LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groene thee

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:21, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ze dan nog "gratis" voor je malen (koffie dus) is de keuze snel gemaakt.
Ik moet zeggen, echt goede koffie is best wel duur, maar je proeft het verschil zeker wel. Jammer dat hier in het dorp geen Simon Levelt zit, anders wist ik het wel. Thee heb ik eigenlijk nooit los gekocht, ik vind dat zo'n gedoe, thee in een theezeef, of in zo'n metalen ding, en na afloop de boel er weer uit peuteren en schoonmaken. Dan is een theezakje toch een stuk makkelijker.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door seconds-out »

:roll:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door Robjee »

Welke is het beste?
De vraag die bij mij opkomt is waarin de thee het beste moet zijn? Groene thee wordt ook in verband gebracht met gezondheidsvoordelen. Wordt er dan gekeken naar de catechines die daarvoor verantwoordelijk zijn?

Of is de smaak doorslaggevend? Dat vind ik altijd lastig omdat over smaak niet te twisten valt. In een testpanel wordt de nummer één vaak ook niet unaniem gekozen. Wanneer de prijs vervolgens ook meegewogen wordt zegt de uitslag minder over de smaak.

Maar we zullen het zien.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:18, 1 keer totaal gewijzigd.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door bianca82 »

mwa simon levelt valt wel mee.. we hebben hier ook zo'n zaak maar in een straal van een kilometer heb je nog een aparte koffiezaak en theezaak.. (bij die koffiezaak heb je heerlijke bonen die ze net als bij simon gratis vermalen)

ik ben benieuwd :D ga maar eens kijken

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

Simon Levelt blijft alleen in de grote steden zitten, in dorpen is er te weinig klandizie. Iemand heeft het hier wel geprobeerd, onder een andere naam (Simon Levelt wilde niet, vertelde hij), maar het werd het niet. Helaas.

En helaas, ik had even wat anders aan de kop, heb te laat de tv aangezet, heb ik het weer gemist... :cry:

ReRij
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 nov 2011 13:16

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door ReRij »

De test van de groene thee was interessant. Het blijkt maar weer dat verse thee (Levelt) boven de massa consumenten thee staat. Grappig dat de test in een echt Chinees theehuis was. Jammer dat dan niet verteld wordt dat er vele mogelijkheden zijn om ORIGINELE Chinese verse groene thee te kopen. Zelf hebben wij familie in Shanghai en wij kopen nooit thee in Nederland. Ook werd niet vermeld dat er HEEL VEEL SOORTEN groene thee in China zijn, zelfs medicinale.
Van goedkoop tot extreem duur. Thee die vroeger alleen voor de keizer was. Via internet zijn er best sites van importeurs te vinden. Ook werd niet verteld dat Chinese thee meerdere keren per dag gebruikt wordt. Bij echte groene thee (dus niet die zakjes met chemie) kan je meerdere , nee moet je , keren water toevoegen. Chinezen doen dit de hele dag. Men zegt dat de derde keer water toevoegen de thee het lekkerst is. In de zakjes zit ook veel te veel thee voor één kopje!
Kijk ook eens op internet bij 'Chinese bloementhee', ook leuk hoe zo'n bolletje in een glazen theepot een mooie bloem wordt. Kan je ook op You Tube wel zien.
Die 'groene' thee in al die doosjes in de supermarkt hebben helemaal niets te maken met de originele groene Chinese thee.
Groet

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:16, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

seconds-out schreef:
witte angora schreef:Simon Levelt blijft alleen in de grote steden zitten, in dorpen is er te weinig klandizie. Iemand heeft het hier wel geprobeerd, onder een andere naam (Simon Levelt wilde niet, vertelde hij), maar het werd het niet. Helaas.
Vanaf 50.000 inwoners ongeveer, niet alleen de grote steden hoor.
Ook in de wat kleinere plaatsen heb je tegenwoordig Simon Levelt.
Niet overal dus, voor de duidelijkheid, maar er komen er steeds meer.
Dat kan, maar hier hebben we dus krap 21000 inwoners.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door berend12 »

Kan mij wel een beetje in de uitslag van de test vinden, Lipton vind ik altijd heel vies. Als ik van te voren weet dat mensen alleen Lipton in huis hebben dan neem ik zelf thee mee. :)
Ben alleen geen fan van Simon Levelt

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar wat is de uitslag dan? Lipton de mindere, ok, maar de rest?

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

Iedereen kan het proberen, het is op franchisebasis. (hoop dat ik het goed schrijf)
Ik heb namelijk wel het idee dat daar een (groei)markt voor is.
Hier niet. Simon Levelt begint er niet aan. Iemand anders heeft dat dus wel geprobeerd, onder de vlag van een zaak in Nijmegen, die ik dus toevallig ook kende. Heel goede zaak overigens. Maar het werd hier dus geen succes, te weinig klandizie. Heel misschien dat het in het naburige dorp iets meer kans zou hebben gehad, dat heeft een iets groter winkelaanbod, maar waarschijnlijk ook niet.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door olaf79 »

TROS Radar schreef:Nederlanders drinken jaarlijks gemiddeld 100 liter thee per jaar. Een van de populairste theesoorten is groene thee. Samen met een expert en een aantal thee liefhebbers testen wij verschillende groene theeën.

Welke is het beste?

Maandag 21 november in Radar, 20.30 uur, Nederland 1
Wat was dit nou weer voor flut test? De testers gezellig rond de tafel en ieder om de beurt de mening geven zodat tester 1, tester 2 beinvloedt.
Dit soort testjes met zelf benoemde deskundigen noem ik al lang niet meer nuttig.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

seconds-out schreef:
witte angora schreef:Jawel, maar wat is de uitslag dan? Lipton de mindere, ok, maar de rest?
http://www.trosradar.nl/radar-home/
Ok, duidelijk, bedankt. Dus maar geen Lipton inderdaad...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:En helaas, ik had even wat anders aan de kop, heb te laat de tv aangezet, heb ik het weer gemist... :cry:
Deze site bestaat uit meer dan alleen het forum. :wink: De uitzending is gewoon terug te kijken via deze site.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door Robjee »

Wat was dit nou weer voor flut test? De testers gezellig rond de tafel en ieder om de beurt de mening geven zodat tester 1, tester 2 beinvloedt.
Dat ben ik met je eens. Al zouden de testers niet door elkaar beïnvloed zijn, een goed opgezet onderzoek dient de mogelijkheid hiertoe te voorkomen. In dit onderzoek zou dat ook geen enkel probleem zijn geweest.
Ook het aantal testers is erg beperkt. Zeker gezien het aantal soorten thee dat getest is.

Het is een kenmerkende manier van Tros Radar om voedingsmiddelen te testen. Een voordeel is dat duidelijk is hoe de test in elkaar zit. Een nadeel is echter dat de kwaliteit te wensen over laat. Dit heeft concequenties voor de interpretatie van de resulten.

Gesloten