LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV-chipkaart

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:In het verleden reisde ik incidenteel met het openbaar vervoer. Nu de laatste jaren reis ik helemaal niet meer met het openbaar vervoer. Wat mij betreft slaat dit systeem aardig de plank mis. Nu weet ik ook wel dat een OV-bedrijf niet kan overleven op die paar reizen die ik maakte, maar er zijn veel meer mensen die af en toe eens reizen.

Ik wil absoluut geen kaart kopen om met het OV te kunnen reizen en er ook nog eens vaak ongebruikt saldo op hebben staan. En dit hoor ik toch vaker in mijn omgeving. Ik denk dat dit de toegankelijkheid van het OV geen goed doet.
Volgens mij kun je een wegwerp ov-kaart kopen, althans bij GVB in Amsterdam kan dat. Je koopt een kaartje waarmee je 24, 48, 76 uur kunt reizen en daarna gooi je hem weg, er blijft geen saldo op achter.
Volgens mij is men voor de trein ook zo iets van plan als het oude kaartje definitief verdwijnt.
Overigens de (anonieme) chipkaart is 5 jaar geldig, het saldo kun je meenemen naar een nieuwe / andere kaart. De strippenkaart verloor na 1 jaar zijn waarde, niet gebruikte strippen was je dan ook gewoon kwijt.
Zelfs als je incidenteel reist, is je ov chipkaart dus langer geldig dan een strippenkaart. Je ziet de chipkaart heeft ook voordelen (al zijn het er niet zoveel) t.o.v. het oude systeem.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

olaf79 schreef:Volgens mij kun je een wegwerp ov-kaart kopen, althans bij GVB in Amsterdam kan dat. Je koopt een kaartje waarmee je 24, 48, 76 uur kunt reizen en daarna gooi je hem weg, er blijft geen saldo op achter.
Volgens mij is men voor de trein ook zo iets van plan als het oude kaartje definitief verdwijnt.
Lekker milieuvriendelijk althans ik neem even aan dat het een plastic kaartje is. Probleem wat ik hiermee heb is dat de drempel voor de incidentele reiziger aardig is verhoogd. De verkrijgbaarheid van dit soort kaartjes is slechter en ik woon niet echt in de buurt van Amsterdam.
olaf79 schreef: Overigens de (anonieme) chipkaart is 5 jaar geldig, het saldo kun je meenemen naar een nieuwe / andere kaart. De strippenkaart verloor na 1 jaar zijn waarde, niet gebruikte strippen was je dan ook gewoon kwijt.
Zelfs als je incidenteel reist, is je ov chipkaart dus langer geldig dan een strippenkaart.
Sja en dan weet ik dan weer niet waar ik die kaart heb gelaten. Ik heb meer dan genoeg plastic in de beurs dus alles wat ik niet regelmatig nodig heb of bij me moet hebben, zit er niet in. Bovendien kocht ik dan meestal wel een kaartje in de bus en zat ik ook niet met strippenkaarten die overbleven. Dat was wel duurder dat klopt.
olaf79 schreef: Je ziet de chipkaart heeft ook voordelen (al zijn het er niet zoveel) t.o.v. het oude systeem.
Ik geloof best dat het voordelen kan hebben, maar dat er nu teveel problemen zijn door de manier van invoeren en "door de strot rammen" excuseer de uitdrukking. Voor de incidentele reiziger is het allemaal te ingewikkeld en omslachtig geworden omdat de OV-chipkaart persé moest aanslaan en veel gebruikt moest worden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:
olaf79 schreef:Volgens mij kun je een wegwerp ov-kaart kopen, althans bij GVB in Amsterdam kan dat. Je koopt een kaartje waarmee je 24, 48, 76 uur kunt reizen en daarna gooi je hem weg, er blijft geen saldo op achter.
Volgens mij is men voor de trein ook zo iets van plan als het oude kaartje definitief verdwijnt.
Lekker milieuvriendelijk althans ik neem even aan dat het een plastic kaartje is. Probleem wat ik hiermee heb is dat de drempel voor de incidentele reiziger aardig is verhoogd. De verkrijgbaarheid van dit soort kaartjes is slechter en ik woon niet echt in de buurt van Amsterdam.
Nee het is een papieren kaartje. De kaartjes zijn verkrijgbaar op alle punten waar vroeger ook de strippenkaart te krijgen was.
olaf79 schreef: Overigens de (anonieme) chipkaart is 5 jaar geldig, het saldo kun je meenemen naar een nieuwe / andere kaart. De strippenkaart verloor na 1 jaar zijn waarde, niet gebruikte strippen was je dan ook gewoon kwijt.
Zelfs als je incidenteel reist, is je ov chipkaart dus langer geldig dan een strippenkaart.
Sja en dan weet ik dan weer niet waar ik die kaart heb gelaten. Ik heb meer dan genoeg plastic in de beurs dus alles wat ik niet regelmatig nodig heb of bij me moet hebben, zit er niet in. Bovendien kocht ik dan meestal wel een kaartje in de bus en zat ik ook niet met strippenkaarten die overbleven. Dat was wel duurder dat klopt.
Je kunt in veel bussen nog steeds een dagkaartje of enkele rit kaart kopen.
olaf79 schreef: Je ziet de chipkaart heeft ook voordelen (al zijn het er niet zoveel) t.o.v. het oude systeem.
Ik geloof best dat het voordelen kan hebben, maar dat er nu teveel problemen zijn door de manier van invoeren en "door de strot rammen" excuseer de uitdrukking. Voor de incidentele reiziger is het allemaal te ingewikkeld en omslachtig geworden omdat de OV-chipkaart persé moest aanslaan en veel gebruikt moest worden.
Klopt, dat schreef ik al eerder. Het idee opzich was prima, de uitvoering is bagger.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee het is een papieren kaartje. De kaartjes zijn verkrijgbaar op alle punten waar vroeger ook de strippenkaart te krijgen was.
Helaas... Connexion kent dat papieren kaartje niet, sowieso geen dagkaart, en de punten waar vroeger de strippenkaart te krijgen was, hebben niets, maar dan ook helemaal niets met de OV-kaart te maken, althans, hier in het dorp. Geen boekwinkel die er iets mee doet, slechts één supermarkt van de 6 die voorheen de strippenkaarten verkochten, daar kun je zo'n OV-ding opladen. That's all.

