LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdoving bij de tandarts

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door witte angora »

of zou er bij het zetten van de defenitieve kroon een andere verdoving kunnen (misschien wel zonder dan doen)??
Mijn tandarts heeft bij het zetten van de defintieve kroon geen verdoving gegeven. Was op sommige momenten eerlijk gezegd wel even vervelend, er is dan ook een laklaag aangebracht over het restant van de kies om in de toekomst pijnklachten te voorkomen.

Als ik had gewild, had ik een verdoving kunnen krijgen. Ik vond het niet echt nodig, maar dat kan voor iedereen anders zijn, natuurlijk.

Cuspid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:07

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Cuspid »

Als vijfdejaars student tandheelkunde ben ik het op meerdere punten niet eens met deze uitzending.

Het is inderdaad waar dat wij geacht worden een volledige vragenlijst door te nemen met de patiënt en voor zover ik weet gebeurt dit in de meeste tandartsenpraktijken dan ook. Daar heb ik niets op aan te merken.

Maar ons wordt geleerd dat de enige reden om geen verdoving met adrenaline te mogen geven is dat iemand er allergisch voor is. Bij hartproblemen is het juist noodzaak dat je een goede verdoving geeft. In het ergste geval kan inderdaad de gehele inhoud aan adrenaline in het bloed worden gespoten, maar er zijn methoden om dit te controleren. Stel je nu eens voor dat de tandarts kiest voor een andere verdoving die over het algemeen toch minder goed werkt. Wanneer de patiënt pijn ervaart, zo is bewezen, dan komt er wel tien keer zoveel adrenaline vrij in het bloed door de stressreactie.
Daarnaast is het probleem dat mensen pas weten dat ze ergens allergisch voor zijn wanneer ze er ook daadwerkelijk een reactie op hebben vertoond. En zoals de kaakchirurg al zei: allergisch ben je niet vanzelf, dat word je.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:05

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door [email protected] »

Mijn vrouw kan niet tegen locale verdoving, o.a. lidocaïne, ze raakt dan in shock met als dood tot gevolg.
Wij zijn vorig jaar van tandarts veranderd, omdat onze tandarts te oud werd. Wij vertellen aan de nieuwe tandarts (een net nieuw opgezette praktijk met jonge mensen) alles en met name dat zij niet tegen locale verdoving kan.
Er moest een wortelkanaalbehandeling worden gedaan en dit dus zonder verdoving.
De tandarts wil de behandeling beginnen en het eerst wat hij doet is de verdoving pakken. Gelukkig was ik er bij en kon voorkomen dat hij de spuit in haar mond zette. De reactie van deze man was: ja maar dit doet pijn. Kortom hij heeft niet eens geluisterd.
Dit was het laatste wat hij bij ons heeft gedaan en wij zijn meteen naar een andere tandarts gegaan. Deze luistert wel.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

.
Laatst gewijzigd door Welwaar op 21 dec 2010 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Jantine Ruth
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:55

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Jantine Ruth »

Ruim 3 maanden geleden heb ik een verdoving gehad ivm een kies die opnieuw opgebouwd moest worden.
Meteen toen de verdovings vloeistof erin werd gespoten begon mijn tong rechts te tintelen..
Dat was in het begin van de middag, s'avonds met eten had ik echt geen smaak meer en het eten voelde heel raar in de mond, glibberig en het leek wel met vaseline ingesmeerd wat ik ook at.
Het is nu drie maanden geleden, en ik heb mijn smaak nog steeds niet terug. Water smaakt zout, eigenlijk alles smaakt naar zout, zoet is heel vies.
Ik proef alleen(alleen links op de tong) iets wat behoorlijk pittig is anders smaakt het naar niks.
Twee weken na de verdoving was ik terug bij de tandarts, die had hier nog nooit van gehoord en wilde me bij de volgende behandeling die in November moest plaatsvinden, gewoon weer verdoven(nu aan de andere kant) ik zei dat ik dat (nog) niet wilde, en eerst eens wilde zien of ik mijn smaak weer terug zou krijgen, ja zei hij, hoeveel kans heb je nou om dat NOG een keer te krijgen? Ja zei ik hoeveel kans had ik hierop dan?
Ja ja..
Ik ben er nog steeds niet overuit hoe het nu verder moet.
Ik zie het niet zo zitten om me weer te laten verdoven, maarja bij een wortel kanaal behandeling zul je toch wel moeten?
Heeft iemand hier wel eens van gehoord? En kan iemand mij hier meer over vertellen?
Jantine.

