LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Wondermiddel' MMS

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Jacqueline. Het is erg fijn voor je dat je zoveel baat bij dit middel hebt. Jouw ervaringen en de op internet geplaatste meningen van (blijkbaar vele) anderen zijn echter geenszins bewijs van de werkzaamheid ervan. Het is terecht dat een journalistiek programma zich bij de feiten houdt.

Feit: het is niet klinisch bewezen dat dit middel werkt. Jouw (en andermans) ervaringen zijn niet aanwijsbaar het exclusieve gevolg van het gebruiken van dit middel. De veranderingen in je fysieke gesteldheid kunnen ook het gevolg van andere factoren zijn (omgevings- maar ook lichaamsgebonden factoren). De methodes die gehanteerd worden bij wetenschappelijk onderzoek hebben juist tot doel die externe factoren uit te sluiten, zodat de gevolgen uitsluitend toegewezen kunnen worden aan het geteste medicijn. Mensen beweren vaak dat een ervaring die zij hebben (en die - in woord althans - gedeeld wordt door anderen) geen toeval meer kan zijn. Maar dat IS juist toeval. Het is theoretisch mogelijk dat je drie keer in je leven door de bliksem getroffen wordt of twee keer achter elkaar de jackpot wint; er zijn daadwerkelijk mensen die dit is overkomen.

Net zo goed dat het toeval kan zijn dat jij je beter begon te voelen, net op het moment dat je het middel ging gebruiken.

Overigens, welke ongeneeslijke ziekte heeft Chloordioxide bij jou genezen?

Feit: het is bewezen dat dit middel een bepaalde toxiciteit heeft en schadelijk is voor bepaalde organen (spijsvertering, bloedsomloop, schildklier). Hoe schadelijk precies is nog niet duidelijk, wellicht omdat geen enkele onderzoeker ooit heeft kunnen bevroeden dat mensen dit ooit vrijwillig zouden innemen en daarom niemand ooit de aandrang had om bijvoorbeeld de gevolgen op de lange termijn te onderzoeken.
Keer op keer blijkt weer dat langdurige blootstelling aan toxische lichaamsvreemde stoffen (en niet geheel toevallig vaak in verband met alternatieve therapieën) dat er nadelige gevolgen zijn.

Er is geen enkele garantie dat je niet over een jaar aan darmkanker zult lijden dankzij jarenlang tot je nemen van sterke chloorverbindingen. Bij reguliere medicijnen heb je die garantie ook niet, maar is de kans - dankzij gedegen onderzoek, zeker tegenwoordig - een stuk kleiner.

Peer123
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 okt 2010 23:33

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Peer123 »

De MMS uitzendig was te karig en veel te eenzijdig.

- Geen mensen aan het woord geweest die het gebruikt hebben.
- Geen (alternatieve) artsen aan het woord geweest die het voorschrijven.

Er zijn wel degelijk artsen te vinden die er in geloven :

MD Thomas Lee Hesselink:
http://bioredox.mysite.com/
http://bioredox.mysite.com/CLOXhtml/CLOXprot.htm

Dr. Brady Hurst:
http://www.truehealthdc.com./dr-brady-hurst

Zie bv de filmpjes van bv Bradly Hurst (en andere artsen) op:
http://citizensinactionbelgium.ning.com/group/mms

Ik ben fan van Tros-radar en Antoinette!, maar de MMS uitzending van vanavond, was te kort door de bocht.
Een mager vijfje!
Gelukkig is een herkansing mogelijk.

nanders
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 okt 2010 00:29

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door nanders »

Wat een walgelijke uitzending!
Suggestief taalgebruik zoals we dat van pharma sponsored debunk sites kennen,
En 'experts' die zeggen het middel niet te kennen maar tóch menen te kunnen debiteren dat het gevaarlijk is.
Zo wordt het volk weer uitgeleverd aan de woekerwinst beluste pharmaffia en wordt ons onvervreemdbare recht op zelfbeschikking verkracht onder het mom van bescherming.
IK WIL DEZE BESCHERMING NIET, IK MAAK ZELF WEL UIT WAT VOOR MIJ HET BESTE IS.

Zelfs werden leugens verteld, een 'expert' zei dat mms de ingewanden zou schaden.
Nu is dat juist het geval met antibiotica en daar hoor je niemand over.
En het wonder van MMS is nu juist dat het perfect weet wat wel en niet moet worden aangevallen, zelfs zuurstof kan daar niet aan tippen omdat dat wel goede cellen beschadigt.

