LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvangtoeslag

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door gwen21 »

Sneue reactie Tom, heel veel echtparen hebben niet de keuze om 20 u p/w te werken, laat staan of ze daarmee een fatsoenlijk inkomen overhouden.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

HereIsTom schreef:Die hele onzin van de kinderopvangtoeslag moeten ze afschaffen, je kiest zelf voor kinderen dan moet je er ook zelf maar voor zorgen :!:
Wij hebben ook twee kinderen en werken ook beide, maar wel zo dat we beide de helft van de tijd voor de kinderen zorgen!
Van de commerciële kinderopvang hebben wij nog nooit gebruik gemaakt, dit zijn trouwens ook zakkenvullers dus daar zouden ze ook iets aan moeten doen!

Zullen we dan maar ook datgene afschaffen waar jij gebruik van maakt ?
Jij hebt de mogelijkheid om de helft voor je kids te zorgen, anderen niet.

Je gaat voorbij aan het eenvoudige punt dat onze overheid de huidige KOT mogelijk heeft gemaakt. Voor de rest ga ik mezelf niet meer herhalen.....lees de diverse topics maar.

Quindana
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:18

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Quindana »

En ik heb nog maar eens een beetje gerekend aan dit nieuwe systeem en de tarieven van de BSO. Ik meende me namelijk te herinneren dat ik ooit minder uren betaalde per maand dan nu en heb het eens even in mijn archief zitten uitzoeken. En tot mijn verbazing.... wat blijkt, al sinds 2008 haalt de BSO een hele aardige leuke truc uit. Als ik de kalender en wettelijke vakanties even heel nauwkeurig bekijk dan hebben de kinderen elk jaar 13 weken verlof. De rest van het jaar zijn dan de schooldagen. En als ik nu met een excelletje heel even netjes terugreken vanuit het wirwar van tarieven van Korein (ze zijn inmiddels wat minder scheutig met helderheid in hoe die tarieven eigenlijk samengesteld zijn, en ik snap nu ook waarom), dan blijkt dat deze BSO in 2007 een week te weinig heeft gerekend. Dat hebben ze in 2008 gecorrigeerd en ook maar even een niet geleverde week in rekening gebracht. Vanaf 2009 maken ze het helemaal bont en rekenen ze elk jaar 2 extra niet geleverde vakantie weken, bij het all inclusive tarief van BSO + vakantie en vrije dagen opvang. Voor elke extra week die als vakantieverlof wordt gerekend betalen de klanten dus een riante 55-23.5 = 22.5 uren a het geldig uurtarief voor dat kalenderjaar, te veel aan Korein voor totaal niet geleverde diensten. Als je dat neemt over het aantal opvangplaatsen en dan rekening houdt met een bedrag van rond de 6 euro is dat best een aardig bedrag. Zeker als je dan nog meeneemt dat ze voor die vakantieweken eigenlijk ook nog minder kosten hebben. Want heel veel mensen gaan met vakantie en dus kan de inzet van personeel gericht beperkt worden. Minder mensen en minder uren. Korein hanteert daarin een heel strikt beleid. Aan of afmelden tijdens de vakantie. Mocht je moeten herzien en toch gebruik moeten maken terwijl je afgemeld bent, jammer, dan heb je gewoon geen plek, zoek maar een andere oplossing. Uiteraard krijg je het betaalde geld voor die dag niet van hen terug. Dat is dus hoe ze de uurprijs laag hebben gehouden. Bij volledige opvang kost dat geintje tussen de 400 en 500 euro. Per opvangplek wel te verstaan. Dit jaar komt daarvan bijna 1000 euro uit mijn portemonnaie. Alle andere jaren kwam dat dus uit onze collectieve centen. Het is dat het me niet eerder was opgevallen. En helaas, Korein zal er echt helemaal geen last van hebben. Ze krijgen hun geld zo of zo. Voor mij is er echt geen weg langs. Ze hebben het in deze markt voor het zeggen, en ik kan geen kant op. Shoppen voor opvang is geen optie en minder uren en zelf oppassen heeft de wurgregeling onmogelijk gemaakt. Dus eigenlijk worden de part time ouders en de tweeverdieners, die kunnen schuiven met uren en schema's om zelf voor de kinderen te zorgen, gewoon geholpen op kosten van degenen die dat niet kunnen. Zoals bijvoorbeeld de eenoudergezinnen met een volledige baan die 100% aangewezen zijn op een volledig betrouwbare altijd beschikbare opvangplek. Geen vakantieopvang afnemen is ook al geen optie. Ten eerste hebben de kinderen dan geen gegarandeerde plek tijdens de vakantiedagen en ten tweede zijn de uren voor deze incidentele opvang of de losse contracten zoveel duurder dat ik het net zo goed achterwege kan laten. Maar ik snap nu wel wat het ministerie bedoelde toen ze de opdracht gaven dat je betaald voor wat je afneemt. Alleen met deze 70% regeling lossen ze het probleem van de gekte van de aanbieders gewoonweg niet op. Het wordt nu gewoon afgeschoven op degenen die toch al geen kant op kunnen.

