypotheek voor hun minder interessant is. Mag zo vanuit hun beleving zijn, maar voor mij is en blijft mijn hypotheek wel hoog. Waarmee ik wil aangeven: iedere hypotheek, hoog of laag dient gewoon serieus genomen te worden.
En nu zie ik op TV dat ik me moet wenden tot diezelfde tussenpersoon voor goed advies. Een tussenpersoon die geld moet gaan betalen als hij mij kwijt zou raken. Stap ik over naar een ander kantoor en adviseur betaal ik me blauw aan de verkrijging van een onafhankelijk advies.
Het is te zot voor woorden hoe verzekeraars met deze materie om blijven gaan. En pretenderen dat de tussenpersoon onafhankelijk zou zijn. Niets is minder waar als diezelfde verzekeraar de tussenpersoon allerlei dreigende financiele sancties oplegt.
Mijn vertrouwen in mijn tussenpersoon is iig volledig weg en vraag me af tot wie ik me dan wel kan wenden.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door wevera »

Hallo Shine
De eerste fase in het oplossen van het woekerpolisprobleem is het krijgen van de juiste informatie over deze polis dwz. de waardeontwikkeling per jaar en de kostenverrekening van elk jaar, gespecificeerd naar kostenposten, over de hele looptijd van de polis. Kennis hierover geeft inzicht en is nodig om een eventuele verdere procedure te starten.

Het krijgen van deze informatie kan niet anders dan met het indienen van een klacht bij de verzekeraar, tussenpersonen weten het vaak zelf niet. Dit was voor de Waardye-polis verzekeraar "De Stad Rotterdam", die bestaat niet meer, de beheerder is nu ASR. Bij ASR zijn al vaak klachten over de Waardye-polis ingediend.

Uit de verschillende posts op Tros-Radar blijkt dat het bij de Waardye-polissen gaat om veel "verdwenen beleggingseenheden". Het raadsel van deze verdwenen beleggingseenheden is tot nu toe nog steeds niet opgelost. Het zal waarschijnlijk gaan om het zgn. hefboom en inteereffect van een ingebouwde OVR-premie, maar zeker is dit niet. Het kan ook iets anders zijn, iets wat nog steeds onduidelijk is en blijkbaar zo moet blijven ... ? we weten het niet.

ASR heeft ondanks het indienen van klachten nog steeds geen juiste informatie gegeven. Er rest dan weinig anders om een klacht in te dienen bij de ombudsman van het kifid. Niet om geld terug te krijgen maar om informatie te krijgen over de waardeontwikkeling en een gespecificeerde kostenverrekening, van elk jaar afzonderlijk, over de gehele levensduur van de polis. Als deze informatie bekend is kan nagegaan worden of een vervolgprocedure bij de geschillencommissie van het kifid en/of een juridische procedure en/of via consumentenclaim zinvol is.

ASR heeft wel toegezegd dat ze betere financiele producten gaan aanbieden met de mogelijkheid van een gratis overstap zonder afkoopkosten en verder dat ze gaan compenseren. Polishouders krijgen hierover nog bericht. Er is geen enkele duidelijkheid en concrete toezegging over de hoogte van de compensatie. Het blijft goochelen met percentages.

Hierop zou ik niet wachten. Het ligt voor de hand om via het Kifid de noodzakelijke informatie op te eisen.

Succes en met vriendelijke groet, Arie Wever

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Shine schreef:Door de vele topics en ingewikkelde topics moet ik zeggen dat je door de bomen inderdaad het bos niet meer ziet. Voor een leek is deze materie al helemaal niet meer te volgen.
Als iedereen die klaagt nu eerst eens de volgende berichten doorleest:
http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... -beperken/
http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... Bpage%5D=1
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=93594

Neem ook eens een kijkje op, speciaal voor de leek!:
https://www.woekerpolisclaim.nl/algemene_info.php
https://www.woekerpolisclaim.nl/overzichtregelingen.php
en vooral:
https://www.woekerpolisclaim.nl/tipsvoorverbetering.php

Niet dat die stichting wat voor u kan betekenen, integendeel, maar nuttige basisinformatie is er wel te vinden.
Een kleine basiscursus is ook niet te versmaden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitaalverzekering

Graag tot ziens op een subforum, waar we het 'klagen' al lang voorbij zijn.

avdam
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2011 21:59

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door avdam »

Beste allemaal,

Ik vond het op 7 maart een uitzending die de verzekeraars nog verder tot actie zal dwingen.

Wel vraag ik mij het volgende nog af: het zijn beleggingsverzekeringen dus je weet dat je als klant ondanks het voorgespiegelde verwachte rendement verlies kan maken. Nu hebben de beleggingen waarschijnlijk minder rendement gedraaid dan verwacht. Maar juist hier mis je nog informatie. Veel focus is er op de kostenstructuur en niet op de winst/verlies. Wel wordt gezegd dat er door verzekeringsmaatschappijen en tussenpersonen veel verdiend is aan de woekerpolissen.

Vragen:
1) Hoeveel hebben verzekeringsmaatschappijen en tussenpersonen verdiend aan de polissen?
2) Ik ben op twee derde van de looptijd van een polis verdienen ze tijdens de resterende looptijd nog steeds aan mijn toekomstige inleg?

Hoewel ik baal van de hoge provisies die tussen personen blijkbaar hebben gekregen, vind ik het niet realistisch dat zij (een deel van) reeds ontvangen provisies zullen gaan of moeten terug betalen.

Ik vind dat een regeling er MINIMAAL uit moet bestaan dat een maatschappij vanaf nu tot het einde van de looptijd niks meer verdient aan een lopende polis.

Maw: ik weet dus dat ik belazerd ben, maar word ik nog steeds belazerd tijdens de resterende looptijd? Als het antwoord daar nl. nog duidelijk ja op is, zullen verzekeraars het vertrouwen voorlopig nog niet terug winnen.

Wie reageert?

Groeten,
Arjan van Dam

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: Woekerpolis: Wat gaat uw verzekeraar nu doen?

Ongelezen bericht door svdmeer »

Slechte uitzending. Een CDA-kamerlid kreeg zonder enige kritische tegenspraak de ruimte, terwijl juist het CDA een van de voorstanders van deregulering is, wat ten grondslag ligt aan alle affaires in de financiële markten. SP en GroenLinks zijn de enige partijen die 15 jaar geleden al hetzelfde standpunt hadden als nu, in tegenstelling tot de andere huilende wolven die in de jaren '90 groot pleitbezorgers waren van zo weinig mogelijk regulering en toezicht. Grote journalistieke misser van Tros Radar!

Gesloten