scheffers
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 dec 2010 18:16

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door scheffers »

Beste Cuspid,

Na je verhaal gelezen te hebben maak ik me zorgen om de toekomstige generatie tandartsen, waar ze waarschijnlijk niet leren om inzage te nemen van de inhoud van de bijsluiters van de verdovingen. In ieder geval Cuspid niet. In heel de uitzending is bij mijn weten het woord adrenaline niet gevallen en was er ook geen sprake van een hartpatiënt. Dus goed opletten. De betreffende man sprak o.a. over het lijden aan aangezichtspijnen. Ik zeg speciaal lijden, want mijn echrgenote lijdt sinds september vier dagen per week ondraaglijk aan aangezichtspijn en drie dagen draaglijk. Dat is gekomen na verdovingsinjecties (ultracain) op drie plaatsen in haar kaakgebied. Nota bene uitsluitings injecties d.w.z. ze klaagde over aangezichtspijn in dat gebied. Na eerst foto's te hebben gemaakt, waarop geen problemen te zien waren. Nu waren deze pijnen achteraf begonnen na een injectie door een kaakchirurg, vijf jaar geleden, die ons doorverwees naar een k.n.o arts en die ons weer doorverwees
naar een neuroloog, ondertussen diverse CT scans en MRI ondergaan.
In die vijf jaar ook een wortelkanaalbehandeling bij haar verricht. Zelfs onder protest van mij en tandarts en gezonde tand (die van de wortelkanaalbehandling) laten trekken. Aangezichtspijn patiënten gaan heel ver.
In die 5 jaar was de pijn beperkt tot 1 x per week. Nu dus de hele week.
Het kwartje viel toen ik op de site http://www.nvbt.nl/pagina=28&menu=21 heel het verhaal las van de persoon, achteraf denk ik de man van de uitzending,
Precies alles wat daar in stond is mijn vrouw overkomen.
De reactie van de tandarts op deze site was, eventueel een verwijs brief naar de kaakchirurg of naar het LOK van de St Radboud ( lichamelijk onverklaarbare ziektes) Dus om je te verdiepen in de bijsluiter, was voor hem toch iets te veel moeite.
Gezien uw reactie echter achteraf wel te begrijpen.

scheffers
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 dec 2010 18:16

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door scheffers »

Beste Jantine Ruth,

Hieronder mijn reactie die ik gaf aan Gewoon Helena, wellicht heb je er iets aan. D.w.z. je hebt een andere bijwerking, maar ik denk dat onderstaand mogelijk een manier is hoe te handelen.


GewoonHelena,

Ja, wat is 1 dag. Zal best wel ophouden.
Als je je eigen zorgen maakt, dan vraag je je tandarts welke verdovingsmiddel hij heeft gebruikt. Je vraagt hem de bijsluiter of zoek het op op het internet. De bijwerkingen staan daarop vermeld en als je na drie weken nog last hebt van gezoem, mogelijk oorsuizen, dan kan je met je tandarts overleggen een ander verdovingsmiddel te gebruiken.
Is het nu gebruikte verdovingsmiddel Ultracaine of Septanest dan kan je op de volgende site http://www.bosscherstichting.org/index. ... ument.html over dit middel informatie krijgen. Daar staan ook de volgende alternatieve verdovingsmiddelen in.
Xylocaine, Citanest en Scandonest

Voorlopig zou ik me maar niet te veel zorgen maken.Slechts een klein percentage heeft last van de bijwerkingen, maar je weet in ieder geval nu hoe of wat.