Quindana
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:18

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Quindana »

HereIsTom schreef:Die hele onzin van de kinderopvangtoeslag moeten ze afschaffen, je kiest zelf voor kinderen dan moet je er ook zelf maar voor zorgen :!:
Wij hebben ook twee kinderen en werken ook beide, maar wel zo dat we beide de helft van de tijd voor de kinderen zorgen!
Van de commerciële kinderopvang hebben wij nog nooit gebruik gemaakt, dit zijn trouwens ook zakkenvullers dus daar zouden ze ook iets aan moeten doen! :D
Vraag ik me even af wat je gaat doen als je partner nu eens heel erg ziek wordt of komt te overlijden waardoor jouw partner niet meer het huidige aandeel van jullie inkomen en de zorg voor de kinderen op zich kan nemen? Of als je partnerschap compleet op de klippen loopt en je partner kan of wil niet voor een deel van jouw inkomen of het onderhoud van de kinderen zorgen? Dan heb je samen welliswaar een hele fantastische bewuste keuze gemaakt voor het nemen van kinderen, maar ook jij kunt niet in de toekomst kijken en met een half inkomen kom je er vandaag toch echt niet meer. Daarnaast is het helaas ook tegenwoordig nog steeds zo dat niet elke baan zich leent voor de optie part time onder schooltijd.

ekennah
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 10:43

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door ekennah »

Wij nemen al een aantal jaar 2 uur minder per dag af bij de creche dan wij betalen. Dit is jammer, maar wij legden ons er bij neer. Met de komst van de nieuwe regeling heeft onze creche besloten om de tarieven op 6,50 per uur te bevriezen in plaats van zoals eerder aangekondigd tot 6,55 per uur te verhogen. Maar ze hebben een slimme manier bedacht om toch extra inkomsten te genereren: als "dienst voor ouders en zodat zij maximaal gebruik kunnen maken van de tegemoetkoming" verruimen zij hun uren, en iedereen is verplicht om voor die uren te betalen. Dat betekent dat wij voor twee kinderen, twee keer in de week, er per maand 9,30 uur bij betalen, bovenop de uren die wij niet afnemen. Dus wij betalen voor een hele dag erbij, zonder dat wij hier iets aan kunnen doen.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn van de nieuwe regeling, de kinderopvang een vrijbrief geven om zoveel mogelijk tegemoetkoming naar zich toe te trekken door ouders zoveel mogelijk uren te laten betalen, zonder dat ze die afnemen?

ekennah
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2012 10:43

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door ekennah »

Eigenlijk zou een prikkloksysteem een goede manier zijn om eerlijkheid te brengen in het factureren bij kinderopvang.

