LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdoving bij de tandarts

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
van der Woord
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2012 17:03

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door van der Woord »

Via deze weg wil ik aangeven dat ik sinds eind 2009 klachten\symptomen ondervindt die tot op de dag van vandaag zijn gebleven. Tevens zijn er vreemde klachten bij gekomen die zich sinds eind 2010 hebben doen gelden. Deze klachten zijn o.a. een zich in het algemeen niet goed voelen, een misselijk gevoel, wazig zien, een enorme vermoeidheid, oorsuizen, evenwichtsstoornissen en spieruitval\zwakte in de benen.

Bijkomende klachten waren vanaf 2009\begin 2010, tintelingen in handen en voeten en een langdurige heesheid van bijna 9 weken lang. Vanaf 2012 kreeg ik last van een soort bewustzijnsverlies en een krachteloos gevoel tussen de bovenbenen en billen. Tevens kreeg ik in begin 2012 plots last van oogtroebelingen bekend als 'vouche moulante'.

Al deze klachten heb ik al die tijd niet kunnen verbinden met mijn twee tandarts bezoekjes eind 2009 en eind 2010. De laatste drie maanden geldt dit hoogst aannemelijke vermoeden pas. Twee huisartsen gaven mij het plaatje ''evenwichtsstoornis'' mee. Diverse bloedonderzoeken kwam verder niets uit. De neuroloog (evenwicht\gehoortest) en KNO arts (M.R.I. scan) konden ook niets vinden.

Ik heb er al die tijd mee rondgelopen en ik kan u vertellen dat dat niet mee viel en zelfs als hels te omschrijven is. Ik werk in de bouw en kan heel wat hebben. De laatste maanden echter, was de koek op. Ik was mentaal en lichamelijk kapot en wist me geen raad meer.

De laatste maanden heb ik de lijn van mijn klachten terug gevolgd en ontdekte toen met schrik mijn bezoek aan de tandarts eind 2009. Voor die tijd was ik een gezonde persoon die al zo'n tien jaar niet naar de arts was geweest. Ook was ik nog nooit verdoofd geweest bij de tandarts.

In totaal ben ik ''slechts'' twee keer verdoofd, namelijk eind 2009 (wortelkanaalbehandeling) en 2010 (verstandskies). Beide keren, weet ik sinds kort, met het middel ''Septanest N''.

Ik belde zo'n twee maanden geleden de betreffende tandarts op en vroeg hem of het bestanddeel ''articaine'' in de verdoving zat. Hij vertelde mij dit niet te weten. Ik vroeg hem of ik de verpakking mocht hebben. Hij stemde daarmee in. Toen ik de verpakking in handen in kreeg (plus de bijsluiter), werd voor mij de oorzaak hoogst aannemelijk.

Op dit moment ben ik via Marthe Bosscher in contact gebracht met een natuurgeneeskundig arts in de hoop een aantal klachten op te kunnen lossen. De genoemde symptomen\klachten gaan samen met een niet goed functionerende lever en nieren (60 procent), een aangetast immuunsysteem en zenuwstelsel.

In deze tijd worden wij ertoe gedwongen om min of meer onze eigen medicus, psycholoog en politicus te zijn. Het is mijns inziens in ieder geval belangrijk om alles te betwijfelen. Er zijn weinig dingen zeker. Het is daarom beter om met een schaal van aannemelijkheid te werken. Nu vind ik dat zelf geenszins een probleem. Het probleem ligt 'm mijns inziens in de enorme weerstand daartegen.

Samen weten we meer. Alleen met elkaar kunnen we het hoofd bieden aan een tijdsgeest waarin winstbejag, onverschilligheid en onjuiste informatie, een veel te grote rol in ons leven spelen. Mensen die de moed en oprechtheid op kunnen brengen om dit te weerstaan, hebben mijn diepste respect.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door klaas1978 »

van der Woord schreef:De laatste maanden heb ik de lijn van mijn klachten terug gevolgd en ontdekte toen met schrik mijn bezoek aan de tandarts eind 2009. Voor die tijd was ik een gezonde persoon die al zo'n tien jaar niet naar de arts was geweest. Ook was ik nog nooit verdoofd geweest bij de tandarts.
Zonder iets af te willen doen aan uw klachten, gelijktijdigheid hoeft geen oorzakelijkheid te betekenen.

Gesloten