LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS Participatie Certificaat

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
04-aug,75:thuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2012 23:21

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door 04-aug,75:thuis »

Ik heb in 2002 voor 100.000 Euro SNS participatiecertificaten gekocht, in de overtuiging dat dit Staatsobligaties waren die door de SNS bank werden doorverkocht met een hogere rente. Deze lening zou maximaal 10 jaar lopen en dan vrij komen. Ik heb goed besproken dat dit geld mijn aanvulling was op mijn AOW, omdat ik geen pensioen heb. Ik ben inmiddels 75 jaar. De adviseur van de bank verzekerde mij dat dit kapitaal volledig verantwoord en risico vrij belegd werd, want de SNS bank was een solide bank! Ik voel mij ernstig bedrogen, kan dit geld niet missen.
CS.

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Prijs u gelukkig :!:
Veel mensen hebben ook geen pensioen boven hun AOW maar hebben geneens €100.000 om te beleggen! Dat geeft toch €6000 rente per jaar! Een leuke aanvulling. Voor veel mensen is dat al de helft van hun pensioen. Proficiat met zo'n bemiddelde positie :!: :wink: :) :D :P

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

Ik snap het probleem ook niet helemaal. SNS handelt gewoon conform de gestelde voorwaarden: http://www.snsbank.nl/particulier/beleg ... caten.html

Het was alleen niet zo handig om die voorwaarden niet duidelijk te vertellen.
SNS bank betaald toch gewoon de hoge rente? Vervelend is wel dat nu de 10 jaar rentevast afloopt en een nieuwe rente wordt vastgesteld deze veel lager zal worden (nu naar verwachting 3,8% (2,3 + 1,5%)).
SNS bank mag echter wel vanaf dat moment elke dag beslissen om de participatie terug te betalen (dat mag nu niet).

Je kan de participatie ook zien als soort lijfrente. Dan krijg je het gestorte bedrag ook niet terug.

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Er is gewoon een markt voor die certificaten te maken. U krijgt alleen geen 105% maar 70%! Da's marktwerking :!: VVD, weet u wel waar u allen zo gulzig op stemde.

http://www.telegraaf.nl/dft/goeroes/fra ... nas__.html
Volgens mij zijn ze in het meest gunstige geval 73,25%, 69,75% en 64% waard, oftewel 10,45% rendement.
Ik zou zeggen: ik start met €14000 voor uw €20000 participatie!
Wie biedt?

We maken hier gewoon een mooie marktplaats van: RadarPlaats!

tobe66
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2008 14:14

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door tobe66 »

Banken en Verzekeringsmaatschappijen = Tuig van de Richel, geteisem, schorem !!

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Waarom heb ik nog geen reacties?
Arie van marktplaats koopt ook!

Kom en zie en maak geld van dat certificaat :!: :) :) :D

Rens de Vor
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2012 21:00

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door Rens de Vor »

Ook ik sluit mij aan bij dit forum waarin gereageerd wordt op de participatie certificaten van de SNS. Net als vele anderen ben ik al heel lang bezig deze verkocht te krijgen, maar keer op keer krijg ook ik te horen dat er geen belangstelling voor is. Dit heeft tot gevolg gehad dat ik bij familie geld moest lenen om een aantal noodzakelijke kosten te kunnen betalen. Het wrange is dat ik alles bij de SNS (hypotheek, verzekeringen etc) heb en bij het afsluiten van een nieuwe SNS hypotheek moest ik een aanbetaling doen voor een levensverzekering welke ik niet kon betalen omdat de certificaten niet verkocht werden. Door omstandigheden moet de familie het geleende bedrag nu terug hebben, maar van de SNS hoef ik geen medewerking te verwachten.
Achteraf blijkt ook nog eens dat de SNS mij een verkeerd advies heeft gegeven over een hyptheek voor de nieuwe woning (de oude was nog niet verkocht), waardoor ik veel te veel heb betaald en veel ellende niet nodig was geweest, maar denk maar niet dat de SNS hier achteraf verantwoording in neemt.

snepper
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2012 18:53

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door snepper »

Ik snap best dat er mensen zijn die onjuist zijn geïnformeerd of die het gewoon niet hebben begrepen. Die moet je helpen.
Maar die lui die op verjaardagen zo geweldig zaten op te scheppen over de top rente op dit soort producten!!!. Die vallen toch in de zelfde categorie als de bankiers die- op onze kosten- bij de Nederlandse en Europese bank geld lenen en dat tegen 6% rente uitlenen aan Griekenland cs en Brazilië. Wat mij betreft moeten die gewoon op de blaren zitten.

