LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

manondoris schreef:Er is hier ook gezegd dat we maar moeten leren dat niet alles maakbaar is en we niet alle ziektes kunnen uitsluiten; ook is gezegd: "je moet toch ergens aan doodgaan". Ik vind dat verschrikkelijke opmerkingen. Ik wil mijn moeder nog lang niet kwijt, ook al is ze oud en ik wil ook niet dat ze griep krijgt want dat is een afschuwelijke ziekte waar je je heel ellendig van kunt voelen en die groot risico geeft op nare complicaties en dat gun ik haar absoluut niet. Zijn oude mensen dan zo weinig waard dat we het niet de moeite waard vinden om hen te beschermen? En geldt dat dan ook voor andere kwetsbare groepen? Wie de griep niet kan doorstaan moet gewoon maar doodgaan want is de moeite van het beschermen door een griepprik te nemen niet waard? Wat is dat voor mentaliteit?
:lol: we kunnen nou eenmaal niet allemaal 200 worden.
Wat een ongelofelijke gemene rotopmerking. Je laat je wel heel erg kennen hiermee, walgelijk. De griepprik beschermt namelijk ook kwetsbare groepen als kinderen die behandeld worden voor leukemie om maar wat te noemen, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven. Maar ja, we kunnen nu eenmaal niet allemaal volwassen worden nietwaar.

Ziehier de mentaliteit van de antivaxers: egoïsme, eigenbelang, peilloze domheid en anders niets.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

Perdita schreef:
manondoris schreef:Er is hier ook gezegd dat we maar moeten leren dat niet alles maakbaar is en we niet alle ziektes kunnen uitsluiten; ook is gezegd: "je moet toch ergens aan doodgaan". Ik vind dat verschrikkelijke opmerkingen. Ik wil mijn moeder nog lang niet kwijt, ook al is ze oud en ik wil ook niet dat ze griep krijgt want dat is een afschuwelijke ziekte waar je je heel ellendig van kunt voelen en die groot risico geeft op nare complicaties en dat gun ik haar absoluut niet. Zijn oude mensen dan zo weinig waard dat we het niet de moeite waard vinden om hen te beschermen? En geldt dat dan ook voor andere kwetsbare groepen? Wie de griep niet kan doorstaan moet gewoon maar doodgaan want is de moeite van het beschermen door een griepprik te nemen niet waard? Wat is dat voor mentaliteit?
:lol: we kunnen nou eenmaal niet allemaal 200 worden.
Wat een ongelofelijke gemene rotopmerking. Je laat je wel heel erg kennen hiermee, walgelijk. De griepprik beschermt namelijk ook kwetsbare groepen als kinderen die behandeld worden voor leukemie om maar wat te noemen, zoals ik al meerdere keren heb aangegeven. Maar ja, we kunnen nu eenmaal niet allemaal volwassen worden nietwaar.

Ziehier de mentaliteit van de antivaxers: egoïsme, eigenbelang, peilloze domheid en anders niets.
nou zon rotopmerking vind ik het niet :lol: wat jij hierboven zegt vind ik rottiger :shock:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef: Wat een ongelofelijke gemene rotopmerking.
Dit is een rare rotopmerking wat je hieronder
schrijft !
En hoe l*llig het ook klinkt Manondoris heeft wel gelijk we kunnen
niet 200 jaar worden allen.

Ziehier de mentaliteit van de antivaxers: egoïsme, eigenbelang, peilloze domheid en anders niets.
Mensen die werken met bijvoorbeeld mensen die leukemie hebben die hebben mondkapjes op, wassen hun handen, armen met desinfectie dus daar word alles aan gedaan om niets over te brengen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:
Perdita schreef: Wat een ongelofelijke gemene rotopmerking.
Dit is een rare rotopmerking wat je hieronder
schrijft !
En hoe l*llig het ook klinkt Manondoris heeft wel gelijk we kunnen
niet 200 jaar worden allen.

Ziehier de mentaliteit van de antivaxers: egoïsme, eigenbelang, peilloze domheid en anders niets.
Mensen die werken met bijvoorbeeld mensen die leukemie hebben die hebben mondkapjes op, wassen hun handen, armen met desinfectie dus daar word alles aan gedaan om niets over te brengen.
dank je :D

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

manondoris schreef: nou zon rotopmerking vind ik het niet :lol: wat jij hierboven zegt vind ik rottiger :shock:
Als je als verpleegkundige de mogelijkheid hebt om op een heel simpele, niet-belastende en gratis manier zwakkeren die aan jouw zorg zijn toevertrouwd, kunt beschermen tegen een voor hen heel gevaarlijke ziekte als influenza en je weigert dat omdat voor jou de griep niet zo erg is want je bent immers gezond, dan vind ik dat asociaal. Ze hebben een zorgplicht en als ze de consequenties daarvan niet willen nemen gaan ze maar ergens anders werken wat mij betreft.
Mensen die werken met bijvoorbeeld mensen die leukemie hebben die hebben mondkapjes op, wassen hun handen, armen met desinfectie dus daar word alles aan gedaan om niets over te brengen.
En mensen die met leukemiepatiënten en andere kankerpatiënten werken, laten zich op tijd vaccineren tegen de griep. In het ziekenhuis waar ik werd behandeld was er niet een verpleegkundige die het in zijn of haar hersens haalde om zich niet te laten vaccineren tegen de griep.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef: En mensen die met leukemiepatiënten en andere kankerpatiënten werken, laten zich op tijd vaccineren tegen de griep. In het ziekenhuis waar ik werd behandeld was er niet een verpleegkundige die het in zijn of haar hersens haalde om zich niet te laten vaccineren tegen de griep.
Laat ik nu net een familielid hebben die op zo'n afdeling werkt in een groot ziekenhuis en nee zij laat zich niet vaccineren en een fiks aantal collega's ook niet, toevallig dat ik haar vandaag nog heb gesproken en we het kregen over dit topic.
De verpleegkundige vertellen dit jou om je gerust te stellen Perdita en meer niet.

