LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inspectie voor de Gezondheidszorg

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
riazwart
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2012 16:19

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door riazwart »

Schandalig dat deze instelling niet accuraat en doortastend zijn werk doet. Dat mensen die wel serieus hun werk willen doen, hierin belemmerd worden, is helemaal niet te begrijpen. Het lijkt erop dat er dan sprake is van belangenverstrengeling. Handen worden boven de hoofden van artsen e.d. gehouden.

Wanneer de inspectie niet hun werk goed uitvoert, dan wordt het tijd dat de personen, die hun werk niet goed doen, ontslagen worden. Zonder gouden handdruk natuurlijk.

De gezondheidszorg is al duur zat, dus ook bij deze inspectie mogen we als burgers verwachten dat onze klachten accuraat behandeld worden en dat men niet bang is om zaken voor de tuchtraad te brengen.

Barwa
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2012 16:20

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Barwa »

Het wordt hoog tijd dat er een onafhankelijke instantie komt die toezicht houdt op de kwaliteit van de zorg. Een instantie die de klacht eerlijk en van twee kanten aanhoort en beoordeelt binnen een redelijke termijn.
En het zou voor iedereen mogelijk en toegankelijk moeten zijn een klacht in te dienen, zonder dat iemand direct voor hoge advocaatkosten komt te staan. Ook voor mensen die het financieel niet zo breed hebben zoals bijvoorbeeld ouderen en zieken. Dat zijn juist de mensen die juist veel met zorginstanties te maken hebben.
Iedereen heeft recht op kwaliteit in de zorg, en daarbij mag het geen verschil uitmaken of je jong, oud, arm of rijk bent.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door ArneLH »

Blijkbaar is nog steeds niet doorgedrongen dat de IGZ geen tuchtcollege is oid. Zij zijn er ook niet voor individuele klachten, daarvoor heb je 'onafhankelijke' commissies.

MOEPS
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2012 11:29

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door MOEPS »

Ook dat laatste wist ik.De IGZ werd mede door ouderen bescherming ingelicht.
Ik heb werkelijk alle commissie's en raad van Toezicht en directie een brief gestuurd en gesprekken gevoerd met zorgkantoor.
Wat werd mij door hen mede gedeeld?
We kijken niet wat er in het verleden is gebeurd maar naar de toekomst en over de fouten wordt niet meer gerept.
Zelfs de burgemeester uitgenodigd en ook die hield de instantie de hamd boven het hoofd want er ging toch wel veel goed?
Ik ben moe van al het vechten maar ga door al wordt het mijn dood.
Ik ga door met brieven schrijven en dus ook weer naar IZG.

arthur2000

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Ik adviseer u om dit niet te doen. Als u al wat bereikt is dat tegen zeer hoge kosten, zowel financieel als emotioneel. Verder dan schriftelijke verklaringen van communicatiestrategen als: het heeft onze aandacht, we werken pro-actief aan verbetering van onze interne organisatie, we trekken lering voor de toekomst bla bla bla :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: komt u zowieso niet.

Geniet van het leven en zoek een leuke hobby. :) :) :) :) :wink:

MOEPS
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2012 11:29

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door MOEPS »

Ik ben die bewoner van een zorginstelling (zie reactie)
Ik moet helaas nog een verhaal kwijt. Iedereen weet vast nog van die zorgboerderij in de Groeve die steeds in het nieuws was.
Bewoners werden mishandeld,geintimideerd en stelselmatig gestraft met opsluiting op de kamers.
Er is voor een kleine miljoen gefraudeerd en wat schetst mijn verbazing?
Wij,mijn zoon en ik waren vandaag bij de politie en ons werd mede gedeeld dat ondanks een stapel aanklachten ze ergens anders opnieuw gaan beginnen.
De politie vertelde alleen de inspectie in te mogen lichten en verder kon zij niks doen.
Hoe is het mogelijk dat deze onmensen die zoveel levens hebben verwoest nu zo weer ergens anders kunnen beginnen zonder dat de inspectie ingrijpt?
De rechtszaken moet na 7 jaar nog steeds beginnen.
Maar wie denkt aan alle bewoners?
Ik moest de media maar inschakelen want zij konden niks doen.
Waar is de inspectie nu?
Verschrikkelijk en met geen pen te beschrijven wat er nu opnieuw kan gebeuren.

