LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Welwaar, u loopt nu natuurlijk het risico ook gedaagd te gaan worden...

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Welwaar »

De macht van de farmaceutische industie strekt zich ver uit. De lobby is zeer machtig en hebben ruim voldoende financiële middelen om veel naar hun hand te zetten.De heer Roel Coutinho weet ook dat het zo is en moet niet zo verontwaardigd doen over de uitspraken van Hans van der Linde.

Robertwolters1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2012 20:57

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Robertwolters1968 »

Belangen verstrengeling daar geloof ik wel in... De wetenschap vooral op gezondheid moet volledig onafhankelijk zijn. Als er een rekeningnr is voor Dr van der Linden dan zou ik deze graag willen hebben. Ben niet draagkrachtig maar wil wel een bijdrage leveren.

Jan19692
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2012 20:47

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jan19692 »

Wat heeft dit in godsnaam nog met een consumentenprogramma te maken? Bovendien is Radar op een onverantwoorde manier allerlei complottheorieën te suggereren rond vaccinaties op basis van uitspraken van EEN Nederlandse huisarts. Belangenverstrengeling moet onderzocht worden maar om daarmee de hele griepvaccinatie en Mexicaanse griep vaccinatie als een opzetje van de industrie neer te zetten is absurd. Griep epidemieën hebben in het verleden bewezen veel slachtoffers geëist. Je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat je nooit met zekerheid de ernst van een epidemie kunt voorspellen dat is door minister en virologen ook nooit gesuggereerd. Het gaat om een risico inschatting en zware verantwoordelijk voor bestuurders om te doen wat gedaan moet worden. Achteraf roepen dat het allemaal niet nodig was is mij veel te gemakkelijk. Er mag best gekeken worden wat volgende keer nog beter kan maar moet er niet aan denken wat er gebeurd als een minister maar besluit geen vaccin in te kopen en het mis gaat.

albro027
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2012 20:58

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door albro027 »

De overheid zelf brengt zich in diskrediet, door zich te laten voorlichten door wetenschappers , waarvan bekend is dat ze connecties hebben met de geneesmiddelenindustrie. Zijn er nog medische wetenschappers te vinden in Nederland , die geen verbindingen hebben met de farmaceutische industrie?
Zo snel mogelijk aanstellen lijkt me om al de schijn van belagenverstrengeling te voorkomen.

javdlaaken
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2012 21:12

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door javdlaaken »

Dit item heeft alles te maken met de dubbele agenda van de presentatrice, getrouwd met de heer Niko Koffeman van (nu) Partij van de dieren, voorheen de SP. Dit onderwerp heeft niets met consumenten te maken, maar alles met de politieke agenda van de heer Koffeman. Ik hoop dat de redactie dit alles eens kan uitleggen.

Ed Slo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2012 21:11

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Ed Slo »

Interessante voorgaande discussies. Waar de meesten echter aan voorbijgaan, is dat het toch buitensporig is dat het RIVM/Coutino een langdurige rechtszaak aanspannen tegen een kritische huisarts. Al zou niet alles wat VdLinden beweert waar zijn (overigens denk ik dat hij in grote lijnen wel gelijk heeft), dan nog is dit een vorm van misplaatst machtsvertoon. Op deze manier heeft een eenling geen kans tegen een leger aan advocaten die de overheid betaalt! Ik vind dat we VdLinden financieel moeten steunen, zodat beide partijen over gelijke wapens beschikken. De rechter zal dan wel bepalen wie gelijk heeft. Ik heb eerder gestort via http://www.steunhuisartsinproces.nl op
rek 16.79.65.425 tnv Stichting Steun Huisarts in Proces

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Robertwolters1968 schreef:Belangen verstrengeling daar geloof ik wel in... De wetenschap vooral op gezondheid moet volledig onafhankelijk zijn. Als er een rekeningnr is voor Dr van der Linden dan zou ik deze graag willen hebben. Ben niet draagkrachtig maar wil wel een bijdrage leveren.
Zie bericht op blz 1

Jolijn
Bericht 09 jan 2012 14:24
http://www.hartgenoten.nl/nieuws/steunf ... e-huisarts

