LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afslankkoffie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door witte angora »

Emmy75 schreef:
witte angora schreef:Ik had het direct al gezien, Emmy, wat jij bedoelt, maar het bericht van xtiibby kwam bij mij een beetje over als spam. De uitzending ging over de coffee 800, dit bericht ging over de coffee 1000, ..
Vrij plausibel inderdaad, maarja aan mij dan weer niet zo besteedt, daar ik dit soort producten sowieso onverstandig vind.
Dat ben ik met je eens, ik ben zelf ook erg terughoudend met dit soort dingen.

Het enige wat ik wel eens gebruik (sinds een maand of twee) zijn maaltijdrepen van een bepaald merk. Maar dat is vanwege een specifieke reden: door een griep- dan wel allergie-aanval was ik laatst in rap tempo aangekomen. Immers, ik kon niets, maar dan ook niets doen, maar het eten ging wel door. En ja, dan komt er nog een kilootje bij, toen kwam ik helemaal niet meer overeind.

Om die vicieuze cirkel te doorbreken en dat gewicht weer in redelijk tempo naar beneden te krijgen heb ik dus een week of twee tussen de middag die maaltijdrepen gebruikt, het scheelt 300 calorien of zoiets per maaltijd. En dat doel heb ik bereikt. Maar verder is het voor mij gewoon een kwestie van opletten wat je eet, en bewegen.

Wat Bianco ook al schreef, het was een ondersteuning, maar zeker geen vervanging.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@witte angora,

die maaltijd repen van de bekende merken zijn ook niet per definitie slecht. Ze bevatten meestal wel alle voedingsstoffen die je nodig hebt maar minder kalorieen. Daardoor voelen mensen zich niet vreselijk beroerd (want ze krijgen wel alles binnen wat ze nodig hebben) maar vallen ze toch af (want er zitten minder cal in dan dat ze normaal zouden eten)
Om snel wat kwijt te raken is het prima, maar natuurlijk moet je daarna weer op een normaal, gezond en lang vol te houden voedingspatroon terecht komen. Zoals jij zegt dus

groetjes

isabel

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wa en Isabel,

Volgens mij zitten in die repen ook niet al te veel rare toevoegingen wat we niet in de normale voeding vinden. Dus wel de voedingsstoffen maar minder calorieën en horen deze ook meer thuis in de maaltijdvervangers.

Persoonlijk vind ik dit wel meer een oplossing voor degenen die een paar kilootjes kwijt willen om van de zomer weer wat beter uit te zien in die bikini bijvoorbeeld dan voor de extremere gevallen, deze zijn in mijn optiek meer gebaat bij het leren omgaan met een ander (vernieuwd) voedingspatroon.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@ emmy, klopt helemaal

Echter,soms is het zo dat iemand even een duwtje nodig heeft. ik zie vaker patienten die effe resultaat nodig hebben om door te kunnen gaan. dan zijn die dingen eigenlijk (kortdurend) een goed idee. In het ziekenhuis gebruiken wij ze ook (van een medisch merk natuurlijk) voor mensen die problemen hebben, zo kunnen we toch zorgen dat ze alles binnen krijgen. Zeker shakes zijn handig voor mensen die tijdelijk niet kunnen kauwen maar die je niet aan het infuus wilt laten zitten.

Het probleem komt pas als mensen dit een half jaar doen met elke maaltijd, afvallen en dan weer gaan eten wat ze daarvoor ook deden, en dan gaat het natuurlijk fout. Hele metabolisme in de knoop, en alles voor niets.


groetjes

Isabel

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Neem een Kunstgebit, dan val je vanzelf af. :lol:
Werkt beter dan al die zogenaamde afslankproducten. 8)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Isabel1 schreef:Echter,soms is het zo dat iemand even een duwtje nodig heeft. ik zie vaker patienten die effe resultaat nodig hebben om door te kunnen gaan. dan zijn die dingen eigenlijk (kortdurend) een goed idee.
Dat kan ik me heel goed voorstellen inderdaad. Ik ken wel wat afslankverhalen in mijn omgeving en meestal gaan de eerste paar kilo heel snel en ergens lopen ze altijd even tegen een grens aan dat het even stopt en dan is zo'n duwtje soms wel handig denk ik.
Isabel1 schreef: Het probleem komt pas als mensen dit een half jaar doen met elke maaltijd, afvallen en dan weer gaan eten wat ze daarvoor ook deden, en dan gaat het natuurlijk fout. Hele metabolisme in de knoop, en alles voor niets.
Uiteraard maar dat is eigenlijk ook vrij logisch in mijn optiek dan. Het gedrag (qua eten en bewegen) dat ze voor deze maatregelen erop nahielden heeft ervoor gezorgd dat de persoon een bepaald gewicht heeft bereikt. Dus ja als iemand na een succesvolle afslankperiode dit oude gedrag weer oppakt gaat het mis, vliegen de kilo's er weer snel aan en meestal met een beetje extra. Het lichaam heeft immers geleerd om tijdens de afslankperiode met minder calorieën prima te functioneren. De truc is eigenlijk om dit oude gedrag tijdens de afslankperiode vaarwel te zeggen en in te ruilen voor een verbeterde versie.