Species8472
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2011 23:55

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Species8472 »

De inkomensgrenzen mogen nog wel meer naar beneden voor de kinderopvangtoeslag. Meer richting de zorgtoeslag, alleen voor mensen die het nodig hebben. Twee verdieners met goede inkomens hebben gewoon een keuze... je mag samen bijna 90.000 euro hebben voordat je geen recht meer hebt (tenminste, overheidsbijdrage, je krijgt alsnog de werkgeversbijdrage)... en dat is alleen maar bij 1 kind, bij 2 of meer kinderen is er alsnog een recht op een overheidsbijdrage... de mensen met HRA en alles erop en eraan... daar mag van mij echt keihard gesteld worden dat dit soort mensen een keuze hebben.

Voor het deel dat bespaard wordt kunnen de inkomensgrenzen voor de huurtoeslag wat naar boven bijgesteld worden (loont het ook voor mensen om uit de bijstand te komen om wel te gaan werken, best wel een idee trouwens, voor de bijstandsmensen hetzelfde niveau (vergoeding) houden als nu en extra terug voor de mensen die net boven bijstandsniveau zitten en wel normaal werken). Niet tot het niveau (inkomensgrenzen) van de zorgtoeslag maar er tussenin bijvoorbeeld.

Als mensen toch willen afgeven op de nieuwe wet en regelgeving sinds 2012, geef dan af op de opvanginstellingen. Die hebben hun tarieven aangepast aan de vergoeding die door het rijk gegeven wordt afgelopen jaren. En erger nog, ze werken met dagdelen en opzegtermijnen. Ze factureren uren die niet worden afgenomen, maar het mag wel "legaal" worden opgegeven om voor een vergoeding in aanmerking te kunnen komen. Dat hier wettelijk nog niets aan is gedaan verbaast mij eigenlijk ook wel.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Species8472 schreef: Als mensen toch willen afgeven op de nieuwe wet en regelgeving sinds 2012, geef dan af op de opvanginstellingen. Ze factureren uren die niet worden afgenomen, maar het mag wel "legaal" worden opgegeven om voor een vergoeding in aanmerking te kunnen komen. Dat hier wettelijk nog niets aan is gedaan verbaast mij eigenlijk ook wel.
Mij verbaast dit niet. De overheid heeft er bewust voor gekozen dat de kinderopvang commercieel werd, eigen broek ophouden. Net als iedere andere ondernemer bepaalt de kinderopvang zelf zijn product/dienst. In veel gevallen is dit kinderopvang gedurende een hele of halve dag met vaste openingstijden. Daar is niets illegaals aan.
Als ik broccoli koop gebruik ik ook alleen de roosjes en gooi de stronk weg, daar heb ik echter wel voor betaald. Als ik alleen de roosjes wil kopen zal de prijs per kilo hoger zijn want dan moet de groenteman zelf de stronk weggooien terwijl de huur van zijn winkel en het loon van zijn personeel wel gewoon betaald moet worden.

Een ouder is niet verplicht een product af te nemen dat hij niet hebben wil. Wil je 6 uur opvang op een dag dan moet je niet naar een KDV gaan dat als product 11 uur per dag opvang aanbiedt. Niemand verplicht je daartoe.

De kinderopvang zal echt op den duur zijn producten wel gaan aanpassen aan de vraag in de markt maar beticht ze niet van illegale praktijken omdat ze een bepaald product aanbieden want dat slaat nergens op.

Species8472
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2011 23:55

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Species8472 »