Ik gebruik al jaren MMS en ik kan melden dat het werkelijk een fenomenaal middel is.
Ook erg veilig, van een overdosis Pharma spullen ga je dood, maar een overdosis MMS kots je gewoon uit, of je wilt of niet, en zonder verdere schade.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

Thomas Lee Hesselink is niet meer dan een gewone huisarts in Illnois. Die Brady Hurst is, voorzover ik zo snel even lees, na zijn studie vrij snel overgestapt op alternatieve geneeswijzen.
Kom op zeg, twee artsen die het middel voorschrijven is geen bewijs voor de werkzaamheid. Daarnaast geeft die Hesselink zelf toe, in een discussie met andere wetenschappers, dat Chloordioxine reageert met vitamine C (en bij een gezonde levensstijl dus grotendeels onwerkzaam is) en daarnaast ook nog eens je rode bloedcellen vernietigd. Oftewel giftig is.

Mensen, de geschiedenis herhaalt zich.

Voor de voorstanders: maak je geen zorgen, de geschiedenis zal zich herhalen. Zoals zo vaak is gebeurt met alternatieve middelen (St. Janskruid, Ginkgo Biloba), zullen er altijd wel wetenschappers zijn die uitgebreid onderzoek zullen doen. Zodra de werkzaamheid onomstotelijk vaststaat, zal het middel algemeen erkend worden als geneesmiddel, zeker als blijkt dat de toxiciteit geen gevolgen op de lange termijn heeft. Dat zou wel een revolutie zijn, hè, een geneesmiddel voor zo'n beetje alle ongeneeslijke ziektes?

Voor de tegenstanders: maak je geen zorgen, de geschiedenis zal zich herhalen. Zoals zo vaak is gebeurt met alternatieve middelen (radioactieve tandpasta, cocaïne als pijnstiller, L-tryptofaan, Ephedra) zal blijken dat de gebruikers van Chloordioxine grotendeels vroegtijdig komen te overlijden aan de gevolgen van darmkanker, maagwandperforatie, bloedarmoede en/of leverbeschadiging. Natuurlijke selectie noemen we dat. Duurt een jaartje of tien, maar het ruimt wel lekker op.

Welke van de twee wordt het? Ik weet het niet, maar zolang er geen gedegen onderzoek is geweest (op propagandistische websites een beetje creatief knippen en plakken uit onderzoek telt niet mee!), blijf ik lekker uit de buurt van het goedje. In de tussentijd neem ik wel een extra slokje uit het zwembad als ik mijn dagelijkse 40 baantjes trek. Gewoon, voor de zekerheid, mocht het inderdaad werken. Vandaar dat ik me altijd beter voel na het zwemmen...

Gokje: het wordt geen van beide. Ik verwacht dat het binnenkort niet langer toegestaan is om verkocht te worden als "geneesmiddel".

Tot die tijd: voorstanders, negeer gerust alle waarschuwingen over de gevaren en drink je dagelijkse gifbeker maar lekker leeg. Niet klagen als je na een periode van placebo-veroorzaakt welbevinden ineens doodziek blijkt te zijn.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door testcase »

ALLES WAT ERICMAN ZEGT.

A. Onneweer
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 okt 2009 14:31

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door A. Onneweer »

De uitzending heb ik niet gezien, niks aan gemist blijkbaar.
De codex alimentarius is er op gericht de wereldbevolking uit te dunnen.
Iedereen met een beetje gezond verstand kan dat constateren.
Daarbij kan ik ook concluderen dat MMS vele malen onschadelijker is dan de Chemo 'therapie' die toegepast wordt bij kanker. (Patiënt geneest, ondanks de behandeling...)
De ANGST regeert, gretig aangewakkerd door de farmaceutische industrie!

