LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] All You Need Is Radar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
MAXIEM

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

lazylois
Maar wat met de overige soortgelijke slachtoffers, ................juist die worden afgeslacht
Ik zou het wat minder subtiel uitdrukken, maar je hebt wel gelijk. De huidige problemen die consumenten ervaren zijn zoals ik al opmerkte, complexer, much crimineler, omvangrijker en overwegend struktureel geaard. Je moet het kwaad bij de wortels bestrijden en niet met een snoeimesje enkele blaadjes verwijderen en de (verrotte) stam laten staan. Kom op RADAR! denk eens na over een meer gezamelijke en een strukturele aanpak. Dat zou pas echt vernieuwend zijn. Of zijn jullie van iedere kreativiteit gespeend?

Wellicht dat 2012 (wanneer de oliebollen op zijn) een jaar mag worden, dat RADAR werkelijk een nieuw jasje krijgt. Denk bijvoorbeeld aan partners als: de Consumentenbond, Kassa, Opgelicht, de SAF, Consuwijzer, de Thuiswinkel-Organisatie, de ANBO, de Fraude Helpdesk, enz., enz..

Sukses, Maxiem.

Maxiem.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door witte angora »

MAXIEM schreef:lazylois
Maar wat met de overige soortgelijke slachtoffers, ................juist die worden afgeslacht
Ik zou het wat minder subtiel uitdrukken, maar je hebt wel gelijk. De huidige problemen die consumenten ervaren zijn zoals ik al opmerkte, complexer, much crimineler, omvangrijker en overwegend struktureel geaard. Je moet het kwaad bij de wortels bestrijden en niet met een snoeimesje enkele blaadjes verwijderen en de (verrotte) stam laten staan. Kom op RADAR! denk eens na over een meer gezamelijke en een strukturele aanpak. Dat zou pas echt vernieuwend zijn. Of zijn jullie van iedere kreativiteit gespeend?

Wellicht dat 2012 (wanneer de oliebollen op zijn) een jaar mag worden, dat RADAR werkelijk een nieuw jasje krijgt. Denk bijvoorbeeld aan partners als: de Consumentenbond, Kassa, Opgelicht, de SAF, Consuwijzer, de Thuiswinkel-Organisatie, de ANBO, de Fraude Helpdesk, enz., enz..

Sukses, Maxiem.

Maxiem.
Als je ziet wat Radar uitgeeft aan vergelijkende tests (brood, thee), dan is er al niet veel geld. En van de week stond op teletekst dat de omroepen nog eens 200 miljoen mogen gaan bezuinigen.

Ik denk dat de volgende test die van kraanwater gaat worden, voor de rest is er geen geld meer, laat staan voor vernieuwende activiteiten of een ander jasje waar zaken daadwerkelijk worden aangepakt.

MAXIEM

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

witte angora

Het wordt echt hoog tijd dat RADAR tenminste gaat nadenken over de huidige formule. Je moet en kunt niet blijven voortborduren op (vergane) glorie, terwijl er legio kansen liggen om met anderen samen te werken. Natuurlijk is geld ook belangrijk, maar..................................dat is een kwestie van: waar leg je de prioriteiten. Nogmaals de huidige formule stamt uit de jaren 90 en over een paar dagen zitten we in 2012!

MKaxiem.

briany
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:17

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door briany »

MAXIEM schreef:
Nogmaals de huidige formule stamt uit de jaren 90 en over een paar dagen zitten we in 2012!
Never change a winning horse! :D

Kijkcijfers: 2.109.000

http://www.kijkonderzoek.nl/

MAXIEM

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

briany

Jouw post is een mooi voorbeeld van dualistich denken. Het gaat bij RADAR niet in de eerste plaats om de kijkcijfers (althans dat zou zo niet moeten zijn), maar om het bestrijden van consumentenleed. Als je dan al zo'n stevige basis hebt, dan is het des te gemakkelijk om nieuwe wegen in te slaan. Veel kijkers zul je dan niet verliezen en het nieuwe jasje zal ongetwijfeld weer nieuwe kijkers aantrekken. Het blijft een zaak van durven en dat mis ik gewoon bij ook mijn favourite programma en "onze" lieve Antoinette.

Maxiem.

briany
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:17

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door briany »

MAXIEM schreef:briany

Het gaat bij RADAR niet in de eerste plaats om de kijkcijfers (althans dat zou zo niet moeten zijn), maar om het bestrijden van consumentenleed. Als je dan al zo'n stevige basis hebt, dan is het des te gemakkelijk om nieuwe wegen in te slaan. Veel kijkers zul je dan niet verliezen en het nieuwe jasje zal ongetwijfeld weer nieuwe kijkers aantrekken. Het blijft een zaak van durven en dat mis ik gewoon bij ook mijn favourite programma en "onze" lieve Antoinette.

Maxiem.
Het is een feit dat een programma consumentenleed beter kan bestrijden als er veel mensen naar het programma kijken, vandaar dat ik de kijkcijfers noem.
Het lijkt me niet logisch er vanuit te gaan dat een programma dat al tientallen jaren in ongeveer dezelfde formule op televisie verschijnt, daarom minder krachtig of minder interessant is. De diverse kijkers zullen daar ongetwijfeld verschillend over denken. De een vindt dat het programma wel mag veranderen en de ander vindt van niet. :P
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat nieuwe ideetjes vast en zeker welkom zijn bij het programma. :wink:

MAXIEM

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door MAXIEM »

briany

Zoals ik al opmerkte: de consumentenproblematiek in dit land is de laatste 10 jaar grondig veranderd. De problemen zijn vaak complexer geworden en veel consumenten worden gewoon crimineel behandeld en de problemen hebben meer dan voorheen, een struktureel karakter. Als je dat niet door hebt, dan zoek je niet naar nieuwe wegen. Maar ik neem toch aan, dat er bij RADAR intelligente vaklui werken, die vooruit kijken en geen verstoppertje spelen. Kortom: de gewijzigde omstandigheden vragen om een nieuwe formule en daaraan zijn de kijkcijfers ondergeschikt.

Maxiem.

briany
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:17

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door briany »

MAXIEM schreef:briany

Zoals ik al opmerkte: de consumentenproblematiek in dit land is de laatste 10 jaar grondig veranderd. De problemen zijn vaak complexer geworden en veel consumenten worden gewoon crimineel behandeld en de problemen hebben meer dan voorheen, een struktureel karakter. Als je dat niet door hebt, dan zoek je niet naar nieuwe wegen. Maar ik neem toch aan, dat er bij RADAR intelligente vaklui werken, die vooruit kijken en geen verstoppertje spelen. Kortom: de gewijzigde omstandigheden vragen om een nieuwe formule en daaraan zijn de kijkcijfers ondergeschikt.

Maxiem.
Criminele kwesties horen thuis bij justitie en voor zover mij bekend is Tros Radar geen opsporingsprogramma.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

briany
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 jul 2011 08:17

Re: All You Need Is Radar

Ongelezen bericht door briany »

seconds-out schreef:
briany schreef:

Radar doet af en toe ook opsporingen, dus eigenlijk klopt er niks van wat je beweert

Gaan we op die toer tegen mensen met een andere mening? :?

Begrijpend lezen is moeilijk, ik weet het en mensen met een andere mening is nog lastiger te verteren, kan best maar ik schreef toch echt "voor zover mij bekend". Er is ook nog een programma genaamd Opgelicht.

Het lijkt wel of er op dit forum een aantal mensen zit dat niets beters te doen heeft dan mensen met een andere mening aan te vallen. Nou ja, wat moet de wereld zonder zeurpieten nietwaar?

Gesloten