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door kss »

zo gratis is de "gratis" gripprik niet, onze huisartsengroep rekent gewoon de consult tarieven door, als dit op grote schaal gebeurd, komen daar de kosten 56miljoen voor de overheid deels gunstiger uit, of nadeliger. tis maar hoe je er tegen aankijkt, gemiddelde consult zullen 10 euro zijn, dus het is met 30mijloen goed boeren voor de frama en huisarts, en dat voor iets wat anders weggegooid zou worden.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Zijn er nog medische wetenschappers te vinden in Nederland , die geen verbindingen hebben met de farmaceutische industrie?
ja hoor, nog best wel een aantal, die worden betaald vanuit tweede geldstroom. (NWO, KNAW en FP7, dat is europese unie) Zij moeten daar een voorstel voor een onderzoek indienen en als dat nuttig lijkt en het onderzoek is goed opgezet krijgen ze geld om dat onderzoek uit te voeren. Pharmaceutische industrie komt daar niet bij kijken.

Isabel

mcdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2012 21:48

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door mcdejong »

De wetenschappelijke basis voor griepvaccinatie is twijfelachtig (of ontbreekt?) en de vraag is of dat niet voor meer soorten vaccins geldt. Een site voor die vraag en een andere kijk op vaccineren... http://www.vaccinvrij.nl/

klunsje
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2011 15:30

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door klunsje »

al ben ik 72 er is mij nog nooit gevraagd of een oproep gedaan voor zo een prik,en wat wel raar is mijn dochter die dus 20jaar jonger is kreeg van haar arts wel een oproep??????? ze heeft geen kwalen of zo dus iets is er wel raar aan deze griep prik ,en dan vraag ik me ook nog af,of die dan wel in rekening gebracht wordt? of is dat eigen risico?????? krijg namelijk niet veel hoogte op wat de arts berekend bij mijn verzekering ,dat had ik dus wel graag anders gezien dan weet ik waar ik aan toe ben,ook dat ik voorheen voor 3 maanden alendro,,,, kreeg en nu een nieuwe arts die beweert dat het maar voor 2 maanden mag zijnde 8pillen !!!! dus wel meer bezoek berekenen!!!! zo wordt het duur gemaakt !!!!

Jan19692
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2012 20:47

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jan19692 »

javdlaaken schreef:Dit item heeft alles te maken met de dubbele agenda van de presentatrice, getrouwd met de heer Niko Koffeman van (nu) Partij van de dieren, voorheen de SP. Dit onderwerp heeft niets met consumenten te maken, maar alles met de politieke agenda van de heer Koffeman. Ik hoop dat de redactie dit alles eens kan uitleggen.
Ik ben het helemaal met je eens. Over belangenverstrengeling gesproken. Men zal dit als onzin wegwimpelen maar suggereert mbt de virologen hetzelfde. Dat zij aandelen hebben (zoals zo veel mensen) bij farmaceutische bedrijven betekend nog helemaal niet dat hun dat in hen werk beïnvloed (of het verstandig is is een tweede). Al helemaal niet omdat het beleid in ons land mbt bestrijding van de (Mexicaanse) griep niet wezenlijk anders was en is als in andere landen. Als het allemaal kwade opzet is, is het niet echt een slimme manier omdat de er geen ernstige griep kwam, dan kun je wel na gaan wie de gebeten hond is.

De presentatrice heeft een duidelijk activistisch verleden en zij is niet de enige bij de TROS. Lange tijd was Manon Blaas daar ook werkzaam (tegenwoordig Zembla) Luister naar onderstaand radio Interview waarin ze verteld over haar drijfveren en hoe het er aan toe gaat bij de Radar redactie. Haar journalistiek drijfveer is niet waarheidsvinding maar “woede” mbt bio-industrie. Dat heeft niets meer met objectieve journalistiek te maken omdat dit onmiddellijk tot tunnelvisie zal leiden en je alleen maar naar bevestiging zoekt voor je stellingen.

http://www.onjo.nl/Item.2561.0.html?&tx ... 399b990323

Zie tevels link naar ZEMBLA uitzending uit 2008 waar inenting tegen baarmoederhalskanker ter discussie wordt gesteld.

http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973 ... d943007f53

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

mcdejong schreef:De wetenschappelijke basis voor griepvaccinatie is twijfelachtig (of ontbreekt?) en de vraag is of dat niet voor meer soorten vaccins geldt. Een site voor die vraag en een andere kijk op vaccineren... http://www.vaccinvrij.nl/
Onderwerp van de rechtszaak is niet de discussie over werkzaamheid van het griepvaccin. Het staat een ieder volkomen vrij om daarover te discussiëren, ook in het openbaar. Het RIVM noch Coutinho hebben daar bezwaar tegen gemaakt. Dit is ook niet het onderwerp van de rechtszaak. Onderwerp van de rechtszaak betreffen de insinuaties Van der Linde dat Coutinho zich, als directeur van een instelling die onafhankelijk behoort te zijn, laat betalen door de farmaceutische industrie om te liegen over de werkzaamheid van het griepvaccin. Dát is de essentie van de opmerkingen van Van der Linde en ik kan begrijpen dat Coutinho dat niet pikt.

