LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flankerend beleid

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Flankerend beleid

Ongelezen bericht door Radar »

Een jaar geleden beloofden de verzekeraars in TROS Radar dat iedereen kosteloos van zijn polis af kon en kon overstappen naar een beter product. Ook de minister stelde dit in zijn zogeheten flankerende beleid, afgelopen zomer: niemand mag gehinderd worden bij het overstappen en het moet kosteloos zijn. Maar houden de verzekeraars zich aan deze afspraken?

Maandag 23 april in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Flankerend beleid

Ongelezen bericht door Emmy75 »

TROS Radar schreef:Maar houden de verzekeraars zich aan deze afspraken?
Laat me raden: nee.

Hoe zit het ook al weer met die vos. Oja die verliest wel zijn haren maar niet zijn streken. Boevenbende, ze hebben al genoeg gecasht met vele kosten en nu moet er nog meer gecasht worden. Sja die rechtszaken moeten zeker ook betaald.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Flankerend beleid

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal waarom Tros Radar zo aanstuurt op banksparen.

De publieke opinie ten spijt, de feiten zijn dat je met een obligatiefonds ongeveer hetzelfde risico loopt als met een spaarrekening terwijl je een veel hoger rendement haalt. Het feit dat er bij obligaties geen bank tussen zit die een deel van het rendement in zijn zak steekt scheelt nogal...

Jan163
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 09:17

Re: Flankerend beleid

Ongelezen bericht door Jan163 »

Ik heb in vervolg op de compensatieregeling van ASR in oktober 2011 het aanbod gekregen om zonder afkoopkosten mijn beleggingsverzekeringen te beëindigen. Het gaat om 2 ABC-spaarkasovereenkomsten die regulier over plm. 1,5 jaar aflopen. Op mijn verzoek tot directe beëndiging van beide verzekeringen heeft ASR de afkoopwaarde van 1 verzekering opgegeven.
Men heeft van de beleggingswaarde per 1 maart 2012 10,5% in mindering gebracht (niet uit te keren sterfte- en afkoopwinst + niet uit te keren beleggingsresultaat)! Dit is werkelijk absurd. ASR belooft beëindiging zonder afkoopkosten en men houdt 10,5 % kosten in!

MAXIEM

Re: Flankerend beleid

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jan163

Het zoveelste bewijs dan banken en verzekeraars ondanks mooie zogenaamde afspraken naar mijn mening voor geen millimeter te vertrouwen zijn.

Maxiem.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Flankerend beleid

Ongelezen bericht door mvans »

Jan163 schreef:Ik heb in vervolg op de compensatieregeling van ASR in oktober 2011 het aanbod gekregen om zonder afkoopkosten mijn beleggingsverzekeringen te beëindigen. Het gaat om 2 ABC-spaarkasovereenkomsten die regulier over plm. 1,5 jaar aflopen. Op mijn verzoek tot directe beëndiging van beide verzekeringen heeft ASR de afkoopwaarde van 1 verzekering opgegeven.
Men heeft van de beleggingswaarde per 1 maart 2012 10,5% in mindering gebracht (niet uit te keren sterfte- en afkoopwinst + niet uit te keren beleggingsresultaat)! Dit is werkelijk absurd. ASR belooft beëindiging zonder afkoopkosten en men houdt 10,5 % kosten in!
Dat zijn ook geen afkoopkosten. Volgende keer goed voorwaardes van een product lezen.
Jouw product daar betaalde je spaarpremie en een overlijdensrisicopremie. Samen met nog een grote groep van laten we zeggen 1000 andere participanten. Op het moment dat 1 van die 1000 kwam te overlijden dan werd de overlijdensrisico uitgekeerd. Het opgespaarde geld bleef in de poule van de 1000 participanten en word op einddatum onder overgebleven participanten verdeeld. Dus dat bedrag was alleen een reservering wat je op einddatum zou krijgen en niet jouw geld.

Jesblo
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:33

Re: Flankerend beleid

Ongelezen bericht door Jesblo »

Vandaag € 872 miljoen euro winst voor Aegon,
Over Flankerend beleid gesproken..
Leegloop procukten en polissen onbegrijpelijk dat we nog andere produkten willen en zoeken.
Heeft iemand een alternatief ?
Zelf beleggen op de beurs of spaarrekening wellicht de enige oplossing?

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Flankerend beleid

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Jesblo schreef:Heeft iemand een alternatief ?
Zelf beleggen op de beurs of spaarrekening wellicht de enige oplossing?
Zelf beleggen op de beurs kost ontzettend veel tijd en levert in de praktijk nauwelijks iets op; leuk als hobby maar geen geschikte manier om een pensioen op te bouwen. Sparen op een spaarrekening is een goede manier om wat geld achter de hand te hebben voor als de wasmachine kapot gaat maar niet om voor je pensioen te sparen. De enige die beter wordt van een spaarrekening waar 30 jaar lang geld op gestort wordt is de bank.

Ik heb het hierboven ook al gezegd: sparen voor je pensioen gaat volgens mij het beste door iedere maand een bepaald bedrag in een of ander obligatiefonds te storten. Het risico van zo'n fonds is op de lange termijn ongeveer hetzelfde als van een spaarrekening (niemand die kan garanderen dat het depositogarantiestelsel over 30 jaar nog bestaat) terwijl het rendement al gauw het dubbele is.

Banken beleggen het bij hen ingelegde spaargeld zelf ook in obligaties, dus als je die obligaties gewoon zelf aanschaft (via een obligatiefonds) sla je in feite gewoon de middle man over.

Gesloten