LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-nummers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door newmikey »

bjmuller schreef: Ga je eens verdiepen in een opleiding tot gesundheitsberater ggb.
Dr. med. M.O.Bruker
Kan je mij vertellen waar in het BIG register het beroep "gesundheitsberater" voorkomt?

Is dat de Bruker die in het geheel niet in wetenschappelijke publicaties voorkomt, maar er wel om bekend staat een fanatieke Nazi te zijn geweest en trots lid van de SA? Dezelfde die zijn medische studie niet afmaakte en toen maar in een homeopathisch "ziekenhuis" ging werken?

Géén wonder dat het woord "parasieten" op jullie website in verband wordt gebracht met sommige families.
De op wetenschappelijke basis verworven kennis heeft al tientallen jaren in de praktijk het bewijs geleverd en is terug te leiden op internationale studies en wetenschappelijke onderzoeken van ervaren artsen en voedingsdeskundigen: o.a. prof. dr. Werner Kollath, dr. Max Bircher Benner en dr. Max Otto Bruker.
"In de praktijk het bewijs geleverd" betekent dat dat er géén wetenschappelijk onderzoek bekend is?

Benner, de man die de principes van de energetica wilde combineren met de eerste en tweede hoofdwet van de thermodynamica om zo zijn eigen ideeën omtrent entelechie te onderbouwen? De man die de muesli uitvond? Indrukwekkend, maar niet erg wetenschappelijk en al helemaal niet onafhankelijk onderbouwd.

Oh ja, en dan Kollath, de enige echte arts van het stel, die zich al in 1933, bij de Nazi Partij aansloot en later SS-Fördermitglied werd. Deze info staat tenminste op zijn Nazi Partij lidmaatschapsregistratie.

Wat een betrouwbare bronnen hebben jullie!
ben overigens ook erg benieuwd naar jouw achtergrond.
Ik vroeg jou toch ook niet naar je achtergrond? Vroeg alleen of je je beweringen kunt onderbouwen.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door Mousy »

Chocomelk schreef:@ Mousy, klopt wel wat je zegt over de biologische aardbeien die smaken beter
is mijn ervaring, die heeft echt een volle smaak.
Zal de rest ook eens gaan proberen.

Maar ik blijf toch mijn appels schillen hoor. :wink:
Ja ze zijn veel zoeter. Ik wens je veel proef plezier.
Ik schil de bio appels ook vaak gewoon vind de schil nl niet zo lekker.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door angel1978 »

er zijn wel alu-hoedjes nodig zie ik ..

bewijzen ho maar.. Dat mogen anderen weer doen..
Hoop loze beweringen en wat links naar obscure sites..
De goede mensen pikken het er wel tussen uit en mensen die niet willen weten lekker zo laten tegen een muur praten heeft nl geen zin.
Helaas zijn het de goedgelovige mensen die dit soort boodschappen er vooral uit lijken te pikken.. Die daarna afgezet worden met allerlei nonsense middeltjes en drankjes..

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mousy schreef:
angel1978 schreef:er zijn wel alu-hoedjes nodig zie ik ..

bewijzen ho maar.. Dat mogen anderen weer doen..
Hoop loze beweringen en wat links naar obscure sites..
De goede mensen pikken het er wel tussen uit en mensen die niet willen weten lekker zo laten tegen een muur praten heeft nl geen zin.
Helaas zijn het de goedgelovige mensen die dit soort boodschappen er vooral uit lijken te pikken.. Die daarna afgezet worden met allerlei nonsense middeltjes en drankjes..
Ik smeer niemand wat aan heb alleen verteld over het biologische. En die feiten zijn gewoon waar.
De feiten die je aandraagt zijn wat mij betreft pas waar als ze verifieerbaar zijn.. Vooralsnog voldoen ze daar niet aan.. Ik kan niets van wat je zegt in een betrouwbare bron controleren..

