LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdoving bij de tandarts

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Bianca;

Je schreef; ik kreeg te horen dat ik voortaan een andere stof krijg want ik reageerde gevoellig op adreline?

Adrenaline in lokaal anesthesie kan vervelende bijwerkingen geven, zoals je aangaf.

Vraag je tandarts voortaan met Citanest te verdoven.Dit bevat geen adrenaline maar felypressine ook wel octapressine genoemd, dat geeft minder problemen

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Als ik bij de Tandarts kom en ik krijg een verdoving, dan maak ik mij niet druk erom wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Ik krijg de zenuwen van die persoon, zodra ik mijn derriëre in die stoel plant en hij gaat wat in mijn mond doen.
Ik denk meteen wat het kost en zie mijn flapppen de portemonnee uitgaan.
Dan denk ik: Waar blijft toch die goeie ouwe tijd toen de Ziekenfonds nog bestond en je dit vergoed kreeg, zoals in de jaren 60 en 70.
:roll:

mschoonbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2011 15:30

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door mschoonbergen »

Ik heb afgelopen donderdag een behandeling gehad bij de tandarts. Aangezien ik een beetje tandartsangst heb heb ik voor 2 gaatjes laten boren verdoving genomen, heb hierom gevraagd.

Ik werd niet op de hoogte gesteld van de risico's en bijwerkingen.

Nu ben ik sinds deze behandeling (en verdoving) aan de kant waar het allemaal gebeurd is mijn smaak compleet kwijt. Het lijkt mij (en mijn huisarts en vriend, familie enzo) logisch dat dit door de tandartsbehandeling komt. Maar de tandarts geeft dit niet toe.

Heeft iemand enig idee wat ik nu zou kunnen doen?

pid61
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 15:31

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door pid61 »

Zojuist terug van een bezoek aan de kaakchirurg om wortelpuntjes aan een kies te laten verwijderen vanwege een pijnlijke ontsteking. Voor de behandeling een uitgebreid vragenformulier ingevuld waarin ik vermeld heb hartpatient te zijn met een ingebouwde ICD.
Vanwege mijn angst voor de kaakchirurg en wantrouwen tov van BigPharma heb ik de afgelopen dagen wat gegoogled en ben ik onder andere op dit draadje terechtgekomen. Voor mij was 1 ding duidelijk. Geen Ultracaine.
Bij binnenkomst in de behandelkamer vertelde de KC wat er ging gebeuren. Zijn verhaal begon met de verdoving. Ik vroeg meteen welke verdoving. Dit bleek dus Ultracaine te zijn. Ik gaf aan dat ik dat niet wilde. Dit was geen probleem voor de KC want dan deed hij het toch zonder verdoving. De lolbroek. Het verhaal was maar onzin en er was geen enkele reden om het niet te geven.
Ik heb uiteindelijk maar ingestemd met het gebruik, slappe zak die ik ben.
Ben nu thuis met een ijszak aan het koelen en hoop maar op geen bijwerkingen.
Overigens wel een aantal stencils meegekregen maar geen bijsluiter.

jootje2
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2011 14:08

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door jootje2 »

ben er sinds kort achter gekomen dat als je een pseudocholinesterase deficientie hebt geen articaine mag!Moest 1,5 jaar geleden bij nieuwe tandarts gezondheidsverklaring over allergien en medicijn gebruik invullen.voel me al heel lang ziek,heb dus aan tandarts gevraagd wat voor verdoving ik gehad heb en wat denk je ultracain(die ik dus niet mag hebben).heb gelijk m,n dossier opgevraagt en nieuwe tandarts gezocht.vroeg ook m,n formulier terug over gezondheid en een bijsluiter ultracain.nou mooi dat ik die dus niet heb gekregen.Ik heb nog geprobeert een kopie bijsluiter te krijgen,maar zelfs dat niet.moet maandag naar nieuwe tandarts voor een herwortelkanaal behandeling,omdat deze door een andere tandarts knullig uit is gevoerd.Hoop maar dat het goed gaat,heb nou al een knoop in m,n buik.Heb inmiddels al heel wat onderzoeken in ziekenhuis gehad (maag,darm,lactose)elke dag maar moe b12 tekort heb gevraagd of ze naar stapeling in m,n lever willen kijken,maar lijkt wel of ze het zelf niet weten.hoe moet ik het dan weten wat ik heb.Voel me gevangen in m,n eigen lichaam die maar raar doet.Ben ten einde raad. :(

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Het articaine - probleem is op dit forum ruim aan de orde geweest.