Dick1971
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:14

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Dick1971 »

Hellforce kan misschien een baantje krijgen bij het rivm?
Kijk de gemiddelde bijsluiter van medicijnen van je huisarts eens na en kijk welke schattige bijwerkingen dit heeft, ook allemaal chemie.
Natriumcloride wordt ook gebruikt om drinkwater te zuiveren, en als het hoog giftig is zouden ze dat net doen lijkt me.
Ik denk ook niet dat mensen een bom staan te maken als ze MMS maken in de keuken, daar je met MMS werkt met enkele druppeltjes.
Daarom heldere duideijke onpartijdige info zoeken, en niet afgaan op de gekleurde mening van de FDA e.d.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Onneweer.
De codex alimentarius is er op gericht de wereldbevolking uit te dunnen.
Iedere keer komt dat verhaal weer naar boven. En iedere keer dat er naar onderdelen van de Codex wordt verwezen die dat moeten bewijzen (zoals het zogenaamde plan om met ingang van vorig jaar voedingssupplementen te verbieden), blijken die niet te kloppen of gewoon niet te bestaan.
Iedereen met een beetje gezond verstand kan dat constateren.
Iedereen met een beetje gezond verstand vraagt naar bewijs. En Onneweer, waar is het bewijs? En dan niet de creatieve theorieen van paranoide persoenen (Laibach et al) op conspiratieve websites, maar onweerlegbare cijfers. Hoeveel procent van de wereldbevolking is er inmiddels "uitgedund" dankzij welke onderdelen van de codex. Welke onderdelen van de codex zijn er daadwerkelijk omgezet in wetten in welke landen?

Wat wel vaststaat is dat de Europese Unie er hele eigen (en veilige) ideeen op nahoudt voor wat betreft bepaalde onderdelen van de codex. rBGH, gentech etc.
Daarbij kan ik ook concluderen dat MMS vele malen onschadelijker is dan de Chemo 'therapie' die toegepast wordt bij kanker.
Het is fijn dat jij als burger, zo te horen zonder significante kennis van biologie, scheikunde en geneeskunde dat kunt "constateren". Ik wacht wel totdat gerenommeerde wetenschappers zich erover hebben gebogen.

Er is altijd een trade-off tussen toxiciteit en werkzaamheid van een geneesmiddel. Chemotherapie is toxisch, inderdaad. Maar ook bewezen uitermate effectief tegen kankercellen. MMS is bewezen toxisch, maar de effectiviteit is geenszins bewezen.
Patiënt geneest, ondanks de behandeling
Bewijs Onneweer, bewijs!

Er is in ieder geval genoeg bewijs dat chemotherapie effectief is tegen kanker en er zijn talloze mensen genezen met gebruik van chemo. Zouden die mensen zonder gebruik van chemo ook genezen zijn? Mocht je ooit zelf kanker krijgen, zou ik zeggen: probeer het zelf eens en weiger de behandeling.
De ANGST regeert, gretig aangewakkerd door de farmaceutische industrie!
De angst regeert en daar wordt gretig misbruik van gemaakt (en grof geld aan verdiend) door aanbieders van giftige alternatieve middelen. Oeps, geen enkel verschil met de farmaceutische industrie dus. Ja toch, de middelen van de farmaceutische industrie hebben in ieder geval een minimale bewezen effectiviteit!

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door hellforce666 »

Dick1971 schreef:Hellforce kan misschien een baantje krijgen bij het rivm?
Kijk de gemiddelde bijsluiter van medicijnen van je huisarts eens na en kijk welke schattige bijwerkingen dit heeft, ook allemaal chemie.
Natriumcloride wordt ook gebruikt om drinkwater te zuiveren, en als het hoog giftig is zouden ze dat net doen lijkt me.
Ik denk ook niet dat mensen een bom staan te maken als ze MMS maken in de keuken, daar je met MMS werkt met enkele druppeltjes.
Daarom heldere duideijke onpartijdige info zoeken, en niet afgaan op de gekleurde mening van de FDA e.d.
bijna alle medicijnen zijn gemaakt op basis van de natuurlijke hormoonstructuur zodat een reactie in het lichaam meer of minder plaats.

bij het rivm werken? nee dank je, ik verpleeg liever mensen dan dat ik een saai kantoorbaantje heb...

natriumchloride is keukenzout chappie h²o is water natriumchloriet(NaClO²) is zeer giftig.

als je onpartijdige informatie zoekt, zoek je op wikipedia waar het ook als zwaar gif wordt bestempeld, andere mogelijkheden, via google, zorgen er voor dat je eerst in contact komt met vaak een stel schizofrene mensen die samenzwering denken.

mvg
hellforce

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door hellforce666 »

