LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Calgon

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Calgon

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja bij panties kijken ze me zo raar aan :? .

Wat ik me afvraag, diegenen die er azijn bijgooien om de kleur te fixeren , hoeveel gooi je er dan in ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Calgon

Ongelezen bericht door snepke »

bprosman schreef:Ja bij panties kijken ze me zo raar aan :? .

Wat ik me afvraag, diegenen die er azijn bijgooien om de kleur te fixeren , hoeveel gooi je er dan in ?
Gewoon een scheut,geen hele fles,en alleen maar bij felgekleurde/donkere kleding.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Calgon

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Calgon

Ongelezen bericht door bprosman »

Met andere woorden, als je dat niet doet heb je kans dat de kleuren verschieten of doorlopen?
Doorlopen, maar dan voornamelijk met felgekleurde nieuwe kleding, de eerste 1 a 2 keer wassen (tenminste... dat is wat ik van diverse kanten hoor). Als het al een paar keer gewassen is schijnt dat niet meer nodig te zijn.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Calgon

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

hoejmijnoemt
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2011 16:10

Re: Calgon

Ongelezen bericht door hoejmijnoemt »

Of Calgon je wasmachine langer mee laat gaan weet ik niet maar wat ik wel weet is dat je één maal per week gewoon je witte was op 95 graden moet wassen. Dit moet je doen met een waspoeder en niet met vloeibaar wasmiddel. Het vloeibaar wasmiddel koekt namelijk aan in alle leidingen die in je wasmachine zitten en slippen zo langzaam dicht. Ik heb dit gehad bij mijn wasmachine en de monteur heeft mij laten zien hoe dat er uit ziet, inderdaad helemaal verstopt en zwart van kleur. Deze zwarte drap komt ook op je wasgoed. Zo wie zo moet je niet te veel waspoeder gebruiken, iets dat heel veel mensen doen. Verder reinig ik eens in de drie maanden mijn wasmachine met Sun machinereiniger, deze ontkalkt en ontvet. Maar ik denk dat het advies van een andere reactie op dit forum je machine reinigen met schoonmaakazijn net zo goed is. We denken allemaal wel dat we al die dure middelen tegen kalk, vet, mos, onkruid enz enz moeten aanschaffen maar de gewone huishoudelijke middeltjes ( zoals bijv. gloor en
schoonmaakazijn ) helpen vaak beter en zijn niet zo duur.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Calgon

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Calgon

Ongelezen bericht door plumber »

plumber schreef:
seconds-out schreef:Het wasmiddel van nu is zoveeeeeel beter als van pakweg 20 jaar geleden, eigen ervaring..met (alleen) Ariel wordt de was schoner dan ooit, maar toch denken velen dat het nog niet goed genoeg is.. :D
Ff kijken wat er allemaal in moet om (volgens sommigen) de was zogenaamd schoon te krijgen.. :roll:
Het wasmiddel.
Calgon...
Azijn
De soda
En.. de wasverzachter.
Wat zullen die het allemaal druk hebben... :lol:
Calgon-azijn etc allemaal flauwe kul.
Soda zou ik zeker een keer in de drie maanden doen met een
lege mach. en op de hoogste temp. Dit alles om de zeepresten en vet
uit de slangen etc. te halen. Kalkaanslag heeft niets met de mach.te maken
of het nou een Miele of een goedkoop merk is.Het heeft te maken met de hardheid van het water. Is in Amsterdam vrij zacht doch elders weer harder.
Waarom geloven jullie mij niet. Al die troep is flauwe kul.
Waar ik ook scheitziek van wordt is
seconds-out secondsout secondsadvies volgens mij is dat een en dezelfde.

janvanmaya
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:00

Re: Calgon

Ongelezen bericht door janvanmaya »

