LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Perdita schreef:Ja, dat zegt de gezondheidsraad ook. Wat wel blijkt is dat in instellingen waar de zorgverleners zich laten vaccineren, de sterfte onder de bewoners met ongeveer 40% daalt.
Om welk soort instellingen gaat het hier?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Het zou prettiger lezen als er verwezen zou worden naar Nederlandstalige links.
Juist dit is een Nederlands forum !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door ciske »

angel1978 schreef: Als ieder ander dit had neergezet had die nu meteen ofwel ciske ofwel chocomelk over hem of haar heen gehad.. Maar als het in het straatje past mag het natuurlijk.
Fijne discussietechnieken gebruiken jullie..

Zal maar jullie eigen vader / moeder / partner zijn ...

fijn dat jij zo goed weet wat ik denk, ik zeg nergens dat mensen niet oud mogen worden , dus je kletst uit je nek!!

vaccinatie mag elke mens tegen zijn.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

angel1978 schreef:
manondoris schreef:fijn weet je wat het de maatschappij kost al die oude demente die 100 worden , overvolle verpleeghuizen !!! je moet niet zo tegen de natuur ingaan .
Als ieder ander dit had neergezet had die nu meteen ofwel ciske ofwel chocomelk over hem of haar heen gehad.. Maar als het in het straatje past mag het natuurlijk.
Fijne discussietechnieken gebruiken jullie..

Zal maar jullie eigen vader / moeder / partner zijn ...
ik had eigenlijk wel verwacht dat je het hier mee eens zou zijn angel! en ik hoop toch echt niet dat mijn vader of moeder nog met 100 dement in een verpleeghuis zitten. dan ben ik zelf 78 en als ik dan dement in een verpleeghuis zit ,hoop ik toch dat ik een enorme griep ga krijgen die ik dan hopelijk niet overleef :(

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
angel1978 schreef: Als ieder ander dit had neergezet had die nu meteen ofwel ciske ofwel chocomelk over hem of haar heen gehad.. Maar als het in het straatje past mag het natuurlijk.
Fijne discussietechnieken gebruiken jullie..

Zal maar jullie eigen vader / moeder / partner zijn ...

fijn dat jij zo goed weet wat ik denk, ik zeg nergens dat mensen niet oud mogen worden , dus je kletst uit je nek!!

vaccinatie mag elke mens tegen zijn.
Zeker.. Net zoals dat elk mens er voor mag zijn..

Dat laatste wordt nog wel eens genegeerd volgens mij..

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:
angel1978 schreef:
manondoris schreef:fijn weet je wat het de maatschappij kost al die oude demente die 100 worden , overvolle verpleeghuizen !!! je moet niet zo tegen de natuur ingaan .
Als ieder ander dit had neergezet had die nu meteen ofwel ciske ofwel chocomelk over hem of haar heen gehad.. Maar als het in het straatje past mag het natuurlijk.
Fijne discussietechnieken gebruiken jullie..

Zal maar jullie eigen vader / moeder / partner zijn ...
ik had eigenlijk wel verwacht dat je het hier mee eens zou zijn angel! en ik hoop toch echt niet dat mijn vader of moeder nog met 100 dement in een verpleeghuis zitten. dan ben ik zelf 78 en als ik dan dement in een verpleeghuis zit ,hoop ik toch dat ik een enorme griep ga krijgen die ik dan hopelijk niet overleef :(
Ik hoop zelf ook niet dement met 100 in een verpleegtehuis te zitten.. Diezelfde griep mag mij dan ook overkomen.. Niet echter iedereen is dement met 100, maar de meesten zijn wel vatbaar.. Je hebt dit niet voor het kiezen !