Wellicht smeer jij niet iemand iets aan, maar ik heb hier al weer meerdere sites gezien waarbij het verkopen van smeerseltjes en middeltjes de belangrijkste drijfveer lijkt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door newmikey »

Is er verder nog nieuws over de 3 zogenaamde artsen (waarvan twee met een fanatiek nazi verleden) die als bronvermelding werden gebruikt?

Enige andere onderbouwing, wetenschappelijke publicaties, onderzoeken etc. of was het allemaal luchtfietserij?

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door Mousy »

angel1978 schreef: De feiten die je aandraagt zijn wat mij betreft pas waar als ze verifieerbaar zijn.. Vooralsnog voldoen ze daar niet aan.. Ik kan niets van wat je zegt in een betrouwbare bron controleren..

Wellicht smeer jij niet iemand iets aan, maar ik heb hier al weer meerdere sites gezien waarbij het verkopen van smeerseltjes en middeltjes de belangrijkste drijfveer lijkt.
Heel veel over het biologisch kan je gewoon opzoeken hoor. En er bestaat ook nog zoiets als over dingen vertellen uit eigen ervaring. Ik ben niet verplicht om bij alles wat ik zeg links te geven , men kan ook zelf zoeken.
Mn ouders hebben een biologisch tuinbouw bedrijf gehad (zijn met pensioen nu) en kweken nog voor henzelf en voor mij. Ik heb zelf zelf jaren lang op het bedrijf gewerkt wou je mijn kennis betwisten?

Ik heb geen sites hier met smeerseltjes genoemd dus ga daar verder ook niet over disccusieren.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Heel veel over het biologisch kan je gewoon opzoeken hoor.
Ik lees liever wat gerichter..
En er bestaat ook nog zoiets als over dingen vertellen uit eigen ervaring.
Dat zegt dan vooral iets over jou en weinig over hoe het bij een ander zal zijn..
Ik ben niet verplicht om bij alles wat ik zeg links te geven , men kan ook zelf zoeken.
Noem het dan geen feiten.. het zegt hoegenaamd niets.
Ik heb zelf zelf jaren lang op het bedrijf gewerkt wou je mijn kennis betwisten?
Waarom zou ik je zomaar op je woord geloven ? Wie zegt dat iets dat je hier neer zet waar is ? Pas als je meerdere dingen neerzet die ik kan controleren, zal ik later wat meer je op je woord geloven..
Ik heb geen sites hier met smeerseltjes genoemd dus ga daar verder ook niet over disccusieren.
Dat sloeg dan ook meer op een ander en op het zinnetje dat de goede mensen de goede dingen er wel uit pikken.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door Mousy »

Je kan zelf googelen met steekwoorden uit mn berichten en kan je het zelf natrekken of ik de waarheid spreek. Als je vragen hebt bantwoord ik ze graag en wil er ook wel een link bij zoeken , maar ik ga niet allemaal dingen doen als iemand alleen maar komt om draak met me te steken als je serieus bent wil ik best dingen vertellen en links geven

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mousy schreef:Je kan zelf googelen met steekwoorden uit mn berichten en kan je het zelf natrekken of ik de waarheid spreek. Als je vragen hebt bantwoord ik ze graag en wil er ook wel een link bij zoeken , maar ik ga niet allemaal dingen doen als iemand alleen maar komt om draak met me te steken als je serieus bent wil ik best dingen vertellen en links geven
Ik ben serieus.. Ik lees graag..
Maar wel graag onafhankelijke info.. verifieerbaar..
Maar ben je ook bereid om je eigen argumenten opnieuw te bekijken als je tegengas krijgt...

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door Mousy »

angel1978 schreef:
Mousy schreef:Je kan zelf googelen met steekwoorden uit mn berichten en kan je het zelf natrekken of ik de waarheid spreek. Als je vragen hebt bantwoord ik ze graag en wil er ook wel een link bij zoeken , maar ik ga niet allemaal dingen doen als iemand alleen maar komt om draak met me te steken als je serieus bent wil ik best dingen vertellen en links geven
Ik ben serieus.. Ik lees graag..
Maar wel graag onafhankelijke info.. verifieerbaar..
Maar ben je ook bereid om je eigen argumenten opnieuw te bekijken als je tegengas krijgt...
Wat wil je weten waar wil je een link van dan?
Je mag tegengas geven maar dan wel op een eerlijke manier en niet zoals sommige hier doen en alleen maar er zijn om je persoonlijk aan te vallen.