HDC
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2010 23:37

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door HDC »

@ Welwaar: het meeste wat je zegt hier is off-topic.

Dit zijn teksten van iemand die niet medisch geschoold is, maar veel op internet heeft zitten zoeken naar welke aandoening bij zijn symptomen past. Iets met een klok en een klepel.

Na het zien van de uitzending vraag ik me af wat hier de insteek van is. Zal ik een map in de wachtkamer leggen, met daarin alle bijsluiters van ieder medicament dat in de tandarts praktijk gebruikt wordt? Zijn patienten daadwerkelijk geinteresseerd in alle bijwerkingen? Weet u toevallig wat de bijwerkingen zijn van een onschuldige pijnstiller, die u regelmatig gebruikt?

Het is wel belangrijk dat een tandarts aan zijn patienten vraagt of deze gezond zijn voor het toedienen van een verdoving. Het is daarbij ook handig als een patient de tandarts daarbij helpt en hem informeert over eventuele ziekte of medicijngebruik, indien de tandarts niet zo alert is.

R., tandarts

N.B.: ik laat de keuze aan de patient. "Vandaag gaan we dit doen. Wilt u verdoving?"

HDC
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2010 23:37

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door HDC »

bonny48 schreef:Ik heb een nikkelallergie en een megagrote amalgaanvulling,nu vraag ik me af zit er ook nikkel in amalgaan en zoja hoe moet deze vulling het is meer vulling dan kies veilig verwijderd worden???
Heb ook zirkonium en gewone bruggen /kronen zit daar ook nikkel in???
Beste Bonny48,

Een amalgaamvulling bestaat voor het grootste gedeelte uit zilver, tin en koper. Daarnaast een klein gedeelte uit zink, mogelijk ook nog kwik, indium of palladium.

Op jouw verzoek kan je eigen tandarts de amalgaam vulling vervangen voor een "witte" composiet vulling (eventueel in combinatie met het maken van een kroon; afhankelijk van de situatie).

Zirkonium kronen en bruggen bevatten geen nikkel.

R., tandarts

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Welwaar: het meeste wat je zegt hier is off-topic.

Ik weet precies waar het probleem rondom verdovingen zich bij mij bevind.
Dat is niet; "zoeken naar wat er bij past"
De regie hierover heb ik al jaren strak in eigen hand .
Dan kom je veel te weten en of ik dit nu wilde of niet; het moest
Een ander doet het niet voor je.........

De uitleg rondom mijn verdovings-probleem is afkomstig van een hoog geschoolde
Het articaine- probleem is in de uitzending niet aan de orde gekomen. Wat zijn we wijzer geworden ?
Nog niet veel vind ik.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door vroem »

off topic bedoelt mijn gewaardeerd collega tandarts mee dat dit topic over verdovingen gaat, niet over amalgaam. Verder staan er de nodige feitelijke onjuistheden in de teksten, maar daar gaan we dus verder niet op in.
(overigens werk ik zelf inmiddels al weer een jaar of 10 niet meer met amalgaam. Overigens is composiet zeker ook niet heilig).
Het had de moderatoren gesierd als men het topic , mede in het licht van die waardeloze uitzending met bere slechte journalistiek, schoon had gehouden, en on topic.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

Overigens dienen ook mensen die blootstaan aan zware metalen zoals cadmium, lood en kwik (zwarte vullingen in tanden en kiezen) uiterst terughoudend te zijn met het gebruik van articaïne omdat leverbeschadiging ook hier heeft kunnen plaatsvinden.