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik had eigenlijk wel verwacht dat je het hier mee eens zou zijn angel!
Helaas kloppen je verwachten dan toch niet helemaal.. Ik ben het er helemaal niet zo maar mee eens.. Vind echter wel dat ook iemand VOOR mag zijn en dan niet compleet belachelijk gemaakt hoeft te worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
manondoris schreef:fijn weet je wat het de maatschappij kost al die oude demente die 100 worden , overvolle verpleeghuizen !!! je moet niet zo tegen de natuur ingaan .
Als ieder ander dit had neergezet had die nu meteen ofwel ciske ofwel chocomelk over hem of haar heen gehad.. Maar als het in het straatje past mag het natuurlijk.
Fijne discussietechnieken gebruiken jullie..

Zal maar jullie eigen vader / moeder / partner zijn ...
Ze heeft het over demente mensen Angel, sorry maar wat heeft iemand eraan om 100 te worden zwaar dement is ?

Ook van mij mogen mensen heel oud worden, maar ooit houd het leven op, je moet wel realistisch blijven.
Is kei hard maar waarheid.
Heb een heel oud iemand in mijn familie zitten, heel oud mensje die nog bij de tijd is maar die zegt zelf ook : ik zit in de reserve tijd en ooit houd het op, ben blij dat ik al zo oud heb mogen worden.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door manondoris »

ik reageerde hier even op :shock:
Perdita schreef:Ja, dat zegt de gezondheidsraad ook. Wat wel blijkt is dat in instellingen waar de zorgverleners zich laten vaccineren, de sterfte onder de bewoners met ongeveer 40% daalt.
Welke instellingen, waar ?[/quote]

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Ik hoop zelf ook niet dement met 100 in een verpleegtehuis te zitten.. Diezelfde griep mag mij dan ook overkomen.. Niet echter iedereen is dement met 100, maar de meesten zijn wel vatbaar.. Je hebt dit niet voor het kiezen !
Meeste zijn daar inderdaad vatbaar maar krijgen zelf een prikje met het griepvaccin om zich daar voor te beschermen.

Druk maken omdat personeel zich moet vaccineren terwijl er standaard boven een bepaalde leeftijd al niet meer gereanimeerd word tenzij mensen het zelf vantevoren aangeven.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Jolijn »

Voor of tegen maakt niet zoveel uit, zolang je de ander niet probeert op te dringen zich ook (of juist niet) te laten vaccineren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
ik had eigenlijk wel verwacht dat je het hier mee eens zou zijn angel!
Helaas kloppen je verwachten dan toch niet helemaal.. Ik ben het er helemaal niet zo maar mee eens.. Vind echter wel dat ook iemand VOOR mag zijn en dan niet compleet belachelijk gemaakt hoeft te worden.

Natuurlijk mag iemand voor zijn Angel maar die persoon mag niet van heel Nederland verwachten die in gezondheidszorg werken of bij baby's in de omgeving komen of of of of dat zij zich allen laten vaccineren omdat zij dat wil.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Voor of tegen maakt niet zoveel uit, zolang je de ander niet probeert op te dringen zich ook (of juist niet) te laten vaccineren.
Juist !

Wilmamazone
Berichten: 378
Lid geworden op: 15 jan 2010 12:56

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Wilmamazone »

Jolijn schreef:Het zou prettiger lezen als er verwezen zou worden naar Nederlandstalige links.

De gezondheidsraad heeft het over patiënten, die benaming kan natuurlijk heel breed gezien worden, maar zouden bewoners, hun familie en het personeel hen ook zo zien en noemen?
Dat kan. Om het wiel niet opnieuw uit te hoeven vinden, verwijs ik dan wel naar dit artikel. Dit is een aangepaste versie in het Nederlands van een artikel van Mark Crislip waar ik eerder naar verwees i.v.m. zijn (engelstalige) publicatie in SBM:
http://cryptocheilus.wordpress.com/2011 ... griepprik/

Zorgprofessional en griepprik

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Wilmamazone, het is toch ook goed dat jij je wel (of niet) laat vaccineren
met het griepvaccin maar accepteer ook dat andere gezonde mensen die keuze maken om het niet te doen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
ik had eigenlijk wel verwacht dat je het hier mee eens zou zijn angel!
Helaas kloppen je verwachten dan toch niet helemaal.. Ik ben het er helemaal niet zo maar mee eens.. Vind echter wel dat ook iemand VOOR mag zijn en dan niet compleet belachelijk gemaakt hoeft te worden.

