LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Facebook opzeggen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Ronly »

Dit is allemaal leuk en aardig als je account nog werkt,maar wat als je niet meer in je account kan komen???
Enige tijd geleden is mijn account stop gezet omdat ze van mij eerst een legitimatie willen zien! en dat weiger ik pertinent omdat volgens mij zij daar niet eens toe gerechtigd zijn.(en in ieder geval niks mee nodig hebben)
Dus ik kan nu niet inloggen in mijn account,maar krijg nog steeds mail en reacties op mijn account, hoe kan ik nu eens en voor altijd zorgen dat alles van Facebook verwijderd wordt??

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ronly schreef:Dit is allemaal leuk en aardig als je account nog werkt,maar wat als je niet meer in je account kan komen???
Enige tijd geleden is mijn account stop gezet omdat ze van mij eerst een legitimatie willen zien! en dat weiger ik pertinent omdat volgens mij zij daar niet eens toe gerechtigd zijn.(en in ieder geval niks mee nodig hebben)
Dus ik kan nu niet inloggen in mijn account,maar krijg nog steeds mail en reacties op mijn account, hoe kan ik nu eens en voor altijd zorgen dat alles van Facebook verwijderd wordt??
Weet je zeker dat dat een bericht van facebook zelf was? Niet dat ik je een leugenaar wil noemen, zeker niet, bedoel alleen te zeggen dat ik dit nog nooit eerder heb gehoord....:s Waarom hebben ze in vredesnaam je legitimatie nodig?

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Ronly »

Ja dat weet ik zeker, het staat ook ergens in hun voorwaarden als ik de help pagina bezoek om mij daar af te melden
Ik vindt het ook te zot dat zij daar om vragen,vandaar ook mijn weigering,volgens mij mag het ook niet eens (en kennelijk komen ze er mee weg)

Overigens is dit al eerder gebeurt,toen zijn er ook vele accounts verwijderd (google) en is er verzocht om legitimatie,Facebook zei toen dat het om een "Bug" zou gaan (ze willen natuurlijk geen woord hebben.....)

deze bevestiging kreeg ik per mail na het proberen mijn account te verwijderen:

-------------------------------------------------------------------------
Hallo,

We hebben je gevraagd je identiteit te bevestigen omdat onze beveiligingssystemen dachten dat je wellicht niet je echte identiteit gebruikt voor dit account of dat je meerdere accounts hebt. Als je al hebt geprobeerd je aan te melden op http://www.facebook.com en je de aanwijzingen hebt gevolgd om je identiteit te bevestigen, maar dit proces niet hebt kunnen voltooien, dien je ons een ander identiteitsbewijs te laten zien.

Omdat je niet het juiste contactformulier hebt ingevuld, kun je als volgt te werk gaan:

1. Gebruik een scanner of maak een digitale foto van een ID-bewijs met foto dat is afgegeven door de overheid (zoals een rijbewijs of paspoort), waarop je volledige voor- en achternaam en je geboortedatum zichtbaar zijn.
2. Beantwoord deze e-mail en voeg de afbeelding van je ID-bewijs bij bij dit bericht.
3. We zullen bevestigen dat je ID en je accountgegevens overeenkomen. Zodra we je identiteit hebben bevestigd, verwijderen we de afbeelding van je ID-bewijs.

Stuur direct een afbeelding met de juiste identificatie zodat we je kunnen helpen weer toegang te krijgen tot je Facebook-account. We kunnen je verzoek niet verwerken tenzij je ons een officieel bewijs van identificatie hebt toegestuurd. Daarnaast willen we je erop wijzen dat als je het juiste identificatiebewijs niet indient, je verzoek zal worden afgewezen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Laatst gewijzigd door Ronly op 15 feb 2012 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Wat vreselijk onzinnig zeg....ik bedoel, je kunt gewoon onder een valse naam/foto een profiel aanmaken, ik ken mensen die facebook 'anoniem' (dus valse naam/geen foto/wegwerp e-mailadres) gebruiken om spelletjes te spelen, dan zou je dus moeten bewijzen dat je henk flippieflip bent (of weetikveelwie) terwijl die persoon niet eens bestaat? Laat ze dan een link sturen naar je opgegeven e-mailadres om te bevestigen dat jij 't bent, ik zou inderdaad nóóit zomaar m'n id inscannen en aan ze geven.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Ronly »

Dat vondt ik dus ook! daarom weiger ik het ook,zover mijn wetskennis strekt, mogen zij ook niet eens om legitimatie vragen!
Ik heb echter Radar hier niet over gehoord, hun hier over mailen heeft geen zin, je krijgt toch nooit geen reactie :?

atlan57
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mei 2004 14:24

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door atlan57 »

Opzeggen bij facebook is geen enkel probleem.
Het enige is dat alle persoonlijke gegevens die men ooit op facebook gezet heeft, ook eigendom van facebook blijft, en dat hun er alles mee kunnen doen wat hun goeddunkt.
Deze z.g. privé gegevens blijven ten allentijde voor een ieder leesbaar, ook na "opzegging".
De enigste remedie is om niet met dergelijke sites in zee te gaan.
Doe je het toch, dan zijn alle eventuele gevolgen voor jezelf.
E.a houdt dus in; niet achteraf klagen, maar wegblijven.

Ronly
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 mar 2009 08:06

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Ronly »

TROS Radar schreef:Sommige mensen kunnen echt niet meer zonder hun Facebook-pagina. Anderen vinden juist dat er iets teveel mensen meekijken. Naar aanleiding van onze uitzending over social media ontvingen we van veel mensen de vraag hoe je Facebook opzegt. Maandag leggen we uit hoe dat moet, en waar je daarbij op moet letten.

Maandag 13 februari in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

Allemaal leuk en aardig bedoeld,maar dit kan allemaal alleen maar als je account nog actief is!!!!! Dit is nogmaals bij mij niet het geval!! en dan krijg je dus nog dagelijks spam mail van die club terwijl je het niet kan opzeggen

Consumenteerder
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2014 09:09

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door Consumenteerder »

Belachelijk dat Facebook een identiteitsbewijs vraagt.
Wie gaat er nou met zijn eigen naam op Facebook?
En al die voorkeuren voor boeken, films etc., daar vul je toch ook in het wilde weg maar wat in?
En wat voor opleiding je hebt gevolgd en waar je geboren bent?
Dat hoeft Mark Zuckerberg toch allemaal niet te weten?
En de adverteerders aan wie hij al die gegevens verkoopt, al helemaal niet.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Iris -Ruby schreef:Voordat ik ga proberen mijn Facebook account er af te gooien, wil ik graag alle foto's die erop staan bewaren.

Is er een mogelijkheid om deze eraf te halen en te transporteren naar bijv. mijn e-mailadres?
En zo ja, zou iemand mij willen uitleggen hoe ik dat moet doen, of ergens gegevens kan vinden die uitleggen hoe ik dat moet doen ?
Heb je die foto's dan niet meer op andere apparaten staan waar je ze vandaan hebt geupload?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door sadfly »

Facebook is een rampo, hoe snelelr het van de aardbodem is hoe beter.
Veel bedrijven denken dat er alleen nog maar facebook bestaat.
En elke andere form van communiceren is er dan niet meer bij.
Naast, dat iedereen er maar op pleurt wat ze willen.

Faceboek is een van de slechtere ontwikkelingen die er bestaan.
Nee ik heb geen FaceBoo account, en daar word je echt heel gelukkig van. :D

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Facebook opzeggen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

atlan57 schreef:en dat hun er alles mee kunnen doen wat hun goeddunkt.
Tsss....

Gesloten