Ik ontmoette kortgeleden een kaakchirurg en deze zeer kundige man onderschreef het Articaine- probleem volledig.
Ik had de assistente van de kaakchirurg uitgelegd dat wij GEEN Articaine als verdoving wilden voor de behandeling en dat wij graag wilden dat er lidocaine of citanest gebruikt zou worden .Deze middelen waren niet op voorraad , maar dit werd zonder problemen voor ons aangeschaft.
Op de dag dat wij dan voor de behandeling kwamen maakten wij kennis met een zeer amaibele man Hij ging er eens rustig bij zitten en legde ons uit wat het probleem van Articaine inhield.
Dat had hij wat ons betreft niet hoeven te doen want dat wisten wij al na onze traumatisch ervaring met dit middel. Dan moet je zelf op onderzoek uit want er is niemand die dit voor je doet.
In ieder geval; de man ontdekte zeer spoedig dat wij op dezelfde golflengte zaten en toen hij merkte dat we goed op de hoogte waren omtrent alle problemen op het gebied van Articaine, amalgaam , fluoride in tandpasta etc etc gaf hij ons aan het einde van het consult een stevige handdruk en zei; Ik vond het fijn jullie ontmoet te hebben.

Dit was KLASSE !

De patient stond centraal en er werd zeer goed geluisterd, deze man had een inlevingsvermogen die haast grensde aan het ongelofelijke.

We verlieten diep onder de indruk de polikliniek.
Kijk; het kan dus wel en ze zijn er ook nog ; kaakchirurgen en tandartsen die WEL inzien welk een drama's zich af kunnen spelen met Articaine.

Wij kregen een adres van een biologische tandartspraktijk, advies over een tandpastamerk waarin GEEN schadelijke stoffen zitten zoals aluminium, strontium fluoride etc, maar met actieve zuurstof die lekkende vullingen elimineerd, tot ze verwijderd zijn.
Want ook dat gaat gebeuren. Bij de natuurgeneeskundige die de amalgaam vullingen testte, bleken op 1 na alle vullingen te lekken.
Ik moet er daarom niet aan denken wat de gevolgen waren geweest als er TOCH Articaine ingezet zou zijn.
Het betrof overigens in dit verhaal niet mijzelf maar mijn partner, laat dat duidelijk zijn.


Wij zullen de ontmoeting met deze kaakchirurg niet licht vergeten.
Het was een verademing deze man te hebben ontmoet na al het gesol en geneuzel ongeloof en vooral; onwetendheid waar ik de afgelopen jaren mee te maken heb gehad in het contact met tandartsen en kaakchirurgen over Articaine.
Door de jaren heen is Articaine niet toxischer geworden maar de informatie daarover is meer bekend geworden. Derhalve een middel wat NIET meer ingezet zou mogen worden over de rug of achter de rug van patienten om.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

advies over een tandpastamerk waarin GEEN schadelijke stoffen zitten zoals aluminium, strontium fluoride etc, maar met actieve zuurstof die lekkende vullingen elimineerd, tot ze verwijderd zijn.
Welke is dat? Ik ben benieuwd... heb overal waar amalgaam zit last, gebruik nu Sensodyne, maar daar zit ook fluoride in.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
advies over een tandpastamerk waarin GEEN schadelijke stoffen zitten zoals aluminium, strontium fluoride etc, maar met actieve zuurstof die lekkende vullingen elimineerd, tot ze verwijderd zijn.
Welke is dat? Ik ben benieuwd... heb overal waar amalgaam zit last, gebruik nu Sensodyne, maar daar zit ook fluoride in.