Natuurlijk mag iemand voor zijn Angel maar die persoon mag niet van heel Nederland verwachten die in gezondheidszorg werken of bij baby's in de omgeving komen of of of of dat zij zich allen laten vaccineren omdat zij dat wil.
Volgens mij mag iemand zijn of haar eigen verwachtingen bepalen ?!?!
Daarnaast bepaalt perdita niet of iemand die in de gezondheidszorg dit moet of niet.. Ze mag er echter wel een mening over hebben.. Ze mag wel degelijk iets willen !

De overheid bepaalt uiteindelijk of dit wel of niet moet

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:@ Wilmamazone, het is toch ook goed dat jij je wel (of niet) laat vaccineren
met het griepvaccin maar accepteer ook dat andere gezonde mensen die keuze maken om het niet te doen.
accepteren is iets heel anders als het er mee eens zijn !
ik kan prima accepteren dat jij dit niet wilt.. Desondanks hoef ik 't er niet mee eens te zijn en kunnen we de onderbouwing / meningen op een forum bediscussieren.. Waarom gun je anderen die ruimte niet ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Chocomelk schreef:@ Wilmamazone, het is toch ook goed dat jij je wel (of niet) laat vaccineren
met het griepvaccin maar accepteer ook dat andere gezonde mensen die keuze maken om het niet te doen.
accepteren is iets heel anders als het er mee eens zijn !
ik kan prima accepteren dat jij dit niet wilt.. Desondanks hoef ik 't er niet mee eens te zijn en kunnen we de onderbouwing / meningen op een forum bediscussieren.. Waarom gun je anderen die ruimte niet ?
Dat zou je ook aan Perdita kunnen vragen die vraag Angel. :wink:

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
Chocomelk schreef:@ Wilmamazone, het is toch ook goed dat jij je wel (of niet) laat vaccineren
met het griepvaccin maar accepteer ook dat andere gezonde mensen die keuze maken om het niet te doen.
accepteren is iets heel anders als het er mee eens zijn !
ik kan prima accepteren dat jij dit niet wilt.. Desondanks hoef ik 't er niet mee eens te zijn en kunnen we de onderbouwing / meningen op een forum bediscussieren.. Waarom gun je anderen die ruimte niet ?
Dat zou je ook aan Perdita kunnen vragen die vraag Angel. :wink:
Ik vraag dit nu aan jou / jullie.. Ik zie namelijk een aantal gebruikers een ander 'belachelijk' maken..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Belangenverstrengeling rondom het griepvaccin

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Ik vraag dit nu aan jou / jullie.. Ik zie namelijk een aantal gebruikers een ander 'belachelijk' maken..
Ik gun Perdita net zoveel ruimte om hier te schrijven zoals een ander, we
zijn het totaal niet met elkaar eens over vaccinatie met griepvaccin, dat kan/mag ook.

Ik ben een mens Angel wat zich niet laat uitschelden als aso, egoistisch bla bla bla omdat ik mij als ex medewerker uit de zorg niet liet vaccineren met het griepvaccin.
Ben ook een mens die accepteert dat er mensen zijn die zich vrijwillig laten vaccineren terwijl ze gezond zijn, ieder het zijne.
Ben ook een mens die verwacht dat het ook geaccepteerd word dat een gezond mens zich niet laat vaccineren met het griepvaccin.

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten en dat is Perdita met haar gedram over dat ieder die het niet laat doen aso etc is.

Ben benieuwd Angel of je deze zelfde vraag die je mij gesteld hebt een ander ook gaat stellen.

Gesloten