Volgens mij is er nog wel iets dat op de achtergrond meespeelt met de huidige overgewichtproblematiek, buiten het feit dat de laatste paar decennia meer bewerkte voedingsmiddelen te verkrijgen zijn met veel toegevoegde vetten / suikers, zoals snacks, frisdranken kant-en-klaar maaltijden enz. Maarja nu wordt het wel een beetje filosofisch. Evolutie van soorten (en dus de mens) gaat meestal niet zo snel. De tijden dat goed eten niet altijd zo in overvloed verkrijgbaar waren (zeg maar bij tijden helemaal niet of heel slecht), liggen nog niet zo heel ver achter ons maar zit wel nog een beetje ingeprent in de mens. Een lichaam dat een 'crisistijd' - wat ook een superstreng dieet kan zijn - overleeft, zal als het de voedingsmiddelen wel weer binnenkrijgt soms heel efficiënt alles eruit halen en 'opslaan' voor de volgende 'crisis'. Ik besef me dat dit een beetje op het randje is en mensen zullen zeggen klinkklare onzin. Maarja da's mijn mening.

sprankel
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2012 21:31

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door sprankel »

Iedere keer ben ik verbaasd over alle afslankmiddelen, nu weer afslankkoffie!!!
Maar hoe komt het dat er steeds meer dikke mensen in ons land komen??
De echte boosdoeners zijn de additieven die in ons voedsel gestopt worden.
Één ervan is E621 Mononatriumglutamaat.
Dit is een smaakmaker die de smaakpapillen stimuleren, hierdoor ga je meer eten. Bovendien zet het de alvleesklier aan tot grotere insuline produktie.
Aspartaam + natriumglutamaat tasten het zenuwstelsel aan en zijn kankerverwekkend.
Mononatriumglutamaat verbergt zich achter meer dan veertig verschillende namen.
Bijv; glutamaat, glutamaatzuur, plantaardige gehydrogeneerde olién en vetten, gehydrogeneerde eiwitten, calcium- of natriumcaseïnaat, monokalium glutamaat.
Dr. Russell Blaylock heeft onderzoek gedaan naar de gevolgen van exitotoxische additieven.
Als deze verboden zouden worden, zou er een sterke daling zijn van obesitas, verschillende kankersoorten, zenuwaandoeningen, hyperactiviteit!!!!
Als je dit wilt vermijden, dan moet je de etiketten goed lezen en heel kritisch zijn, het valt niet mee maar je wordt er wel gezonder van.
Hier zou de overheid moeten ingrijpen, maar dat doen ze niet want de fabrikanten zijn te machtig!!

xtiibby
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2012 21:54

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door xtiibby »

Klinkt nogal tegenstrijdig maar hoeft dat niet per definitie te zijn.
kon ik eten en drinken wat ik wou wil niet persé zeggen dat deze persoon dat ook deed. wat kan ook slaan op de keuze van het soort wat deze persoon at/dronk, zonder dat het iets zegt over de hoeveelheid hiervan.

het verminderde me eetlust kan er ook voor zorgen dat de porties van kon ik eten en drinken wat ik wou flink werden gematigd. Sterk overdreven ter illustratie hiervan, een mens kan nog steeds elke dag friet, mayo en chocola eten en nog steeds flink afvallen, zolang deze het bijvoorbeeld houdt bij 1 frietje (dus niet een portie / zak / bak of bord, maar 1 stukje) met minuscuul drupje mayo ter grootte van een zoutkorrel en 1 hagelslagstukje. Als deze voor de rest niets nuttigt behalve water, zullen de meesten best veel afvallen. Niet dat dat aan te bevelen is.

Dus ja klinkt tegenstrijdig maar hoeft het niet te zijn.[/quote]Ik had het direct al gezien, Emmy, wat jij bedoelt, maar het bericht van xtiibby kwam bij mij een beetje over als spam. De uitzending ging over de coffee 800, dit bericht ging over de coffee 1000, en dan dit zinnetje er bij:
Gaat dit nou ook over die green coffee 1000
want die gebruik ik,, ik ben er in deeerste 3 maanden wel 15 kilo mee afgevallen!!!
Mijn bedoeling was een reactie van de schrijf(st)er uit te lokken, die kwam niet, dus waarschijnlijk inderdaad spam.[/quote]


nou kan jullie sowieso al zeggen dat ik geen spam ben hoor..

maar mij vraag was of die zooi dus ook in die green coffee 1000 zat.. en heb mijnn ervaring met jullie gedeeld..

dat ik niet gelijk op jullie reageerde was omdat ik ook werk en naar school gaa..
maar dat van wat ik kon eten en drinken wat ik wou bedoelde ik gekruid eten zonder dat ik last van me maag daar van kreeg..