Bovenstaande kunt U lezen op de site van ; http://www.Bosscherstichting.org.
En ja, wie heeft er nu geen vullingen in zijn mond. Vandaar mijn uitleg over amalgaam belasting. Het hoort bij het articaine probleem..............
Ik weet dat amalgaam steeds minder gebruikt wordt. Maar als de vullingen er uit zijn ben je nog niet van je kwikbelasting af. Als je dat hebt, bevind zich dit in het weefsel. De reden van problemen met verdovingen ligt voor een groot gedeelte bij het gebruik van amalgaamvullingen bij tandartsen.
En natuurlijk heeft niet iedereen hier problemen mee !

Met het trekken van kiezen en het verwijderen van kwikvullingen is de bron nog niet weggenomen.

De bron is de kwikbelasting.
Ook al heb je al jaren een kunstgebit, dan kun je nog wel een kwikbelasting hebben.
En dat moet er ook nog uit.
Ik had een kwikbelasting .
De kies zit er nog , met een nieuwe vulling en een kroon, maar de belasting is eruit.........
Die belasting bevond zich in de buurt van deze kies.
Dit kwam door een scheurtje in de oude vulling. Een lekkende vulling werd dit genoemd. En ziedaar; een kwikbelasting is geboren.
Voor de een flauwekul, voor de ander reeel.
Laatst gewijzigd door Welwaar op 14 dec 2010 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Monique S
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2010 11:16

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Monique S »

Ik heb een poos geleden een nieuwe vulling gekregen, een witte.
Aangezien de oude grijze vulling uitgeboord moest worden, met verdoving.
Ik heb zeker 2 maanden last gehad van een soort kramp in mijn kaken en hevige hoofdpijn in de eerste 3 weken.
Komt dit nou van de grote witte vulling ( word door de tandarts verteld dat je daar langer napijn van kan houden ) of van de verdoving ?
Inmiddels heb ik hier overigens geen last meer van maar omdat ik bijna geen enkele behandeling zonder verdoving laat doen ( ben een angtshaas bij de tandarts ) :( ging ik me na deze uitzending toch afvragen waar dat aan gelegen kon hebben omdat ik dat nog niet eerder heb gehad.

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door Welwaar »

.
Laatst gewijzigd door Welwaar op 14 dec 2010 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

sammy17
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2010 11:52

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door sammy17 »

Hallo,

In Januari 2008 heb ik bij de tandarts een kroon laten zetten en 2 kiezen hervuld.
Ik heb hiervoor 2 volle spuiten gehad met in totaal 7 prikken. De kroon werd in één keer geplaatst. De tandarts heeft mij totaal niets uitgelegd of gevraagd over de verdoving.
Na 2 weken begon de ellende. Pijn in mijn tandvlees bij de behandelde kiezen ,oorsuizen, verstopte neus, wat ik nu allemaal nog steeds heb.
Vele malen bij de tandarts geweest die niets kon vinden. Andere tandartsen, kaakchirurgen, neuroloog, anethestisten.
Ik ben er inmiddels wel achter wat ik heb, aangezichtspijn. Die ook de hele dag aanwezig is, brandende pijn tot in mijn oor, kloppend en stekend. Ik slik daar nu ook dagelijks medicijnen voor, maar deze hebben zeer vervelende bijwerkingen. Meer het zombie gevoel.
Ik weet ook zeker dat het door de verdoving is gekomen. Ik was een zeer gezond iemand nooit ziek, of pijnen. Ik kwam nooit bij de huisarts.
Dan ga je naar de tandarts en wordt je leven gewoon verwoest.
Ik schrok van het verhaal van de man gister in de uitzending, wat herkenbaar.
Alleen deze man is zoals ik begreep van zijn pijn af, zou alleen wel willen weten hoe?

mopper
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2010 12:36

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door mopper »

Hallo,

De uitzending van gisteravond was voor mij echt een eye-opener.