zwabbertje schreef:
Species8472 schreef: Als mensen toch willen afgeven op de nieuwe wet en regelgeving sinds 2012, geef dan af op de opvanginstellingen. Ze factureren uren die niet worden afgenomen, maar het mag wel "legaal" worden opgegeven om voor een vergoeding in aanmerking te kunnen komen. Dat hier wettelijk nog niets aan is gedaan verbaast mij eigenlijk ook wel.
Mij verbaast dit niet. De overheid heeft er bewust voor gekozen dat de kinderopvang commercieel werd, eigen broek ophouden. Net als iedere andere ondernemer bepaalt de kinderopvang zelf zijn product/dienst. In veel gevallen is dit kinderopvang gedurende een hele of halve dag met vaste openingstijden. Daar is niets illegaals aan.
Als ik broccoli koop gebruik ik ook alleen de roosjes en gooi de stronk weg, daar heb ik echter wel voor betaald. Als ik alleen de roosjes wil kopen zal de prijs per kilo hoger zijn want dan moet de groenteman zelf de stronk weggooien terwijl de huur van zijn winkel en het loon van zijn personeel wel gewoon betaald moet worden.

Een ouder is niet verplicht een product af te nemen dat hij niet hebben wil. Wil je 6 uur opvang op een dag dan moet je niet naar een KDV gaan dat als product 11 uur per dag opvang aanbiedt. Niemand verplicht je daartoe.

De kinderopvang zal echt op den duur zijn producten wel gaan aanpassen aan de vraag in de markt maar beticht ze niet van illegale praktijken omdat ze een bepaald product aanbieden want dat slaat nergens op.
Zo bedoelde ik legaal/illegaal niet. Wat ik probeerde uit te leggen is dat er voor ouders weinig tot geen keuze is in opvanginstellingen omdat ze vaak wachtrijen hebben. Ondertussen heeft elke opvanginstelling zich aangepast aan de vergoeding die de overheid geeft. Ouders die "legaal" uren kunnen opgeven voor de kinderopvangtoeslag die helemaal niet af worden genomen. Maar is dus vaak geen keus voor ouders.

Als je de opvanginstellingen mag geloven dan zal de uurprijs wel omhoog moeten als ze alleen nog mogen factureren voor de daadwerkelijk uren omdat ze anders in de knoei komen met de financiering en beschikbare tijd. En dat zou door een onafhankelijk bureau onderzocht moeten worden. Een onderbuik gevoel zegt mij dat de opvanginstellingen mensen alleen bang proberen te praten zodat ze het belastinggeld gewoon kunnen blijven binnenharken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Species8472 schreef:De inkomensgrenzen mogen nog wel meer naar beneden voor de kinderopvangtoeslag. Meer richting de zorgtoeslag, alleen voor mensen die het nodig hebben. Twee verdieners met goede inkomens hebben gewoon een keuze... je mag samen bijna 90.000 euro hebben voordat je geen recht meer hebt (tenminste, overheidsbijdrage, je krijgt alsnog de werkgeversbijdrage)... en dat is alleen maar bij 1 kind, bij 2 of meer kinderen is er alsnog een recht op een overheidsbijdrage... de mensen met HRA en alles erop en eraan... daar mag van mij echt keihard gesteld worden dat dit soort mensen een keuze hebben.

Voor het deel dat bespaard wordt kunnen de inkomensgrenzen voor de huurtoeslag wat naar boven bijgesteld worden (loont het ook voor mensen om uit de bijstand te komen om wel te gaan werken, best wel een idee trouwens, voor de bijstandsmensen hetzelfde niveau (vergoeding) houden als nu en extra terug voor de mensen die net boven bijstandsniveau zitten en wel normaal werken). Niet tot het niveau (inkomensgrenzen) van de zorgtoeslag maar er tussenin bijvoorbeeld.

Als mensen toch willen afgeven op de nieuwe wet en regelgeving sinds 2012, geef dan af op de opvanginstellingen. Die hebben hun tarieven aangepast aan de vergoeding die door het rijk gegeven wordt afgelopen jaren. En erger nog, ze werken met dagdelen en opzegtermijnen. Ze factureren uren die niet worden afgenomen, maar het mag wel "legaal" worden opgegeven om voor een vergoeding in aanmerking te kunnen komen. Dat hier wettelijk nog niets aan is gedaan verbaast mij eigenlijk ook wel.

