LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Celstress

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Op een flatscreen, die straalt minder dan een beeldbuis :wink:

Bee8ch64
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 nov 2006 11:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Bee8ch64 »

Angst verkoopt, en goed ook.

Waarom lees ik niets over normaal licht?
Dat is immers ook electromagnetische straling.

De zon is onze grootste zender.
Liggen de mensen met die klachten wel eens te zonnen?
En hebben ze daar geen last van?

Dat zandgevulde kastje zegt genoeg.

Ik heb genoten van de uitzending!
Ik heb lang niet zo hard gelachen.

Is dit trouwens geen item voor Tros opgelicht?
:)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Celstress

Ongelezen bericht door VioletPrue »

rob36 schreef:@VioletPrue. Ik vind het vervelend voor je dat je zo bent overgeleverd aan jezelf en dat je dingen niet van meerdere kanten kunt zien, ik heb echt met je te doen, ik hoop dat je snel minder kortzichtig bent en dat je dan ook de leuke kant van het leven kan zien, want het zou vervelend voor jezelf en je omgeving zijn als je dit niet kan doorbreken. Succes ermee !
Beste Rob,
Misschien moet je geen aannames doen over mensen die je niet kent.
Dat ik sceptisch ben over cellstress wil niet zeggen dat ik dingen niet van meerdere kanten kan zien, dat ik kortzichtig ben, of dat ik niet de leuke kanten van het leven in kan zien.
Dat ik vind dat mensen die denken dat ze ziek worden van een DECT of mobiele telefoon misschien psychisch niet goed in hun vel zitten, is mijn goed recht.
Ik onken niet dat die mensen serieuze gezondheidsproblemen hebben, ik geloof alleen niet dat het door straling o.i.d. komt.
Dat dat niet klopt met jouw ovetuiging, wil nog niet zeggen dat ik kortzichtig ben, maar alleen dat wij van mening verschillen.
Deze reactie van jou laat alleen maar zien dat je lange tenen hebt en dus niet tegen kritiek kunt.
Ik wens je overigens ook veel succes om van je problemen af te komen, waardoor die ook veroorzaakt worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Is dit trouwens geen item voor Tros opgelicht?
Hoezo opgelicht ? Als ik de deskundigen uit dit draadje goed begrijp werkt die apparaatuur hoor en is een kritische houding tov deze producten een samenzwering tussen "Het grote geld", zoals regeringen en telecomproviders :wink:

djmindtwister
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2011 21:27

Re: Celstress

Ongelezen bericht door djmindtwister »

bprosman schreef:
oorlogen , drugs , drank , sigaretten , gokken , etc , allemaal belang van het staatspotje
djmindtwister
Weet je zeker dat je nickname niet "DJTwistedMind" is ? :?
Haha grapjas , weet je zeker dat je op et goede forum zit ?
aan je 700 berichten te zien en wat voor berichten :S ,
zit je echt alleen maar doeloos je zogenaamde bestudeerde
verwijten te maken. Mischien moet je atheist worden :D kan je je uitleven :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Mischien moet je atheist worden kan je je uitleven
Ben ik ook maar niet praktiserend :wink:

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door shop1 »

mkk schreef: En als je onder een GSM mast woont moet je vooral NIET gaan verhuizen. Want de straling is onder de antenne vele malen minder dan in de flat recht tegenover een GSM antenne.
Nooit van reflecties gehoord zeker ?
Of resonantie van het balkon hekwerk omdat de tussen ruimte toevallig 25cm breed is ( 1 golflengte van UMTS ).
Allemaal kletspraatjes van mensen welke zelf nog nooit met zend apparatuur hebben gewerkt.
Verdiep je eerst eens in de materie.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door shop1 »

duiner schreef: uw betoog is prima,
en dat u last geeft dat is duidelijk, maar even een vraagje:
hoe wist u nou , dat er in die bossen geen masten waren ?
HF straling kan je hoorbaar maar ook zichtbaar maken op spectrum analyzer. ( zie trosradar )

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door shop1 »

bprosman schreef:
Is dit trouwens geen item voor Tros opgelicht?
Hoezo opgelicht ? Als ik de deskundigen uit dit draadje goed begrijp werkt die apparaatuur hoor en is een kritische houding tov deze producten een samenzwering tussen "Het grote geld", zoals regeringen en telecomproviders :wink:
Alles draait om geld daarom stort het hele systeem rondom ons heen, als een kaartenhuis in elkaar.
Of hebbi dat nog niet in de gaten :lol:

mkk
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2008 22:12

Re: Celstress

Ongelezen bericht door mkk »

@shop1

Dus jij bent, naast super gevoelig voor straling, ook nog eens helderziend. Wat een gave. Hoe weet jij anders dat ik nooit met zenders gewerkt heb?

