LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegtickets

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Vliegtickets

Ongelezen bericht door Radar »

Radar duikt in de wereld van goedkope vliegtickets. Het zoeken naar een goedkoop ticket is een hele kunst geworden. Prijzen veranderen namelijk snel. Wie op het verkeerde moment boekt, betaalt meer dan zijn buurman. Voor dezelfde stoel in dezelfde klasse. In samenwerking met de Universiteit Twente probeert Radar te achterhalen hoe dit komt.

Maandag 9 mei in Radar, 20.30 uur, op Nederland 1

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb ooit gevlogen van Weeze naar Berlin en terug voor 99 euro dan
kwam er nog eens extra bij voor bagage.
Man die langs me zat in het vliegtuig had 19,95 betaald.

Bij veel goedkope aanbieders moet je oppassen wat er nog allemaal extra bij komt + vaak moet je met credit card betalen, heb ik dus niet, wil ik ook niet maar ben dan wel verplicht ergens anders te boeken.

fcornet
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2010 00:30

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door fcornet »

In april naar Zweden geweest met KLM (alle prijzen retour).

Toen we naar info zochten kostte een ticket Goteborg 200 euro.

Toen we wilden boeken kostte het ticket opeens 300 euro.
Alternatief was vliegen vanuit Dusseldorf via Amsterdam voor ca 120 euro.
Maar we wonen in Haarlem en we mochten Dusseldorf-Amsterdam niet overslaan...

Uiteindelijk ticket Oslo geboekt voor 140 euro.
En daarna.... zakte de prijs naar 99 euro voor zowel Oslo als Goteborg.

KLM bedankt voor de service...

Daan-Reisjournalist
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2011 18:33
Contacteer:

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Daan-Reisjournalist »

Het zijn herkenbare voorbeelden. Daarom vind ik dat het goed is dat we met z'n allen meer informatie krijgen over de prijsopbouw van vliegtickets. In de uitzending geef ik een aantal tips waarmee je voortaan goedkoper kunt vliegen.

Daan Vermeer
Reisjournalist

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Daan-Reisjournalist schreef:Het zijn herkenbare voorbeelden. Daarom vind ik dat het goed is dat we met z'n allen meer informatie krijgen over de prijsopbouw van vliegtickets. In de uitzending geef ik een aantal tips waarmee je voortaan goedkoper kunt vliegen.

Daan Vermeer
Reisjournalist
Waarom alleen in de uitzending en hier niet ?

Daan-Reisjournalist
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2011 18:33
Contacteer:

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Daan-Reisjournalist »

Omdat het veel tips zijn en de uitzending maandag al is :)

Daan Vermeer
Reisjournalist

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door tennis »

In de uitzending geef ik een aantal tips waarmee je voortaan goedkoper kunt vliegen.
Gelukkig , eindelijk weer een serieuze uitzending, kom na lange tijd eens weer kijken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Daan-Reisjournalist schreef:Omdat het veel tips zijn en de uitzending maandag al is :)

Daan Vermeer
Reisjournalist
Niet iedereen kijkt naar de uitzending, dus even tijd investeren en veel mensen zullen die tips lezen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ach mocht ik de "vele tips " missen dan zie ik de uitzending op een ander tijdstip wel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Volgens mij valt hier weinig aan te onderzoeken. De prijzen van vliegtickets zijn domweg afhankelijk van vraag en aanbod.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door tennis »

GJvdZ schreef:Volgens mij valt hier weinig aan te onderzoeken. De prijzen van vliegtickets zijn domweg afhankelijk van vraag en aanbod.
Dat is juist, maar misschien is er toch een bruikbare tip van de reisjournalist bij.
Ik laat mij verrassen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tennis schreef:
GJvdZ schreef:Volgens mij valt hier weinig aan te onderzoeken. De prijzen van vliegtickets zijn domweg afhankelijk van vraag en aanbod.
Dat is juist, maar misschien is er toch een bruikbare tip van de reisjournalist bij.
Ik laat mij verrassen.
Mijn ervaring met dat er vooral weer een hoop open deuren worden ingetrapt met allerlei tips die algemeen bekend zijn (of horen te zijn). Ik zag pas (ik meen in het AD) nog de geweldige tip dat als je buiten het piekseizoen op vakantie gaat, dat het goedkoper is.... Zouden er echt nog mensen zijn die dat niet weten?

Voor vliegtickets is het ook heel makkelijk: zorg dat je flexibel bent qua reisdatum. Dan kan je veel geld besparen. En ruim van te voren gaan zoeken.

Tonnemieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2011 15:07

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Tonnemieke »

Ik heb voor mijn kinderen en kleinkinderen 21 tickets geboekt bij Vliegtickets.nl We gingen dus als één groep. De prijzen varieerden van 129 euro tot 335 euro. Hetzelfde vliegtuig, dezelfde bestemming en dezelfde stoelen. En toen er 2 maanden voor de reis één van de tickets geannuleerd moest worden kon dat niet. En dat met ruim 4000 euro aan tickets.

beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door beardienl »

Het is me al vaker opgevallen als je zoekt naar een bepaalde reis, dat de prijzen opeens omhoog gaan. Laatst ook nog, zocht een ticket van dusseldorf naar Las Vegas. Prijs was 500 euro en er waren nog stoelen beschikbaar. Toen ik ging boeken, kreeg ik de reactie dat de stoelen er niet meer waren voor die prijs, maar wel voor 600 euro. Toen dat maar gedaan, want ik had al verder gezocht. Bleek dat ook dit stoelen er niet meer waren, maar wel voor 700 euro. Toen gestopt met boeken. Werd later gebeld door worldticket center waar dit speelde (ze hadden mijn telefoonnummer van vorige boekingen) en ze vroegen waarom ik gestopt was met het boeken, Uitgelegd dat elke minuut de prijzen omhoog gingen en dat ik het daar niet mee eens was. Er werd nog eens gekeken, en toen hadden ze wel goedkopere tickets (600 euro). Dus telefonisch geboekt.

