LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rouwpost

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Rouwpost

Ongelezen bericht door Radar »

Een dierbare verliezen is verschrikkelijk. Het laatste waar je dan op zit te wachten is gedoe met de bezorging van de rouwkaarten. Toch komt dit regelmatig voor, met alle gevolgen van dien. TNT is in de studio om tekst en uitleg te geven.

Maandag 22 november in Radar, 20.30 uur op Nederland

foexie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2006 11:23

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door foexie »

Wij maken het nu toevallig zelf mee; een dierbare tante van ons is afgelopen zondag overleden. Mijn man is als executeur door haar aangesteld om de uitvaart en nalatenschap te regelen. Afgelopen maandag zijn alle geadresseerde enveloppen aangeleverd bij de begrafenisondernemer, zij hebben de kaarten erin gedaan en bij TNT aangeleverd. De volgende dag is de post op bijna alle adressen bezorgd, maar tot op de dag van vandaag hebben wij de kaart nog niet ontvangen. De crematie is morgen...gelukkig weten wij wanneer die is anders ben je toch echt niet op de hoogte van haar overlijden....Ik mis trouwens regelmatig post, mensen/bedrijven die aangeven dat post allang is verstuurd krijgen wij niet...

s.werkman
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:47

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door s.werkman »

Wij hebben dezelfde dag dat mijn moeder overleden was de rouwbrieven in een speciale envelop afgeleverd .
Toch waren er mensen die meer dan een week later pas de rouwbrief ontvingen .........Toen was de begrafenis al lang achter de rug .Gelukkig betrof het familie met wie we telefonisch contact hadden .Anders waren ze te laat geweest voor de begrafenis van hun eigen zus .
TNT deed de klacht af met de woorden dat dat nu eenmaal kon gebeuren en ze niet konden uitzoeken waar de fout lag ......

jackd
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 19:42

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door jackd »

Op donderdag 8 oktober jl. is onze vader overleden, met de door de begrafenisondernemer geleverde verzendpakketten van TNT de rouwkaarten op zondagavond ingeleverd op het distributiecentrum van TNT. Van de 100 verstuurde kaarten zijn er zeker 25 nooit bezorgd. Hierover een klacht ingediend bij TNT, deze hebben onderzocht hoe dit mogelijk is maar geen oorzaak kunnen achterhalen.
TNT heeft nu aangeboden de niet bezorgde kaarten te vergoeden incl. de verzendpakketten en porto. Opzicht een aardig gebaar maar het blijft voor ons een raadsel hoe dit kan gebeuren.
Gezien de andere reacties is dit helaas geen uitzondering bij TNT.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Chanmaster »

En daarom vindt ik het niet zo verwonderlijk dat TNT aan concurentie kapot gaat, iedereen kan het beter. Een goede organisatie en protocolmatige werken. De post gegarandeerd binnen 24 uur bezorgd en dat zonder uitzonderingen behoudens zon en feestdagen conform de termijnenwet.
Wanneer hedenavond iemand komt te overlijden dan kan men op z'n vroegst morgen over kaarten beschikken. In het gunstigste geval besteld met de ochtend daarop de kaarten welke men ook de zelfde dag in huis heeft. Deze dienen ogenblikkelijk geadresseerd te worden en voor vier uur in de brievenbus gedeponeerd te zijn daar men anders de plank mis slaat. Die post worde de daarop volgende dag bezorgd. Maar wat als iemand op Donderdag overlijdt?
Men beschikt de Vrijdag over de kaarten welk de Zaterdag bezorgd dienen te worden. Maar wat als de postbode Zaterdag een vrije dag heeft genomen of ziek is? Wat als de schauffeur welke de brievenbussen ledigd ziek wordt of een vrije dag heeft genomen? De werkzaamheden roleren niet dus niemand is bekend met de route! Een nu gaat TNT wegens bezuinigingen door omstandigheden nog vele mensen ontslaan ook. Het belooft geen beterschap in tegendeel. Ik zou van de vertegenwoordiger van TNT graag vernemen hoe de toeomst er uit gaat zien daar ik vrees!
In ieder geval is het zo dat wanneer de post een dag vertraging heeft en een weekend er tussen zit dan krijgen de geadresseerde de kaart te laat.