Ik zeg toch nergens dat je onder de zendmast geen straling hebt. Het is alleen minder dan in de flat er recht tegenover. Als dat niet zo is hebben de antenne plaatsers maar prutswerk afgeleverd. Het is de bedoeling dat de energie van de antenne verspreid wordt onder de gebruikers en niet in het balkonhek gaat zitten.
En dan nog. De frequentie van UMTS is in Europa 2100MHz en dat is 14.285714285714285 cm, toevallig en geen 25 cm.

Maar je mag van mij geloven wat je wilt hoor. Ik heb me gisteren kostelijk vermaakt met die uitzending.
Kom laat ik mijn aluminiumfolie petje maar weer eens op zetten. Ik begin ongelofelijke koppijn te krijgen.

pa0fmy
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 okt 2010 11:11

Re: Celstress

Ongelezen bericht door pa0fmy »

Jammer dat ik de uitzending niet gezien heb maar ik zou genoten hebben van al die onzin over EM straling. Het is weer het zelfde verhaal als aardstralen en afbuigkastjes om de straling op te leiden. Zoiets doet het goed op een gratis busreis met verkoopdemo. Nu even ter zake. EM straling in het radiofrequente gebied heeft op mens en dier alleen invloed van warmte. Vergelijk met een magnetron oven. Dat pulserende straling slechter zou zijn dan continue is onzin het gaat om het gemiddelde. Denk je nu echt dat je met een telefoon werkend op een batterij je eigen hoofd kan verwarmen. Dat zal niet lukken. Twee keer zover weg van de zender is een kwart van de straling. Die GSM palen en UMTS palen staan ver uit de buurt. Vergelijk het maar met een straalkacheltje op dezelfde afstand, daar merk je ook niks van en beide is het EM straling, alleen de golflengte is anders. Wat wel waar is dat (slechte)computers, goedkope adaptertjes en vooral internet uit het stopcontact storing veroorzaken op andere apparaten. Al die duizenden adaptertjes in Nederland van telefoon, MP3 player, enz staan dag en nacht radiostraling uit te zenden. Al die energie die dagelijks de lucht in gaat kan ik wel gebruiken en kan mijn stroomaansluiting opzeggen. Het gevolg is dat mijn radio op de middengolf en korte golf alleen maar een enorme ratel laat horen en ik alleen nog maar op de binnenlandse FM zenders ben aangewezen. Als zendamateur met PTT zendvergunning maak ik verbindingen via de korte golf. Het antwoord kan ik niet meer ontvangen vanwege de electrosmog of celstress storing.

mkk
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2008 22:12

Re: Celstress

Ongelezen bericht door mkk »

@pa0fmy

Dan moet jij ook zo'n memon ding aanschaffen. :lol: Dan kun je ineens wel weer de antwoorden van ver weg ontvangen.
Dat ding werkt echt hoor! Dat heeft Radar gisteren laten zien op een spectrum analyser. Je zag helemaal niets op de analyser toen dat ding in het stopkontakt ging (in die dode kamer). Dat is toch wel bewijs genoeg toch! Dat er daarvoor ook niets te zien was is bijzaak en berust zuiver op toeval denk ik.

Ach, de mensen laten zich nu eenmaal gemakkelijk bedonderen. Zo had je vroeger die strips die je onder aan je auto kon hangen tegen wagenziekte. Of die water ontkalkers die je rond je waterleiding moet draaien. Of de Biostabiel. En nu dit weer.
Het is gewoon moderne kwakzalverij.

Ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt met die uitzending.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Celstress

Ongelezen bericht door duiner »

shop1 schreef:
duiner schreef: uw betoog is prima,
en dat u last geeft dat is duidelijk, maar even een vraagje:
hoe wist u nou , dat er in die bossen geen masten waren ?
HF straling kan je hoorbaar maar ook zichtbaar maken op spectrum analyzer. ( zie trosradar )
ik was alleen maar benieuwd of dat nou invloed had , op het " ziek " voelen ,
als ze het niet weten dat die masten er zijn .

Zie je een lekker ijsje?..... krijg je trek in een ijsje
Zie je geen ijsje ?............ denk je er ook niet aan, en heb je geen trek

zo werkt het mischien ook bij haar in die bossen .. :wink:
.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

De frequentie van UMTS is in Europa 2100MHz en dat is 14.285714285714285 cm, toevallig en geen 25 cm.
Dat krijg je als je klakkeloos Amerikaanse documenten gaat citeren zonder te materie te begrijpen of in de war bent met de GSM frequentie :wink:

dailycor
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2011 19:49

Re: Celstress

Ongelezen bericht door dailycor »

fijn dat in uw programma celstress c.q. hooggevoeligheid aan de orde wordt gesteld. ik ondervind ook celstress alleen is nog niet exact bekend in welke mate. Het door mij aangeschafte memon systeem voor in de auto heeft (zonder bewijzen te hebben) ervoor gezorgd dat allerlei verschijnselen die horen bij celstress waaronder duizelingen zijn afgenomen. Een recent verhaal in het blad Trucks van een vrachtwagenchauffeur Piet Turkenburg is nog mooier, hij kan weer door met leven na installatie van memon. Wetenschappelijke basis zal ook hier in uw optiek ontbreken maar wat zeggen dit soort praktijkgevallen?

het zou fair zijn de gebruikerszijde van memon in uw programma beter te belichten en de memon organisatie een ruimer weerwoord te geven dan nu is gedaan.

