LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Test: Sushi

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Test: Sushi

Ongelezen bericht door Radar »

Sushi is erg populair en ligt tegenwoordig tussen de diepvriespizza's en de voorverpakte vis in de supermarkt. Een deskundig panel van Japanse sushi-meesters test in Radar supermarkt-sushi.

Maandag 16 april in Radar, om 20.30 uur bij de TROS op Nederland 1

MAXIEM

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het is een goede zaak dat TROS Radar een draadje opent over hun sushi-ervaringen. Het is wel duidelijk dat de supermarkten (AH en Jumbo) een pure minachting tonen voor de consument (hun klanten dus) door dergelijke walgelijke (niet eetbare) produkten aan de man/vrouw te brengen. En dan die prijzen, die ze voor deze smerige troep durven te vragen.

Maxiem.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door bprosman »

Iets wat naar vis ruikt moet je zowiezo niet in je mond stoppen :?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door nevermind »

MAXIEM schreef:@@@

Het is een goede zaak dat TROS Radar een draadje opent over hun sushi-ervaringen. Het is wel duidelijk dat de supermarkten (AH en Jumbo) een pure minachting tonen voor de consument (hun klanten dus) door dergelijke walgelijke (niet eetbare) produkten aan de man/vrouw te brengen. En dan die prijzen, die ze voor deze smerige troep durven te vragen.

Maxiem.

Sorry, maar ik kan geen ervaring in het bericht, over Sushi van de Tros lezen! :shock:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door CSM »

Ha ha ha.... echt weer iets voor Nederlanders hoor. Ontdekken iets lekkers uit een ver buitenland, maar willen het dan weer wel voor een habbekrats in de supermarkt kunnen kopen. Niet te vreten, uiteraard..... maar dat heeft de gemiddelde Nederlander helemaal niet door. "Het is toch sushi, dus dan moet het goed zijn.... "

Gedverderrie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dit kan toch ook helemaal niet lekker zijn, als men goede sushi wil eten, moet men naar een goede jap gaan of het zelf vers leren maken.
bprosman schreef:Iets wat naar vis ruikt moet je zowiezo niet in je mond stoppen :?
Klopt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou ik heb 1x zo'n doosje gekocht,wist ik veel,wilde wel eens sushi proberen,
wat nevermind zei...niet te kanen!jak ,1 hap en gelijk in de vuilnisbak ook dat hapje.. :lol:
toen toch naar de jap gegaan en wat een verschil,ga daaar wel heen,

ja,ik kocht het onder het mom,nou heb het nog nooit gegeten,laat ik eens kijken wat het is??nou ...bij ah niks...
is al tijdje geleden hoor....daar niet van

sorry was kweenie dit het zei..
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 17 apr 2012 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Nog nooit sushi gegeten. Weet dus niet hoe het zou moeten smaken. Zou ik het ook proeven?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou zit geen smaak aan.............bij de jap wel :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:nou zit geen smaak aan.............bij de jap wel :wink:
"De jap". Beetje denigrerend, vind je zelf ook niet? Ga je ook naar de kaaskop voor een bak friet?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door kweenie »

CSM schreef:Ha ha ha.... echt weer iets voor Nederlanders hoor. Ontdekken iets lekkers uit een ver buitenland, maar willen het dan weer wel voor een habbekrats in de supermarkt kunnen kopen. Niet te vreten, uiteraard.....
Ja, helaas zijn de Nederlandse supers toch vooral ingesteld op middelmaat en budget. In sommige andere landen worden er tenminste niet alleen goedkope spullen in de super verkocht, maar kun je vaak ook terecht voor goede dingen. Tegen een hogere prijs uiteraard, maar die hogere prijs vaak meer dan waard.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

is gewoon een afkorting voor de japanner..niks denigrerends zo ben ik niet :!: :!:

denigrerende en kwetsende opmerkingen laat ik aan andere over,die er maar al teveel plezier in hebben :idea: gaat ie branden :lol: :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef:"De jap". Beetje denigrerend, vind je zelf ook niet? Ga je ook naar de kaaskop voor een bak friet?
Nou nee, zo had ik het in ieder geval niet bedoeld.
Ik bedoelde het als afkorting van de japanner / japans restaurant.

Of mogen we ook al niet meer:
Japans restaurant
Chinees restaurant
Turks restaurant
Grieks restaurant
Italiaanst restaurant
... meer zeggen ?

In spreektaal zeggen we ook vaak we gaan naar de Italiaan / Griek / Turk / Chinees of Japanner, niet denigrerend bedoeld maar om aan te geven naar wel soort restaurant men gaat.

Wellicht heeft u een negatieve bijklank gehoord / gelezen die in ieder geval zo niet bedoeld was.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door CSM »

Volgens mij heeft "de Jap" dezelfde connotatie/bijsmaak als "de Mof".

"De Japanner" niet, dat is een neutrale term.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

maar kom op,we weten allemaal dat het niet zo bedoeld wordt...dat gewoon een afkorting is...en mof vind ik geen afkorting?
wij hier zeggen in rotterdam ook wel shoarmaboer?nee nou het is ook geen boer???
nou ja niet bij de gene waar wij altijd gaan :wink:


ps dan ook nog even met de klem hoe het geschreven wordt,naar de jap of bij de jap...ipv een jap ...als je zegt een jap dan bedoel je een mens ..dus het is niet rot bedoeld.
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 17 apr 2012 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ieuw Sushi :?

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door CSM »

rozemarijntje schreef:maar kom op,we weten allemaal dat het niet zo bedoeld wordt...dat gewoon een afkorting is...en mof vind ik geen afkorting?
wij hier zeggen in rotterdam ook wel shoarmaboer?nee nou het is ook geen boer???
nou ja niet bij de gene waar wij altijd gaan :wink:


ps dan ook nog even met de klem hoe het geschreven wordt,naar de jap of bij de jap...ipv een jap ...als je zegt een jap dan bedoel je een mens ..dus het is niet rot bedoeld.

Ik wilde geen waarde-oordeel geven, rozemarijntje.
Probeerde alleen uit te leggen wat de betekenis van deze woorden is (of eigenlijk, hoe mensen het zouden kunnen interpreteren)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@csm

is goed hoor :wink:
ik bedoelde het ook totaal niet denigrerend,niet eens bij stil gestaan eerlijk gezegd...

dapie22
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2012 09:44

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door dapie22 »

Maar zowel in de supermarkt als 'bij de jap' is nog altijd veel tonijn te vinden, zou willen dat ze het wat duurzamer zouden maken, met meer makreel, tilapia, koolvis en duurzame zalm :(

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Test: Sushi

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Ik zal niet snel sushi eten omdat ik geen visfanaat ben...
Maar: goede sushi wordt bij een goed japans restaurant voor je neus vers klaargemaakt!

Ik ken een verhaal van een goede vriend die ooit sushi had geprobeerd dat op een festival werd uitgedeeld: dat is vragen om problemen :wink:
Snap ook überhaupt niet dat dat wordt toegestaan...

Gesloten