Dus alleen de verkrijgbaarheid is al een verslechtering, voor het checken en aanvullen van het saldo op een anonieme kaart geldt hetzelfde.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

olaf79 schreef:Nee het is een papieren kaartje. De kaartjes zijn verkrijgbaar op alle punten waar vroeger ook de strippenkaart te krijgen was.
Sja wa spreekt dit toch wat tegen vanuit de ervaring waar hij woont, dus ga ik ervan uit dat de waarheid ergens in het midden ligt en het er maar net van afhangt waar men woont. Dergelijke verschillen werpen drempels op voor incidenteel reizen.
olaf79 schreef: Je kunt in veel bussen nog steeds een dagkaartje of enkele rit kaart kopen.
Ik heb ook al gehoord van bussen waar dat niet meer kan dus ik neem het risico niet dat ik halverwege mijn reis niet meer kan afmaken omdat het aansluitend vervoersbedrijf het weer anders doet. Soms denk ik nog wel eens oh dan ga ik maar met het OV, en vervolgens Ohnee doe maar niet dan moet ik precies uitstippelen met welke vervoerder ik moet reizen en hoe ik daar kan betalen omdat er zoveel verschil is enz. Vroeger kon men eenvoudig het hele land door, nu kan dat alleen met zo'n kaart anders is het ingewikkeld. En moet ik eerst zo'n kaart kopen om te kunnen betalen, daar heb ik al moeite mee.
olaf79 schreef: Klopt, dat schreef ik al eerder. Het idee opzich was prima, de uitvoering is bagger.
Precies, maarja als ik een nieuw bericht moet maken om alleen aan een statement toe te voegen "eens" worden de topics ook zo'n lange topics.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:
Nee het is een papieren kaartje. De kaartjes zijn verkrijgbaar op alle punten waar vroeger ook de strippenkaart te krijgen was.
Helaas... Connexion kent dat papieren kaartje niet, sowieso geen dagkaart, en de punten waar vroeger de strippenkaart te krijgen was, hebben niets, maar dan ook helemaal niets met de OV-kaart te maken, althans, hier in het dorp. Geen boekwinkel die er iets mee doet, slechts één supermarkt van de 6 die voorheen de strippenkaarten verkochten, daar kun je zo'n OV-ding opladen. That's all.
Ik had het over de gvb dagkaart in Amsterdam. Deze is goed verkrijgbaar. Hoe het in welk dorp zit weet ik natuurlijk niet. Maar met de chipkaart kun je ook online opladen of automatisch als je saldo op is. Dat is dus weer handiger dan de strippenkaart, want ga maar eens op zondag in een dorp een strippenkaart kopen. Nu is dat opladen via internet in 2 minuten gepiept.
Dus alleen de verkrijgbaarheid is al een verslechtering, voor het checken en aanvullen van het saldo op een anonieme kaart geldt hetzelfde.
Saldo checken is zeker een groot probleem. Je kunt dat alleen via een paaltje of het internet. Juist daardoor komen mensen voor verrassingen als ze willen inchecken.
Was ook de reden waarom de chipknip op de bankpas nooit een suc6 is geworden. Maarja, kennelijk niks geleerd uit het verleden.