A. Onneweer schreef:De uitzending heb ik niet gezien, niks aan gemist blijkbaar.
De codex alimentarius is er op gericht de wereldbevolking uit te dunnen.
Iedereen met een beetje gezond verstand kan dat constateren.
Daarbij kan ik ook concluderen dat MMS vele malen onschadelijker is dan de Chemo 'therapie' die toegepast wordt bij kanker. (Patiënt geneest, ondanks de behandeling...)
De ANGST regeert, gretig aangewakkerd door de farmaceutische industrie!
chemotherapie maakt soms mensen beter, natriumchloriet sloopt alleen je maag-darmkanaal, en verder: natriumchloriet is GEEN hypermoderne capsule die net als virussen de doel cel binnendringt, maar een indiscriminant slopertje.

mvg,
hellforce

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door hellforce666 »

nanders schreef:Wat een walgelijke uitzending!
Suggestief taalgebruik zoals we dat van pharma sponsored debunk sites kennen,
En 'experts' die zeggen het middel niet te kennen maar tóch menen te kunnen debiteren dat het gevaarlijk is.
Zo wordt het volk weer uitgeleverd aan de woekerwinst beluste pharmaffia en wordt ons onvervreemdbare recht op zelfbeschikking verkracht onder het mom van bescherming.
IK WIL DEZE BESCHERMING NIET, IK MAAK ZELF WEL UIT WAT VOOR MIJ HET BESTE IS.

Zelfs werden leugens verteld, een 'expert' zei dat mms de ingewanden zou schaden.
Nu is dat juist het geval met antibiotica en daar hoor je niemand over.
En het wonder van MMS is nu juist dat het perfect weet wat wel en niet moet worden aangevallen, zelfs zuurstof kan daar niet aan tippen omdat dat wel goede cellen beschadigt.

Ik gebruik al jaren MMS en ik kan melden dat het werkelijk een fenomenaal middel is.
Ook erg veilig, van een overdosis Pharma spullen ga je dood, maar een overdosis MMS kots je gewoon uit, of je wilt of niet, en zonder verdere schade.

nanders,
een kots reflex is met gemak te onderdrukken
nanders als jij vertelt dat een ANORGANISCHE stof na kan denken! was de mensheid allang uitgeroeit door deze stoffen, we misbruiken ze al sinds de middeleeuwen.

er wordt niks verkracht, als jij lekker giftige zouten wil drinken houd niemand je tegen, behalve als je dit midden op straat doet en gaat verkondigen dat het goed is!

mvg,
hellforce

Dick1971
Berichten: 0
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:14

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Dick1971 »

hellforce666 schreef:
Petraaa schreef:De heer van Leeuwen van het RIVM geeft in de uitzending aan dat MMS de bacterieen doodt. Antibiotica doodt ook bacterieen. Antibiotica word voorgeschreven en MMS word ook voorgeschreven aan patienten. De werking is bijna hetzelfde. Ik heb 9 weken MMS gebruikt voor de ziekte van lyme, deze ziekte heb ik al 11 jaar. Na gebruik van MMS is de lyme is niet meer meetbaar, dat wil zeggen of erg afgezwakt of gedood. Jammer dat jullie dit soort berichten niet naar buiten hebben gebracht.

Overigens de FDA uit Amerika sprak aan de telefoon, er zijn toch al genoeg bewijzen dat alles wat niet in het straatje past van de farmaceutische industrie, door de FDA als gevaarlijk en niet wetenschappelijk bewezen word genoemd.
beste petraaa,
waarschijnlijk noemt een arts dit het placebo effect

mvg,
hellforce
Hellforce werkt waarschijnlijk al bij het RIVM, vandaar de op de RIVM geinspireerde naam "hellekracht....wat een zwetser.

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door hellforce666 »

Hellforce werkt waarschijnlijk al bij het RIVM, vandaar de op de RIVM geinspireerde naam "hellekracht....wat een zwetser.[/quote]

fijn dat je dat denkt, het boeit me niet en doe nu normaal of ik blaas je pc op.

ma goed waar mijn naam op gebaseert is: hellforces van de metal band majesty

ten eerste heb ik een hekel aan de meeste overheden
ten tweede haat ik mensen met complot theorien, behalve als ik die op stage moet verzorgen.

maar als je bleek, zwembad reiniger etc wilt drinken, doe je best en succes, er is niemand die je tegenhoud.

ach ja jij bestempeld mij als zwetser, dan noem ik jou bij je aandoening: schizofreen

mvg,
hellforce

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Dick.

