LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Test: budget-tablets

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door Radar »

De verkoop van tablets is explosief gestegen het afgelopen jaar. Naast de iPads van Apple vinden ook tablets met het besturingssysteem Android gretig aftrek. Deze zijn er in allerlei soorten en maten. Wij testen de 'budget'-varianten: tablets van onder de 200 euro. Voldoen deze aan de eisen van de gemiddelde consument? Samen met twee gadgetdeskundigen nemen wij vijf tablets onder de loep.

Maandag 20 februari in Radar, 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

chrisja
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2006 16:48

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door chrisja »

Polaroid tablet van 85 euro
Hallo ik heb in december een goedkope tablet van 85 euro gekregen en deze bevalt meer dan goed. Omdat ik net daarvoor een nieuwe laptop had gekocht vond ik een goedkope tablet prima, ik heb hem gekocht om mee te nemen op vakantie en om hem als e- reader te gebruiken. Maar ik zit er veel meer op dan op mijn super snelle nieuwe laptop. ik heb er een mini sd kaartje bij gekocht en heb er verschillende spelletjes op gezet. Hij is natuurlijk niet zo supersnel als een tablet van 600 euro maar dat verwachte ik ook niet voor deze prijs. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door trebelski »

Onder de €200.- is het meer speelgoed dan Tablet en de bouwkwaliteit is meestal ook niet geweldig.Natuurlijk alle waar naar zijn geld maar spaar dan door voor een goede tablet want die dingen zijn geweldig makkelijk. Zelf bezit ik een Samsung Galaxy Tab 10.1 3G die draait op Android 3.2 Honeycomb maar dan praat je al over rond de €450.- tot €600.-.Dan de iPad natuurlijk (prijs ongeveer gelijk) maar dan zit je vast aan iTunes en daar had ik geen trek meer in.
De Asus Eeepad, de Sony Tablet S en nog een paar waarvan een 1 op Windows 7 draait en de rest op Android 3.2 Honeycomb. De goedkopere tablets lopen ook op oudere Android versies waardoor de mogelijkheden veel beperkter zijn. Mijn tip zou zijn, geef geen €200.- uit aan veredeld speelgoed maar koop (of spaar even door) gelijk een goede Tablet,en je zult er heel lang veel plezier van hebben.

Ps. Op Ibood kwam kort geleden een hele mooie aanbieding langs. Deze was rond de €250.- (precies weet ik het niet meer :oops: ) en iedereen was het daar er over eens dat dit een goede koop was. Liep ook op Android 3.2 maar was wel een 7 inch tablet terwijl de hierboven besproken tablets een maatje groter zijn.Aanbiedingen komen regelmatig terug.
http://nl-nl.forum.ibood.com/13484-htc_ ... _hoogvlie/

RetailHeaven
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2012 17:23

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door RetailHeaven »

Ben heel benieuwd wat jullie gekozen hebben....hopelijk toch niet alleen Blokker, Intertoys enzo? Dat dekt zeker de lading niet. Daarbij, deze ontwikkelingen gaan zo snel dat wat je nu bestelt of koopt over een maand alweer achterhaald is, al is het maar omdat de specs van die tablets met de maand beter worden. Momenteel zijn er 7" tablets die voor rond de 100 euro uitgevoerd zijn met Android Ice Cream 4.0.3 en met MultiCore 1.5CPU's 1GB Ram III etc. etc. Hopelijk gaan jullie geen appels met peren vergelijken!

@Trebelski; ja, tot aan 2012 kon je dat nog stellen, nu al lang niet meer....

Hierboven een 7" maar er zijn nu ook 8" modellen met die eigenschappen, en ook 9.7 en 10 modellen. Er is bijvoorbeeld een 10" Samsung "kopie" liever genoemd tegenhanger met 3.2 Android en die kost niet meer dan 319 euro, die doet excact hetzelfde, alleen staat er geen Samsung plaatje op, scheelt je ruim 140 euro!