Maar ik wil nu zo graag gaan slapen dus als jij onderwerpen noemt waar je meer van weten wil kan ik dat morgen proberen te beantwoorden en als ik iets niet weet dan geef ik dat ook aan.

Ik ben trots op mn kennis van de land en tuinbouw en waarom zou ik zoveel tijd eraan besteden als ik zou liegen? Sommige dingen staan niet in links en staan ook niet in boeken omdat men gewoon ook dingen bedenkt en uitprobeerd. Boer of tuinder zijn leer je niet vanuit een boekje maar leer je in de praktijk.
Zo heeft mn vader bijv verschillende kweekmethoden geprobeerd met behulp van acryl doek het beschermd tegen de vorst , maar ook gelijk tegen de prei en wortelvlieg.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mousy schreef:
angel1978 schreef: Wat wil je weten waar wil je een link van dan?
Je mag tegengas geven maar dan wel op een eerlijke manier en niet zoals sommige hier doen en alleen maar er zijn om je persoonlijk aan te vallen.

Maar ik wil nu zo graag gaan slapen dus als jij onderwerpen noemt waar je meer van weten wil kan ik dat morgen proberen te beantwoorden en als ik iets niet weet dan geef ik dat ook aan.
Nou ja, je zegt een aantal dingen die mij verbazen:
Ja dat is hij zeker idd zoals bjmuller al aangaf er word gif gespoten op de appels het gif trekt door de schil heen de appel in. Er zitten namelijk porien in de schil.
Ook aardbeien, word flink op gespoten aangezien die helemaal geen schil hebben eet je dus gewoon een gifbei. Dat gif spoel je er niet even af het trekt erin.
Volgens mij wordt er heel veel gemeten aan produkten die in de supermarkt liggen. Enige tijd geleden was er nog ophef over de hoeveelheid gif dat nog op het fruit zat in enkele supermarkten.. Wat is er mooier voor een biologisch bedrijf dan aantonen dat er meer gif zit in bespoten produkten dan in biologische en dat je dat er niet gewoon af kan wassen.. Waarom vind ik daar dan niets over ? Dat is toch gewoon te meten dat dat gif er nog in zit ?
Ook zal het biologisch meer vitaminen bevatten doordat ze dus onbespoten zijn.
Die link snap ik niet.. Heeft het aantal vitamines een relatie tot het spuiten ?
Je mag tegengas geven maar dan wel op een eerlijke manier en niet zoals sommige hier doen en alleen maar er zijn om je persoonlijk aan te vallen.
Dat vind ik nu ook.. Maar waarom startte je dan zelf een aanval ? Ik neem aan dat we dan kunnen afspreken dat we dat verder hier niet gaan doen ?

Kaymir
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2012 15:36

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door Kaymir »

Sommige personen op dit forum maken anderen uit voor 'doemdenker' of 'complotdenker', maar het is wel degelijk waar dat de belangen van voedingsmiddelenfabrikanten liggen bij geld en niet bij de gezondheid van de consument. Dat bepaalde stoffen in Europa zijn goedgekeurd onder een zgn. E-nummer betekent niet dat ze onschadelijk zijn, vaak toont onderzoek iets anders aan, maar is het belang te groot om het middel van de markt te halen (denk aan aspartaam of Ve-tsin (E-621)). Dit is niet alleen een probleem van de voedingsmiddelenindustrie, maar heeft ook te maken met politiek en vooral met de machtsverhoudingen in de wereld en de intentie die de machtige elite heeft. Na onderzoek kwam ik erachter dat 'doemdenkers' of 'complotdenkers' zo gek nog niet zijn. Sterker nog: waar rook is, is in dit geval wel degelijk vuur. Als je meer wilt weten, kun je bv. de documentaire Thrive bekijken, via youtube of de website http://www.thrivemovement.com.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door newmikey »

Kaymir schreef: de intentie die de machtige elite heeft...waar rook is, is in dit geval wel degelijk vuur.
Heerlijk, zo'n 'doemdenker' of 'complotdenker', vooral als hij verwijst naar een crackpot website van een malloot die "op 14 jarige leeftijd een visioen had waarin hij zag wat hij uitlegde als de fundamentele energiepatronen van het universum."