Wie de moeite neemt om de dagvaarding te lezen zal tot de conclusie komen dat er helemaal niets overblijft van de aantijgingen van Van der Linde aan het adres van Coutinho.

Een vrije discussie over de werkzaamheid van het griepvaccin wordt door niemand tegengehouden. Maar persoonlijke beschuldigingen van omkoperij is toch echt iets anders en dat is waar het hier om gaat.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Ed Slo schreef:Interessante voorgaande discussies. Waar de meesten echter aan voorbijgaan, is dat het toch buitensporig is dat het RIVM/Coutino een langdurige rechtszaak aanspannen tegen een kritische huisarts. Al zou niet alles wat VdLinden beweert waar zijn (overigens denk ik dat hij in grote lijnen wel gelijk heeft), dan nog is dit een vorm van misplaatst machtsvertoon. Op deze manier heeft een eenling geen kans tegen een leger aan advocaten die de overheid betaalt! Ik vind dat we VdLinden financieel moeten steunen, zodat beide partijen over gelijke wapens beschikken. De rechter zal dan wel bepalen wie gelijk heeft. Ik heb eerder gestort via http://www.steunhuisartsinproces.nl op
rek 16.79.65.425 tnv Stichting Steun Huisarts in Proces
Hoezo buitensporig? Je vindt het dus blijkbaar wel prima dat Van der Linde, zonder dat hij daar ook maar een greintje bewijs voor levert, Coutinho ervan beschuldigt dat hij zulke innige banden heeft met de farmaceutische industrie dat hij zich door hen laat betalen om te liegen over de werking van het griepvaccin. Jij vindt het dus blijkbaar prima dat Van der Linde dat overal roept en in kranten schrijft zonder dat hij dat ook maar enigszins kan hard maken. Dat vind jij helemaal akkoord?

Ik verbaas mij erover dat de meesten er aan voorbijgaan dat hier iemand beschuldigd wordt van het aannemen van steekpenningen om een vaccin aan de man te brengen waarvan hij weet dat het niet werkt. Want dat beweert Van der Linde ook: dat Coutinho weet dat het niet werkt maar zich laat betalen om te beweren dat het wel werkt.

Dat mag van jullie allemaal gezegd worden, vinden jullie prima. Maar je verweren tegen dergelijke beschuldigingen, dat mag niet van jullie. Daar zakt echt mijn broek vanaf.

Ed Slo
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2012 21:11

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Ed Slo »

Beste Perdita,

Buitensporig vind ik dat er direct een rechtszaak wordt aangespannen in plaats van openlijk de discussie aan te gaan. Te meer omdat hiervoor zeer dure advocaten worden ingezet op kosten van de belastingbetaler. Coutino heeft voldoende mogelijkheid om in het openbaar zijn tegenargumenten te verkondigen, maar durft dit blijkbaar niet aan.

Ik vraag me af waar je je bewering vandaan haalt dat V/d Linde gezegd heeft "dat Coutinho weet dat het niet werkt maar zich laat betalen om te beweren dat het wel werkt". Ik heb het V/d Linde nergens horen beweren.

Overigens is het zo dat wat in de dagvaarding staat, natuurlijk NIET de waarheid is, maar nu juist de versie is van de advocaten van Coutino. Het lijkt me vanzelfsprekend dat V/dLinde hier zijn weerwoord tegen mag geven. Hiervoor moet hij op zijn beurt dan wel dure advocaten inschakelen.

Kortom, laten we zorgen dat V/dLinde zich fatsoenlijk kan verdedigen. Dan zal de rechter wel bepalen wie gelijk heeft !

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door hanz »

Het kost de staat 57.5 miljoen. 3,54 per dosis en de minister weet niet eens hoeveel er door wie aan verdient wordt( bron: zembla).Werkzaamheid? Nooit te bewijzen.
Gewoon niet meer gratis verstrekken. Probleem over. Wie gaat er een prik halen als ie niet ziek is? En waarvan velen zich ook nog eens enkele dagen belabberd voelen?.

