LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bel-me-niet Register

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Tixari3
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:00

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Tixari3 »

Je krijgt een telemarketing aan de telefoon en zegt vriendelijk nog dringend dat je er geen belang bij hebt, dan stoppen ze er mee en wijzen ze je op het "bel me niet register" Vervolgens verbinden ze je door om je laten registeren en verbreken ze de verbinding.

henkku
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:10

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door henkku »

Als er gebeld wordt door zo´n telemarketeer even zeggen: "een ogenblik" en dan de telefoon wegleggen.
Als het te lang duurt verbreken ze zelf de verbinding.
Gewoon niet verder reageren.
Helpt altijd.

Benthe
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:13

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Benthe »

:o
Toevallig ben ik vandaag nog gebeld door een dame van de vriendenloterij. Terwijl ik hier nooit lid ben van geweest. Zij hield vol dat ik niet geregistreerd staat in het Bel me niet register. Terwijl ik dit enkele maanden geleden wel gedaan heb voor het bewuste nummer waar zij mij opbelde. Ik vind bij deze telefoontjes nog het vervelendst dat je blijkbaar niet mag zeggen dat je iets niet wilt. Ja, maar waarom dan niet. En waarom wilt u geen gratis lot. Het stoort mij het meest dat de medewerker dan erg onredelijk wordt. Waar ik zelf dan uit eindelijk ook niet vriendelijker van wordt. Dus net weer het bandje afgeluisterd en aangemeld.

bitterkoekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:13

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door bitterkoekje »

Werd vanavond ook weer gebeld door een goed doel, waaraan ik jaarlijks een maal doneer. Vind dit ontzettend irritant, want je geeft al. Heb gemeld dat als ik nog een keer gebeld wordt of post krijg, ik mijn donatie intrek. Wellicht dat dit dan wel doordringt bij een organisatie.
Ze geven wel recht van verzet aan, maar dat staat volgens hen op het bandje, wat dus niet klopt.

FerryZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:29

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door FerryZ »

Het merendeel van de Nederlanders wil niet ongewenst gebeld/gemaild worden of post toegestuurd krijgen.
Waarom dan een bel/mail/schrijf-me-niet register? Allemaal gegevensbestanden van mensen die niet benaderd willen worden. Is dat geen schending van de privacy?
Veel handiger en controleerbaarder is een bel/mail/schrijf-me-WEL register. Dan kan je nooit ongewenst benaderd worden.

C o r
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:16

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door C o r »

Het was weer een fantastische uitzending mijn complimenten.

Afgelopen week benaderd door de Nationale Postcode Loterij, heb vriendelijk verzocht om dit gesprek te beëindigen en ze aangewezen op het bel me niet register.
Werd gelijk doorgeschakeld en heb het menu door genomen.
Wel werd mede gedeeld dat ik drie opties had, heb de optie voor alles gegeven om niet meer lastig gevallen te willen worden.

Ben klant bij Ziggo en heb daar mijn klacht ook door gegeven mede om dat een nieuw fenomeen op bel gebied de bel computer nu de intrede doet.
Heb gelijk mail contact gehad van Ziggo na het insturen van mijn klacht.

Deze computer belt je overdag meerdere keren op om te kijken of de lijn / nummer nog werkende is.
Als de computer je belt wordt er na 1 a 2 seconden opgenomen te hebben gelijk de verbinding verbroken.
Computer belt anoniem, maar om dan niet meer op nemen vind ik ook te ver gaan.
Heb me nu dan ook aangemeld en ik hoop dat ik vanaf nu tot over 6 weken wanneer het ingaat dat ik er geen probleem meer van ga ondervinden.
De bel computer geeft de nummers door naar de betreffende bedrijven om je willekeurig weer lastig te gaan vallen in de toekomst.

Wilde dit toch even door geven!!!

Als iemand nog tips heeft, alvast bedankt.

Succes iedereen!!!

miranda54
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:20

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door miranda54 »

Voor de zoveelste keer werd ik vandaag gebeld door een firma van gezond en fit zijn pillen. Weer het bel me niet register doorgelopen, blijft dat apparaat toch hangen, vraagt me nu toch of af, of deze echt goed werkt??
Krijg steeds de beller's die ik niet wil.
Gr. Miranda

LeonR
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 23:09

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door LeonR »

Deze werkt ook altijd. Ze willen je altijd wat aansmeren en vragen dan of je er interesse in hebt. Je geeft aan dat je dus geen interesse hebt. Dan komt altijd de belangrijke vraag aan hun kant om een discussie te openen. Dan vragen ze altijd: "Mag ik vragen waarom niet"? Dan hoef je alleen maar simpel te antwoorden. "NEE DAT MAG U NIET!
Ik gebruik dit al jaren met veel plezier omdat ze dan echt uitgepraat zijn. Ik heb er niet eentje gehad die daar een antwoord op wist te geven.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Heb er geen last van.
Als ik gebeld word door iemand met een anonieme telefoonnummer, dan neem ik bij voorbaat niet eens op.
Als het belangrijk is, dan is er de gelegenheid, om een bericht in te spreken.
Ik merk dan vanzelf wel wie er gebeld heeft.