willemale
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 12:23

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door willemale »

Ben ik dan de enige met goede ervaringen?
Ik ga geregeld met de trein op mijn o.v voordeeluren kaart zonder problemen.
Het is wel gebeurd dat ik voor 9 uur incheckte en daardoor het volle tarief betaalde.
Zonder enig probleem kreeg ik mijn geld terug.
Voor mij is het ;afblijven van de kaart ;
Wilma Vogelaar.

jeannettemm
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 12:52

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door jeannettemm »

Weleens gehoord van Syntus? Een verhaal apart! Omdat Arnhem-Winterswijk een zeer onbetrouwbare lijn is, is een Sterabonnement aan te raden: dan kun je namelijk fijn met de bus als de trein weer eens niet rijdt.Maar....een Sterabonnement kopen kan alleen ...via Syntus.nl en kan alleen met I-Deal betaald worden. Als je dat niet hebt, is een eenmalige machtiging mogelijk, maar....dan springt een maandabonnement automatisch over naar....een JAARABONNEMENT ! En als je dat niet wilt ....jammer dan !
Bellen, mailen, klachtenformulier invullen, laten invullen door de klantenservice.....niets helpt, want terugbellen of mailen, wat wel is beloofd, het gebeurt -al weken- niet.
Een slechte zaak !

jennylobers
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 12:38

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door jennylobers »

Hopelijk wordt er eens geluisterd..En Aktie ondernomen op de vele klachten.
Dit is waar ik al mee wordtel van af 4 Jan
Sinds 1 Jan is voor zoon het maand abonnement op de ov chip allen nog maar te verkrijgen.
Praktijk
2 Jan. Maandkaart via de site op de kaart gezet. 72 euro wordt direct afgeschreven.
4 Jan op laden via de oplaadpunten (zuil) op beide locaties in onze woonplaats lukt niet.
Gebeld met ov chip. Conclusie van hun. De kaart is stuk, moet opgestuurd worden naar ov chip, met geprint formulier
Na later blijkt werkten de palen niet goed, de zones waar o gereisd moet worden in deze buur stonden niet eens in de lijst. Dus de kaart was ws niet eens stuk. Maar dat wisten we pas nadat de kaart was op gestuurd. Beide klanten service van ov chip en connexxion weten van niets.
5 Jan. Kaart op gestuurd. Anonieme kaart gekocht waar onze zoon nu op reist as 6.50 euro per rit ( met abonnement kost deze 3 euro)
Na 4 telefoontjes ad 10 cent per min, je hangt minimaal 15 min aan de telefoon en wordt dan weer door verwezen. De kaart stond nog steeds niet in systeem! Als ontvangen
26 Jan de kaart is niet aan gekomen, en geld terug moet u van uw vervoerder.
26 Jan Kaart ten einde raad maar geblokkeerd en 27 Jan is er een nieuwe op gestuurd ( kan dus wel snel) en deze is 29 Jan aan gekomen.
29 Jan maand abonnement op de kaart gezet, bei een oplaadpunt Gelukt
Automatisch saldo staat weer op de kaart, kan alleen maar geactiveerd worden met de brief bij een balie van vervoerder, dat betekend voor ons 25 km reizen.
Maar kan ook geactiveerd worden via een account.
Maar tot op heden 7 febr. kan ik geen account aanmaken de kaart is te nieuw?
Moet maar wachten tot het wel kan.
Wat een geweldig systeem en wat geweldig dat de medewerkers van de klanten service je verder kunnen helpen.
Niet dus. Het geld 72 euro van 2 Jan moet nog terug komen, de 10 euro saldo wat nog op de kaart stond die geblokkeerd is, is 3 febr. terug gestort.
En de minmaal 40 euro die we al extra kwijt zijn, kun je op niemand verhalen, want een anonieme kaart staan geen reisgegevens.
En we hadden de kaart naar de vervoerder moeten op sturen kreeg ik 31 Jan te horen.
Hoe kan ik dat nu weten als leek. Wij hebben gebeld 4 Jan en toen moest de kaart naar OV chip.