Er is ook dit merk zonder fluoride:
Sensodyne O Zonder Fluor 75 ml.
Zonder fluoride, neutrale smaak, milde formule die zorg voor goede reiniging
PS
De O staat voor Origineel

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

De tandpasta is;

BlueM Oral Gel Natural Oxygen en

ImplacleanTandpasta

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Een uitstekend en goed onderbouwd radio interview met Fred Neelissen, tandarts over het gevaar van Articaine;

http://www.argusoog.org/2011/03/gezond- ... aart-2011/


In dit interview komt tandarts Fred Neelissen aan het woord, die ook via een casus van een articaine- gedupeerde in de uitzending van Radar genoemd werd.

Fred geeft in dit interview te willen dat Articaïne de tandheelkunde uit gaat.

http://www.argusoog.org/2011/03/samenva ... 11-deel-1/

Het Tijdschrift voor Tandheelkunde heeft zijn artikel (Informed Consent) geplaatst, waardoor de reguliere tandartszorg alerter wordt op deze verdovingsvloeistof.


Fred pleit in dit artikel dat patienten mondiger moeten worden!



Wat maakt Articaïne nu tot zo’n gevaarlijke stof?

Na wat speurwerk ontdekte Fred dat articaïne zich nestelt in de purkinjecel in het cerebellum (kleine hersenen). Een purkinjecel is een speciaal type zenuwcel in de schors van de kleine hersenen. Purkinjecellen voegen informatie samen en maken GABA vrij, een aminozuur dat in het menselijk lichaam fungeert als neurotransmitter (red).

Er is een recent Deens onderzoek dat articaïne tot uiteenlopende en ernstige klachten kan leiden. Statistische gegevens zijn echter niet voorhanden, zodat er daardoor ook geen basis is voor wetenschappelijk onderzoek. Desiree stelt dat publicaties vaak gekleurd c.q. gefinancierd zijn door Big Pharma zelf.

Articaïne is inmiddels al zo’n jaar of dertig op de markt. Het eerder genoemde Deense onderzoek heeft aangetoond dat, toen articaïne op de markt kwam, het aantal gevallen drastisch toenam.

Fred verwacht dat de bereidheid onder tandartsen om andere verdovingsvloeistoffen te gebruiken drastisch zal toenemen als de schadelijke werking van articaïne meer in de publiciteit komt.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

Welwaar schreef:De tandpasta is;

BlueM Oral Gel Natural Oxygen en

ImplacleanTandpasta
Ok, dank je, ik zal eens kijken waar ik dat vinden kan.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Dat kan hier ;

http://www.allesvoorjetanden.nl


BlueM Tandpasta 15 ml

Tandpasta zonder fluoride en schuurmiddel; kost maar 3.25 Euro !!

Ja ,ZONDER fluor.

Fluor is neurotoxisch gif.

http://www.wanttoknow.nl/overige/mind-c ... tandpasta/

LEES BOVENSTAANDE EN HUIVER

Dr. Moolenburgh zegt hier: Fluor is giftiger dan lood en van dezelfde orde als arsenicum. Wij weten dat fluor niet helpt tegen tandbederf. Alleen het glazuur wordt wat harder; de tand zelf wordt brozer en breekt makkelijker af. Fluor is een kankerverwekkende stof met bijkomend risico voor botontkalking en hersenletsel. De hele fluorhandel, van pillen tot en met tandpasta, moet bij wet worden verboden, en als daarbij reputaties moeten sneuvelen, ja, dan moet dat maar’.

Dat velen hier notitie van nemen svp en OOK tandartsen !

http://www.medicalonlineshop.nl

Informatie over tandpasta met Actieve zuurstof (Ardox-X)

Tandpasta met actieve zuurstof heeft een sterk genezende werking. Daarnaast voorkomt het bacteriegroei en vermindert pockets bij de tanden. Implaclean en Safe & White producten bevatten de gepatenteerde Ardox-X actieve zuurstof formule. Omdat zuurstof een natuurlijk product is, heeft het gebruik geen nadelige effecten op onze tanden en of het weefsel. Er zijn geen bijwerkingen.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Wist U dat er in kwikamalgaamvullingen Thallium - en thalliumverbindingen-zit?

Belangrijke effecten op dit extreem toxische goedje zijn; problemen met het zenuwstelsel de huid en cardiovasculaire stelsel.
Onze voortplantingorganen en het ongeboren kind zijn er heel ontvankelijk voor.
Hoezo : over- erven :( ? Juist , zo gebeurd dat dus........