Dit gebeurt nu altijd in dit soort discussies. Voorstander van alternatieve geneeswijze, complottheorie, etc. doet stelling.
Tegenstander geeft tegenargumenten en vraagt om bewijs.
Voorstander geeft argumenten maar geen bewijs, verwijst slechts naar anecdotes.
Tegenstander geeft weer tegenargumenten en vraagt weer om bewijs.
Voorstander doet persoonlijke aanval op tegenstander.

Nooit komt er echt een inhoudelijke reactie van de voorstander.

Paarlen voor de zwijnen als je het mij vraagt. Een discussie kun je dit niet noemen. De voorstanders doen helemaal niks met de vraag om bewijs en gaan niet in op argumenten. Integendeel: de verhaaltjes worden herhaald en er wordt verwezen naar bronnen die een gevestigd belang hebben ("wij van WC-eend"...)

Het is wat mij betreft hopeloos nog verder energie te steken in een zinnige discussie.

Dit lijkt trouwens verdomd veel op een religieuze discussie. Het gaat dan ook om geloof in het middel.

Het nadeel voor de gebruikers van dit middel is dat geloof (het placebo effect) over het algemeen slechts een beperkte fysieke uitwerking heeft. Ik hoop met jullie van ganser harte dat uiteindelijk de werkzaamheid van dit middel blijkt, maar vrees het ergste. Ik hoop dat met name degenen die dit naar eigen zeggen al jaren gebruiken geen onherstelbare schade hebben opgelopen (door zowel het middel zelf, als het zich niet onder behandeling stellen van een arts).

Veel geluk en veel sterkte in ieder geval.

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door hellforce666 »

ericmann,
ff een vraagje, je bent al langer op dit forum dus: zijn er vaker van dit soort mensen die overal tegenaan schoppen en zichzelf konstant onderuit halen zoals swani en dergelijke?

alvast bedankt,
hellforce

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door angel1978 »

hellforce666 schreef:ericmann,
ff een vraagje, je bent al langer op dit forum dus: zijn er vaker van dit soort mensen die overal tegenaan schoppen en zichzelf konstant onderuit halen zoals swani en dergelijke?

alvast bedankt,
hellforce
@Hellforce666, het barst ervan.. Mocht je de energie kunnen opbrengen om hier langer te blijven hangen, dan zul je de meesten wel ontdekken. De meesten vertrekken vrij snel weer, sommigen blijven langer hangen.

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door hellforce666 »

angel1978 schreef:
hellforce666 schreef:ericmann,
ff een vraagje, je bent al langer op dit forum dus: zijn er vaker van dit soort mensen die overal tegenaan schoppen en zichzelf konstant onderuit halen zoals swani en dergelijke?

alvast bedankt,
hellforce
@Hellforce666, het barst ervan.. Mocht je de energie kunnen opbrengen om hier langer te blijven hangen, dan zul je de meesten wel ontdekken. De meesten vertrekken vrij snel weer, sommigen blijven langer hangen.
ahhh jammer, kan ik bijna niemand bestuderen, kan heel handig zijn, swani bijvoorbeeld doet presies zoals een simulatie contact ggz, altijd handig

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Hellforce. Ik "ben" niet al lang op dit forum in de zin van geregistreerd zijn, maar lurk hier wel al vele jaren.

Inderdaad zijn er lui die uitblinken in het poneren van hun eigen waarheid en die niet onderbouwen. Op een consumentenforum waar mensen vooral komen voor raad waar ze echt mee geholpen zijn, is dat m.i. een kwalijke zaak.

Deze zwetsers dienen dan ook ontmaskerd te worden. Het leuke is dat als je valide argumenten tegen ze gebruikt, ze zichzelf vaak ontmaskeren door:

1. onderuit te gaan op gebrek aan kennis
2. ontwijkend of niet te antwoorden op vragen of argumenten
3. jou persoonlijk aan te vallen
4. het forum met de staart tussen de benen te verlaten

Mypos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:20

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Mypos »

Ericman schreef:@Mypos. Bewijs is voor mij een gedegen wetenschappelijk onderzoeksrapport en niet een verkeerd geciteerd en geïnterpreteerd onderdeel van een onderzoek (nota bene van een nobelprijswinnaar) op een website vol met propaganda...