Dalham
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 18:40

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Dalham »

Mijn zus is de 27e October gestorven.Dezelfde dag de rouwkaarten gepost 's avonds voor 7 uur.
Er zijn familieleden die nog steeds de kaarten niet hebben ontvangen.
In de buurt van Geldrop en Eindhoven en in Overijsel.
De familieleden kun je nagaan maar de andere mensen kun je niet vragen hebben jullie de kaart ontvangen.
Wij hebben ze zelf geschreven en gepost.
Hier betaal je voor en TNT laat ons gewoon in de steek.
Gr.Mevr.v.Dalen

andré meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 14:20

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door andré meijer »

Vreselijk wat daar met die poststukken gebeurt is!
Dat kleine beetje gewone post blijkt door die veel te veel postbodes niet eens naar behoren behandeld te kunnen worden. Iedereen stuurt E-mails en die kleine hoeveelheid gewone post is de huidige postbode al te veel. Ze moesten zich doodschamen. Voorts moet een ieder zich in Nederland eens houden aan het juiste gebruik van de bedrijfsnaam van die organisatie : TNT-POST ! Als men alleen maar TNT zegt dan spreek je wel over ruim 100.000 hardwerkende echte TNTers in de rest van de wereld die niets van doen hebben met de POST!
(dat zijn mensen van TNT-Express / TNT-Logistics / TNT-Parcelservices /TNT- Airfreight / etc.etc.) TNT-Post (NL) is slechts een soort dochterbedrijf van TNT-WORLDWIDE. Dus speek niet over TNT als men het alleen maar over de postbodes heeft.
Stel dat de kleine personeelsafd. van de TROS fouten heeft gemaakt dan gaat men toch ook niet alle andere personeelsleden en afdelingen van de TROS beschuldigen. Waarom dan wel alle TNT-ers in de gehele wereld, waarvan de meeste niet eens weten dat er in Nederland een post-dochter is.
TNT was tot aan het eind van de laatste eeuw een Australische Multinational. Waarvan het hoofdkantoor pas toen verplaatst werd naar Europa/Nederland.
Ook nu nog steeds is het een keihard en efficiënt werkend internationaal bedrijf. Het is meer dan erg dat de postbodes in Nederland het concern zo in diskrediet brengen door de post gewoon te laten liggen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Laten we eens kijken wat er allemaal moet.
Postwet
ART.: 1 15a 15b 15c 15e 15g 15l 16 17 2 24 26 27 28 29 2a 2c 3 30 31 32 33 34 35 4 5 7 8
De wet is dermate uitgehold dat er nauwelijks nog verhaal gemaakt kan worden.

misselly
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 19:26

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door misselly »

Hallo, Afgelopen vrijdag is mijn man overleden en zaterdag hebben wij de speciale enveloppen met de rouwkaarten op het postagetschap afgegeven.
Vandaag vertelde iemand ons dat hij nog geen kaart ontvangen had. We hebben diverse mensen gebeld, maar niemand had de kaart ontvangen. Bij navraag op het postagentschap bleken ze nog op een hoekje van een kastje te liggen. De man die we aan de telefoon hadden stond ons vriendelijk te woord, maar achter hem was er iemand van alles aan het roepen, we hadden de speciale enveloppen ook gewoon in de brievenbus moeten deponeren, of bij een speciaal depot moeten brengen dus met andere woorden, het was onze eigen schuld. Morgen is de avondwaken, dus ik hoop dat ze op tijd komen. Hartelijke groeten misselly

Gabrielle1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 20:31

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Gabrielle1973 »