sterretjebi
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 12:51

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door sterretjebi »

Ik hoop vanavond ook nog wat tips te horen over de ellende voor de trouwe NS abonnementkaarthouders die met een combi-abonnement reizen.
Ik zit zelf in een situatie waar zowel de NS als de Connexion geen raad mee weet en ook geen alternatief/oplossing voor heeft. Mijn situatie is als volgt:
Reis traject Apeldoorn-Uithof halte Botanische Tuinen met het volgende abonnement (notabene aangeraden door 9292 destijds!): NS-jaartrajectkaart met 1 zone en daarop aansluitend verder reizen met een 2 sterrenbusabonnement 5020 (spitsbus Amersfoort Centraal-Utrecht Uithof). Dit waren beiden altijd zichtkaarten en leverden geen problemen op. Tot ik begin dit jaar met de NS kaart instapte en mij op barse toon bevolen werd in te checken. Ik wist op dat moment van niets (zowel NS als Connexion geen info hierover verstuurd naar de klant) en checkte dan maar in. Maar dit kan natuurlijk helemaal niet met een abonnement met 1 zone. Het probleem bij mij ligt in het feit dat niet bekend is waar die ene zone ophoudt. Er is geen halte onderweg tussen station en verlaten van de stad Amersfoort met de spitsbus. De enige optie die ik nu heb is inchecken en direct weer uitchecken en verder reizen met de zichtkaart/buskaart. Er is mij letterlijk gemeld door iemand van 9292 om zelfs maar gewoon in de bus te gaan zitten met mijn 2 sterrenabonnement en bij controle dan maar hopen dat ze mijn verhaal begrijpen (hoe krom??). Dat reist natuurlijk niet lekker en zo heb ik de afgelopen 20 jaar als forens nooit gereisd. Ik heb altijd netjes mijn abonnementen betaald en wordt nu behandeld als een soort van zwartrijder. Bij 9292 hebben ze wel begrip voor de situatie maar weten ze geen raad. Bij Connexion is het helemaal erg, daar zitten mensen met heel weinig kennis maar vooral met weinig begrip en inlevingsvermogen. Ik was toch de klant en geen misdadiger? Mijn beide kaarten lopen tot eind augustus. Voor die tijd moet ik dus een keuze maken hoe ik daarna ga reizen (met ov-chipkaartmogelijkheid). Dit betekent waarschijnlijk dat ik geen eigen vrije keuze zoals nu kan maken, maar dat ik verplicht wordt min of meer of een duurdere NS-jaartrajectabo. te nemen met daarbij een ov-chipkaart voor halte naar Uithof. Dit kost mij veel meer dan dat ik nu betaal (ook al genoeg hoor) maar erger nog: ik wil juist de overvolle studentenbussen vermijden met de spitsbus vanuit Amersfoort en dat kan dan dus niet meer.
Beetje krom...

nathalie2000
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011 11:08
Locatie: Delft

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door nathalie2000 »

Nederland was zogenaamd in zijn geheel overgestapt naar de OV chipkaart, nou, in de Achterhoek zijn ze gewoon weer terug in de tijd gegaan!
Daar moet je een strippenkaart kopen, omdat die bussen geen OV chipkaart apparaat hebben. Ik snap het echt niet, wie verkopen er dan nog strippenkaarten en hoe kunnen ze dit toestaan?

Dit is in de omgeving Oude-IJsselstreek....

Dit kan toch niet?!

stapotheek
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2012 18:26

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door stapotheek »