Afgelopen mei had ik onwijs veel pijn in mijn linker onderkaak. Ik ging dus naar de tandarts. Daar kreeg ik een wortelkanaalbehandeling. Aangezien de verdoving niet werkte kreeg ik nog een paar extra prikken. Na 2 dagen was de pijn alleen maar erger geworden en ik ging weer naar de tandarts. Na weer een paar spuiten kreeg ik weer een wortelkanaalbehandeling. De volgende dag vloog ik tegen het plafond van de pijn. Ik ging dus wéér naar de tandarts. Ik kreeg toen wel een andere tandarts maar wel in dezelfde praktijk. Deze tandarts gaf mij weer een paar spuiten en ik kreeg nogmaals een wortelkanaalbehandeling (alle 3 in dezelfde kies!) Deze tandarts zag ook dat ik heel erg knars omdat er tanden aan het slijten zijn. Hij zei doodleuk dat ik die wortelkanaalbehandelingen voor Jan met de korte achternaam heb gehad omdat ik zo knars en klem met mijn kaken dat mijn linkeronderkaak helemaal beurs was. Ik kreeg een knarsplaat en daarmee moest het over gaan. Maar de pijn bleef! Het is een aantal weken weggeweest maar het kwam toch weer terug. Ondertussen had ik ook heel veel pijn in mijn oor waarvoor ik meerdere keren naar de huisarts ben gegaan. Er was niets te zien.... 2 weken terug had ik weer zo'n pijn in mijn oor. Ik dinsdag naar de dokter die zei dat ik naar fysio moet omdat ik zo klem met mijn kaken. Woensdag ben ik naar de tandarts geweest en die zei ook dat er niets te zien is en dat het door het klemmen/knarsen komt. Donderdag wist ik niet meer waar ik het zoeken moest van de pijn...ik belde weer de huisarts. Ik kreeg nu een andere arts...ze vertelde mij dat ik aangezichtspijn heb. Ik kreeg daar medicijnen voor en ik ben 1 week pijnvrij geweest! Dat was heerlijk!
Maar goed...de tandarts had wel een heel klein gaatje gevonden in een kies in mijn linkeronderkaak. Afgelopen donderdag hebben ze die geboord en gevuld (met extra verdoving) Vanaf die dag loop ik weer met helse pijnen in mijn oor en ik weet af en toe niet waar ik het zoeken moet van de pijn. De medicijnen die ik van de huisarts kreeg voor aangezichtspijn helpen ook niet meer.

De uitzending van Radar van gisteravond heeft mijn ogen geopend....morgen moet ik met mijn kinderen naar de tandarts en ik ga gelijk vragen welke verdoving ik heb gehad en of ik de bijsluiter mag lezen.

woombat
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2010 13:01

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door woombat »

In 2009 ben ik tijdens de tandartsbehandeling kort na het toedienen van de verdoving bewusteloos geraakt. Ik kreeg kort na de verdoving last van heftige hartkloppingen en raakte versuft waardoor ik niet in staat was aan te geven dat ik niet goed werd en ben vervolgens 10 minuten bewusteloos geweest. Toen ik bij kwam was ik aan 1 kant verlamd. Het schijnt dat ik tijdens de bewusteloosheid spiertrekkingen/schokkingen had enz. Ik ben per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Gelukkig kon ik tijdens de rit in de ambulance mijn li.been weer bewegen en kort daarna ook mijn li.arm. In het ziekenhuis kwam ik op de afdeling neurologie terecht. De neuroloog ging van een beroerte uit. Op mijn vraag of er iets mis kon zijn gegaan met de tandartsverdoving ; allergie of dat er in een bloedvat geprikt was ,zei de neuroloog dat dit zo zeer zeldzaam was en dus eigenlijk onwaarschijnlijk.
Ik kreeg medicijnen die aan CVA-patiënten worden voorgeschreven, waarvan ik behoorlijk duizelig werd.
Er zijn vervolgens allerlei onderzoeken gedaan;EEG, CT-scan, MRI-scan, echo van de halsslagaders maar niets wees op een beroerte.
Wel bleef mijn bloeddruk hoog waarvoor ik ook medicijnen kreeg.