De oom van mijn man is eind oktober overleden. Mijn schoonouders en nog een paar familieleden wonen in het zelfde dorp waar wij wonen. Zij hebben de kaart wel ontvangen en wij niet en moeten de kaart nog ontvangen. We wonen nog niet eens 2 km bij elkaar vandaan. Ik vind dit schande.
Wij hebben al vaker problemen gehad met TNT.
Paar jaar geleden werd ons eerste kind geboren (4 jaar geleden). Wij deden de geboortekaarten op de bus en de meeste mensen hebben de geboortekaarten niet eens ontvangen.
Wij TNT gebeld en zij zeiden tegen ons, dat om het moment dat wij de kaarten in de brievenbus van TNT gooien is het onze verantwoordelijkheid. TNT zei dat zij niet verantwoordelijk is voor de zoekgeraakte kaarten. Zij wilden ons niet eens tegemoet komen, met het bestellen van nieuwe kaarten. TNT is gewoon bagger

Rene en Mia
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 20:34

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Rene en Mia »

Het is schandalig zoals TNT post met dit soort klachten om gaat. Wij hebben dan gelukkig geen ervaring met rouwpost maar ook gewone post komt niet aan op de juist locatie. We hebben al zo vaak kaarten verstuurd naar onze kleinkinderen in Amsdterdam. Deze zijn nog nooit aan gekomen. We zijn er maar mee gestopt. Onze kleinkinderen krijgen dus geen post van Opa en Oma omdat TNT post niet in staat is om de post te bezorgen.
Mocht u denken dat het aan onze adressering ligt dan kan ik u zeggen dat het daar NIET aan ligt.

marjoren
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 20:50

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door marjoren »

Ook wij hadden een vreemde eervaring met rouwpost. Rouwpost gepost op 1 oktober jl., volgens de regels van TNT: mijn broer in den Haag ontving deze op 2 oktober, ikzelf ook in Den Haag, kreeg de post na het weekend, op 4 oktober. Een oom in Amsterdam (NoordHolland dus, de regio met problemen) heeft de kaart helemaal nooit gekregen. Hoe kan dit???? Alles is gelijk gepost.
Marjo Hess

strandweg
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2010 20:52

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door strandweg »

Rader had beter een postbode kunnen uitnodigen, maar dan wel een postbode die al jaren werkzaam is bij dat mooie bedrijf en niet aan een directeurtje die zen eigen straatje aan het schoonvegen is de postbode,s die al jaren aan het werk zijn voor tnt post weten wel wat er scheelt op het ogenblik hun tnt hart huilt.

Lapidee
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2008 20:35

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Lapidee »

Vanmiddag is m'n moeder overleden en hoewel ik jaarlijks duizenden poststukken verstuur en ontvang via tnt. ( en allemaal aankomen) stel ik de belangrijkste mensen via de telefoon op de hoogte .
Ik heb zeer veel waardering voor TNT maar zie ook de problemen die er zijn.
Als klein voorbeeld koop ik regelmatig overseas. Daar komt een Track & trace nummer bij waarbij je perfect kan zien waar je pakket is. Record is 32 uur van verzending van een middle off now where locatie in America naar Den Haag.
Maar een zoekgeraakt pakket van Den Haag naar België kost dagen om zelfs maar de trace actie te starten.

Diep triest.

Ruud

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door 16again »

Rader had beter een postbode kunnen uitnodigen
Die hoge meneer van TNT kwam inderdaad wel erg makkelijk weg, door te verkondigen dat het mensenwerk is.
Bij zembla kwam de postbode wel aan het woord!
http://player.omroep.nl/?aflID=11565434
Als je zo met mensen omgaat, is het voor mij begrijpelijk dat die mensen slechter werk leveren....

karinama
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2010 09:42

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door karinama »

Het is inderdaad diep triest dat dit nu ook al met rouwpost gebeurt.
Van de normale post kun je al veel langer merken dat dit niet meer optijd of helemaal niet wordt bezorgd.
TNT post wordt helemaal uitgehold en de hoge heren steken gewoon hun kop in het zand en laten weten dat overal wel eens een fout wordt gemaakt.
Ik hou mijn hart vast voor de komende december maand, want volgens mij gaan er veel mensen kaarten versturen, en dus geld uitgeven, die niet aan gaan komen.
Waaronder ik zelf, omdat het versturen van een e-card toch minder sfeer geeft en er toch altijd nog mensen zijn die geen e-cards kunnen ontvangen.
Helaas wordt het er allemaal niet beter op. :?