medischemissers
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 feb 2010 14:52

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door medischemissers »

Laat ze nou eens beginnen de ten onrechte uitbetaalde uren terug te storten aan de gemeenschap, en stel ze aansprakelijk voor de vertraging die deze zaak heeft opgelopen hier door.
Walgelijk volk!

Peter6678
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:44

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Peter6678 »

We zitten nu al jaren met de artsenproblematiek. Artsen zijn gewoon foute figuren. Ze hebben een foute opleiding gehad. Het is a-sociaal, crimineel om slachtoffers van medische misser ziek te houden vanwege het geld en de collegaliteit en ze maar in de wao-wia te stoppen, terwijl een herstelbehandeling mogelijk is. Een heleboel mensen weten dat niet eens. Het is de grootste doofpot ooit. Nog steeds duizenden slachtoffers per dag.
Ondanks alle aandacht is er weinig veranderd, artsen verdienen nog steeds teveel geld en liegen, bedriegen, bedreigen, intimideren en frauderen nog steeds. Heel Nederland wordt voor de gek gehouden!
De inspectie en overheid weet van deze criminele zaken af er werken immers ook daar artsen. Artsen dekken elkaar dus de cirkel is rond. Oplossingen zijn er genoeg: alle artsen eruit gooien en in loondienst van de overheid of ziekenhuis en beoordelingen, mysterieguests, een onafhankelijk onderzoek bij medische missers en herstelbehandelingen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Peter6678 schreef: Ondanks alle aandacht is er weinig veranderd, artsen verdienen nog steeds teveel geld en liegen, bedriegen, bedreigen, intimideren en frauderen nog steeds. Heel Nederland wordt voor de gek gehouden!
Niet heel Nederland hoor, spreek alleen voor jezelf aub en niet
voor een heel land.

Mijn arts beliegt, bedreigt, bedriegt, intimideert me niet.
Ligt mischien ook een beetje aan jezelf.

Peter6678
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:44

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Peter6678 »

Je kan in Nederland beter een ziek poesje zijn. Dan krijg je een betere zorg als bij de huisartsen en artsen in de ziekenhuizen. Gezondheidszorg in Nederland is commercieel, achterlijk en beneden niveau.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Peter6678 schreef:Je kan in Nederland beter een ziek poesje zijn. Dan krijg je een betere zorg als bij de huisartsen en artsen in de ziekenhuizen. Gezondheidszorg in Nederland is commercieel, achterlijk en beneden niveau.
Geen last van en ook geen negatieve ervaringen hier in de gezondheidszorg.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:
Peter6678 schreef: Ondanks alle aandacht is er weinig veranderd, artsen verdienen nog steeds teveel geld en liegen, bedriegen, bedreigen, intimideren en frauderen nog steeds. Heel Nederland wordt voor de gek gehouden!
Niet heel Nederland hoor, spreek alleen voor jezelf aub en niet
voor een heel land.

Mijn arts beliegt, bedreigt, bedriegt, intimideert me niet.
Ligt mischien ook een beetje aan jezelf.

mee eens, mij arts beliegt , bedreigt en intimideert ook niet, op deze manier zou het er op neer komen dat geen ene arts meer goed is. wat natuurlijk onzin is.

Ga er maar vanuit dat de meeste artsen goed werk leveren en niemand belazeren of dergelijke.

