LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bel-me-niet Register

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
MAXIEM

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Anneke2758

Maar jongstleden is ook objectief vastgesteld, dat een aantal (bekende) bedrijven zich niets aantrekken van het register en nog steeds duidelijk en bewust over de schreef gaan en consumenten stalken.

Maxiem.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door ciske »

vaak ligt de schuld bij de consument zelf omdat het zichzelf niet goed inleest of klakkeloos overal maar gegevens van zichzelf noteert
Onzin, je hoort niet gebeld te worden als je dat niet wilt, als je het al aan moet geven in het bel me niet register, en alsnog lastig gevallen wordt, dan hebben ze schijt aan wat mensen zeggen.

Dat mensen niet overal hun gegevens moeten neergooien ben ik met je eens, maar alsnog is dat geen vrijbrief voor idioten die denken dat het "werken" is.

Anneke2758
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2012 21:19

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Anneke2758 »

Als je als consument in het bel me niet register staat en je word toch nog gebeld dan moet je een klacht indienen op de site van het bel me niet register,veel mensen doen dat niet en geven de bedrijven op die manier de gelegenheid om te blijven bellen...ze ontlopen immers de boete en gaan gewoon door.

Op de site van BMNR staat het volgende:

Let op
U mag altijd gebeld worden door bedrijven van wie u klant bent of bent geweest. Ook als u staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register. Zij moeten u wel de twee vragen stellen. En uw antwoord gratis verwerken.

Een klacht indienen over telefonische verkoop
U kunt drie soorten klachten indienen bij ConsuWijzer. Gebruik daarvoor het klachtenformulier telemarketing.

U staat langer dan zes weken ingeschreven in het Bel-me-niet Register. Toch wordt u gebeld door een bedrijf van wie u geen klant bent of bent geweest.
Een telemarketeer heeft u niet de mogelijkheid geboden om niet meer gebeld te worden.
Een telemarketeer heeft u niet de mogelijkheid geboden om u in te schrijven in het Bel-me-niet Register.
Uw klacht indienen via het klachtenformulier telemarketing


Note: indien je korter dan een jaar geleden ergens klant van bent geweest mag je gebeld worden, hoe raar dat ook klinkt,
Laat de beller zijn verhaal afmaken, zeg 3 keer nee en wacht op de verplichte melding die hij je moet geven, doet hij dat niet dan een klacht indienen, ook als je geen klant van ze bent geweest of langer dan een jaar geleden...dien die klacht in !!
Mensen zijn al snel geneigd om de hoorn er meteen op te gooien en de beller op die manier niet in staat stellen het verplichte bel me niet register aan te bieden...
Nogmaals, pak het gesprek even aan, zeg dat je meteen 3 keer achter elkaar nee zegt ( dan mag hij niet meer verder praten over het gene hij voor belde) en zeg tegen de agent dat je je wilt inschrijven voor het Recht Van Verzet, ook die melding moet hij namelijk geven.
ik weet zeker dat het na 6 weken meteen een stuk rustiger aan de telefoon word...mits ook de consument doet wat hij moet doen!

MAXIEM

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Anneke2758

Er is ook nog zoiets als. wanneer je (zogenaamd) aan een enquete hebt mee gedaan, je wél gebeld mag worden.

Maxiem.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door ciske »

Mensen zijn al snel geneigd om de hoorn er meteen op te gooien en de beller op die manier niet in staat stellen het verplichte bel me niet register aan te bieden
Ik kan me daar toch heel goed iets bij voorstellen. Alleen al het "verplichte bel me niet register", is toch al te zot voor woorden.

Als mensen niet gebeld willen worden, dan heb je je daar maar aan te houden.

Ik ben gauw klaar met dat soort mensen.

Charlotte60
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2012 20:16

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Charlotte60 »

Goedenavond, Wederom heeft de Postcodeloterij mij opnieuw gebeld, terwijl ik inderdaad al twee jaren van bel me niet register ben! Nou bleek het deze keer zo agressief te gaan, dat ik eerst mijn persoonlijke gevens moest gaan delen. Deed ik dat niet, vertelde deze mevrouw van de telefonische verkoop dat ik gewoon wederom weer gebeld ga worden, ik wilde dus géén persoonlijke gegevens mededelen maar gewoon geschrapt wilde worden!. Ik heb al mijn rechten medegedeeld maar het blijkt niet te helpen. wie oh wie weet hoe ik de Postcodeloterij kan stoppen op mijn telefoonnummer??? De Bankgiroloterij heeft trouwens wel netjes gezegd dat ze me nooit meer zullen bellen, dus een koude douche voor de postcodeloterij met de agressieve verkoop en een warme douche voor een toch wel nette bankgiroloterij. Wie kan me verder helpen met deze postcodeloterij??

Hartelijke groet,

FerryZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 21:29

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door FerryZ »

Op 16 april had ik het volgende stukje ingestuurd. Gek is dat niemand hierop heeft gereageerd. Wat is daar onlogisch aan?

“Het merendeel van de Nederlanders wil niet ongewenst gebeld/gemaild worden of post toegestuurd krijgen.
Waarom dan een bel/mail/schrijf-me-niet register? Allemaal gegevensbestanden van mensen die niet benaderd willen worden. Is dat geen schending van de privacy?
Veel handiger en controleerbaarder is een bel/mail/schrijf-me-WEL register. Dan kan je nooit ongewenst benaderd worden.”

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik heb me geregistreerd en ben daarna bijna niet gebeld (enkeling na). Het werkt goed.

Wat dan wel vervelend is, is dat met name energieleveranciers aan de deur komen.
Bel-niet-aan register?

Waarom laten ze je niet gewoon met rust?
Straks komt er iemand naar je toe tijdens het tanken of weet ik veel.....

Quannik
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jun 2012 20:59

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Quannik »

Het is helaas waar dat nu meer mensen aan de deur komen. Maar voor ze de eerste zin hebben uitgesproken is bij ons de deur al dicht. We geven ze geen kans hun verhaal te doen.

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Bel-me-niet Register

Ongelezen bericht door Frank445 »

Let op:

Als je in 2009 bij infofilter stond geregistreerd en daarna automatisch bent ingevoerd in het Bel-mij-niet-register, verloopt dit op 1 oktober 2012. Je moet je dan eenmalig opnieuw inschrijven.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/over-ons/same ... infofilter

Gesloten