De memon vertegenwoordiger bij wie ik ben geeft trouwens een 90 dagen niet goed geld terug garantie, ik ga er vanuit dat u dit ook weet en zou kunnen benadrukken. Nogmaals alle hulde voor het bespreekbaar krijgen van het onder- werp. het boek elektrostress en gezondheid van prof dr ir Michiel Haas en Henk Wever zou m.i. voor velen op de boekenlijst mogen

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Een vreemde manier van reageren om bij voorbaat te zeggen dat mensen hun hoofd in het zand steken, niet naar onderzoek hebben gezocht en dingen niet van meerdere kanten kunnen zien wanneer ze tot een andere conclusie komen. Niet echt een constructieve bijdrage. Wanneer iemand het niet eens is met een bepaalde mening lijkt het mij niet meer dan logisch dat dit toegelicht en onderbouwd wordt.
Tot nu toe wordt er voornamelijk kritiek gegeven op de groep mensen die vraagtekens zet bij het causale verband tussen "celstress" en bepaalde symptomen. Die kritiek mag natuurlijk gegeven worden, maar naast het geven van kritiek is het ook nodig om zelf met "bewijzen" te komen dat er wel een causale relatie bestaat tussen "celstress" en bepaalde symptomen. Met de overtuiging waarmee sommige praten zou dit aanwezig moeten zijn. Deze blijven (met alle respect) beperkt tot ervaringen en het schermen met onderzoeken. Overtuigend voor het aantonen van een causaal verband is dat natuurlijk niet. Wel werd kort het "BioInitiative Report" aangehaald als zijnde een goed onderzoek. Verschillende autoriteiten hebben dit echter weersproken en toegelicht.

De vraag is daarom welke methodologisch goed opgezette onderzoeken aangedragen kunnen worden die aantonen dat er sprake is van een causale relatie? Niets meer en niets minder.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door shop1 »

mkk schreef:@shop1

Dus jij bent, naast super gevoelig voor straling, ook nog eens helderziend. Wat een gave. Hoe weet jij anders dat ik nooit met zenders gewerkt heb?

Ik zeg toch nergens dat je onder de zendmast geen straling hebt. Het is alleen minder dan in de flat er recht tegenover. Als dat niet zo is hebben de antenne plaatsers maar prutswerk afgeleverd. Het is de bedoeling dat de energie van de antenne verspreid wordt onder de gebruikers en niet in het balkonhek gaat zitten.
En dan nog. De frequentie van UMTS is in Europa 2100MHz en dat is 14.285714285714285 cm, toevallig en geen 25 cm.
Maar je mag van mij geloven wat je wilt hoor. Ik heb me gisteren kostelijk vermaakt met die uitzending.
Kom laat ik mijn aluminiumfolie petje maar weer eens op zetten. Ik begin ongelofelijke koppijn te krijgen.
Van die 14cm is voor jouw 1-0 ( dom foutje van mij ivm de frequentie maar dat snap jij best )
Voor de rest klopt je verhaal van geen kant.
HF energie is geen water maar straling en dat gaat overal dwars doorheen.
Alles wat de zelfde golflengte heeft gaat staan mee resoneren.
ook wel reflecties oftewel heruitzenden.
Nooit van gehoord zeker ?
Als je in een 'kale' antenne van 2100MHz energie in straalt, gaat hij vrolijk mee resoneren = stralen.
Zo alle geleidende objecten welke overeenkomen met de golflengte
Nooit zenders gepeild zeker ?
Ik wel en dan kom je dat allemaal tegen.
Truste

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door shop1 »

bprosman schreef:
De frequentie van UMTS is in Europa 2100MHz en dat is 14.285714285714285 cm, toevallig en geen 25 cm.
Dat krijg je als je klakkeloos Amerikaanse documenten gaat citeren zonder te materie te begrijpen of in de war bent met de GSM frequentie :wink:
gsm 900 = 33cm
Ik hoef niks te citeren het was 20 jaar dagelijkse kost voor mij.
Mazzel

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Celstress

Ongelezen bericht door adSolvendum »

shop1 schreef:gsm 900 = 33cm
Ik hoef niks te citeren het was 20 jaar dagelijkse kost voor mij.
900 is inderdaad van 20 jaar geleden (gok ik).

Ik heb zin in een ijsje, zomaar, ineens...

mkk
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mei 2008 22:12

Re: Celstress

Ongelezen bericht door mkk »

@shop1

UMTS antennes zijn richt antennes, geen rondstralers. En richtantennes hebben nu eenmaal de eigenschap dat ze in een of meerdere richtingen veel harder roepen dan in andere richtingen. En dan kun je beter onder zo'n antenne staan dan er recht voor. Of je dat nu wilt snappen of niet.

Gesloten