Stefan303
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 13:05

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Stefan303 »

Het is leuk om te zien hoe de medische wereld aan het wankelen is doordat hun eigen mensen en de gewone burger steeds beter op de hoogte zijn over de gang van zaken. Middels internet, mits je goed selecteerd, is alles te vinden en kan bijna niets meer in de doofpot gestopt worden. Wel wil ik benadrukken dat niet alles als waarheid gezien moet worden en selectief gekeken moet worden naar de achtergronden om niet van complottheorie naar complottherie door te klikken. Maar als waakzame burger dien je de verantwoordelijkheid nemen over je eigen lichaam!

Een mooi voorbeeld over hoe de modiale Bigpharma werkt is de zaak tegen de Amerikaanse arts Dr. Burzynski, die meer dan 25jaar kapot geprocedeerd is door FDA (Amerikaanse RIVM), omdat hij een goed werkend medicijn cq. behandeling heeft tegen vele vele vormen van kanker, zonder dat je kapot gaat aan chemo (bestrijdingsmiddelen uit de jaren '20) en bestraling. Maar dit is natuurlijk een enorm groot gevaar voor de Bigpharma en reden om hun billoenenindustrie te beschermen d.m.v. hun macht via de overheid. Na het zien van de deze documtaire werd mij alles duidelijk en was ik ook meteen ook zo teleurgesteld over de wijze waarop onze wereld zich ontwikkeld is.

It's all about the damn money!

Kijk op deze link voor de gehele en tevens bekroonde documtaire en vraag je vervolgens af waarom deze methode nog niet op grote schaal wordt toegepast!!!!!

Fullmovie: http://www.youtube.com/watch?v=S81PXHwjMAQ

Korte samenvatting: https://www.burzynskimovie.com/index.ph ... cle&id=126

"Wees baas over je eigen lichaam en laat niemand bepalen wat goed voor je is".

Ik heb een pseudo gebruikt voordat ze mij ook gaan aanklagen. Ik hoop dat Dr. Van der Linde de kracht mag hebben om dit proces tot een goed einde te brengen. Al is het om de burger de kracht te geven dat 1 stem wel degelijk geldt. Daarom kan hij zeker rekenen op mijn steun.

Mvg,

Stefan

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door puma73 »

Wel wil ik benadrukken dat niet alles als waarheid gezien moet worden en selectief gekeken moet worden naar de achtergronden om niet van complottheorie naar complottherie door te klikken.
ook dit is zo'n complottheorie

Een mooi voorbeeld over hoe de modiale Bigpharma werkt is de zaak tegen de Amerikaanse arts Dr. Burzynski, die meer dan 25jaar kapot geprocedeerd is door FDA (Amerikaanse RIVM), omdat hij een goed werkend medicijn cq. behandeling heeft tegen vele vele vormen van kanker, zonder dat je kapot gaat aan chemo (bestrijdingsmiddelen uit de jaren '20) en bestraling. Maar dit is natuurlijk een enorm groot gevaar voor de Bigpharma en reden om hun billoenenindustrie te beschermen d.m.v. hun macht via de overheid. Na het zien van de deze documtaire werd mij alles duidelijk en was ik ook meteen ook zo teleurgesteld over de wijze waarop onze wereld zich ontwikkeld is.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Ed Slo schreef: (...)

Ik vraag me af waar je je bewering vandaan haalt dat V/d Linde gezegd heeft "dat Coutinho weet dat het niet werkt maar zich laat betalen om te beweren dat het wel werkt". Ik heb het V/d Linde nergens horen beweren.
Het is de implicatie van de woorden van Van der Linde: Coutinho loopt dusdanig aan de financiële leiband van de farmaceutische industrie dat hij niet de waarheid kan spreken over het vaccin. Ergo: Coutinho liegt als hij zegt dat het vaccin werkzaam is en hij doet dit omdat hij betaald wordt door de farmaceutische industrie.

Van der Linde was helemaal niet uit op een open discussie over het griepvaccin, want dan had hij gezegd: meneer Coutinho, legt u nou eens heel goed uit aan de burgers op grond waarvan u concludeert dat het vaccin wel werkt, want ik lees namelijk her en der dat onderzoek uitwijst dat het niet werkt.

Maar dat heeft Van der Linde niet gedaan, Van der Linde is meteen begonnen met te stellen dat we de woorden van Coutinho niet kunnen geloven omdat deze financiële banden heeft met big farma.

Gesloten