Begin December heb ik voor mijn dochter een persoonlijke OV chipkaart besteld.
Na ontvangst hebben we online €119,- betaald, met de bedoeling om de kaart z.s.m.op te waarderen.
Het opwaarderen was niet mogelijk omdat de kaart waarschijnlijk defect was.
vervolgens hebben we gebeld met het 0900 nr van de OVchipkaart aanbieder.
Hier werd gemeld dat de kaart even moest worden uitgelezen bij een "servicepunt", echter deze was 30 km verder in Assen.Daar konden we tercht tot 15.00.
Daar eenmaal aangekomen,bleek dat het "servicepunt "die dag gesloten was....
(lees; 60 km voor niets gereden,Ik zal u niet melden hoe ik mij toen voelde.....)
Na veel bellen blijkt dat de kaart inderdaad defect is.
Deze zal moeten worden opgestuurd naar het bedrijf dat de OV chipkaart produceert.
Deze hebben we dus maar via het officiele formulier geretourneerd.
We zijn nu bijna 3 weken verder en we hebben nog steeds geen nieuwe kaart ontvangen.
Na gebeld te hebben met het OV chipkaart bedrijf, blijkt de kaart op de afdeling "nacontrole"te liggen.(....) en kunnen we deze binnen 2 weken verwachten.
Op de vraag of er enige vorm van tegemoetkoming is i.v. met de extra gemaakte kosten stuurt men je van het ov chip bedrijf naar de vervoerder en vice versa.
Al met al zijn we behoorlijk gedupeerd door ons prachtige openbaar vervoersbedrijf!
Normaliter betaal je €119,- voor een zgn. maandkaart, nu zijn we dagelijks €13,50 kwijt voor een ritje Stadskanaal naar Groningen.
een kleine rekensom maakt duidelijk dat we i.p.v. €119,- nu €270,- per maand kwijt zijn.
En ondertussen hebben we nog steeds geen nieuwe kaart ontvangen...
Ik ben het hele OV dan ook spuugzat!
overigens wel vreemd dat er zo veel klachten over het OV zijn, en dat er niets aan word gedaan.

Josephinevj
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 15:02

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Josephinevj »

Ik heb al -tig keer onze Ov-chipkaart proberen te activeren bij de automaat, in verschillende plaatsen bij verschillende kaartjesautomaten.
Het lukt niet. Na al deze reacties hoeft het voor mij ook niet meer. Ik reis alleen nog met mijn 7 vrij-reizen kaartjes. Maar dat geeft ook al problemen zo te lezen. Mocht dat inderdaad zo zijn, dan zeg ik mijn Ov-chipkaart alsnog op. Kan gewoon met de bus want daar is geen activering voor nodig.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik heb ook GEEN problemen met de OV kaart........ Ik gebruik em al jaren. Kortingskaart van de NS zit erop, afgelopen week een 96 uurs kaart van het GVB erop gezet en dat is allemaal goed gegaan. Heb 4 dagen kunnen reizen wat mij in totaal de vooruitbetaalde €19,50 heeft gekost.

Dus absoluut geen klagen hoor!

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door solleila »

Ik wilde uitchecken in de metro in november dat deed ie niet. Over geprobeerd maar dat lukte niet. Toen wilde ik inchecken in de bus en dat ging ook niet. Toen zag de buschauffeur dat er een scheurtje in zat. En dan doet je kaart het niet. Nog steeds vraag ik het GVB om uit te zoeken waarom ik mijn geld nog niet heb.

coma
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 15:18

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door coma »

Na 5 jaar tevreden met mijn persoonlijke OV kaart te hebben gereisd, moest ik mijn kaart vernieuwen.
De nieuwe kaart werkte op de eerste reisdag met de metro niet goed, gaf bij inchecken leesfouten aan, deed het daarna wel.
De tweede reisdag met de metro (Rotterdam) kon ik op de terugweg op het metrostation na twee keer een leesfout niet meer uit checken.
Een passerende RET medewerker liet mij via zijn kaart uit stappen. Naar het service punt gereden met auto van Spijkenisse naar metro Zuidplein. de medewerker vertelde me dat de kaart defect was. Op mijn opmerking dat het een nieuwe kaart was, vertelde hij dat er de dag er voor topdrukte was van klanten met een defecte kaart,misschien een slechte serie.
Een telefonische klacht 17/12012 neergelegd, kaart opgestuurd en nog steeds geen nieuwe 06/02-2012.
Ik heb maar een anonieme kaart a € 7,50 gekocht, ben 65+ en kan niet met leeftijdskorting reizen.
Dus duurder reizen, niet uit gecheckt enz.
Je staat als klant machteloos bij dit soort organisaties :evil:

Johandjsven
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 15:36

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Johandjsven »