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Het is simpel: dit is een soort woekerpolisconstructie. Voor elke 70 cent reele waarde betaalde u 1 euro. Een certificaat van 10000 euro is in werkelijkheid 7000 euro waard :shock: :cry:
Slim gedaan door de SNS. :?
De medewerker die dit heeft verzonnen is vast medewerker van de maand geworden met een flinke bonus :!:

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door kim62 »

Snepper:
Alle mensen op dit forum -geen één uitgezonderd zo te zien- werden op het verkeerde been gezet door SNS. De wervende brochure (áls je die al kreeg bij aankoop van de stukken, wij hebben bijvoorbeeld niets gekregen) zegt in heel veel opzichten wat anders als het prospectus, dat niet werd uitgereikt.
Zoals ik het zie moeten dus álle mensen op dit forum geholpen worden!!!

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

kim62 schreef:Snepper:
Zoals ik het zie moeten dus álle mensen op dit forum geholpen worden!!!
Dan heb ik voor u de oplossing :D
U kunt uw certificaten onderhands verkopen, de voorwaarden van SNS staan dit toe!
Zoek op marktplaats of ebay een koper en uw probleem is opgelost! :P
Op marktplaats vindt u Arie, die koopt SNS-certificaten.
Link op aanvraag :arrow:

Het enige is dat u waarschijnlijk 70% van uw originele inleg krijgt.
Dus voor een certificaat van €10.000
krijgt u waarschijnlijk ongeveer €7.000 :cry: :cry: :cry:
Maar: u heeft toch nog iets en da's beter dan niets :!: :) :P :D

watergzeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 15:20

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door watergzeg »

Wat een ongelooflijk eenzijdig verhaal. Iedereen die de certificaten heeft gekocht had dollartekens in de ogen. Tien jaar lang een hoge rente dat willen wij in dit graailand wel.(6,5% X 10 IS NOG STEEDS 65,00 % ) Wat hebben de mensen in de studio van de Tros gekregen om allemaal hun vinger op te steken op de vraag wie heeft het certificaat en wie is er niet blij mee.Ze hadden bij verkoop alerter moeten zijn en dan nu zielig doen.

Het zal ongetwijfeld zo zijn geweest dat niet iedereen de juiste info heeft gekregen, maar de folder/prospectus zegt genoeg. Hoe duidelijk kun je zijn of hoe dom. Om een bedrijf dan neer te zetten als zijnde dat hier van alles fout ging gaat mij echt te ver,om niet te spreken van walgelijk.

Overigens was de zorgplicht in 2002 toen de certificaten verkocht werden nog niet verplicht zoals de Tros suggereerd. Tevens krijg ik de indruk dat alle onderwerpen met betrekking tot onze financiele sector groot wordt uitgemeet door de Tros.( de familieomroep). Haal nu ook de onderwerpen als": declaratiegedrag ministers,graaikultuur zorg,loterijen etc eens voor het voetlicht.

visser1933
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2012 22:24

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door visser1933 »

VANDAAG 18:06( LAATSTE UPDATE: VANDAAG 18:06 )
SNS Bank gaat op 28 juni de eerste serie SNS Participatie Certificaten aflossen. Het betreft achtergestelde, eeuwigdurende leningen die zijn uitgegeven op 28 juni 2002 voor een totaal bedrag van nominaal 125 miljoen euro tegen 6,6 procent rente. Dat maakte SNS Bank vrijdag bekend.
SNS Bank heeft de mogelijkheid om vanaf 10 jaar na de uitgiftedatum over te gaan tot aflossing. Klanten met SNS Participatie Certificaten ontvangen vanaf zaterdag een brief waarin zij persoonlijk geïnformeerd worden over de aflossing, aldus de mededeling.

©ANP

visser1933
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2012 22:24

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door visser1933 »

Bedankt Ernst-Jan Boers :D

arthur2000

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door arthur2000 »

SSN heet de OPTIE :!:
Heeft de klant ook het RECHT op aflossing :!:

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS Participatie Certificaat

Ongelezen bericht door H&M2002 »

Oproep voor houders van SNS Participatie Certificaat 3

De Stichting Compensatie SNS Participatie Certificaten behartigt als non-profit organisatie de belangen van houders van SNS Participatie Certificaten uit tranche 3. Daar heeft u als aangeslotene voordeel van. Om u aan te melden en meer over de stichting te lezen: www.snsparticipaties.nl

Gesloten