Maar hoe kan het dat als je zoekt op bepaalde reizen, dat de prijzen dan opeens omhoog gaan?

caroluuk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2011 15:37

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door caroluuk »

Ik wil even laten weten dat hetzelfde geldt voor treintickets. Ik wil van Den Bosch naar Perpignan met de trein, retour. Ruim een maand gekeken of het te doen is wat betreft prijs en gezien dat het me €119,- kost. Afgelopen week wilde ik daadwerkelijk gaan boeken en kan ik alleen nog voor minimaal €358,-, exact dezelfde reis.
Dat maakt dat ik aan het zoeken ben nar alternatieven, want voor een week verblijf zijn deze reiskosten erg hoog. Maar het is echteen woud waarin je beland als je andere mogelijkheden zoekt, ik ben er dus nog niet uit enbaal heel erg.
Caroline van Rooy

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

beardienl schreef:Het is me al vaker opgevallen als je zoekt naar een bepaalde reis, dat de prijzen opeens omhoog gaan. Laatst ook nog, zocht een ticket van dusseldorf naar Las Vegas. Prijs was 500 euro en er waren nog stoelen beschikbaar. Toen ik ging boeken, kreeg ik de reactie dat de stoelen er niet meer waren voor die prijs, maar wel voor 600 euro. Toen dat maar gedaan, want ik had al verder gezocht. Bleek dat ook dit stoelen er niet meer waren, maar wel voor 700 euro. Toen gestopt met boeken. Werd later gebeld door worldticket center waar dit speelde (ze hadden mijn telefoonnummer van vorige boekingen) en ze vroegen waarom ik gestopt was met het boeken, Uitgelegd dat elke minuut de prijzen omhoog gingen en dat ik het daar niet mee eens was. Er werd nog eens gekeken, en toen hadden ze wel goedkopere tickets (600 euro). Dus telefonisch geboekt.

Maar hoe kan het dat als je zoekt op bepaalde reizen, dat de prijzen dan opeens omhoog gaan?

Heet IP-LOGGING.

Wat er gebeurd is dat een programma je ip-adres "herkend" en o.a. aantal clicks bijhoudt. Als je bv veel pagina's bekijkt over in dit geval Las Vegas bv stoelen, tijden etc etc dan herkend het programma als het ware dat je interesse hebt en de prijs aanpast.
Sterker nog, als je denkt een goedkoop ticket te hebben gevonden en je gaat bv ff naar de wc of pakt een bak koffie, dan herkend het programma dat je niets doet en kan je zomaar uit je boeking gooien waarna je weer overnieuw kunt beginnen en heeee.....ineens weer duurder.

Wat hebben wij gedaan om deze rattige manier van geld verdienen te omzeilen?
Mocht het gebeuren dat je de prijzen omhoog ziet gaan, als mogelijk, log in via een ander zijn pc of, maar wordt dan wel technisch, via proxyserver.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

caroluuk schreef:Ruim een maand gekeken of het te doen is wat betreft prijs en gezien dat het me €119,- kost. Afgelopen week wilde ik daadwerkelijk gaan boeken en kan ik alleen nog voor minimaal €358,-, exact dezelfde reis.

Ja hallo, als er een maand tussen zit dan heb je uiteraard niet meer dezelfde prijzen, wat TS schrijft gebeurt binnen enkele minuten.

PPL
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:42

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door PPL »

Vorig jaar met zijn vieren in het hoogseizoen naar Canada geweest (heen naar Vancouver, terug vanaf Calgary). Na veel zoeken geboekt via ebookers.com (de Engelse site, niet de Nederlandse). Betaald in Engelse Ponden, gewoon vertrokken vanaf Schiphol. Omgerekend in totaal meer dan € 600 goedkoper dan de goedkoopste Nederlandse internet-aanbieder! En dat op precies dezelfde vlucht, zelfde stoel, zelfde faciliteiten. :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vliegtickets

Ongelezen bericht door Chocomelk »

PPL schreef:Vorig jaar met zijn vieren in het hoogseizoen naar Canada geweest (heen naar Vancouver, terug vanaf Calgary). Na veel zoeken geboekt via ebookers.com (de Engelse site, niet de Nederlandse). Betaald in Engelse Ponden, gewoon vertrokken vanaf Schiphol. Omgerekend in totaal meer dan € 600 goedkoper dan de goedkoopste Nederlandse internet-aanbieder! En dat op precies dezelfde vlucht, zelfde stoel, zelfde faciliteiten. :lol:
Is toch eigenlijk te gek voor woorden al ben ik voor u blij dat u het veel goedkoper hebt kunnen krijgen.

Gesloten