Jaja, wordt er dan ook voor gezorgd dat o.a. ik minder belasting hoef te betalen als jouw voorgestelde inkomensgrenzen omlaag gaan ?
En dat diegene welke in een te groot huurhuis wonen maar gaan verhuizen naar een kleinere goedkopere woning zodat er geen toeslagen benodigd zijn ?
Opdat o.a ik een behoorlijk inkomen heb, waar ik jaren oor heb moeten studeren en waar behoorlijk wat centen zin zijn gepompt en ik nu eindelijk na al die jaren eindelijk eens een paar goede centen verdien moet o.a ik maar boeten voor het beleid wat onze overheid zelf uitdraagt.

Tuurlijk......

HereIsTom
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:04

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door HereIsTom »

gwen21 schreef:Sneue reactie Tom, heel veel echtparen hebben niet de keuze om 20 u p/w te werken, laat staan of ze daarmee een fatsoenlijk inkomen overhouden.
Is niet sneu hoor, je hebt zelf de keuze om kinderen te nemen en daar bereid je je dan op voor!
Het is toch te gek voor woorden dat anderen voor jou kinderen moeten betalen, jij wil toch ook niet voor mijn boot betalen :wink:

Deze hele subsidie maatschappij moet maar eens op de schop, scheelt een hoop geld en tijd :!:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

HereIsTom schreef: Is niet sneu hoor, je hebt zelf de keuze om kinderen te nemen en daar bereid je je dan op voor!
Het is toch te gek voor woorden dat anderen voor jou kinderen moeten betalen, jij wil toch ook niet voor mijn boot betalen :wink:

Deze hele subsidie maatschappij moet maar eens op de schop, scheelt een hoop geld en tijd :!:
Ik hoop niet dat ik mee moet betalen aan jou boot maar ja als je voor de
overheid werkt en wat meer bent als de normale burger dan kan het heel goed zijn dat wij normale mensen zomaar moeten betalen voor jou boot....grapje.

Iedereen beslist niet zelf om kinderen te nemen, zijn helaas genoeg mensen die graag kinderen zou willen hebben maar ze niet kunnen krijgen.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door zwabbertje »

@HereIsTom
Zorgt jouw boot straks ook voor voldoende inkomsten om de aow aan ouderen te kunnen betalen?

Daanb9
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2012 11:28

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Daanb9 »

Ik zou wel eens willen weten wie de percentages van maximaal aantal uren wat in aanmerking komt voor toeslag heeft berekend. Die zijn blijkbaar vergeten dat kinderen op de BSO 11-12 weken per jaar vakantie hebben. En dat ze dan ook naar de opvang moeten (want pappa en mamma hebben maar 5 weken vakantie per jaar!).

Danielle

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daanb9 schreef:Ik zou wel eens willen weten wie de percentages van maximaal aantal uren wat in aanmerking komt voor toeslag heeft berekend. Die zijn blijkbaar vergeten dat kinderen op de BSO 11-12 weken per jaar vakantie hebben. En dat ze dan ook naar de opvang moeten (want pappa en mamma hebben maar 5 weken vakantie per jaar!).

Danielle

Ons KDV / BSO heeft hier diverse pakketen in, neem aan dat andere kdv's / bso's dit ook hebben.
BSO's zijn juist open met vakantie's alleen zijn de uren dan niet enkele maar dagen of delen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Wubo »

Als je tot na je 30ste doorwerkt om het pad naar de toekomst van je kleintje de plaveien, ben je op het moment dat de kleine kan komen en mag je hopen dat het uberhaubt nog lukt zwanger te worden.

Je bent gezegend dat het lukt en dan gebeurt het!

Jaren lang werken om geld te verdienen voor een goede toekomst.
(zoals Teun eerder zei, waarom iemand die jaren hard gewerkt heeft nu "straffen" of uitsluiten omdat deze het allemaal zogenaamd "wel makkelijk" kan bekostigen, KUL. Daar is ook knalhard voor gewerkt en ook daar zijn dingen niet gedaan of gelaten voor het "hogere doel".)