Beweren dat de industrie en overheid doelbewust de boel tegenwerken schaar ik dan ook onder de complottheorieën. Net als al die prietpraat over het verbieden van hoge doseringen vitaminen in voedingssupplementen in 2009 d.m.v. amendementen in de Codex Alimentarius. Dat bleek niet waar te zijn en nu hoor je de sceptici niet meer...
Dus bewijs is voor jou gedegen wetenschappelijk onderzoek wat gesponsord wordt door de Farmaceutische Industrie. Lekker objectief bewijs is dat. De hele wetenschap is gecorrumpeerd doordat bedrijven die veel geld te besteden hebben onderzoeken sponsoren om resultaten uit het onderzoek te verkrijgen die gunstig zijn voor desbetreffende bedrijven. De voorbeelden daarvan sijpelen steeds meer door in het nieuws. Ik noem het broeikaseffect waar door gerenomeerde wetenschappers met cijfers wordt geknoeid om een bepaald beeld neer wat gewoon totaal niet klopt. En ik noem de vaccins van de mexicaanse griep. Hierdoor hoor je ook steeds vaker tegengestelde berichten. Zoals dat zon erg slecht voor je is en daarna weer dat de zonnebank erg slecht voor je is. Onderzoeken die door bedrijven worden gesponsord die tegengestelde belangen hebben.

Als dat voor jou onder de complottheorieen valt en je er daarom niet in wil geloven prima, maar het is gewoon een feit.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Mypos.
Dus bewijs is voor jou gedegen wetenschappelijk onderzoek wat gesponsord wordt door de Farmaceutische Industrie.
Nee. Bewijs is voor mij iets dat feitelijk gebleken is. Dat moet dan voldoen aan bepaalde regels. Meerdere onderzoeksrapporten - afhankelijk van de inhoud afwisselend zwaarwegend - gecombineerd leiden tot wetenschappelijke consensus. Zodra er consensus is, geldt iets als bewezen. Invloeden van buitenaf (lobby, dan wel sponsoring door bedrijven, religies en overheden) spelen mogelijk een rol bij individuele onderzoeken, maar als je op consensus afgaat zullen die invloeden vrijwel altijd zodanig verdund of gefilterd zijn dat ze slechts een verwaarloosbare rol spelen in de uitkomst.
De hele wetenschap is gecorrumpeerd doordat bedrijven die veel geld te besteden hebben onderzoeken sponsoren om resultaten uit het onderzoek te verkrijgen die gunstig zijn voor desbetreffende bedrijven
De HELE wetenschap? Waar is je bewijs voor deze stelling?
De voorbeelden daarvan sijpelen steeds meer door in het nieuws. Ik noem het broeikaseffect waar door gerenomeerde wetenschappers met cijfers wordt geknoeid om een bepaald beeld neer wat gewoon totaal niet klopt.
Goed voorbeeld. Ik neem aan dat je refereert aan de lobby van gevestigde belangen die in de duizenden pagina's van het IFCC-rapport enkele pagina's citeerden die ogenschijnlijk onregelmatigheden bevatten. Inmiddels zijn op deze vragen bevredigende antwoorden gegeven (iets wat dan weer niet breed wordt uitgemeten in het nieuws) en is de consensus nog steeds dezelfde. Neemt niet weg dat we uiterst kritisch moeten blijven kijken naar het klimaatdebat.
Zoals dat zon erg slecht voor je is en daarna weer dat de zonnebank erg slecht voor je is.
De consensus is dat het allebei slecht is. Sterker nog, het is 100% bewezen dat UV-straling een schadelijke invloed heeft op de cellen in het lichaam.
Onderzoeken die door bedrijven worden gesponsord die tegengestelde belangen hebben.
Als dat voor jou onder de complottheorieen valt en je er daarom niet in wil geloven prima, maar het is gewoon een feit.
Nogmaals, je kunt een "feit" pas een feit noemen als het bewezen is. Je hypothese is dat de hele wetenschap gecorrumpeerd is. Nu je je voorbeelden hebt genoemd die je hypothese lijken te bevestigen, is het tijd voor het aanvoeren van bewijs. Kom maar op dan.

Gesloten