Peter6678
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:44

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Peter6678 »

Sommige mensen komen nooit achter het bedrog van artsen maar het gebeurt wel... de huidige arts denkt alleen maar aan zijn portemonnee en aan zijn collega. De patient komt op de laatste plaats. Als u uw medische misser of medische fout ontdekt zal uw aardige (huis)arts u ook bedriegen, bedreigen en psychiatriseren, zeker weten. Hij heeft dit zo geleerd!@ Bovendien hebben de huidige artsen ook geen belang in een gezonde patiënt want daar is niks aan te verdienen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door ciske »

Bovendien hebben de huidige artsen ook geen belang in een gezonde patiënt want daar is niks aan te verdienen.
wat een slap gelul, een huisarts krijgt per patiënt ook nog geld en geloof me, mijn huisarts is juist blij als ik niks heb.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Peter6678 schreef:Sommige mensen komen nooit achter het bedrog van artsen maar het gebeurt wel... de huidige arts denkt alleen maar aan zijn portemonnee en aan zijn collega. De patient komt op de laatste plaats. Als u uw medische misser of medische fout ontdekt zal uw aardige (huis)arts u ook bedriegen, bedreigen en psychiatriseren, zeker weten. Hij heeft dit zo geleerd!@ Bovendien hebben de huidige artsen ook geen belang in een gezonde patiënt want daar is niks aan te verdienen.
Wat heb je zelf hierin meegemaakt dan, ben heel benieuwd dat je alle artsen etc over 1 kam smeert.

Volgens mij heb je het heel slecht getroffen met jou huisarts maar weet wel dat er andere mensen wel tevreden zijn over hun huisarts en die hen niet bedreigt, bedriegt of wat dan ook.

Maar je weet wat er in de gedragsregels staat ?
oa dit :
•Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door ciske »

Volgens mij heb je het heel slecht getroffen met jou huisarts


Of juist omgekeerd, de huisarts die het slecht heeft getroffen met deze persoon.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Volgens mij heb je het heel slecht getroffen met jou huisarts


Of juist omgekeerd, de huisarts die het slecht heeft getroffen met deze persoon.
Dat kan natuurlijk ook, daarom ben ik benieuwd wat Peter heeft meegemaakt met zijn huisarts.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Bovendien hebben de huidige artsen ook geen belang in een gezonde patiënt want daar is niks aan te verdienen.
wat een slap gelul, een huisarts krijgt per patiënt ook nog geld en geloof me, mijn huisarts is juist blij als ik niks heb.

Dat is juist, dat een huisarts ook betaald krijgt, ook ga je hem niet opzoeken.
Maar Peter als ik gezond ben, ga ik nooit na de arts, je wel? :lol:

Peter6678
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:44

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Peter6678 »

Minister krijgt boek met medische missers
De Consumentenbond biedt dinsdag 31 januari 2012 een boek met 1900 gebundelde verhalen over medische missers aan de Tweede Kamer aan. Woensdag krijgt minister Edith Schippers (Volksgezondheid) het boek ook.
Campagne
De meldingen kwamen binnen tijdens de campagne Kiezen moet kunnen, die vorig jaar liep en nu is afgerond. Doel van de campagne was meer openheid over medische missers.
Uiteenlopende fouten
De meldingen gaan over heel uiteenlopende onderwerpen in de gezondheidszorg. “Fouten van tandartsen, missers bij het laseren van ogen, iemands linkerheup was vervangen terwijl hij een probleem met zijn rechterheup had. Noem maar op”, aldus een woordvoerster van de Consumentenbond maandag.
Openheid
De bond wil dat ziekenhuizen en artsen open zijn over fouten en incidenten en die ook met patiënten bespreken. “Er heerst nu nog veel te veel een doofpotcultuur.” Een andere wens van de Consumentenbond is dat het melden van missers eenvoudiger moet gaan dat kwaliteit zichtbaar is. “Cijfers over resultaten van behandelingen, complicaties en sterftecijfers moeten openbaar worden gemaakt. Op die manier zijn patiënten goed geïnformeerd en weten ze wat hen te wachten staat bij behandelingen.” (ANP)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Inspectie voor de Gezondheidszorg

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Peter daar was ik al van op de hoogte van dat boek wat er komt.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt hoe l*llig dat ook
is, maar waarom heb jij zo'n problemen met artsen etc ?

Gesloten