Calgon helpt niet tegen kalkaanslag die al aanwezig is. Het voorkomt enigsinds kalkaanslag die tijdens de huidige wasbeurt ontstaat.Dus om een goed resultaat te hebben moet je Calgon bij iedere wasbeurt gebruiken. Als je veel op 60 graden wast en niet hoger ,gaat je verwarmingselement gemiddelt tien jaar mee.De kosten van een nieuw verw.element zijn na 10 jaar veel lager dan de kosten van de calgon die je altijd toegevoegd hebt.Dit geld voor een gemiddelde van 5 maal in de week wassen .Daar komt nog bij dat je bij wasbeurten van 40 graden en lager geen kalkafzetting hebt op het verwarmingselement. Dus calgon is een onzinproduct. Die monteur in de reclame is ook niet op de hoogte ,want een wasmachine is niet versleten bij een defect verwarmingselement.deze kan heel eenvoudig en vrij goedkoop vervangen worden.Een auto is ook niet versleten bij een lekke band.
Ik ben een wasdeskundige die hier altijd beroepsmatig mee van doen gehad heeft

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Calgon

Ongelezen bericht door plumber »

janvanmaya schreef:Calgon helpt niet tegen kalkaanslag die al aanwezig is. Het voorkomt enigsinds kalkaanslag die tijdens de huidige wasbeurt ontstaat.Dus om een goed resultaat te hebben moet je Calgon bij iedere wasbeurt gebruiken. Als je veel op 60 graden wast en niet hoger ,gaat je verwarmingselement gemiddelt tien jaar mee.De kosten van een nieuw verw.element zijn na 10 jaar veel lager dan de kosten van de calgon die je altijd toegevoegd hebt.Dit geld voor een gemiddelde van 5 maal in de week wassen .Daar komt nog bij dat je bij wasbeurten van 40 graden en lager geen kalkafzetting hebt op het verwarmingselement. Dus calgon is een onzinproduct. Die monteur in de reclame is ook niet op de hoogte ,want een wasmachine is niet versleten bij een defect verwarmingselement.deze kan heel eenvoudig en vrij goedkoop vervangen worden.Een auto is ook niet versleten bij een lekke band.
Ik ben een wasdeskundige die hier altijd beroepsmatig mee van doen gehad heeft
Nou horen jullie het ook eens van een ander.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Calgon

Ongelezen bericht door plumber »

seconds-out schreef:
plumber schreef: Waar ik ook scheitziek van wordt is
seconds-out secondsout secondsadvies volgens mij is dat een en dezelfde.
Jaaah :lol: Had al de stille hoop dat niemand dat zou denken, maar zo n slimme loodgieter ziet dat natuurlijk direct.. :mrgreen:
Zal het maar toegeven :arrow: seconds advies is er voor de adviezen, dat is mijn andere ik. Vind je ze niet geweldig..? Zo heb ik al onder andere als "advies" gegeven dat incassobureaus soms moeilijk KUNNEN doen.. :roll: Geniaal is dat toch? Niemand die dat ook wist.. :lol:

En ik?
Ik hobbel maar een beetje mee.
Nou ben niet meer zo'n slimme loodgieter hoor, ben een oude die de ouwe
foefies nog kent :?: Vind alleen dat op serieuse topics serieus gereageerd
moet worden en dat schort er de laatste tijd nog wel eens aan.Radar moet
gewoon een ouwehoeren topic openen en laten staan dan zijn ze van dat
slappe gedoe af.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Calgon

Ongelezen bericht door plumber »

seconds-out schreef:
plumber schreef:
Nou ben niet meer zo'n slimme loodgieter hoor, ben een oude die de ouwe
foefies nog kent :?: Vind alleen dat op serieuse topics serieus gereageerd
moet worden en dat schort er de laatste tijd nog wel eens aan.Radar moet
gewoon een ouwehoeren topic openen en laten staan dan zijn ze van dat
slappe gedoe af.
ja ok, maar dan moet je zelf ook on topic blijven.
Als jij mijn stalker en mij op 1 hoop veegt kan je ook een reactie verwachten die niet helemaal on topic is...
Aan de andere kant..ik denk dat mijn bijdrage over hoe ik de was was best wel nuttig is...
Sorry hoor gooi jouw stalker en jouw niet op een hoop heb alleen het idee.
Wordt dan wel tijd dat de moderator ingrijpt maar dat zal ook wel niet gebeuren.Halen de meest zinnige topics weg en laten onzinnige staan.