heugels
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 12:21

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door heugels »

Helaas beperken deze klachten zich niet tot het bezorgen van rouwbrieven alleen. Mijn ervaringen met TNT strekken zich uit tot verkeerd bezorde post(heel vaak), niet aangekomen poststukken en opengemaakte poststukken.
Klagen bij de klantenservice resulteert in het toezenden van een formulier waarop je nog eens moet herhalen wat je al per email hebt gezegd en heel soms in een excuus.Daarna hoor je niets meer. Derhalve het verhaal van de manager klantenservice gisteravond klopt niet met de werkelijkheid. Hij liet het theoretische verhaal horen maar dat is niet de praktijk.M.i. is het hele probleem terug te voeren tot het niet meer gemotiveerd zijn van een groep TNT medewerkers die als gevolg van de aangekondigde maatregelen( inkrimping en contractverandering) maar wat aan doen en wellicht de zaak frustreren.

lydela
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 15:46

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door lydela »

Mijn man is 15 Augustus jl. overleden. Ik kreeg via de uitvaartverzorger, omdat we een natura-polis hebben, de kaarten, enveloppen, zegels en de blauwe enveloppen om de rouwpost in te doen. 16 Augustus heb ik deze enveloppen afgegeven bij het postkantoor om vervolgens de volgende dag te worden gebeld door TNT dat er iets was misgegaan en dat daarom de kaarten een dag later zouden aankomen. Ik vond het wel netjes dat TNT mij daarvoor belde totdat de aardige mevrouw de opmerking maakte "dat het ook niet zo heel erg was, aangezien de begravenis toch pas vrijdag 20 Augustus zou zijn". Ze hadden dus ook nog in de enveloppen gekeken. Knap brutaal. Maar om een lang verhaal kort te maken. De meeste kaarten kwamen pas 19 Augustus aan en een gedeelte van de kaarten moet nu vandaag 23 November nog aankomen. Ik heb mijn schadeclaim bij de uitvaartverzekeraar neergelegd, omdat wij een natura polis hadden. Die heeft mij gecompenseert. De uitvaartverzekeraar moet het nu maar uitvechten met TNT.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

heugels schreef:Hij liet het theoretische verhaal horen maar dat is niet de praktijk.M.i. is het hele probleem terug te voeren tot het niet meer gemotiveerd zijn van een groep TNT medewerkers die als gevolg van de aangekondigde maatregelen( inkrimping en contractverandering) maar wat aan doen en wellicht de zaak frustreren.
Ik had ook sterk het gevoel dat er een paar werknemers op hun knieën zaten te slaan bij het zien van die pipo op TV, die ijskoud zat te verdedigen dat de directie eigenlijk de controle over het bedrijf kwijt is.
Ik kan mij wel iets voorstellen bij de gevoelens en acties van de trouwe en doorgaans loyale werknemers die nu bij kop en kont op straat gegooid gaan worden.
En wat komt harder aan dan in het zonnetje gezet worden met de toch al beladen en tijdsgebonden rouwpost?
Niet netjes, maar wel een beetje begrijpelijk, totdat het jezelf overkomt.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 23 nov 2010 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

F.G van Oostveen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 17:31

Re: Rouwpost

Ongelezen bericht door F.G van Oostveen »

Dat rouwpost niet op tijd aankomt is nog wel het ergste ,

ik wil er ook op attenderen dat buitenlandse pakketpost (en ook rouwkaarten uit het buitenland) vaak weken in Nederland ligt te wachten voordat het bezorgd wordt.
Ik heb de ervaring dat wanneer ik een pakketje uit US of China volg deze meestal al binnen een week in Nederland aangekomen is. Daarna kan het nog twee weken duren voor de postbode aan de deur komt.

Voor rouwkaarten vindt ik het echter verschikkelijk en onnaceptabel dat het ergens in een sorteercentrum blijft hangen:oops:

Gesloten