LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groene thee

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Groene thee

Ongelezen bericht door Radar »

Nederlanders drinken jaarlijks gemiddeld 100 liter thee per jaar. Een van de populairste theesoorten is groene thee. Samen met een expert en een aantal thee liefhebbers testen wij verschillende groene theeën.

Welke is het beste?

Maandag 21 november in Radar, 20.30 uur, Nederland 1

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door agnesm »

Wedden dat de goedkoopste thee van de lidl of aldi wint?.
Dat is bijna altijd zo met de testen van kassa :D .

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kijk zo goed als nooit, maar dit is wel interessant. Alhoewel er waarschijnlijk niet meer dan een stuk of 5 getest worden, terwijl er veel en veel meer merken zijn. Hopen dat ze die merken testen die éénpersoons zakjes thee maken, alleenstaanden kunnen nu eenmaal niets met iedere keer een hele pot thee.

Dus als je me vanavond zoekt, ik zit voor de buis. :D

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@wa,
Als een theezakje geschikt is voor een hele pot wil dat toch niet zeggen dat er dan een hele pot gezet moet worden?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

Emmy75 schreef:@wa,
Als een theezakje geschikt is voor een hele pot wil dat toch niet zeggen dat er dan een hele pot gezet moet worden?
Nou, als je dat in een kopje hangt, wordt die thee zo sterk...

arthur2000

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Even soppen, drogen en dan weer hergebruiken.
De studentenmanier! :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:
Emmy75 schreef:@wa,
Als een theezakje geschikt is voor een hele pot wil dat toch niet zeggen dat er dan een hele pot gezet moet worden?
Nou, als je dat in een kopje hangt, wordt die thee zo sterk...
Dan moet je het zakje minder lang in je kopje hangen, probleem opgelost.

arthur2000

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Of vries de overgebleven thee in.
Icetea is erg lekker! :D

mafrish
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2011 14:11

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door mafrish »

Ben zelf een giga fan van groen thee. Twee doosjes in de week redt ik makkelijk. Persoonlijk vindt ik de eigen merken groene thee het lekkerst, maar die van de Aldi weer niet. Markant merk van o.a. de Vomar en 1 De Beste van de Dekamarkt vindt ik het lekkerst. Pickwick is veeeel te zoet, geen citroen geur te bekennen. Ik heb laatst wel de Mandarijnen/Sinaasappel van Lipton ( nieuw?) mogen proeven, errug lekker!

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door bianca82 »

worden de zakjes of de losse theeen of beide getest?

ikzelf drink altijd losse thee veel lekkerder dan die kruimzakjes
je merkt het verschil echt.

ik koop ze altijd of bij onzelf of bij een lokaal theewinkeltje die alleen losse theeen verkoopt

ik ben benieuwd

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door JDII »

Ik ben ook een groot liefhebber van thee. Vooral thee met rum is mijn favouriet. Maar dan zonder de thee natuurlijk

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door bprosman »

Nou, als je dat in een kopje hangt, wordt die thee zo sterk...
Echte goede thee moet ook trekken en bevat dan op dat moment ook meer coffeine (Theïne) dan koffie.
Nederlanders noemen over het algemeen een kopje gekleurd water waar ze het zakje 5 seconden in rondgezwengeld hebben ook al thee :?

toinebranbergen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2011 15:23

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door toinebranbergen »

bprosman schreef:
Nou, als je dat in een kopje hangt, wordt die thee zo sterk...
Echte goede thee moet ook trekken en bevat dan op dat moment ook meer coffeine (Theïne) dan koffie.
Nederlanders noemen over het algemeen een kopje gekleurd water waar ze het zakje 5 seconden in rondgezwengeld hebben ook al thee :?
Nederlanders zijn idd gewend aan gekleurd water wat voor thee moet door gaan :D ongezonder, maar ook zonde als je eenmaal weet dat het ook beter kan. En echte goede thee moet langer trekken in verhouding omdat veel (goedkope) theezakjes boordevol geur en smaakstoffen zitten terwijl losse thee puur is. Maar er zit dan niet per definitie meer theïne in hoor :) kijk hier maar eens http://theeliefhebbers.nl/encyclopedie/ ... eid/theine

matarazzi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:17

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door matarazzi »

Theezetten is een kunst, vooral groene thee. Ik wed dat de beste winkel in thee wint en zeker geen Lidl of Aldi. Het moet een goeie theespeciaalzaak zijn.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door duiner »

.
dat is een leuk onderwerp, want samen met Rooibos is dit de enige thee, zonder caffeine ,
en is daarom zo populair !!
.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Nou, als je dat in een kopje hangt, wordt die thee zo sterk...
Echte goede thee moet ook trekken en bevat dan op dat moment ook meer coffeine (Theïne) dan koffie.
Nederlanders noemen over het algemeen een kopje gekleurd water waar ze het zakje 5 seconden in rondgezwengeld hebben ook al thee :?
Daarom vind ik het echt niet lekker om een zak voor een pot in een mok te hangen. Veel te sterk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door bprosman »

dat is een leuk onderwerp, want samen met Rooibos is dit de enige thee, zonder caffeine ,
en is daarom zo populair !!
Thee en koffie zonder caffeïne, sigaretten zonder nicotine, bier zonder alcohol, nepvlees , waar gaan we naartoe in deze wereld.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:22, 1 keer totaal gewijzigd.

prediker
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2009 19:56

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door prediker »

over groene thee gesproken ,ik maak het zelf van Appelmunt-Pepermunt en Citroen verbena
Heb je geen last van zakjes ,enkel plantjes in de tuin zetten!
en lekker!!!! :D

Micon
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2011 17:16

Re: Groene thee

Ongelezen bericht door Micon »

duiner schreef:.
dat is een leuk onderwerp, want samen met Rooibos is dit de enige thee, zonder caffeine ,
en is daarom zo populair !!
.
Groene thee bevat niet meer of minder cafeïne dan zwarte thee, dat hangt van de soort af, niet van de kleur. Rooibos is geen thee, maar een struik die groeit in zuid afrika, waarvan de twijgjes worden gedroogd.

Verder raad ik iedereen aan om over te gaan op losse thee van de theewinkel. De kwaliteit is zelfs bij de goedkoopste soorten al veel beter dan van thee in zakjes, je bent altijd voordeliger uit en je kunt zelf doseren.

Gesloten