LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef: Ik ben een mens Angel wat zich niet laat uitschelden als aso, egoistisch bla bla bla omdat ik mij als ex medewerker uit de zorg niet liet vaccineren met het griepvaccin.
Ga dan daar tegenin.. Volgens mij heb je het volste recht daartoe !
Ben benieuwd Angel of je deze zelfde vraag die je mij gesteld hebt een ander ook gaat stellen.
Dat zou zomaar kunnen.. Ben niet 24h per dag aanwezig en lees niet 100% van de posts.. Als ik iets tegenkom zou ik zomaar kunnen reageren.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wilmamazone schreef:
Jolijn schreef:Het zou prettiger lezen als er verwezen zou worden naar Nederlandstalige links.

De gezondheidsraad heeft het over patiënten, die benaming kan natuurlijk heel breed gezien worden, maar zouden bewoners, hun familie en het personeel hen ook zo zien en noemen?
Dat kan. Om het wiel niet opnieuw uit te hoeven vinden, verwijs ik dan wel naar dit artikel. Dit is een aangepaste versie in het Nederlands van een artikel van Mark Crislip waar ik eerder naar verwees i.v.m. zijn (engelstalige) publicatie in SBM:
http://cryptocheilus.wordpress.com/2011 ... griepprik/

Zorgprofessional en griepprik
Als ik een beetje doorklik kom ik dan oa hier uit
http://www.nursing.nl/home/nieuw/7507/s ... -onderzoek

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Chocomelk schreef: Ik ben een mens Angel wat zich niet laat uitschelden als aso, egoistisch bla bla bla omdat ik mij als ex medewerker uit de zorg niet liet vaccineren met het griepvaccin.
Ga dan daar tegenin.. Volgens mij heb je het volste recht daartoe !
Mischien verstandig om toch maar eens flink een aantal blz terug beginnen met lezen. :wink:
Ben benieuwd Angel of je deze zelfde vraag die je mij gesteld hebt een ander ook gaat stellen.
Dat zou zomaar kunnen.. Ben niet 24h per dag aanwezig en lees niet 100% van de posts.. Als ik iets tegenkom zou ik zomaar kunnen reageren.
Heb het over mensen waar jij je aan stoort in dit topic.
Blauwe is mijn tekst.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

@ angel , als je alle berichten zou hebben gelezen ! snap je mischien iets beter waarom het soms overkomt dat we sommigen hier belachelijk maken .ik zelf vind namelijk dat perdita zich zo nu en dan belachelijk maakt met haar meningen en standpunten :shock:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:@ angel , als je alle berichten zou hebben gelezen ! snap je mischien iets beter waarom het soms overkomt dat we sommigen hier belachelijk maken .ik zelf vind namelijk dat perdita zich zo nu en dan belachelijk maakt met haar meningen en standpunten :shock:
Tip: Angel lees het bericht is over haar nichtje (van Perdita) wat een baby heeft gekregen, ben benieuwd naar je reactie op dat bericht.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:
manondoris schreef:@ angel , als je alle berichten zou hebben gelezen ! snap je mischien iets beter waarom het soms overkomt dat we sommigen hier belachelijk maken .ik zelf vind namelijk dat perdita zich zo nu en dan belachelijk maakt met haar meningen en standpunten :shock:
Tip: Angel lees het bericht is over haar nichtje (van Perdita) wat een baby heeft gekregen, ben benieuwd naar je reactie op dat bericht.
ik ook :mrgreen:

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mischien verstandig om toch maar eens flink een aantal blz terug beginnen met lezen.
Lijkt me niet nodig.. Die heb ik gelezen en daar trok je terecht fel van leer..
Daar heb ik volgens mij toch ook niet op gereageerd ?