Alle rolstoelgebruikende patiënten die getest zijn op vergiftiging door zware metalen, testen positief op thallium. Veel mensen die vele jaren nadat ze metalen vullingen kregen in een rolstoel kwamen, herstelden nadat al hun metalen vullingen uit hun gebit verwijderd werden.

U heeft een kunstgebit ?

Cadmium wordt gebruikt om de roze kleur te maken in een kunstgebit.
Cadmium is 5 keer toxischer dan lood
U heeft porseleinen elementen?
Porselein bevat aluminiumoxide samen met andere metalen om de tinten wit en beige te krijgen.
Dan komt er dus metaal vrij uit het porselein.
Er bestaat metaal- vrije kunststof.
Laatst gewijzigd door Welwaar op 04 dec 2011 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

En hier is deel 2 over het Articaine probleem op Argusoog radio;

Wil je meer te weten komen over het Articaine probleem; luisteren!

http://www.argusoog.org/2011/03/samenva ... 11-deel-2/


Hoewel de Maatschappij Tandheelkunde zijn bevindingen ove amalgaam aanvankelijk interessant vond en men er interesse in had, verdween dit als sneeuw voor de zon toen men ging beseffen wat de gevolgen waren van de amalgaamkwestie.

De toename van M.S hield gelijke tred met de toename van nieuwe amalgaamvullingen!
Fred reageert dat M.S. inderdaad een metaalziekte is en dat amalgaamvullingen wel degelijk meewerken aan de totstandkoming ervan. Hij kan echter niet stellen dat amalgaamvullingen direct tot multiple sclerose leiden, maar het kan wel de druppel zijn die de emmer doet overlopen.

Het contact met hem werd verbroken en hij kreeg zelfs een brief waarin het hem verboden werd in de tandheelkundige bladen te publiceren, pure censuur dus.

Als de moeder amalgaamvullingen heeft, wordt dit kwik, alsook andere zware metalen doorgegeven aan het groeiende embryo via de placenta.
Dit is aangetoond door autopsie op doodgeboren baby's en foetussen, uitgevoerd door Dr. Gustav Drasch, een Zwitserse forensisch toxicoloog.

Zo gaat het dus ook met Articaine. Het mag niet bekend worden.............

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Sinds 3 november ,dus nog maar 4 weken staat het onderstaande document op internet;

http://dutchamazingnewsblog.wordpress.c ... der-gevaar

In de Amerikaanse staat Texas is de producent van het middel Septocaïne, Septodont, aangeklaagd. Septocaïne is een merknaam voor articaïne op de Amerikaanse markt. Septodont wordt door de rechter verantwoordelijk gehouden voor de schade als gevolg van gebrekkige informatie over de veiligheid en de effectiviteit van het middel. De eiser kreeg een schadevergoeding van $300.000 voor pijn, onnodig lijden en gemaakte medische kosten.


Mocht u meer informatie willen over deze stof of denkt u beschadigd te zijn, dan kunt u een email sturen naar [email protected] met als titel ‘articaïne’.

Bij voldoende reacties zullen wij op korte termijn een informatiemiddag organiseren. Niburu zal beschadigden zo goed mogelijk ondersteunen.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Anestheticum Articaïne en verstoring B12 opname