Ik ben uiteindelijk zelf naar een allergoloog gegaan en deze vertelde mij dat de bewusteloosheid hoogst waarschijnlijk ontstaan was doordat de verdoving in een bloedvat terecht gekomen was.. Dit kan vele soorten reacties veroorzaken en verschilt ook per persoon, maar bij mij had het dus heftig uitgepakt.
Ook de cardioloog, waar ik voor de zekerheid voor een echo heen moest, had dezelfde conclusie als de allergoloog:er is verdoving in een bloedvat gekomen.
Tevens constateerde hij via de echo van het hart dat ik geen hogebloeddruk verleden had.
Het heeft mij verbaasd dat neurologen kennelijk slecht op de hoogte zijn van de bijwerkingen van tandartsverdoving.
Na deze uitzending besef ik ook dat ik eigenlijk geluk heb gehad, als ik dus een hartpatiënt was geweest had er een ernstige situatie kunnen ontstaan.
Ik ben altijd zonder angst en onbevangen naar de tandarts gegaan maar besef nu terdege wat er mis kan gaan. Ik ben niet bang voor pijn tijdens de behandeling maar door deze erg nare ervaring maak me wel zorgen voor de toekomst als ik nog een keer verdoving nodig heb, want wie garandeert mij dat er niet weer een bloedvat aangeprikt wordt.
Heeft iemand misschien een soortgelijke ervaring meegemaakt?

colt
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2010 14:22

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door colt »

dit kan ook gebeuren wanneer men bij de pijnpoli een injectie krijgt ingespoten tegen de pijn en er komt iets van de vloeistof in de bloedbaan terecht dan schiet de bloeddruk ook omhoog met alle gevolgen.

scheffers
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 dec 2010 18:16

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door scheffers »

De reacties van de twee collega tandartsen HDC en Vroem slaan m.i. nergens op. Informatie zoeken op internet is nodig omdat de heren tand-medici zelf deze informatie niet geven of zelfs niet bekend zijn met de gevolgen van verdovingen.
De geïnterviewde vertelde exact hetzelfde verhaal wat mijn echtgenote is overkomen. De uitzending was voor ons geen verrassing, wel voor mijn echtgenote een bevestiging, en hoe stom het ook klinkt een gevoel van voldoening. Jammer, dat het werkzame middel articaine ( merknamen Ultracaine en Septonest)onderbelicht is.
Ter informatie aan HDC. Bijsluiters liggen ook niet in de wachtkamers van de huisarts, maar worden verstrekt bij de medicijnen. Dus als u een verdoving geeft,(medicijn tegen pijn) dan zou u ook een bijsluiter moeten verstrekken. Zou de gezondheidszorg een hoop geld besparen en wat kost nu uiteindelijk een kopie.Een eurocent.
Verder wat bereft de informatie van patient. Mijn echtgenote heeft verteld aangezichtspijn te hebben d.w.z. pijn in het gebied van oog, oor en kaak (achteraf beschadiging van gezichtszenuw door verdoving ingespoten door kaakchirurg vijf jaar terug) en tinnitus. Medegedeeld aan twee tandartsen en toch spuiten maar. Bij de laatste zelfs uitsluitengsspuiten. Over kennis gesproken

Maar aan jullie reacties te zien hoop ik niet, dat het een gevecht tegen windmolens is.

scheffers
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 dec 2010 18:16

Re: Verdoving bij de tandarts

Ongelezen bericht door scheffers »

Een reactie op de vraag van Sammy.

Ik kreeg niet de indruk dat hij van de pijn af was. Maar misschien kan je het terug zijn op uitzending gemist. Je kan ook naar Tros Radar surfen, daar kan je ook de uitzending bekijken.
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... informatie


Mijn echtgenote heeft nu via de pijnpoli een TENS op proef en bevalt goed.
Werkt met een lichte elektriciteit circuit, heeft geen bijwerkingen en zorgt voor een verhoogd endorfine niveau.
Allicht het proberen waard. Wordt dacht ik alleen vergoed via een pijnpoli.

Gesloten