Fred Meekes
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2011 20:54

Re: Calgon

Ongelezen bericht door Fred Meekes »

In de uitzending wordt beweerd, dat in Nederland Calgon gemiddeld niet nodig zou zijn. Maar wat als je nou zoals ik in een gebied woont, dat wel een hardheid heeft van 14 tot 18 graden.....? Tot 12 graden zou zonder Calgon een verwarmingselement minstens 6 jaar mee moeten gaan. Maar daarna dan....? Ik verwacht van mijn wasmachine toch een levensduur van 10 tot 15 jaar en dan heb ik het niet eens over een Miele, die nog langer mee schijnt te gaan.
En in de uitzending wordt gesproken over een verkalking bij een wastemperatuur van 60°. Maar wat zijn de resultaten bij een wastemperatuur van 30 of 40°?
Kortom, de uitzending geeft wel aan dat je reclame niet zonder meer moet geloven, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in het verhaal van ontkalkingsmiddelen. Radar geeft daarover geen duidelijkheid.
Geloof Radar dus niet zonder meer!!!

Fred

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Calgon

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Misschien een domme opmerking.

Maar zo nu en dan een kookwas met een fles azijn? Is dat niet afdoende om je wasmachine in een goede conditie te houden?

Het zorgt dr in iedergeval voor dat je wasmachine weer fris ruikt. Azijn ontkalkt toch ook? Bij mijn douchekop werkt het ook, even weken in azijn en de douchekop is weer mooi schoon en vrij van kalkaanslag.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Calgon

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Calgon

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Raar, ik dacht dat het hier over Calgon ging.

Cath22
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:09

Re: Calgon

Ongelezen bericht door Cath22 »

Hmm, ik woon dus in een regio met >12 db, merk dat ook wel bij Koffiezetapparaat/thee/wc e.d.
Dus (uit voorzorg) Calgon in de wasmachine gebruikt sinds jaar en dag.
Maar zoals ik de uitzending zie, zelfs dan niet nodig???
Ben dus alleen maar dief van eigen portemonnee geweest om die van hun te spekken.........PFFFFFFFF

Doe al af en toe 95 was om schoon te maken, zal nu ook eens azijn of soda erbij gebruiken

P.S. Beter laat dan nooit, maar was fijn geweest als ik dit eerder had geweten hihi.........

Klaas777
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2011 22:43

Re: Calgon

Ongelezen bericht door Klaas777 »

Toch altijd weer geestig om te lezen hoe snel één ieder de eigen vuile was buiten hangt als het om producten gaat die hooguit enigszins omstreden zijn. Overigens las ik net dat men haar of zijn wasautomaat dient te ontkalken met azijn of soda op 95 graden celsius. Dat raad ik iedereen ten stelligste af. Het is slecht voor o.a. de rubber slangen in voornoemde wasautomaat. Dat zegt men bij de Firma Handyman ....... , dus het is waar !

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Calgon

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas777
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2011 22:43

Re: Calgon

Ongelezen bericht door Klaas777 »

Er zijn overigens uitstekende producten in de handel om wasautomaten zo af en toe mee te ontkalken en grondig te reinigen. Iedereen kan deze middelen kopen bij de leveranciers van wasmachines. De kosten op jaarbasis zijn eigenlijk heel laag en dat geldt zeker voor hen die hun gevoelens van onzekerheid wensen te bestrijden en zo immuum worden voor reclames die gebaseerd zijn op bangmakerij. Samengevat: Wie de gebruiksaanwijzingen van wasmaschinefabrikanten én die van de wasmiddelen goed leest en naleeft heeft volstrekt niets te vrezen. Mocht u nog gebukt gaan onder de nodige twijfels dan belt u gewoon even voor alle zekerheid met uw waterbedrijf.

Gesloten