9.7" met zeer uitgebreide specs (16GB opslag bijvoorbeeld en nieuwste Android) heb je tegenwoordig al voor 239 euro, maar ja, als je het belangrijk vindt dat er een topnaam op staat?

En dan hoeven we het niet eens te hebben over de iPad, 500/600 euro voor een pad die op allerlei vlakken door Android voorbij gestreefd gaat worden.....de Chinezen zijn niet bij te houden...watch my words!

Misschien ook eens leuk om te weten dat er honderden fabrieken zijn in ShenZen in China, en er tegenover in HongKong. Als Samsung en Apple een nieuw product ontwikkeld hebben gaan ze shoppen en laten het product maken bij degene die er de laagste prijs voor vraagt. Zo zijn er aan aantal fabrikanten die dat spul mogen maken, hun winst is een paar dollar, het meerendeel gaat naar de merkhouder. T leuke om te weten, ook dus, is dat een band ernaast hun eigen tabletjes worden gemaakt....zelfde hardware, alleen Android dus, maar voor vaak een derde van de prijs.

Veel 9.7 schermen bijvoorbeeld zijn voorzien van dezelfde als op iPad, ja, eerlijk is eerlijk, vaak de net niet 100% zijnde voor Apple, maar toch.....

Nou, we zullen vanavond eens gaan kijken! Succes!

marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door marijkekanters »

Mijn ervaring: koop een tablet of e-reader in de winkel EN niet bij een postorderbedrijf.
Ik heb mijn e-reader gekocht bij Wehkamp en bij levering bleek deze kapot te zijn. Omat ik de e-reader ook op andere computers wilde nakijken of het inderdaad geen contact mogelijk was wilde ik deze retouneren voor een andere. Dat ging dus niet, ik was twee dagen te laat en kon de kapot ontvangen e-reader aanbieden ter reparatie. Ben deze 3 a 4 weken kwijt, en Wehkamp is zeker niet klantvriendelijk.
DUS MIJN ADVIES; KOOP EEN READER OF TABLET IN DE WINKEL EN ZEKER NIET BIJ WEHKAMP !!!

virusje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2008 09:47

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door virusje »

Vorig jaar heb ik ook een tablet gekocht echter iets boven de 200 (het dubbele)
Eerlijk gezegd viel het mij zwaar tegen dat bijvoorbeeld android market het niet goed deed, het was een andere versie. heel veel apps waren dus niet beschikbaar. het was een android versie 2.2, vandaag heb ik na wat googlen en een goede instructie op youtube er een nieuwere versie honeycomb opgezet. Nu heb ik wel de juiste android market, ik ben dus af van de door de fabrikant geinstalleerde versie. Dit is allemaal wel op eigenrisico uiteraard.

Nadat de tablet ongeveer een jaar in de hoek gelegen heeft ben ik er weer actief op bezig. een verademing!

viewpad10s van viewsonic

RetailHeaven
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2012 17:23

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door RetailHeaven »

Alle postorders dus ook webwinkels over 1 kam scheren is jammer, niet iedereen doet zoals je ervaart bij Wehkamp!

Er zijn zat webwinkels die em gewoon omruilen of minstens in een paar dagen laten recoveren en als nieuw afleveren.

En dat wat je overkwam kan ook bij een winkel, er zijn winkels die ook het padje of readertje innemen en terug sturen naar de importeur.

Dat de Android 2.2 het niet deed met de market zal niet gelegen hebben aan het tabletje, 2.1 .2.2 en 2.3 maken met een juiste Google account gewoon verbinding met de "Nederlandse" android market.