Het is echter enkele pagina's en dagen later nergens voor nodig om deze persoon te blijven belachelijk en zwart maken.. Daar reageer ik dus op..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:
Chocomelk schreef:
manondoris schreef:@ angel , als je alle berichten zou hebben gelezen ! snap je mischien iets beter waarom het soms overkomt dat we sommigen hier belachelijk maken .ik zelf vind namelijk dat perdita zich zo nu en dan belachelijk maakt met haar meningen en standpunten :shock:
Tip: Angel lees het bericht is over haar nichtje (van Perdita) wat een baby heeft gekregen, ben benieuwd naar je reactie op dat bericht.
ik ook :mrgreen:
Nee jij niet, je had dat al gelezen. :wink:

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:@ angel , als je alle berichten zou hebben gelezen ! snap je mischien iets beter waarom het soms overkomt dat we sommigen hier belachelijk maken .ik zelf vind namelijk dat perdita zich zo nu en dan belachelijk maakt met haar meningen en standpunten :shock:
Ook hier.. ik snap de 1e felle reactie ..

Wees een kerel ( snap ik, is lastig :mrgreen: ).. Wordt boos, sla iemand op z'n bek ( figuurlijk dan ) en stap er overheen en ga daarna verder met de discussie..

Maar het blijft maar hangen..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door ciske »

angel1978 schreef: Zeker.. Net zoals dat elk mens er voor mag zijn..

Dat laatste wordt nog wel eens genegeerd volgens mij..

nou dat laatste wordt wel degelijk niet genegeerd, is trouwens onmogelijk.

maar alsnog als iemand zich wil laten enten , prima wie het niet wil moet dat ook zelf weten.

trouwens ik hoop niet en met mij mijn familie dat iemand dement oud wordt.
(wat je helaas niet in de hand hebt)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

Nee jij niet, je had dat al gelezen. :wink:[/quote]
ik bedoelde dat ik ook benieuwd was :lol:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

angel1978 schreef:
manondoris schreef:@ angel , als je alle berichten zou hebben gelezen ! snap je mischien iets beter waarom het soms overkomt dat we sommigen hier belachelijk maken .ik zelf vind namelijk dat perdita zich zo nu en dan belachelijk maakt met haar meningen en standpunten :shock:
Ook hier.. ik snap de 1e felle reactie ..

Wees een kerel ( snap ik, is lastig :mrgreen: ).. Wordt boos, sla iemand op z'n bek ( figuurlijk dan ) en stap er overheen en ga daarna verder met de discussie..

Maar het blijft maar hangen..
heb je gelijk in ! ik wilde hier ook eigenlijk niet meer reageren ,we blijven draaien in een circel. maar ja ik kon de verleiding niet weerstaan 8)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik wacht af op het antwoord van Perdita in welk verzorgings/verpleeghuis het sterftecijfer met 40% omlaag is gegaan doordat personeel zich heeft laten vaccineren met het griepvaccin.
Heel benieuwd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef: Ben ook een mens die accepteert dat er mensen zijn die zich vrijwillig laten vaccineren terwijl ze gezond zijn, ieder het zijne.
Ben ook een mens die verwacht dat het ook geaccepteerd word dat een gezond mens zich niet laat vaccineren met het griepvaccin.
Hier komt weer hetzelfde misverstand op als al eerder in deze draad, namelijk dat je je alleen maar moet laten vaccineren als je niet gezond bent. Maar vaccinaties zijn nu juist bij uitstek bedoeld voor gezonde mensen; vaccinaties zijn namelijk preventief en niet curatief.

Ik begrijp echt niet waarom hier steeds gezegd wordt dat je, als je gezond bent, geen vaccinatie hoeft te nemen: vaccinaties werken juist het beste bij mensen met een optimaal werkend immuunsysteem. We gaan toch ook niet pas vaccineren als een kind al kinkhoest heeft? We vaccineren juist om te voorkomen dat mensen ziek worden.

Gezonde mensen zijn net zo vatbaar voor het griepvirus als kwetsbare mensen, alleen herstellen ze sneller en treden er doorgaans geen complicaties op.