Al met al is het jou mening, dat kan en mag ook, maar je kan niet verwachten van het hele land dat ze jou mening delen en zich maar laten vaccineren.
Dus je kan/mag je mening schrijven maar daar houdt het dan uiteindelijk ook mee op want de mensen laten zich toch niet vaccineren die niet willen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef:de mogelijkheid hebt om op een heel simpele, niet-belastende en gratis manier zwakkeren die aan jouw zorg zijn toevertrouwd, kunt beschermen tegen een voor hen heel gevaarlijke ziekte als influenza en je weigert dat omdat voor jou de griep niet zo erg is want je bent immers gezond, dan vind ik dat asociaal.
Laat die mensen ook gezond blijven Perdita en leg die mensen jou wetten niet op !

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door aardjee »

@Perdita gratis vaccinatie?? maar laten we iedereen die in de zorg werkt en geen griepprik heeft gehaald morgen ontslaan wat dat zijn a-sociale mensen die niet in de zorg mogen werken. Ik ben bang dat uw moeder dan het eind van de week niet haalt.

Hallodag

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Hallodag »

Wie weet waar het bier volgende week in de aanbieding is ?

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door aardjee »

IK denk in dat deel van Nederland waar de griep het hardst toeslaat, want je moet wel blijven drinken :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

aardjee schreef:@Perdita gratis vaccinatie?? maar laten we iedereen die in de zorg werkt en geen griepprik heeft gehaald morgen ontslaan wat dat zijn a-sociale mensen die niet in de zorg mogen werken. Ik ben bang dat uw moeder dan het eind van de week niet haalt.
Ik denk dat heel veel mensen dan hun ontslag gaan krijgen want het grootste deel laat zich niet vaccineren voor de griep.

Hallodag

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Hallodag »

Bedankt voor de tip :lol:
IK denk in dat deel van Nederland waar de griep het hardst toeslaat, want je moet wel blijven drinken :mrgreen:

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door aardjee »

Chocomelk schreef:
aardjee schreef:@Perdita gratis vaccinatie?? maar laten we iedereen die in de zorg werkt en geen griepprik heeft gehaald morgen ontslaan wat dat zijn a-sociale mensen die niet in de zorg mogen werken. Ik ben bang dat uw moeder dan het eind van de week niet haalt.
Ik denk dat heel veel mensen dan hun ontslag gaan krijgen want het grootste deel laat zich niet vaccineren voor de griep.
Chocomelk mijn bericht was cynisch bedoelt, ik deel uw mening

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:
Perdita schreef:de mogelijkheid hebt om op een heel simpele, niet-belastende en gratis manier zwakkeren die aan jouw zorg zijn toevertrouwd, kunt beschermen tegen een voor hen heel gevaarlijke ziekte als influenza en je weigert dat omdat voor jou de griep niet zo erg is want je bent immers gezond, dan vind ik dat asociaal.
Laat die mensen ook gezond blijven Perdita en leg die mensen jou wetten niet op !
precies want na al die inentingen weet je over een aantal jaren niet zeker of je nog wel zo gezond bent! maar goed dan heb je wel een heleboel 80 jarige de griep bespaard :wink: dat je dan zelf mischien dood gaat aan de ingespoten rotzooi who cares!!!! mischien in jouw ogen weer een rot opmerking perdita en waarschijnlijk heeeel egoistisch maar ook hier who cares :roll:

Hallodag

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Hallodag »

Chocomelk is niet zo slim maar wel lief hoor.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef: precies want na al die inentingen weet je over een aantal jaren niet zeker of je nog wel zo gezond bent! maar goed dan heb je wel een heleboel 80 jarige de griep bespaard :wink: dat je dan zelf mischien dood gaat aan de ingespoten rotzooi who cares!!!! mischien in jouw ogen weer een rot opmerking perdita en waarschijnlijk heeeel egoistisch maar ook hier who cares :roll:
En zo is het Manondoris !

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Hallodag schreef:Chocomelk is niet zo slim maar wel lief hoor.
Het ene zeker, het andere betwijfel ik eerlijk gezegd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

aardjee schreef:@Perdita gratis vaccinatie?? maar laten we iedereen die in de zorg werkt en geen griepprik heeft gehaald morgen ontslaan wat dat zijn a-sociale mensen die niet in de zorg mogen werken. Ik ben bang dat uw moeder dan het eind van de week niet haalt.
Als ze weten dat ze ontslagen worden halen ze gewoon die prik, want dan is alles ineens héél anders. Net zoals in instellingen waar gevaar bestaat voor prikincidenten met Hepatitis B besmetting de eerste vraag van nieuwe medewerkers is: wanneer kan ik mijn prik halen?

Voor 9 van de 10 mensen geldt gewoon wat Bertold Brecht al zei: Zuerst kommt das Fressen und dann die Moral.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Perdita schreef:
Hallodag schreef:Chocomelk is niet zo slim maar wel lief hoor.
Het ene zeker, het andere betwijfel ik eerlijk gezegd.
Jou mening is nog geen feit Perdita. :P :wink:

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Perdita »

Chocomelk schreef:
Perdita schreef:
Hallodag schreef:Chocomelk is niet zo slim maar wel lief hoor.
Het ene zeker, het andere betwijfel ik eerlijk gezegd.
Jou mening is nog geen feit Perdita. :P :wink:
Tja, dat geldt per definitie voor meningen. Beetje zinloze opmerking dus.

Gesloten