Nu moet je blijven werken anders heeft het kleintje geen kleding aan het lijfje.
Je hebt eindelijk het droomhuis samen gekocht en plekje waar je de kleine wilt laten opgroeien. Hierop wil je niet inboeten anders kun je je kindje niet meer bieden wat je voor ogen had en waar je jaren zo knalhard voor hebt gewerkt en veel leuke dingen hebt gelaten.

Beseffen dat je je kindje wel moet wegbrengen naar de creche terwijl je je kind veel liever de aankomende tijd zelf opvoed en samen geniet van waar je al die jaren zo hard vor hebt gewerkt, gespaard en dingen voor hebt gelaten.
Samen met jou kind(eren) hiervan genieten en opvoeden, daar wordt je ouders voor!

Ontdekken dat er landen zijn waar je 3 jaar doorbetaald thuis zit om voor je kind te zorgen (Scandinavie bijvoorbeeld)
Vrouwen welke in de gevangenis zitten, zwanger zijn en vervolgens 2 jaar lang voor hun kind kunnen zorgen omdat dit beter zou zij voor het kind.
Waarom dan niet die kans ook voor de vrouw/man die geen misdaad heeft begaan. De misdadiger wordt beloond en jij wordt "gestraft".
Pedofielen die in een kinderdagverblijf aan het werk kunnen maken het ook niet makkelijker je kind tijdelijk/deels door iemand te laten verzorgen.

Wie is nog te vertrouwen en waar kun je je kind nog veilig verzorgen???
De ouders zelf!!!

Huilend je kindje achterlatend bij de creche welke je met moeite hebt weten te vinden omdat er allemaal vervelende dingen met kleine kindjes gebeuren en je eigen kind hiervoor wilt behoeden en maar doorwerken. Het idee dat je je kind "dumpt" en maar te horen krijgt dat dit goed is voor de sociale contacten en het leren delen. Opgroeien en opgevoed worden door de ouders zelf is in mijn ogen nog belangrijker.

Beseffen dat je vrijwel niets in kosten terugkrijgt om hierin te ondersteunen, waardoor een hardwerkende ouder (die de dupe is geworden van ouders die misbruik van de regeling maakten) erover nadenkt nog krapper te gaan leven en nog meer dingen te gaan laten. Of omdat het goedkoper zou kunnen zijn wanneer 1 van de 2 ouders stopt met werken er zelfs aan denkt te stoppen met werken + daarnaast het voordeel behaald dat je zelf je kind op kunt voeden.

Je betaald een hele dag opvang terwijl het kleintje daar een half dagdeel is.
Je betaald 30 uur en het kindje zit er maar 15.
Echter je moet wel, met je werkgever kun je niet veel kanten op.
Verschillende dagen zijn al verzegd en staat een wachtlijst van ruim een jaar.
Bepaalde manieren van werken of overtuiging komen niet overeen met die van jezelf en je plaatst je kind het liefste op "de beste plek".

Er wordt echter niet meer gedacht aan het kind door "het rijk", ook een veilige hechting is bijvoorbeeld van belang.
Wanneer een kind elk dagdeel een andere verzorgster krijgt, kan het zich niet veilig hechten wat het kindje niet ten goede komt dus rekent de creche alleen per dagdeel.
Opgevoed worden voor de ouders kan het kind ten goede komen + ten goede komen van de ouders.

We moeten zoveel maar kunnen steeds minder.

Beide ouders werken fulltime om de boel te bekostigen, de een werkt overdag en de ander in de avond, om zo het kindje niet weg te hoeven brengen.
De ouders zien elkaar gewoon niet meer.
Ik spreek namelijk over moeder en vader want ook de vaders hebben weinig rechten en zijn een ondergeschoven kindje.
2 dagen bevallings of zwangerschapsverlof? is een lachtertje.
Een vader wil ook bij zijn kind zijn en heeft hetzelfde gevoel als de moeder bij het krijgen en hebben van een kind.