http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... ic=17332.0

Vitamine B 12 tekort is een veel voorkomend probleem bij kwikbelastingen en Articaine De vitamine B12 opname in het lichaam is verstoord, omdat het enzym wat hier bij betrokken is niet goed wordt aangemaakt, dit komt door de toxiciteit van deze middelen. Extra Vit B12 inname is goed maar neemt de oorzaak van het tekort niet weg. Veel ouderen krijgen een vit B 12 injectie -cobalamine- .
Deze ouderen hebben zonder twijfel allemaal toxiciteit in hun lange leven opgebouwd , zoals kwik aluminium DDT pesticiden etc etc.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Informatie van Fred Neelissen;
Bij het trekken van een kies met een ontstoken wortelpunt denkt de tandarts de ontsteking in zijn geheel weg te hebben genomen. Echter blijft er in de holte van de getrokken kies het wortelvlies achter en dit gaat verder ontsteken. De tandarts moet deze holte na het trekken dus verder uitboren om zodoende het ontstoken weefsel dieper weg te nemen.
Wat er gebeurd nu als er op een dergelijke weefsel-ontsteking die NIET weggenomen wordt ,een implantaat geplaatst wordt ;
Dan ontstaat er een chronische ontsteking, men voelt dit niet , het geeft geen pijn en als je dan op de holte duwt die daar ontstaan is dan komt de pus eruit ! Dit is in 80% van de implantaten het geval.
Een dergelijke ontsteking is op een rontgenfoto niet te zien en een kaakchirurg doet niks , want er is niks te zien. Alleen via electro -acupunctuur is dit aan te tonen, en gelukkig zijn er inmiddels een paar kaakchirurgen die nu wel de holte openmaken op aanwijzingen van Fred en daar idd een ontsteking aan treffen van hier tot Tokio.
Vol verbazing reageerden ze richting Fred .Kaakchirurgen benaderen hem argwanend vanwege de "vage methode "- ( electro- acupunctuur..........) maar hij heeft het via de 'vage methode" wel bij het juiste eind !
Wordt de ontsteking dus NIET weggenomen dan kan dit icm de chronische ontsteking en de toxiciteit die daaruit voortvloeit een chronisch klachtenbeeld geven wat doorgaans gezien wordt als fibromyalgie..alzheimer....etc........
U bent gewaarschuwd.........

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Met het openen van de link treft u de bijsluiter aan van Articaine;
http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=2406

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Articaïne: het giftige prikje van de tandarts;


http://www.youtube.com/watch?v=icDef6RV_bU

Demo over de verwoestende effecten van het meest gebruikte locale
verdovingsmiddel bij tandartsen en in ziekenhuizen. De impact bouwt zich in de
meeste gevallen geleidelijk op door de cumulatieve werking van steeds nieuwe
doses. Voor zover bekend bestaat er echter geen erkend wetenschappelijk
onderzoek naar de bij-effecten over meerdere jaren. In deze demo komen mensen
aan het woord die na veel pijn en moeite er achter kwamen dat het deze
verdovingen zijn die hun leven verwoest hebben door aantasting van hun
zenuwstelsel en (vermoedelijk) beschadiging van het DNA.
Laatst gewijzigd door Welwaar op 28 aug 2012 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

http://www.secondopiniontandarts.org/articaine.html

Sinds enige tijd heersen er vooral in de wereld van de complementaire tandheelkunde gemengde gevoelens met betrekking tot de articaine die in diverse anaesthesie vloeistoffen aanwezig is.

De televisierubriek RADAR ( met Antoinette Hertzenberg ) heeft enige tijd geleden reden gezien om daar een uitzending aan te wijden. De directe aanleiding was een rechtszaak tegen een tandarts die klachten, ontstaan na een verdoving met articaine, naar het rijk der fabelen had verwezen.

Sinds die uitzending van RADAR zijn er nogal wat patiënten die een relatie leggen tussen de articaine (want die is dan meestal gebruikt) en hun klachten. Deze patiënten brengen met hun klachten echter ook vaak een bezoek aan de huisarts die het ziektebeeld niet begrijpt omdat hij niet weet van het articaineprobleem.

Wij vragen u dan ook om in voorkomende gevallen navraag te doen na tandartsenbezoek en te controleren of daarbij een injectie heeft plaats gevonden met articaine.

Indien u een relatie vindt of vermoedt kunt u deze melden bij de NVBT. http://www.nvbt.nl.

Ook is natuurlijk een melding bij het LAREB (Laboratorium waar men bijwerkingen van geneesmiddelen kan melden) op zijn plaats.
Met klem vragen wij u aan deze melding mee te werken. Door de moeilijke behandeling van dit ziektebeeld ontstaan veel chronische patiënten. De NVBT heeft haar leden aangeraden dit middel niet meer te gebruiken.

Veel dank voor uw medewerking!

Namens het bestuur NVBT
Fred Neelissen, bioenergetisch tandarts

Gesloten