Roms van het Internet erop zetten is prachtig maar doe dat in overleg met je leverancier, een leverancier kan altijd zeggen dat je em naar de filistijnen hebt gebracht, je garantie vervalt!

gerard 1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:26

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door gerard 1977 »

Jammer, dat er in deze test nogal subjectief gekeken wordt en verre van actueel is. Ik ga het hier toch even opnemen voor Intertoys, welke met een tablet voor 99 euro wel erg slecht uit deze test komt. Iedere marktkenner weet dat Intertoys inmiddels de qware tablet 10 inch pro 3 voor 199,99 in de winkel heeft liggen. De 7 inch kost 99,99. Deze is voorzien van android versie 3 en heeft een capacitief touchscreen. De in deze test besproken tablet is achterhaald en volgens mij ook niet meer te krijgen. Ik heb een tablet van Intertoys, PRO 3, en ben er dik tevreden over! Volgende keer iets beter je huiswerk doen testpanel!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door trebelski »

Reactie op HereIsTom
Flauwekul en nog spam ook.
Ik had dit keer geen zin om vast te zitten aan dat eeuwige iTunes en met de duurdere tablets als de Samsung Galaxy Tab 10.1 3G die draait op Android 3.2 Honeycomb maar dan praat je al over rond de €450.- tot €600.-..
De Asus Eeepad, de Sony Tablet S en nog een paar waarvan een 1 op Windows 7 draait en de rest op Android 3.2 Honeycomb is helemaal niets mis! Het Android Honeycomb 3.2 besturingssysteem is prima in orde en doet qua functies niet onder voor iTunes en je kunt hem gewoon koppelen aan de computer waar deze word herkent als externe harde schijf.

Musicmasters
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:18

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door Musicmasters »

Ik heb zelf nu 3 weken de Xiron ltimate 10. Helemaal top dit ding. Eerst met Android 2.3 , niks mis mee. Maar let op, deze is te upgraden naar Android 4.03 en dan is hij grandioos, zie hier. http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... /1483591/0

Beeldscherm reageert geweldig en beeld is gewoon goed in tegenstelling tot wat beweert wordt in de uitzending.

Zoek niet verder, kopen, is een aanrader.

HereIsTom
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:04

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door HereIsTom »

trebelski schreef: Ik had dit keer geen zin om vast te zitten aan dat eeuwige iTunes en met de duurdere tablets als de Samsung Galaxy Tab 10.1 3G die draait op Android 3.2 Honeycomb maar dan praat je al over rond de €450.- tot €600.-..
De Asus Eeepad, de Sony Tablet S en nog een paar waarvan een 1 op Windows 7 draait en de rest op Android 3.2 Honeycomb is helemaal niets mis! Het Android Honeycomb 3.2 besturingssysteem is prima in orde en doet qua functies niet onder voor iTunes en je kunt hem gewoon koppelen aan de computer waar deze word herkent als externe harde schijf.
Inderdaad is er niks mis met de Asus Eeepad of de Sony Tablet S en nog een paar andere tablets, maar dan praat je dus wel over tablets van ruim boven de 200 euro en dat bedoel ik dus!
Wij hebben de meeste tablets wel geprobeerd en dan kom je voor een goede tablet toch uit boven de 400 euro :!:


www.iPadforum.tk
.
Laatst gewijzigd door HereIsTom op 21 feb 2012 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door trebelski »

HereIsTom schreef:
trebelski schreef: Ik had dit keer geen zin om vast te zitten aan dat eeuwige iTunes en met de duurdere tablets als de Samsung Galaxy Tab 10.1 3G die draait op Android 3.2 Honeycomb maar dan praat je al over rond de €450.- tot €600.-..
De Asus Eeepad, de Sony Tablet S en nog een paar waarvan een 1 op Windows 7 draait en de rest op Android 3.2 Honeycomb is helemaal niets mis! Het Android Honeycomb 3.2 besturingssysteem is prima in orde en doet qua functies niet onder voor iTunes en je kunt hem gewoon koppelen aan de computer waar deze word herkent als externe harde schijf.
Inderdaad is er niks mis met de Asus Eeepad of de Sony Tablet S en nog een paar andere tablets, maar dan praat je dus wel over tablets van ruim boven de 200 euro en dat bedoel ik dus!
Wij hebben de meeste tablets wel geprobeerd en dan kom je voor een goede tablet toch uit boven de 400 euro :!:
Dan moet je ook niet alleen de iPad (je doet of dat de enige goede tablet is )
noemen want die kost toch ook boven de €400.-. De duurdere zijn ongeveer gelijk geprijsd met de iPad.
HereIsTom schreef: Als je een echte tablet wil, dan kom je toch uit bij de iPad, heb je het geld hier niet voor, dan kun je beter nog even doorsparen zodat je wel een iPad kan kopen i.p.v. van al die goedkope rommel die er nu op de markt is :!:

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door kss »

bij de goedkopere moet je wel afvragen of het besturingssysteem die er op staat wel legaal is. zelf landelijke ketens of online aanbieders gaan soms de mist in met merknaam en licentie schendingen, dat is soms ook reden waarom android marketplace niet standaard geinstalleerd of geactiveerd is.

:wink:

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door kss »

RetailHeaven schreef:Ben heel benieuwd wat jullie gekozen hebben.... Momenteel zijn er 7" tablets die voor rond de 100 euro uitgevoerd zijn met Android Ice Cream 4.0.3 en met MultiCore 1.5CPU's 1GB Ram III etc. etc.
ja vond jammer dat ze die niet hadden meegenomen, kennelijk waren er geen gadgetkenners die hebben ingekocht :lol:

virusje
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2008 09:47

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door virusje »

kss schreef:bij de goedkopere moet je wel afvragen of het besturingssysteem die er op staat wel legaal is. zelf landelijke ketens of online aanbieders gaan soms de mist in met merknaam en licentie schendingen, dat is soms ook reden waarom android marketplace niet standaard geinstalleerd of geactiveerd is.

:wink:
Dan geldt dat ook voor de duurdere merken?! de mijne kostte iets van 450...
zonder de volledige market versie. Misschien dat het komt omdat er geen 3G modem inzit.

en illegaal.. Android is opensource..

Musicmasters
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:18

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door Musicmasters »

@ Herels Tom. Je weet niet waar je over praat. Mijn Xiron kost €199,- en functioneert als een tierelier. Ipad is goed maar is gewoon ook een hype, zeker in bepaalde kringen vriendenclubs om er maar weer bij te horen en je lidmaatschapkaart is je creditcard.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door trebelski »

HereIsTom schreef:
Van alle tablets die wij hebben getest vinden we de iPad tot nu toe nog steeds de beste tablet :wink:
Dat mag natuurlijk maar is slechts jou (fanboy?) mening. Ik heb niets tegen Apple en ben al jaren tevreden met mijn iPhone eerst 3Gs en nu iPhone 4, maar begon mij wel te storen aan alle restricties welke iTunes met zich meebrengt en daarom voor de
Samsung Galaxy Tab 10.1. 16GB 3G gekozen die normaal als harde schijf word herkent en zeker niet onderdoet voor de iPad.

HereIsTom
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 feb 2012 21:04

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door HereIsTom »

Prima jongen als jij tevreden bent met je tabletje moet je dat vooral zo houden! :wink:
Ieder zijn ding, maar voor de mensen die wel een echt goede tablet willen hebben geef ik alleen maar aan dat dat niet gaat lukken onder de 400 euro.
Wat je met deze informatie doet moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 :idea:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door trebelski »

HereIsTom schreef: Ieder zijn ding, maar voor de mensen die wel een echt goede tablet willen hebben geef ik alleen maar aan dat dat niet gaat lukken onder de 400 euro.
Echt goed spul kost inderdaad boven de €400.- daar ben ik het wel mee eens. Aan Fanboys van Apple irriteren ik me trouwens mateloos.

RetailHeaven
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2012 17:23

Re: Test: budget-tablets

Ongelezen bericht door RetailHeaven »

Als je een iPad langs een Android pad legt, zeg maar iets van 300 euro (de 10" van bijvoorbeeld Medion, de HK of de Vegacomb (Samsung Galaxy Nividia copien) zal die uiteindelijk op alle functies achterhaald worden. IPad is voor velen een "status" en uiteindelijk niet die pad voor het gebruiksgemak, met een Android kun je zoveel meer, uiteindelijk!

http://piratesplanetservices.org/retail ... -core.html

http://piratesplanetservices.org/retail ... ng-23.html

Gesloten