Het beste is om vooreens en altijd van deze grote fiasco af te komen is dat alle vervoerders aan alle dupeerde klanten ALLES terug, maar dan ook alles terug te laten betalen. Dus ook de telefoonkosten voor zowel via de vaste telefoonlijn als via de GSM. Ook zou ik willen oproepen dat wij met zijn alle GEEN gebruik moeten van de OV-kaart en dat wij massaal GRATIS moeten gaan reizen zowel met de trein, bus, tram en metro. Ik vraag mij eigenlijk waarom kan in het BELGISCHE HASSELT wel het openbaar vervoer GRATIS en hier in Nederland weer niet. Ook vind ik dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat een forse boete moet opleggen aan alle vervoerders die er een puinhoop van weten te maken. Ik dacht aan een boete van tenminste € 40.000,00 per reiziger die problemen heeft met de ov-kaart. Zolang deze problemen NIET zijn opgelost moeten de reizigers GRATIS kunnen reizen of in 1 keer zeggen dat de ov-kaart verdwijnt en dat we vooraltijd GRATIS mogen reizen. Dan zal de ov-bedrijven eens beter naar de reizigers gaan LUISTEREN. Maarja dat kunnen en willen ze NIET doen want dan maken zij zich belachelijk en dat toch ze toch al.

Als wij een bank over de kop kunnen laten gaan (DSB) dan kan dat ook bij de Ov-bedrijven toch ook. Ik zou zeggen laten we allemaal ZWART gaan rijden. :lol: :lol: :lol: :lol:

*MIJ*
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2003 15:07

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door *MIJ* »

ook mijn dochter heeft vanaf 11 januari een abonnement op de ovchipkaart gezet en steeds als ze in en uitcheckt gaat er weer een bedrag van de kaart af,ik bedoel dus dat ik gewoon dubbel betaal.
ik heb al een paar mailtjes naar de ovchipkaart-site gestuurd,maar die verwijzen je door naar connexxion en die zeggen weer dat ik het verkeerd gedaan heb!!
ik heb alles volgens de aanwijzingen op de site gedaan,dus netjes 3 sterren en de zone en het bedrag á 72 euro via internetbankieren overgemaakt en mijn dochter heeft de bestelling netjes en goed opgehaald bij de oplaadautomaat.
nu moet mijn dochter van de chauffeur in en uitchecken anders mag ze niet mee,maar er is nu alweer 2x 10 euro afgeschreven,omdat er voordien een automatische incasso opstond.
ik heb 1x 10 euro via de bank terug laten boeken,maar nu krijg ik net een mailtje dat ze die 10 euro niet af konden boeken...logisch toch,ik ga niet dubbel betalen en of ik dat maar snel over wil maken,anders komt er 2,50 bij...hoe durven ze!!!
die andere 10 euro lukte niet meer via de bank,dus die probeer ik nu via connexxion terug te krijgen.
maar op de vraag hoe het nu precies werkt heb ik nog steeds geen antwoord,ze willen wel nadat ik de kaart opgestuurd heb het abonnement er goed opzetten..!!!!
maar dat staat er goed op,alleen snappen die automaten in de bus er niets van!
en ik krijg te horen dat ik de verkeerde oplaadautomaat heb gebruikt...bij ons in het dorp is er maar éen...
en opsturen doe ik ook niet,want hoelang moet ik op die kaart wachten?
en in die tussentijd hoe moet ze dan betalen in de bus?

ik heb net geprobeerd te bellen,maar na 5 minuten in de wachtrij te zijn gezet heb ik het maar opgegeven.
ik hoop dat er vanavond inderdaad meer duidelijkheid komt,want ik ben niet van plan om naast die 72 euro ook nog eens 20 á 30 euro extra te betalen,omdat hun automaten het niet doen en de medewerkers ook niet uit kunnen leggen hoe het nu werkt...

RADAR zet 'm op!!!!succes

ohja de automatische incasso opzeggen gaat ook zomaar niet,want dan moet je naar een balie medewerker weet ik niet waar,maar in ieder geval niet op ons dorp en ik heb geen rijbewijs of zelf een ovchipkaart...!

nathalie2000
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011 11:08
Locatie: Delft

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door nathalie2000 »

Allemaal massaal in de auto!!!! Heb je het onderweg tenminste warm, ook al schiet je dan geen steek op in de file...

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door witte angora »

nathalie2000 schreef:Allemaal massaal in de auto!!!! Heb je het onderweg tenminste warm, ook al schiet je dan geen steek op in de file...
Inderdaad, de trein rijdt toch niet, of mondjesmaat, op het ogenblik, dus niet teveel geld aan verspillen als je andere mogelijkheden hebt om van A naar B te komen.

Gesloten