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door witte angora »

maar mij vraag was of die zooi dus ook in die green coffee 1000 zat..
Ga er maar rustig van uit dat die zooi ook daar in zit. Wat je er verder mee doet is natuurlijk je eigen keuze. :D

xtiibby
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2012 21:54

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door xtiibby »

witte angora schreef:
maar mij vraag was of die zooi dus ook in die green coffee 1000 zat..
Ga er maar rustig van uit dat die zooi ook daar in zit. Wat je er verder mee doet is natuurlijk je eigen keuze. :D

oké dan heb ik nu eindelijk een antwoord op me vraag

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai

@emmy
Maarja nu wordt het wel een beetje filosofisch. Evolutie van soorten (en dus de mens) gaat meestal niet zo snel. De tijden dat goed eten niet altijd zo in overvloed verkrijgbaar waren (zeg maar bij tijden helemaal niet of heel slecht), liggen nog niet zo heel ver achter ons maar zit wel nog een beetje ingeprent in de mens. Een lichaam dat een 'crisistijd' - wat ook een superstreng dieet kan zijn - overleeft, zal als het de voedingsmiddelen wel weer binnenkrijgt soms heel efficiënt alles eruit halen en 'opslaan' voor de volgende 'crisis'. Ik besef me dat dit een beetje op het randje is en mensen zullen zeggen klinkklare onzin. Maarja da's mijn mening.
Dat is niet filosofisch want dat hebben we inmiddels ook feitelijk bewezen. Als je lang in 'spaarstand' zit, gaan zodra je weer iets eet de enzymen die meehelpen met je metabolisme extra werken. Dus inderdaad: pakken wat je pakken kan. En dus zul je ook meer opnemen, zowel in vitaminen maar ook in vet etc. Je lichaam leert namelijk en denkt dus: nu moet het want straks krijg ik misschien niets meer. een lichaam dat elke dag voedingsstoffen krijgt gaat daar dus anders mee om omdat het verwacht deze stoffen weer te krijgen. Het beste zie je dat bij vocht: mensen die weinig drinken houden bij warm weer meer vocht vast dan mensen die veel drinken terwijl dat in eerste instantie onlogisch klinkt. Omdat het lichaam dus wil sparen voor straks.

groetjes

Isabel

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door Renske99 »

Als iets zo mooi voorgespiegeld wordt dat het eigenlijk te mooi is om waar te zijn dan is het meestal onzin.

Een flinke dosis gezond verstand heb je meer aan, wil je afvallen wijzig dan je voedingspatroon en idd van je kont afkomen (zoals wij hier zeggen, dus sporten of anders bewegen).

Nu is het van je kont afkomen voor sommige mensen moeilijk, bedoel ik niet de mensen die het niet willen, maar gewoon niet kunnen omdat ze lichamelijke klachten hebben.

Ach er zijn altijd mensen die gevoelig zijn voor dergelijke reclames van bepaalde producten, zo heb ik een buuf die zo goedgelovig is dat ze daarom ook veel van dergelijke dure producten aanschaft, ze is al graatmager.
Denk dat een goede psycholoog in haar geval meer uitkomst zou kunnen bieden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door ciske »

Een flinke dosis gezond verstand heb je meer aan, wil je afvallen wijzig dan je voedingspatroon en idd van je kont afkomen (zoals wij hier zeggen, dus sporten of anders bewegen).
precies anders gaan eten en lekker sporten moet je zien hoe je gaat afvallen, dat er mensen zijn die denken dat het vanzelf gaat is te triest voor woorden en ook nog eens gevaarlijk.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Isabel1 schreef:Dat is niet filosofisch want dat hebben we inmiddels ook feitelijk bewezen. ...
Hé wat grappig, ik wist niet dat dit inmiddels bewezen was. Weer wat bijgeleerd en bedankt voor de uitleg. Ik dacht eigenlijk gewoon altijd als een menselijk lichaam getraind kan worden om enorm sterk, snel enz. te zijn, zoals de topprestaties die topsporters kunnen leveren kan het lichaam zich ook aanpassen en efficiënter met voedingsstroffen om leren gaan. Dus vind ik het verhaal dat u schrijft over het drinken juist logisch en zeker niet onlogisch.

firdes
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 03:59

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door firdes »

heee eindelijk weet ik wat ik nu het best kan bestellen om daadwerkelijk af te vallen ;)(met zo min mogelijk sport ernaast), ik hoop dat de green coffee nog te bestellen is.......

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door Robjee »

The evidence from RCTs seems to indicate that the intake of GCE can promote weight loss. However, several caveats exist. The size of the effect is small, and the clinical relevance of this effect is uncertain. More rigorous trials with longer duration are needed to assess the efficacy and safety of GCE as a weight loss supplement.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... 382852.pdf

dapie22
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2012 09:44

Re: Afslankkoffie

Ongelezen bericht door dapie22 »

Gewone koffie helpt bij. Twee uurtjes na het eten als ik weer honger krijg onderdrukt het het hongergevoel, maar dat zal persoonlijk zijn.

Ook heb ik wel eens gehoord dat het de stofwisseling versnelt

Gesloten