Werkt voor mij prima

miranda54
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:20

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door miranda54 »

Dat kan ik moeilijk doen Faye1971, ik veel mensen in mijn bestand die een geheim nummer hebben en dan staat er in mijn telefoon: Anonieme beller, of geen opgave
dus moet telefoon wel opnemen en Leonr ook ik zeg heel vaak dat ze me niets mogen vragen, maar toch blijven ze door drammen, van het is in de aanbieding enz. Dan zeg ik gelijk had ik U niet wat gezegd en breek het gesprek gelijk af. Gr.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Faye1971 »

miranda54 schreef:Dat kan ik moeilijk doen Faye1971, ik veel mensen in mijn bestand die een geheim nummer hebben en dan staat er in mijn telefoon: Anonieme beller, of geen opgave
dus moet telefoon wel opnemen en Leonr ook ik zeg heel vaak dat ze me niets mogen vragen, maar toch blijven ze door drammen, van het is in de aanbieding enz. Dan zeg ik gelijk had ik U niet wat gezegd en breek het gesprek gelijk af. Gr.
Dan nog kunnen ze een bericht inspreken, ik neem gewoon niet op. Heb ook veel kennissen die met een geheim nummer bellen.
Voor mij werkt dit prima.
Als je mij echt wilt spreken, en je belt anoniem, dan kun je wat inspreken. En als je dat niet wilt, mij ook best.
Ik laat de keus over aan de beller :mrgreen:

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Oh dus je bent wel thuis als ik je bel.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
Ze zijn altijd anoniem en die neem ik niet meer op
Dan wat doe je als iemand in je vriendenkring of familie een geheim nummer heeft? dan krijg je ook anoniem.
Dat is vrij eenvoudig, wachten met opnemen tot de telefoon een vierde of vijfde keer overgaat. Een telemarketeer heeft dan meestal wel opgehangen.

Wij hebben ook familie en vrienden die bellen met een onbekend nummer. Als ik geen zin heb ik zo'n telemarketing gebabbel dan wacht ik heel eventjes met opnemen. Bij 3 keer overgaan hangen de telemarketeers wel op. Gaat ie vaker over is het een bekende.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Dat is waar bedankt voor de tip. De telefoon ging net bleek het Bel-me-niet Register te zijn om te vragen of ik me ook aangemeld had.

firdes
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 03:59

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door firdes »

wat een gezeur om een telefoontje, waarbij je word gebeld met een leuke aanbieding meestal, die je gewoon kan afwijzen als je niet wilt.....

Jean24
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 okt 2011 23:26

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Jean24 »

Ik mis in de uitzending de belterreur van goede doelen waar ik donateur van ben. In de regels voor het Bel-me-nietregister zitten 3 omissies:
1. De bedrijven waar je al klant bent
2. De bedrijven waar je (niet voor niets) geen klant meer van bent
3. De goede doelen die je steunt.

Het is belachelijk dat iemand anders dan jij zelf bepaalt dat zij jou wel ongewenst en ongevraagd mogen bellen.

MAXIEM

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jean24

Je schrijft:
Het is belachelijk dat iemand anders dan jij zelf bepaalt dat zij jou wel ongewenst en ongevraagd mogen bellen.
Je bent een man/vrouw naar m'n hart. Eindelijk weer eens iemand (ontmoet) die laat blijken dat die heeft nagedacht!

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Henri505
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2012 20:34

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Henri505 »

LeonR schreef:Deze werkt ook altijd. Ze willen je altijd wat aansmeren en vragen dan of je er interesse in hebt. Je geeft aan dat je dus geen interesse hebt. Dan komt altijd de belangrijke vraag aan hun kant om een discussie te openen. Dan vragen ze altijd: "Mag ik vragen waarom niet"? Dan hoef je alleen maar simpel te antwoorden. "NEE DAT MAG U NIET!
Ik gebruik dit al jaren met veel plezier omdat ze dan echt uitgepraat zijn. Ik heb er niet eentje gehad die daar een antwoord op wist te geven.
Ha Leon,
Het kan nog veel leuker. Op hun vraag moet je juist op vrolijke toon antwoorden "jazeker" (want ze mogen het vragen, toch?). En dan valt er een stilte en begint de andere kant, die een antwoord verwachtte, te hakkelen en als ze vragen 'waarom dan niet' is het gepaste antwoord 'dat gaat u niets aan'. Of 'dergelijke informatie is niet gratis; hoe wenst u het bedrag te betalen?'.
Henri

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jean24 schreef:Ik mis in de uitzending de belterreur van goede doelen waar ik donateur van ben. In de regels voor het Bel-me-nietregister zitten 3 omissies:
1. De bedrijven waar je al klant bent
2. De bedrijven waar je (niet voor niets) geen klant meer van bent
3. De goede doelen die je steunt.
4. Onderzoeksbureau's.

In de uitzending die ik gezien heb, zijn de onderdelen 1 en 2 (en 4) wel aangehaald. Eigenlijk vind ik punt 1 en 3 hetzelfde punt, bedrijven waar je al klant bent oftewel instellingen waar men een relatie mee heeft.

Voor de rest bent ik het zeker met u eens hoor. Het is ook uiterst vervelend, iemand steunt een goed doel omdat hij/zij dit doel een warm hart toedraagt en dan gaan ze bedelen of hij/zij niet meer wil geven. Als deze persoon dat wil, doet hij/zij dat uit zichzelf wel. Dit soort irritante telefoontjes zullen er alleen maar toe gaan leiden dat donateurs uit principe weglopen. Als dit massaal zou gebeuren denk ik wel dat er een lampje gaat branden.

Persoonlijk vind ik wel dat het register uitgebreid moet worden dat een consument ook minimaal ook niet meer gebeld mag worden door bedrijven waar men geen klant meer is. Ook op straffe van een boete van de Opta. Soms is men ook niet voor niets geen klant meer bij een bepaald bedrijf.
Henri505 schreef:Of 'dergelijke informatie is niet gratis; hoe wenst u het bedrag te betalen?'.
:lol:

MAXIEM

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Niemand zegt het hardop, maar het register is gewoon een flop (zoals vrijwel alles wat wettelijk geregeld is in dit kikkerland een flop is).

Maxiem.

Gesloten