Fantastisch!

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door Robjee »

kaymit schreef:Sommige personen op dit forum maken anderen uit voor 'doemdenker' of 'complotdenker', maar het is wel degelijk waar dat de belangen van voedingsmiddelenfabrikanten liggen bij geld en niet bij de gezondheid van de consument.
Dat gegeven wil niet zeggen dat er bewust ongezonde producten op de markt komen en blijven. Die vervolgstap die je maakt zal eerst aangetoond moeten worden. Een voedingsmiddelenfabrikant is daar bovendien niet bij gebaat op de langetermijn.
kaymir schreef:Dat bepaalde stoffen in Europa zijn goedgekeurd onder een zgn. E-nummer betekent niet dat ze onschadelijk zijn, vaak toont onderzoek iets anders aan, maar is het belang te groot om het middel van de markt te halen (denk aan aspartaam of Ve-tsin (E-621)).
Wanneer je de gehele literatuur bekijkt en op een juiste manier interpreteert blijkt niet dat aspartaam schadelijk is voor de gezondheid. Het selectief aanhalen van resultaten uit dierproeven waar veel op af te dingen valt (voor het extrapoleren van de resultaten naar mensen) lijkt mij niet de juiste manier om tot een weloverwogen conclusie te komen.

Met jouw visie kun je ook suggereren dat de machtige suikerindustrie ten onrechte aspartaam nadelig in het nieuws heeft gebracht.

Wat betreft MSG (ve-tjin):

Despite a widespread belief that glutamate can elicit asthma, migraine headache and Chinese Restaurant Syndrome (CRS), there are no consistent clinical data to support this claim. In addition, findings from the literature indicate that there is no consistent evidence to suggest that individuals may be uniquely sensitive to glutamate.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20470841

vlaggetjesdag
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2013 22:34

Re: E-nummers

Ongelezen bericht door vlaggetjesdag »

berend12 schreef:
Wilmamazone schreef: Een beetje kort door de bocht. Dan zouden er b.v. ook geen pinda's meer verkocht mogen worden, want dat is een bekend, en mogelijk dodelijk, allergeen.
Als je dan toch bezig bent zouden logischerwijs óók o.a. alle wespen uitgeroeid moeten worden.
U kunt er een karaktuur van maken, maar ik denk dat deskundigen een lijstje kunnen maken van conserveringsmiddelen en kleurstoffen die schadelijk zijn en waar wij makkelijk zonder kunnen. In de uitzending werd bijv. E102 genoemd (al jaren omstreden) en een conserveringsmiddel. Naast suiker is dit eigenlijk een van de schadelijkste stoffen.
Bovendien zou het goed zijn als er in de supermarkt meer voedingsmiddelen komen zonder soja en melk aangezien veel mensen daar allergisch voor zijn. Er zijn weinig vlees- en deegwaren meer te vinden zonder soja en melk en die bekende conserveringsmiddelen. Deze stoffen zijn meestal niet nodig voor de smaak maar worden vaak toegevoegd om kosten te besparen.
Daar komt nog bij dat sommige winkels helemaal niet laten zien wat de ingredienten zijn. De Hema laat op de verpakking van de fijne vleeswaren niet zien wat de ingredienten zijn. Zijn zij volgens de klantenservice ook niet wettelijk verplicht. Dat kan dus beter.
Conserveringsmiddelen bestaan meestal uit zout varianten. Zoals bekend is te veel zout voor het lichaam niet gezond.
Overigs wordt zou al sinds mensenheugenis gebruikt om eten te conserveren!

Gesloten