Je gaat nooit op vakantie want je spaart en legt geld weg voor de keuzes die je later wilt gaan maken wanneer de kleine er is.
Je bent alleen maar aan het werk... er zijn naast de kinderopvang namelijk nog meer zaken waarin je "genaaid word" en ook die moeten bekostigd worden.
Je kunt tegenwoordig geen eens een hond houden omdat je geen tijd meer hebt ervoor te zorgen...

Laat staan dat je een kindje op de wereld brengt.

Maar je daardoor laten ontnemen een kindje te krijgen?
Dat NOOIT!

Een kind is een godsgeschenk wat je moet koesteren en daar moet meer bij stilgestaan en ondersteund worden.

MariekeZ77
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2012 15:31

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door MariekeZ77 »

Wat een ontzettende kortzichtigheid hier zeg allemaal! Mensen die roepen dat de kinderopvang gewoon 100% uit eigen zak moeten betalen hebben zelf zeker een megaloon. Maar voor de meest minst-werkenden onder ons houdt dit dan in dat je simpelweg voor de kat zijn viool aan het werken bent, want de opvang kost per uur wat je netto per uur verdient.
Waarom zouden mensen dan nog werken? En: als al die minst-werkenden idd eens zouden stoppen met werken, moet eens kijken wat een pensioenproblemen zich dan nog meer opstapelen?!?
Verder is in mijn situatie niet werken geen optie, want manlief brengt simpelweg niet voldoende naar binnen om onze huidige levensstandaard te behouden. We zijn zeer zeker niet arm hoor, en we gaan eens per jaar met vakantie, maar we leven ook niet op grote voet als mensen dat soms denken. We hebben "gewoon" een rijtjeshuis van onder de 2 ton en gewoon een auto van meer dan 10 jaar oud. Bij dat wil ik mijn kind graag opvoeden met de wetenschap dat ie moet werken voor zijn centen. Hoe leer je dat je kind terwijl je zelf thuis bent?
Bij dat lezen mensen slecht: ik ben ook zo'n "geval" waarbij de 140% regeling ons een slordige 150% extra kost. Ik ben ook zo'n "geval" waarbij het KDV gewoon 11 uur per dag rekent, ook al is je kind er maar 7 uur. Er wordt bij mij dus geen kind op het KDV gedropt om er ff vanaf te zijn. Wel ben ik er blij mee dat de toeslag er niet meer is voor 2-ouder gezinnen waarvan er maar 1 werkt, dat vind ik echt onzin!

Quindana
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:18

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Quindana »

Species8472 schreef:De inkomensgrenzen mogen nog wel meer naar beneden voor de kinderopvangtoeslag. Meer richting de zorgtoeslag, alleen voor mensen die het nodig hebben. Twee verdieners met goede inkomens hebben gewoon een keuze... je mag samen bijna 90.000 euro hebben voordat je geen recht meer hebt (tenminste, overheidsbijdrage, je krijgt alsnog de werkgeversbijdrage)... en dat is alleen maar bij 1 kind, bij 2 of meer kinderen is er alsnog een recht op een overheidsbijdrage... de mensen met HRA en alles erop en eraan... daar mag van mij echt keihard gesteld worden dat dit soort mensen een keuze hebben.
Ben ik het op zich wel mee eens. Alleen vind ik het niet eerlijk dat je hypotheek, ziektekosten of kosten voor je bedrijfsvoering en zelfs de kosten voor een auto of voor betaalde rente aan de belastingdienst wel kunt aftrekken van je belasting, maar netto opvangkosten niet. Het zou wel zo eerlijk zijn als de kinderopvangkosten ergens terug zouden komen. Het slaat echt nergens op dat een kostenpost van ergens tussen de 2000 en 4000 euro per opvang weekdag per kind per jaar nergens meer in terugkomt. Je betaald dit bedrag aan kinderopvang tenslotte om te kunnen gaan werken.

Gesloten