Het probleem is juist dat het immuunsysteem van kwetsbare mensen, voor wie griep echt heel risicovol is, minder goed reageert op vaccins. Bepaalde groepen mogen zelfs helemaal niet gevaccineerd worden, waaronder leukemiepatiënten en transplantatiepatiënten, dus zij zijn voor wat bescherming betreft afhankelijk van zgn. kudde-immuniteit, dat wil zeggen: hoe hoger de vaccinatiegraad van de mensen in hun omgeving, hoe beter deze patiënten beschermd zijn.

Moet ik dat nou echt uitleggen aan mensen die in de zorg hebben gewerkt?
Laatst gewijzigd door Perdita op 17 jan 2012 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Chocomelk schreef:Ik wacht af op het antwoord van Perdita in welk verzorgings/verpleeghuis het sterftecijfer met 40% omlaag is gegaan doordat personeel zich heeft laten vaccineren met het griepvaccin.
Heel benieuwd.
Dat staat in een artkel van de gezondheidsraad waar Wilmamazone naar gelinkt heeft, het is de link naar de grote griepmeting.
Laatst gewijzigd door Perdita op 17 jan 2012 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door ciske »

Ik begrijp echt niet waarom hier steeds gezegd wordt dat je, als je gezond bent, geen vaccinatie hoeft te nemen: vaccinaties werken juist het beste bij mensen met een optimaal werkend immuunsysteem. We gaan toch ook niet pas vaccineren als een kind al kinkhoest heeft? We vaccineren juist om te voorkomen dat mensen ziek worden
En ik begrijp niet dat jij zo door blijft drammen, ieder kiest wat die zelf wil, ik laat me niet enten , en als een ander het wel doet prima dat moet die weten!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Perdita schreef:
Chocomelk schreef:Ik wacht af op het antwoord van Perdita in welk verzorgings/verpleeghuis het sterftecijfer met 40% omlaag is gegaan doordat personeel zich heeft laten vaccineren met het griepvaccin.
Heel benieuwd.
Dat staat in een artkel van de gezondheidsraad waar Wilmamazone naar gelinkt heeft, het is de link naar de grote griepmeting.
Is die 40% helemaal niet/nooit overleden? Nergens aan?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Perdita schreef:Ik begrijp echt niet waarom hier steeds gezegd wordt dat je, als je gezond bent, geen vaccinatie hoeft te nemen: vaccinaties werken juist het beste bij mensen met een optimaal werkend immuunsysteem. We gaan toch ook niet pas vaccineren als een kind al kinkhoest heeft? We vaccineren juist om te voorkomen dat mensen ziek worden.
Gezonde mensen zijn net zo vatbaar voor het griepvirus als kwetsbare mensen, alleen herstellen ze sneller en treden er doorgaans geen complicaties op.
Deze vaccinaties moeten elk jaar, jaar in jaar uit, terwijl men misschien 1 x in de 10/15 jaar echt influenza heeft.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

ciske schreef:
Ik begrijp echt niet waarom hier steeds gezegd wordt dat je, als je gezond bent, geen vaccinatie hoeft te nemen: vaccinaties werken juist het beste bij mensen met een optimaal werkend immuunsysteem. We gaan toch ook niet pas vaccineren als een kind al kinkhoest heeft? We vaccineren juist om te voorkomen dat mensen ziek worden
En ik begrijp niet dat jij zo door blijft drammen, ieder kiest wat die zelf wil, ik laat me niet enten , en als een ander het wel doet prima dat moet die weten!
Ik dram niet, ik verhelder een misverstand. Ik weet dat jij je niet laat enten, maar als je zegt dat je dat niet doet "omdat" je gezond bent, snap je blijkbaar het principe van vaccinaties niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door ciske »

Nou ik noem het gewoon drammen want dat is het.

Laat elk mens vrij om te beslissen wat die wel of niet doet.

Voor de rest laat ik dit topic voor wat het is, met jou valt niet te praten, gedram moet ik niks van hebben.

Gesloten